talon rakentajat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raksalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raksalla

Vieras
Odottavatko kaikki, että jos teillä onuusi talo, se on varmasti tosi hieno?

Minusta joskus tuntuu, että ihmiset eivät ymmärrä, että joku rakentaa vain koska uuden talon saa osaava ihminen samalla rahalla kuin perheelle kerrostaloasunnon, siis noin 100 neliötä kerrostalossa maksaa myös sen 170 000-190 000 euroa. Ja rivitalot samanhintaisia tai kalliimpia, ja niissä usein kallis vastike lisäksi.

Että talo rakennettu vain, koska ihmisen on pakko asua jossain ja vanhat ovat kalliita ja monissa kosteusvaurio. Ja että sisustus ei kiinnosta, mutta kaikki perustukset jne on tehty hyvin ja kalliisti ja laadulla, mutta pinnat ihan halpoja.

MIksi rakentaa samanlainen mörskä, mitä on vanhoja tarjolla. Vanhoissakin on yleensä hyvin rakennettu perustukset, mutta pinnat aikanaan viimeisen päälle ja nyt jo kuluneita.
Pintoja voi nyös vaihtaa ja uusissa taloissa useimmiten piha näyttää naurettavalta, kun kaikki puut ja pensaat ovat risuja kymmenen vuotta ainakin.

Mä ymmärrän ap:n pointin, että ei meilläkään okt-projektin tavoitteena ollut sen oman UNELMAtalon saaminen. Uuden talon rakennutaminen oli lähinnä ap:n mainitsemista käytännön syistä järkevää. Turvallinen ja hyvä sijoitus. Toisin kuin vanha, josta voi löytyä mitä vain ylläriä. Ja sama täälläkin päin, monet vanhat okt:t maksavat saman verran tai enemmän kuin mitä uusi talo tuli maksamaan.

Meidänkään talo ei ole mitenkään erityisen kaunis tai hohdokas ulospäin. Pohja on hyvä, on tilaa, asuminen on huoletonta ja sisustus on mieleinen. Se riittää. Siitä Unelmatalosta on kiva aina unelmoida, mutta tuskin koskaan jaksaa lähteä ihan oikeasti sellaiseen rumbaan ja velkavankeuteen :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
MIksi rakentaa samanlainen mörskä, mitä on vanhoja tarjolla. Vanhoissakin on yleensä hyvin rakennettu perustukset, mutta pinnat aikanaan viimeisen päälle ja nyt jo kuluneita.
Pintoja voi nyös vaihtaa ja uusissa taloissa useimmiten piha näyttää naurettavalta, kun kaikki puut ja pensaat ovat risuja kymmenen vuotta ainakin.

enkö jo sanonut. Koska tietääkseni noin puolet suomen taloista on kosteusvaurioisia. vanha voi tulla kalliiksi. olen epäluuloinen niiden suhteen.

uusi jonka rakentamista itse valvot ja rakennat=terve talo

Yhteistyössä