"Talouden käänne on viimein täällä. Näin se näkyy palkassa, pörssissä ja ostoskorissa. Pörssi reagoi nopeasti työllisyys hitaasti. Palkat nousivat jo"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin ja joka tapauksessa käsittääkseni se työpaikkojen syntyminen julkiselle sektorille koski koko silloista hallituskautta.

Ihan kuin joidenkin mielestä olisi ollut parempi, ettei niitäkään paikkoja olisi syntynyt..
Persujen pitää jatkuvasti vahvistaa uskoaan mantraansa jopa mammapastoilla. Työpaikkoja ei ole ja pienyrittäminen on vaikeaa. Asiaa pohdittiin Ylen aamussa.

Ei ollut. Taas jätin lukemisen tuohon, niin en kommentoi muuta viestiä. Tuotakin väärinymärrystä olet aikaisemmin toistanut ja asia on sinulle selitetty, mutta kun jonkinlainen aatteellinen takalukko ilmeisesti estää ottamasta tietoa vastaan, niin tällaista se sitten on. Olen sen ennenkin todennut ja totean taas: jos ei tietämys riitä eikä halua oppia ole, niin ehkä ei kannattaisi olla niin kärkäs kommentoimaan. En ymmärrä miten ihminen ei voi ottaa selvää asiasta, joka selvästi kuitenkin kiinnostaa. Et kai muuten kommentoisi näitä sosiaaliturva-asioita, jos ne eivät kiinnostaisi?

👍

Se on joidenkin helpompi näköjään jankuttaa samoja asioita todistamatta väitteidensä todenmukaisuutta.

Et kai nyt yks yhteen niputa ns. vasemmistoa ja kommunismia? Se ei ole kovin älyllistä.

Kommunisteja Suomessa taitaa olla nykyään hyvin vähän.
Suomen vasemmistoliittoon liitty historiallisesti entinen kommunistinen liike ja SKDL. Toki nykyinen vasemmisto toimii demokratiassa. Mielestäni vasemmistossa edelleen näkyy vahvasti kritiikki yrityksiä ja yrittäjyyttä kohtaan, mikä on mielestäni varsin huolestuttava ilmiö. Ja onhan se huolestuttava ilmiö, että vasemmisto haluaa jakaa muiden työllä kerryttämät varat vastikeettomina tukina selaisille, jotka eivät ole tehneet mitään rahan eteen.

Olen itse ehdottomasti sillä kannalla, että hyvä yhteiskunta pitää huolen niistä, jotka eivät itse siihen pysty tai tarjoaa turvaverkon, jos kaikki lahoaa alta.

Itseäni huolestuttaa vasemmistopuolueiden kaksinaismoralismi.
Ollaan huolissaan suomalaisten jättämästä hiilijalanjäljestä ja samaan aikaan halutaan haalia tänne ihmisiä pienemmän hiilijalanjäljen maista.
Tai ollaan feministejä, mutta kannatetan yhteisöjä, jotka ovat nimenomaan sovinistia ja naista alistavia.
Tai päätetään, että on yhteiskunnan vastuulla elättää muiden lapset ja samaan aikaan raahataan tänne lisää elätettäviä.

Varmasti siellä on pohjalla hyvä tarkoitus kuten kommunismissakin, mutta toteutus on todellisuudesta vieraantunut ja ymmärrys ihmisyydestä on heikko.

Suomen vasemmistoliittoon liitty historiallisesti entinen kommunistinen liike ja SKDL. Toki nykyinen vasemmisto toimii demokratiassa. Mielestäni vasemmistossa edelleen näkyy vahvasti kritiikki yrityksiä ja yrittäjyyttä kohtaan, mikä on mielestäni varsin huolestuttava ilmiö. Ja onhan se huolestuttava ilmiö, että vasemmisto haluaa jakaa muiden työllä kerryttämät varat vastikeettomina tukina selaisille, jotka eivät ole tehneet mitään rahan eteen.

Olen itse ehdottomasti sillä kannalla, että hyvä yhteiskunta pitää huolen niistä, jotka eivät itse siihen pysty tai tarjoaa turvaverkon, jos kaikki lahoaa alta.

Itseäni huolestuttaa vasemmistopuolueiden kaksinaismoralismi.
Ollaan huolissaan suomalaisten jättämästä hiilijalanjäljestä ja samaan aikaan halutaan haalia tänne ihmisiä pienemmän hiilijalanjäljen maista.
Tai ollaan feministejä, mutta kannatetan yhteisöjä, jotka ovat nimenomaan sovinistia ja naista alistavia.
Tai päätetään, että on yhteiskunnan vastuulla elättää muiden lapset ja samaan aikaan raahataan tänne lisää elätettäviä.

Varmasti siellä on pohjalla hyvä tarkoitus kuten kommunismissakin, mutta toteutus on todellisuudesta vieraantunut ja ymmärrys ihmisyydestä on heikko.
👍

Vasemmistoliiton politiikka on keskenään ristiriidassa.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Onko kokemusta siitä työstä? Minulla on. 0,65 olisi ollut hyvä. 0,6 ja entistä huonokuntoisemmat hoidettavat on pirun huono yhtälö
Kyseistä työtä en ole tehnyt, mutta "ollut lähellä seuraamaassa". On paikkoja, jossa homma toimii ja paikkoja, jossa se ei toimi, oli mitoitus kumpi tahansa.

Toimin itse omaishoitajan kahdelle vanhukselle juuri siksi, ettei heitä tarvitsisi laittaa hoitokotiin, koska touhu on mitä on.

Miten tämä haaliminen ja kannattaminen näkyy?

Nykyinen hallitushan kävi oikein paikan päällä houkuttelemassa porukkaa tänne...

Kyseistä työtä en ole tehnyt, mutta "ollut lähellä seuraamaassa". On paikkoja, jossa homma toimii ja paikkoja, jossa se ei toimi, oli mitoitus kumpi tahansa.

Toimin itse omaishoitajan kahdelle vanhukselle juuri siksi, ettei heitä tarvitsisi laittaa hoitokotiin, koska touhu on mitä on.
Jos sä pystyt kahdesta huolehtimaan oman työn ohella, niin he eivät ole lähelläkään oikeutta päästä hoitokotiin ...

Miten tämä haaliminen ja kannattaminen näkyy?

Nykyinen hallitushan kävi oikein paikan päällä houkuttelemassa porukkaa tänne...
Vasemmisto haluaa nostaa pakolaiskiintiötä, helpottaa perheenyhdistämisiä, estää maastakarkoituksen rikollisten kohdalla, Turvata suomalaisten sosiaaliedut laittomasti maassaoleville, estää laittomasti maassaolevien karkoituksen jne.

Kertoisitko missä ja milloin nykyinen hallitus kävi houkuttelemassa porukkaa tänne ja miten?

No itseasiassa oli.
No tehdäänpä näin. Nimeä joku vuosi, niin minä kerron mitä laki sinä vuonna asiasta sanoi. Tosin tiedän, että sen jälkeen tämä sama idioottimainen keskustelu tullaan taas käymään vuoden tai kahden päästä uudestaan, mutta annetaan nyt sen verran siimaa. Jos tällä kertaa...

Näin ennakoiden otetaan nyt vaikka ote vuoden 1997 toimeentulotukilain 2a pykälästä: "Jos toimeentulotuen hakija ei ilmoittaudu kokoaikatyötä hakevaksi työnhakijaksi työvoimaviranomaiseen ja pidä työnhakuaan voimassa, toimeentulotuen perusosan suuruutta alennetaan hänen osaltaan noudattaen, mitä 10 §:ssä säädetään."

Yhteistyössä