Ja pahanilmanlintu lentää... Tuollainen budjetti on sitten ÄÄÄRIMMÄISEN vaikea toteuttaa. Normaali rakentaja saa kertoa talopaketin hinnan 3-4:llä.Alkuperäinen kirjoittaja 03.04.2007 klo 15:39 meillä kirjoitti:meillä talopaketti kastellilta 48000, marraskuussa -06 toimitus. kastellin puolelta tuli tuulensuojalevyt ja yksi kerros villaa seiniin ja aluskate asennettuna, oli siis tuossa hinnassa. nyt ollaan sisäkatot asennettu, tapeteita ollaan alottamassa pääsiäisenä. lopullinen hinta talolle tulee noin 100000e. meillä oli helpot perustukset ja kaikki paitsi sähkötyöt tehty itse.
nää kaikki kuulu meidän toimitukseen, ymmärtääkseni ne kuuluu kastellin normaalitoimitukseen jollei itse haluu jättää niitä poisAlkuperäinen kirjoittaja 04.04.2007 klo 09:23 juu kirjoitti:\Ja pahanilmanlintu lentää... Tuollainen budjetti on sitten ÄÄÄRIMMÄISEN vaikea toteuttaa. Normaali rakentaja saa kertoa talopaketin hinnan 3-4:llä.Alkuperäinen kirjoittaja 03.04.2007 klo 15:39 meillä kirjoitti:meillä talopaketti kastellilta 48000, marraskuussa -06 toimitus. kastellin puolelta tuli tuulensuojalevyt ja yksi kerros villaa seiniin ja aluskate asennettuna, oli siis tuossa hinnassa. nyt ollaan sisäkatot asennettu, tapeteita ollaan alottamassa pääsiäisenä. lopullinen hinta talolle tulee noin 100000e. meillä oli helpot perustukset ja kaikki paitsi sähkötyöt tehty itse.
Tuliko tuossa Kastellin paketissa muuten tarvikkeita, esim. yläpohjan eristykset, kattotiilet, sisäeristeet, cyprokit, ulkoseinälaudat ym?
Alkuperäinen kirjoittaja 04.04.2007 klo 12:36 vieras kirjoitti:Aika hauskaa.Meillä kun pelkkä talopaketti maksoi tuon päälle 100.000?.Talon kokonaishinnaksi tulee 220.000?, mutta liv-ja sähkötöitä ei tarvinnut teettää ulkopuolisilla vaan tekijät löytyi suvusta.
Minustakin tuo 100.000? kuulostaa kyllä aika uskomattomalta, eli mitähän tuohon on sitten kuitenkaan loppujen lopuksi laskettu.
[/quote
no enempää ei tähän saatu menemään, että sitä on turha nyt enempää täällä ihmetellä. samalla mä voin ihmetellä miten voi saada menemään jonku 200 000e talon rakentamiseen...
ja tuo summa pitää siis kaikki perustusista pintamateriaaleihin ja kaapistoihin sisällään =)
tonttia ei oo tossa summassa, lue ap:n kysymys.Alkuperäinen kirjoittaja 04.04.2007 klo 17:42 en usko kirjoitti:Iseasiassa tuo 100000 on alan ammattilaisten mielestäkin sula mahdottomuus, sehän tekee n. 600?/neliö. Vaikkei olisi tonttiakaan, niin tuon kokoisen talon tarvikkeisiinkin jo uppoaa 100000?. Tai noh, maksaahan ne Älvsbytkin ton verran.
Alkuperäinen kirjoittaja 04.04.2007 klo 17:42 en usko kirjoitti:Iseasiassa tuo 100000 on alan ammattilaisten mielestäkin sula mahdottomuus, sehän tekee n. 600?/neliö. Vaikkei olisi tonttiakaan, niin tuon kokoisen talon tarvikkeisiinkin jo uppoaa 100000?. Tai noh, maksaahan ne Älvsbytkin ton verran.
Alkuperäinen kirjoittaja 05.04.2007 klo 16:16 Jaajaa kirjoitti:Mä en kyllä ole koskaan ymmärtänyt miksi kaikki laittaa laminaattia lattioihinsa. Se on niin kylmänkalsea materiaali ettei mikään.
Lattialämmitys kun on keksitty. Eipä laminaatti silloin kylmä ole.
Samaa mieltä. Monilla tuttavilla rakentamisen tarkoitus tuntuu olevan se, että tehdään kaikki mahdollisimman halvalla. Itse halusimme tehdä meille kodin, jossa asutaan pitkään. Tietysti jouduimme ottamaan enemmän lainaa, mutta nyt on ihanaa kun on "unelmien koti".Alkuperäinen kirjoittaja 06.04.2007 klo 14:37 Myös Rakentaja kirjoitti:Muuten olen sitä mieltä että kun rakennetaan niin mielummin laitan kunnon materiaalit ja maksan niistä hieman enemmän, kuin halvat ja huonot jotka saa sitten parin vuoden päästä vaihtaa
Juuri tuosta niitä budjetin ylityksiä ihmisille tuleekin. Laitetaan nyt hyvää, kun kerran itselle rakennetaan.. Jos lattiapinta-alaa on 150m2 ja laminaatti maksaa 15?/neliö ja parketti 30?/neliö, on hinta-ero 2250?, kaakelia tulee helposti 50m2, jos hintaero on kympin, tulee taas 500? lisää. Pieniähän noi summat on, mutta kun niitä tulee useita puhutaan jo kymmenien tuhansien ylityksistä budjetissa. Runko ja perustusvaiheessa kun niitä säästöjä ei materiaalivalinnoilla pysty tekemään... pistetään aluskatteeksi rakennusmuovi kun se on halvempaa kuin aluskate tai pistetään vaan 50mm eristettä lattian, eikä 150mm, niin päästään halvemmalla.Alkuperäinen kirjoittaja 06.04.2007 klo 14:37 Myös Rakentaja kirjoitti:Muuten olen sitä mieltä että kun rakennetaan niin mielummin laitan kunnon materiaalit ja maksan niistä hieman enemmän, kuin halvat ja huonot jotka saa sitten parin vuoden päästä vaihtaa