talopaketti viidakko!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kissansilmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kissansilmä

Aktiivinen jäsen
10.06.2005
2 700
0
36
Me etitään meille sopivaa talopakettia, mutta tuntuu että ajatukset menee tarjonnasta ihan sekaisin, vaihtoehtoja monenmonenmonta ja vain yks pitäis olla se oikea jossa asutaan ja viihdytään, miten saitte ratkaistua oman mallinne, tokihan siihen vaikuttaa hinta ym,ym. Mutta kokemuksia kaivataan niin ja hyviä ehdotuksia talopaketista, hakusessa 5h + keittiö, avara malli ja vaatehuone täytyy löytyä.

Saman asian kanssa kamppailimme n. vuosi sitten..... :)
Me lähdimme siitä että ensin aateltiin paljon sais maksaa, sitten pankkiin, saadaanko sellanen laina....

Sitten aloimme soitella jokaiselle talo firmalle, että Tällänen hinta, pitäs saada avaimet käteen koti ja muuttamaan vuoden päästä.

Siinä karsiutuikin aika iso rojo talo firmoja.

Otimme omatalo/puutalon. Saimme ison kasan tiilis kiven paksuisia opuksia.

Niistä valkkasimme ensin sellaiset missä 115-122 neliöä, ja 3 makkaria. Ja ainakin 1 vaatehuone.

No, opukset kaventui entisestään.. :whistle:

Lopuksi jäi ehkä 5 taloa mitä aloimme miettiä........

Ja talo on kyllä kaikkea sitä mitä olemme toivoneet. Ainoa miinus on pitkulan mallinen khh, minkä huomasimme jo piirustukissa, mutta eipä ollut näissä 5ssä talossa juuri muunlaisia...

Mutta noista asioista on hyvä lähtee liikenteeseen! :wave:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.10.2006 klo 00:23 Vilinäiti kirjoitti:
Kiinnostaa kovasti talopaketit. Paljonko tulee kuluja itse talon lisäksi?
Oon siis aivan pihalla vielä. Kiinnostais n. 100neliöinen talo.

Joo, se onki yllätys mitä kaikkee tulee... (toki meillä oli tiedossa) Mutta kun listattiin ne ruutupaperille, meinas lappu loppua kesken.. :whistle:

Riippuu mihin rakentaa....... Mutta 100neliön talo täällä (vuokra tontilla) maksas n.160t.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.10.2006 klo 00:36 Katiaana kirjoitti:
\

Joo, se onki yllätys mitä kaikkee tulee... (toki meillä oli tiedossa) Mutta kun listattiin ne ruutupaperille, meinas lappu loppua kesken.. :whistle:

Riippuu mihin rakentaa....... Mutta 100neliön talo täällä (vuokra tontilla) maksas n.160t.

Turussa asutaan et ei ehkä kans halvimmasta päästä asunnot.
Jostain kuulin, että hinta triplaantuis? Että itse rakentamalla ois sama summa. Tosin ei osata ite mitään talonrakennus juttuja niin siihen ei lähdetä.
Täytyy lueskella esitteitä yms. vissiin vaan ja jutella pankissa. :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.10.2006 klo 00:52 Vilinäiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.10.2006 klo 00:36 Katiaana kirjoitti:
\

Turussa asutaan et ei ehkä kans halvimmasta päästä asunnot.
Jostain kuulin, että hinta triplaantuis? Että itse rakentamalla ois sama summa. Tosin ei osata ite mitään talonrakennus juttuja niin siihen ei lähdetä.
Täytyy lueskella esitteitä yms. vissiin vaan ja jutella pankissa. :)

Nyt kesällä rakennus värmeet kallistunu paljon........
Että voipi olla että ei täälläkää saa enää 160t valmistaloo........

Mutta aika pitävä hinta on kun talonpaketin hinnan triplaa.......

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.10.2006 klo 11:01 yks rakennuttaja kirjoitti:
Miksi ette suunnitelluta arkkitehdillä just teille sopivaa taloa ja sitten pyydä eri talovalmistajilta tarjouksia?

:o ? Arkkitehti maksaa........ Meillä suvussa arkkitehti mikä tekee suvulle suunnitelmia reilusti ale hintaan, mutta siltikin meille liian kallis oli ainaki! :o <br><br>

Yhteistyössä