Talopaketeista

Te jotka olette ostaneet talopaketteja

-millaisia ootte ostaneet

-mistä firmasta

-mitä hintaa ne on noin niinkun suunnilleen(haveissa 4-5h+k ym)

-miten paljon voi jo suoraan laskea talopaketin päälle kuluja?

oletteko itse rakentaneet vai asentaako firmat talon valmiiksi asti jos vaan paalua löytyy?

oisin kyllä tosi onnellinen jos joku voisi valasta vähän =)
 
meille tuli hirsitalopaketti, 60 000 maksoi, oli pelkät kuoret, noin 120 neliötä. Pohjien kaivaminen ja teko oli heti alkuunsa noin 15 000 euroa, katto 10 000. Kaikkinensa rahaa palanut rapiat 200 000 vaikka omaa työtä ollut jonniinverran. esim. sähköt ja LVI kun pitää teettää muilla, ne on vienyt liki 40 000.
 
niin tuohon hintaan pystyttivätkin. Jos haluaa halvalla päästä eikä haittaa että on lautatalo, niin noita elementtitaloja saa kait aika halvalla, 'avaimet käteen' jos ei itse voi kauheasti tehdä. Nykyään ammattimiehet ovat hinnoitelleet itsensä aika pelleilyhintoihin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja katavee:
niin tuohon hintaan pystyttivätkin. Jos haluaa halvalla päästä eikä haittaa että on lautatalo, niin noita elementtitaloja saa kait aika halvalla, 'avaimet käteen' jos ei itse voi kauheasti tehdä. Nykyään ammattimiehet ovat hinnoitelleet itsensä aika pelleilyhintoihin.
Onhan noita lautataloja tietysti laidasta laitaan, mutta kunnollista ei saa kyllä halvalla. Meille tulee 1,5-kerroksinen puutalo, asuinala n. 160m2 eikä edes pelkkää pakettia saa lähellekään 60 000 eurolla, jos haluaa kunnon talon eikä jotain halvinta mahdollista laatua (jolla ei tee mitään). Puun hinta on nyt korkealla ja onpa silti lähes kaiken muunkin rakennusmateriaalin.
 
Meille tuli Jetta-talo sateelta suojaan asennuksella. Maksoi 38500? Pohjat piti tietty itse kaivaa ja kivijalka muurata. Mahdollisimman paljon tehtii itse ja talkoo voimalla. talo+autotalli tontteineen tuli maksamaan suunnilleen 110 000? Tosin vielä on autotalli hieman kesken ja terassi tekemättä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja TinyAngel:
Meille tuli Jetta-talo sateelta suojaan asennuksella. Maksoi 38500? Pohjat piti tietty itse kaivaa ja kivijalta muurata. Mahdollisimman paljon tehtii itse ja talkoo voimalla. talo+autotalli tontteineen tuli maksamaan suunnilleen 110 000? Tosin vielä on autotalli hieman kesken ja terassi tekemättä.
Minkä kokoinen talo? Pakettihinnan perusteella veikkaisin 4h+k? Tosi halvalla ootte päässeet joka tapauksessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja TinyAngel:
polka 4h+k meillä on ja 116m2 ja tosiaankin tehtii paljon itse...
ja talopaketti tuli tontille kesällä 2005
Hinnat on tuosta nousseet paljon. Neliöhinnaksi saa laskea n. 1500e, jos rakentaa ns. maalle ja materiaalit ovat keskitasoa ja omaatyötä vähän. Tähän päälle sitten tontti, autotalli, piha jne. Erikseen on sitten esim. Kannustalon paketit, joissa on se 20 000e brändilisä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Moppi:
Te jotka olette ostaneet talopaketteja

-millaisia ootte ostaneet Puutalo 1taso 118m2, 4h

-mistä firmasta Muurametaloilta

-mitä hintaa ne on noin niinkun suunnilleen(haveissa 4-5h+k ym) jämptilleen 147 800 lisävalintoineen

-miten paljon voi jo suoraan laskea talopaketin päälle kuluja? Riippuu siitä ottaako ihan raakileen vai avaimet käteen vai siltä väliltä. Meillä talopaketin päälle tuli/ tulee kaikkineen vajaat n. 38 000?+ tontin hinta.

oletteko itse rakentaneet vai asentaako firmat talon valmiiksi asti jos vaan paalua löytyy? Rakennutettiin avaimet käteen, juuri mitään ei olla tehty itse

oisin kyllä tosi onnellinen jos joku voisi valasta vähän =)
 
-millaisia ootte ostaneet
5 h+k, 178 neliötä

-mistä firmasta
Finndomon Puutalo (suurelementti)

-mitä hintaa ne on noin niinkun suunnilleen(haveissa 4-5h+k ym)
Meillä maksoi paketti ulkoa valmiina 78 000 ?

-miten paljon voi jo suoraan laskea talopaketin päälle kuluja?
Meillä kokonaisarvio talolle, 90 neliön autotalli+varasto+lämpökeskus rakennukselle (pitkästä ) yhteensä 250 000?. Ei pidä sisällään tonttia, koska on vuokratontti. Pitää sisällään haja-asutusalueelle tulleet viemäritsydeemit, koska kunnallistekniikkaan ei liitytty.

oletteko itse rakentaneet vai asentaako firmat talon valmiiksi asti jos vaan paalua löytyy?

Käsittääkseni Puutaloa ei saa täysin valmiina, vaan pitää ostaa Avainkoti. Tuolloin hintaa tulee aika paljon lisää. Meillä on käytetty aika paljon vierasta työvoimaa nyt sisätöissä. Toki itsekkin ollaan hommissa aina iltaisin ja viikonloppuna.
 

Yhteistyössä