Talon remontti, mitä maksaa???

• Viestiketjun aloittaja HeiDi
  • Ensimmäinen viesti
Meille tulee keittiöremontti, koneet maksoivat noin 3500 euroa, kylmiö uusittiin jo viime vuonna. Kaapit, tasot, allas maksavat noin 9000, asennus sitten vielä päälle. Vähän tulee myös kaakelia, mutta suurimmaksi osaksi rosteria. Hintaahan sille tulee....

Meillä on tehty jonkin verran remppaa. yksi huone purettiin ihan kokonaan ja laitettiin uudet villat, katto suoristettiin ja madallettiin, lattia suoristettiin. Huoneeseen tuli myös wc/suihku + vaatehuone. Itse tehtiin kaikki paitsi sähkötyöt. Hintaa huoneelle tuli noin 8 tuhatta. Meillä ei ole kallis maku.

Mutta nyt on rakennus materiaalien hinnat nousseet todella paljon. Ja suosittelen että käy katsomassa useista eri paikoista esim. tapeetteja. Itse löysin mieleisen hinta 19,50 rulla ei toimitusmaksua, kotimatkalla poikkesin toiseen rautakauppaan aivan sama tapeetti 43 ?/rulla + toimitus 10 ?. Arvaa mistä tilasin tapeetit?? :)

Minäkin epäilen aika paljon, riittäkö 20 000euroa koko talon remontoimiseen, jos kaikki laitetaan uusiksi. Edes silloin, jos tämä summa ei sisällä työrahoja. Ja vaikeata on antaa edes suunta antavaa arviota, kun ei ole tietossa, minkä kokoisesta talosta on kysymys. Paljon vaikuttaa myös se, ovatko keittiö, pesutilat ja muut "kalliit" kohteet kuinka isoja.
Meidän keittiö maksoi reilut 8000 euroa: kaapit reilut 3000, kodinkoneet 2000, ripaus luksusta eli kivitasot 1700. Näiden lisäksi meni 1500 euroa kaikkeen pieneen sälään (laatat, saumausaineet, lamput, hana etc.). Että isommat hankinnat on helppoa bujetoita, mutta lisäksi uppoa paljon rahaa myös pieniin juttuihin.
Mutta ei muuta kun kiertelemään kauppoja ja tekemään tarkaa laskelmaa! Ja tsemppia remppaan!

vieras
Sattui tällainen sivu eteen. Yksiön melko edullinen pintaremontti vuodelta 2005. Yht. 6470 ?. Jos ap haluaa tyylikästä, niin voisin kuvitella, että kaipaa muuta kuin linkin Lidlin suihkusekoittajia jne. Eli tälläkin perusteella olisin aika skeptinen, että 20000 riittää koko taloon, kun pieni yksiökin vaatimattomasti remontoituna vei tuon. (Ja kustannustasokin on noussut tuon jälkeen.)

http://kapsi.fi/~anummiah/files/remontti.html

me ostettiin 60 luvun harkkotalo ja tehdään remppa itse koko taloon. Meillä meni lämmitysjärjestelmän uusimiseen 5000e, sit ensi kesänä tehdään viemäri/vesijohto ja salaojaremppa pihalle ja maalataan talo ja paikataan halkeamat, siihen menee noin 10 000e, sisällä tehtiin kylppäri ja saunaremontti sukulaisten voimin ja meni 5000e, en usko et halvemmalla selviää. Keittiöremppaan uskon uppoavan jonku 7-8000e, veimärien uusiminen on oma lukunsa, sit tehdään mm. autotallista makkari jne. joten kaikenkaikkiaan jos kaikki itse tehdään niin taloon uppoaa varmaan lähemmäksi 40-50te

Jos kyseessä esim 80-luvun talo jossa ei tarvitse vielä tehdä pintaa syvempää remppaa vaan pintoja niin uskon että budjettinne riittää.

vieras
Me tehtiin niin, että laskin ruutupaperille n. hintoina paljonko remonttiin menisi. Tiesin jo millaista tapettia yms. haluan. Meillä kyllä ei pintaremonttiin mennyt rahaa kauheasti, koska mies saa tarvikkeet todella edullisesti. 120 m2 talossa tehtiin täydellinen pintaremontti ja rahaa meni tarvikkeisiin + töihin 9000 euroa. Remonttiin budjetoin 10000. Mä suosin perinteistä ruutuvihkoa ja kynää. Materiaalit kuitenkin vaihtelee hinnaltaa ja laadultaan tosi paljon. Ja esim. lattiamateriaaleissa ei kannata hinnasta tinkiä, jotta saa kunnollisen ja kestävän lattian. Kannattaa tutustua ja vertailla hintoja. Hyllynreunahinnat ovat sitten eri juttu kuin tingitty hinta ;)

vieras
en jaksanut lukea koko ketjua läpi, mutta meillä meni 60-luvun talon kunnostamiseen n. 50.000? siihen, että laitetaan uusiksi kaikki: ikkunat, seinäpinnat, lattiat, katot, vessa, keittiö, ulko-ovet, väliovet, sähköt, takka... (tähän remonttiin ei sisältynyt saunan ja pesuhuoneen laitto, ne oli juuri uusittu) Ja suurinpiirtein kaikki on tehty itse, eli ei olla maksettu työvoimasta juurikaan mitään. :)

harmaana
meillä tehtiin keittiö..
satiin tingittyä uudet kodinkoneet mataliksi alle ovh:h
rosteri jääkappi 250e..upotettava uuni 250e ja keittotaso 199e
maalit ilmasia lattia laudat ilmaset. kaakelit (sellanen kiviseinännäkönen 100e
keittiökaapit huutokaupasta 300e ja kaikki seinät uusittiin.vanereita meni jokunen 17e kpl oisko menny 4
maalit myös ilmasia,

toisen huoneen tekeminen puut saadaan ilmatteeksi sekä maalia.villaa meni jokunen pläntti sekä katon panelointi noin 100e työt tehdään kaikki itse.ja haalitaan tarjoukset ja tingitään sekä käytetään sukulaisten suhteet

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sinä joka teit remontin 9000 eurolla. Voisitko listata mitä kaikkea tuolla hinnalla hankitte, ja mitä maksoi.

t. myös halvasta remontista kiinnostunut
Näitä ei kande sitten verrata, jos ei pysty itse tekemään.
Kaikki talouden kaapit 5500
ulkopuolisen palkat 1200
laatat, kaakelit, laminaatit, tapetit, vesieristeet, listat 1500

Landella on ihanaa
Otahan huomioon sitten että jos uusitte kosteita tiloja niin vedenristykset yms maksaa ihan maltaita, ei pelkät kaakelit riitä. Ammattilaisena voin sanoa että tuolla summalla saa tosiaan olla ILMAISET työntekijät ja HALVIMMAT laatat, tapetit, kaapit, kodinkoneista puhumattakaan.

pitääkö kaikki olla aina huippu tekniikkaa
Alkuperäinen kirjoittaja Landella on ihanaa:
Otahan huomioon sitten että jos uusitte kosteita tiloja niin vedenristykset yms maksaa ihan maltaita, ei pelkät kaakelit riitä. Ammattilaisena voin sanoa että tuolla summalla saa tosiaan olla ILMAISET työntekijät ja HALVIMMAT laatat, tapetit, kaapit, kodinkoneista puhumattakaan.
tuo riippuu niin kaikesta

Yhteistyössä