Talopakettien vertailut

  • Viestiketjun aloittaja Omakotitonttu
  • Ensimmäinen viesti
Omakotitonttu
Hei valmiissa pakettitalossa asuvat!

Kuinka monella kerroitte talopaketin hinnan, ennen kuin talonne oli muuttovalmiina? (ei tontin hintaa)

Miten vertailitte ja selvititte talopakettien toimitussisällöt? Oliko teillä apuna rakennusalan ammattilaisia? Talotoimittajien toimitussisällöt ovat eri muotoisia.

Tuliko rakentamisaikana paljon yllätyksiä? Mitä talotoimittajaa voitte suositella, mitä ette?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2006 klo 21:32 TÄH kirjoitti:
Siis ei kai jos talopaketti maksaa 100 000 niin kaikkinestansa urakka voi tulla maksamaan 300 000?
Eihän talopaketit maksa noin paljoa? Kai? Tai no, tietty riippuu siitä, mitä hakee...

Meillä talopaketti vesikatto-valmiuteen rakennettuna maksoi vajaa 50 000 euroa. Meidän talon budjetti on noin 200 000 euroa eli niinkuin neljällä kerrottuna. Ja tuo summa on vielä ilman tonttia ja pihaa. Eikä todellakaan tule luksusta vaan ihan keskitasoa kaikki.
 
meidän talopaketti makso n.40 000e ja ollaan varauduttu vaan semmoseen 100 000e! ite tehään KAIKKI ja hinnotetaan kaikki et on laadukasta mutta silti hinta kohdallaan!!!
Edellinen talo makso markoissa VAIN 500 000mk!! Siis on paljon kiinni et paljonko pystyy ite tekeen ja mistä ottaa kaikki tarvikkeet ym....!!!
Kantsii kysellä eikä ottaa ekasta paikasta!!! ;) :attn: :attn:
 
150 neliön talopaketti (suurelementti) maksoi 56 000e. Työt teetätettiin ammattilaisilla, itse tehtiin hanttihommia. Pelkkä talo tuli maksamaan noin 190 000e. Vuokratontti ja autotalli sekä pihatyöt vielä puuttuu. Mutta tuo ohje, että talopaketin hinta kerrottuna kolmella on aika lähellä lopullista TALON hintaa.
 
Valmis
Meillä talopaketti ( Kastelli) maksoi 60.700 egee...pystytys tuli sateeltasuojaan. Tämän jälkeen tehtiin kaikki itse, niin paitsi sähköt. Talon hinnaksi tuli 160 000 egee...siinä ei ole siis tontin hintaa. Keittiö ja Khh on laadukasta. Mutta mielestäni talon loppuhinta on kohdallaan. Eli itse tekien ja hintojen vertailu auttaa siinä miten kalliiksi se tulee. Niin talossa neliöitä 145 m2 siis asuinneliöitä. Kokonaisneliöt 172 m2. Niin ja materiaalit on laadukasta. Siinä kun on tarkoitus loppuelämä asua.
 
ei voi yleistää
riippuu niin siitä, millasen paketin ottaa. variaatioita on niin paljon.

meillä designtalo ja lopullinen hinta pihoineen jav tontteineen 180000 ja kertoa piti noin 1,2lla
 
Ei kannata miettiä noita "talopaketti kertaa x" -hintoja, koska eri talopakettien toimitussisällöt vaihtelevat todella paljon. Paljon järkevämpää on laskea kustannusarvioita vaikkapa asuinneliöhinnoilla. Jukka-talot käyttävät laskukaavana 1350?/m2, Kastellilta sanoivat, että kun varaa 1400?/m2, niin sillä kirvesmies pystyttää tavanomaisen omakotitalon. Säästöä syntyy sitten sen mukaan, kuinka tuloksekkaasti itse huhkii rakennuksellaan.
 
Kannattaa teetättää esim.talopaketin myyjällä kustannusarvio. Itse näin teetimme, johon laskimme saunankiuasta myöten kaikki menot. Tietenkin ne on noin arvioita joku menee yli, joku ali, mutta sitä seuraamalla pysymme kustannusarviossa. Kannattaa olla tosi realisti oman työn osuudessa.. itse ollaan työssäkäyviä, perheessä myös kolme lasta, ei tod. mahkuja iltapuuhana kyhätä okt-taloa. Eikä hermoja..

Meille tulee talo Kastellin kautta, jossa annettiin ohjeeksi toi 1300-1400e/m2, mutta tällä hetkellä meillä on neliöhinta vajaa 1100e/m2 vaikka melle tulee kirvesmies tekemään talon.

Tuo paketinhinta x 3 ei välttämättä toimi, sillä se riippuu aika paljon siitä mitä materiaalija taloosi haluat. on siis todella järkevää tehdä huolellinen kustannusarvio jo alusta alkaen, seurata sitä eikä elää pilvilinnoissa :)

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.06.2006 klo 13:17 vieras kirjoitti:
Kannattaa teetättää esim.talopaketin myyjällä kustannusarvio. Itse näin teetimme, johon laskimme saunankiuasta myöten kaikki menot. Tietenkin ne on noin arvioita joku menee yli, joku ali, mutta sitä seuraamalla pysymme kustannusarviossa. Kannattaa olla tosi realisti oman työn osuudessa.. itse ollaan työssäkäyviä, perheessä myös kolme lasta, ei tod. mahkuja iltapuuhana kyhätä okt-taloa. Eikä hermoja..

Meille tulee talo Kastellin kautta, jossa annettiin ohjeeksi toi 1300-1400e/m2, mutta tällä hetkellä meillä on neliöhinta vajaa 1100e/m2 vaikka melle tulee kirvesmies tekemään talon.

Tuo paketinhinta x 3 ei välttämättä toimi, sillä se riippuu aika paljon siitä mitä materiaalija taloosi haluat. on siis todella järkevää tehdä huolellinen kustannusarvio jo alusta alkaen, seurata sitä eikä elää pilvilinnoissa :)
No miten te saatte talon hinnan noin alhaiseksi? Millaisia materiaaleja lattiaan, seiniin, kattoon? Entäs kaapistot ym.?
 
Rakennusprojektissa ne suurimmat yllätykset kustannusarvioon nähden tulee kuitenkin maa- ja perustustöissä, joiden tarkkaa kustannusta on vaikea etukäteen laskea. Itse talon tarvikkeet ja materiaalit osaa ennakoida paremmin.
 

Yhteistyössä