Taloyhtiön pesukoneesta, mitä mieltä..

  • Viestiketjun aloittaja ssss
  • Ensimmäinen viesti
ssss
Meillä on pesutupa, jossa on mm. pyykinpesukone. Pesukoneen vieressä on kalenteri johon täytyy varata aika jonka käyttää konetta ja merkitä kuka on varannut. Nyt jo kolmannen kerran kävi niin että olin varannut koneen 14-16, kone kuitenkin oli pysähtnyt jo hieman aiemmin ja kun menin 15:50 odottamaan pyykkejä niin naapuri oli vetänyt pyykkini lattialle ja laittoi omia pyykkejään jo koneeseen, vaikka hänen aikansa oli 16 ->. Minua ärsyttää tämä ja paljon! Mitä mieltä olette asiasta?
 
"krista"
tee valitus talomiehelle. vaikka kones olisi pysähtynyt 30 min aikaisemmin, ei se tarkoittaa että joku pistä puhtaat kampeet lattiaalle. sinulla on 30 tuntia käytössä ja on ohjelmia, jotka kestää sen 30 min.
 
"vieras"
Vetänyt pyyki lattialle? Nostaisin metelin.

Meillä joskus oli joku nostanut pyykit sellaiseen talotuvan pyykkikoppaan, jolla pystyi pyykit viemään pyykinkuivaushuoneeseen.
 
bvo
pääsitpä näkemään kuka oli,eikun kostoa perään tai ainakin vittuilua tms. meillä kukaan muu kuin me ei varaa edes vuoroa ja aina kone on varattu kun omalla varatulla vuorolla yrittää mennä. yhtiössä yleisesti ei yhteisistä säännöistä paljon perusteta.
aapeen tilanteessa olisin ehkä alkanut repiä naapurin kamoja ulos koneesta ja laittanut omani pyörimään mikäli olisivat likaantuneet lattialla. tai vaikkeivät olisikaan. tai tehnyt naapurille samoin tämän oman vuoron päätteeksi.
 
ssss
Kerran pyykit oli nostettu jopa pöydälle, mutta kahdella muulla kerralla ne on vain vedetty lattialle kasaan.. Pitäisiköhän vain laittaa lappu sinne pyykkikoneen lähelle ja kirjoittaa asiallisesti mielipide? Mielestäny pyykkieni on oikeus olla koneessa se 10-15 minuuttia vaikka kone onkin jo sammunut vai onko se törkeää että varaan konetta itselleni vaikka pyykkien pesu kestää vähemmän aikaa? Olen huomannut että jos koneessa on vähän vaatteita pesee nopeammin, jos taas on täynnä niin menee koko aika..
 
"vieras"
jos mä olisin nähnyt että joku vetää mun pyykit LATTIALLE niin olisin räjähtänyt ja pahasti. Sen sijaan voisin jättää vaikka pyykkikorin koneen eteen, johon ne pyykit voi sitten siirtää jos kone on jo pessyt, se olisi ok. Onneksi meillä on oma kone.....
 
"vieras"
mä menisin ihan soittamaan naapurin ovikelloa ja ilmoittamaan että ei sitten tarvi enää toistua tuollaisen tai otan kyllä yhteyttä isännöitsijään tms. "ylempään" tahoon joka saa sitten selventää niitä pyykkitupasääntöjä tälle älykääpiölle.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Niin minäkin tein;26211662:
Kun joutui asumaan paikassa missä oli tuommonen kommuuni systeemi. Onneksi ei enään tarvi vaan voi itse pestä omassa kodissa milloin haluaa.
Mikä kommuunisysteemi? Vaikka onkin pyykkitupa, niin ei se sitä tarkoita etteikö asunnossa voisi olla omaakin pesukonetta. Meillä ainakin on, ja on muuten myös ihan oma asunto, kerrostalossa. Ajattele, että joku voi ihan omasta vapaasta tahdosta ostaa oman asunnon kerrostalosta ja maksaa siitä vielä 550 000e...
 
7thHeaven
Lattialle? Nosta vitunmoinen naapurisota.
Vielä parempi, mene seuraavaksi kesken sen idiootin pyykkivuoron, keskeytä vuoro (paina pesukoneen käynnistysnappia pohajassa kun ohjelma on kesken, tyhentää vedet ja luukku aukeaa) ja levittele rätit keskelle lattiaa.
 
ssss
[QUOTE="vieras";26212117]Mitä se naapuri sanoi, kun menit pyykkitupaan?[/QUOTE]

Tervehti, ei tunneta eikä moikata esimerkiksi pihalla mutta tuolla pyykkituvassa tulee aina moikattua jos on muita samaan aikaan. Ei siis ilmeisesti ollut hänen mielestään mitään outoa.. Siksi aloitinkin tämän keskustelun koska itseäni ärsyttää tuo todella paljon, mutta ainakaan tuon naapurin mielestä ei ilmeisesti ollut mitään outoa tai pahaa. Kahdesti on tuo naapuri ottanut pyykit ja laittanu siis lattialle, kerran oli eri naapuri joka laittoi pöydälle..
 
7thHeaven
Mä ymmärtäisin vielä sen, että laitetaan vaikka pyykkikärryyn. Sanoisin, että en pidä että kosket vaatteisiini varsinkaan, kun minulla on vielä pyykkivuoro jäljellä. Mutta se että heitetään lattialle ei ole mitään muuta kun tahallista ilkeyttä. Oikeasti, helppo se on sivuuttaa semmosella "ai, en mä tässä mitään väärää nää, päivää vaan teillekin"- vamoilulla.
 
"vieras"
Tervehti, ei tunneta eikä moikata esimerkiksi pihalla mutta tuolla pyykkituvassa tulee aina moikattua jos on muita samaan aikaan. Ei siis ilmeisesti ollut hänen mielestään mitään outoa.. Siksi aloitinkin tämän keskustelun koska itseäni ärsyttää tuo todella paljon, mutta ainakaan tuon naapurin mielestä ei ilmeisesti ollut mitään outoa tai pahaa. Kahdesti on tuo naapuri ottanut pyykit ja laittanu siis lattialle, kerran oli eri naapuri joka laittoi pöydälle..
Et itse siinä tilanteessa sitten sanonut mitään?
 
ssss
[QUOTE="vieras";26212240]Et itse siinä tilanteessa sitten sanonut mitään?[/QUOTE]

En tajunnut suutani aukaista.. Kun takaisin tulin niin alkoi ärsyttämään kun tämä tosiaan on jo kolmas kerta!

Jos pyykit olisi nostettu aina pöydälle niin olisiko teidän mielestä se hyväksyttävää? Kun minua tässä ärsyttää ylipäätänsä se että ne otetaan pois vaikka aikaani on vielä jäljellä..
 
noh, ei mua ärsyttäisi jos pyykit laitetaan koriin, pöydälle tai muuhun puhtaaseen paikkaan. tekisin nin itsekin jos olisin tullut pyykkitupaan laittamaan pyykkejä kun toisen kone on jo loppunut, kilttiä se vaan on.

sitä en kyllä ymmärrä, että lattialle laitetaan toisen pyykkejä. itse olin lykännyt toisen ihmisen pyykit lattialle kerran kun suututti niin armottomasti. edellinen pesuvuorolainen oli 20 min yliajalla, mulla oli vain yksi tunti varattuna ja kiire. heti kun kone lopetti, otin ne naapurin pyykit siihen lattialle, ja laiton lapun jossa pyysin nätisti et alottaisi pesunsa aiemmin ettei aika lopu kesken.

mun mielestä on myös veemäistä varata pyykkiaika ja ola käyttämättä sitä. ajan voi ainakin meillä aina ruksata yli, jos ei olekaan käyttöä. jollain toisella saattaa sitä tarvetta olla.
 
"rrr"
Ei se saa sun pyykkeihin koskea, vaikka sulla menis aikaa ylikin. Ei vaan ole hyvän tavan mukaista!
Jos joku ei ole hyvän tavan mukaista niin se, että ei haeta niitä pyykkejä ajallaan sieltä pois. >_< Itse kyllä odottelen sellaiset 5-10 minuuttia koska olen kohtelias, sen jälkeen nappaan pyykit pyykkikärryyn.

Lattialle heittäminen toki on huonoa käytöstä sekin, etenkin tässä tilanteessa kun se tehtiin ennen oman vuoron alkamista.
 
"essi"
No on tosi törkeetä laittaa pyykit lattialle :O
Ihmettelen kyllä kovasti ettet sanonut mitään.
enkä kyllä tykkäis edes siitä, jos nostettais pöydälle, kun kerta aikaa on vielä.
Meillä ainakin lyhyin ohjelma kestää sen 20min, että ei se naapuri voi sun pyykkäyksistäs tietää.
Todella ärsyttävää, ja jollain tavoin pitää puuttua.
 
ssss
[QUOTE="rrr";26212506]Jos joku ei ole hyvän tavan mukaista niin se, että ei haeta niitä pyykkejä ajallaan sieltä pois. >_< Itse kyllä odottelen sellaiset 5-10 minuuttia koska olen kohtelias, sen jälkeen nappaan pyykit pyykkikärryyn.

Lattialle heittäminen toki on huonoa käytöstä sekin, etenkin tässä tilanteessa kun se tehtiin ennen oman vuoron alkamista.[/QUOTE]

Olen itsekkin nakannut pyykit muutaman kerran pöydälle kun aika on mennyt jo, mutta tässä minun tapauksissa minun aika on ollut kello 16 asti, ja kun olen mennyt 15:55 niin pyykit on jo ollut pois ja seuraava laittamassa omiaan..
 

Yhteistyössä