minkälainen asunto menee nopeasti kaupaksi? minkälaisen itse ostaisit juuri nyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Talon myyminen on kohta ajankohtaista, mielenkiinnosta kyselisin minkälainen asunto menee yleensä nopeasti ja mikä pitkittää myyntiaikaa. Jos olet hiljattain myynyt asuntosi niin kerro millainen asunto oli ja kauanko oli myyntiaika.

Meillä on suht pieni (n.100neliöä) omakotitalo (huoneet tilavia, kaksi makuuhuonetta, keittiö, olohuone, eteinen, wc, kylpyhuone, sauna ja khh) uudehkolla omakotitaloalueella palvelujen läheisyydessä. n.1000 neliön tontti terassilla ja autotallilla. Talo on rakennettu 2010 ja sisustus mielestäni "nykyaikainen" eli pinnat ovat aika ajattoman vaaleita, harmaata jne.

Meidän miinuksena on varmaan talon koko, tuntuu että nykyään pariskunnallakin pitää olla monta makuuhuonetta.

Pieni koko voi olla myös hyvä juttu. Nykyinen trendi on kääntynyt selkeästi sinne pienempien suuntaan, halutaan vain senverran neliöitä kuin tarvitaan, joten kysyntää varmasti tuollekin löytyy.
Eikä se ihme ole, nykyiset energiakustannukset, verot, taloustilanne huomioon ottaen, on sellainen 100 neliön talo monelle ihan sopiva.

Itse myimme rivitalokolmion n. 2kk sitten, myyntiaika oli aika tarkkaan viikko.

Asunto kuin asunto menee kaupaksi jos hinta on oikea. Ihmiset laittaa ihan käsittämättömiä hintoja asunnoille ja sitten pähkäillään, että mikäs tässä nyt on kun on ollut vuoden myynnissä eikä mene kaupaksi.

Itse ostaisin nyt omakotitalon väh. 120 neliötä, omalla reilumman kokoisella tontilla, mieluiten yhdessä kerroksessa, perustat kunnossa ja naapureihin hajurakoa. Kylppäri, sauna ja keittiö voisi olla suht uusia ja kondiksessa, muut pinnat voi laittaa itse.

Taloja en harrasta, enkä niistä mitään tiedäkään.

Itse oon nyt pitänyt silmät auki 4-5h+k+p hyväkuntoisille asunnoille Helsingistä. Isoin remontti, mihin jaksan lähteä on lattian vaihtaminen ja pintojen hiominen, mutten pitäisi olla hyväkuntoiset keittiön ja wc:n kalusteet. Isoissa kaupungeissa ratkaisevin myyntitekijä taitaa olla se sijainti, sekä yksiöillä ja kaksioilla on aina enemmän kysyntää. Toiset välittäjät myös sanoo, että nyt ihmiset hakee helposti muokattavia asuntoja, eli esim. keittiön kalusteiden ja lattian tyydyttävä kunto ei haittaa, mutta toiset sanoo, että niistä vähän suttuisista ei olla edelleenkään niin kiinnostuneita.. en tiedä sit kumpaa halutaan enemmän, että kannattaako itse "ehostaa" kun pistää myyntiin.

Viimeksi myytiin putkirempattu parvekkeellinen kaksio Helsingin Kalliosta, myynnissä oli vähän alle kk ja lopuksi meni melkein tasan pyyntihinnalla.

Me tarvittaisiin talo, jossa on 4 makuuhuonetta ja niitä ei oikein ole. Kaikissa on kolme :(
Ei kai auta kun ruveta remppaamaan entisestä kolmen makkarin talosta nelimakkarista.

Haluaisin ihan tavallisen omakotitalon jostain suojaisalta ja hieman syrjäisiltä paikalta, vaikka n. 10km keskustasta. En tykkää uusista omakotitaloalueista, kun niissä on talot rekennettu vieri viereen ja piha on semmonen kärpäsen paska, aina näkyy naapurin naama ikkunasta jne.

Hinta saisi olla max 120 000. Sillä hinnalla saa täältä päin jo ihan kivan perustalon taajama alueen ulkopuolelta..

Meidän talouteen juuri sopivan kokoinen; kaksi aikuista, alakoululainen ja koira. Tonttikin sopiva, mutta etsitään vain vanhempaa. Ei ruuhka- Suomesta ja hinta saisi pysähtyä 100 000 euroon. Rempata voi pikkuhiljaa omanlaisekseen rahatilanteen mukaan.

[QUOTE="vieras";29133376]Oma tontti ja ns. 1 1/2 kerroksinen talo jossa siis asutaan nyt alakerrassa mutta mahdollisuus tehdä yläkertaan vielä n.50 neliöö asuinpinta-alaa lisää.

-ap[/QUOTE]

Joo, mää huomasinkin että sulla luki ne tossa ni poistin koko kyssärini.:D:ashamed:

Toi on hyvä, että yläkertaan saa mahd. sen yhden ylimääräisen huoneen. Tiedä vaikka ostaja kovin tykästyisi taloon, mutta toivoisi extra makkaria. Työhuone on nykyään monelle must.

Mun ystävä on kiinteistömaailmalla töissä, tai siis omistaa puolet kyseisestä kiinteistömaailman "yksiköstä" (mikä lie nyt onkaan kun on yrittäjänä tollasessa isommassa konseptissa :D) ja sano että pienemmät asunnot kaksiot ja kolmiot on tällä hetkellä todella haluttuja ja menee suht nopeestikin, mutta heti vähänkään isommissa myyntiajat pitemmät ja sitten näissä oikein isoissa asunnoissa kauppa käy todella huonosti nyt. Tietty jos isoa asuntoa myyt halvalla niin takuuvarmasti menee. Mutta muutenkin loppuvuosia ja alkuvuosi on huonoja kuukausia asunnon myynnin kannalta.

Onko lisää omakohtaisia kokemuksia? :)

Luulen että meillä toiseksi myyntiä vaikeuttavaksi tekijäksi voi vaikuttaa se että asutaan suht hyvällä alueella eli tontitkin on ollut kalliita. jos haluttais lähellekkään omamme pois niin hinta ei saisi olla alle 260 000e ja se voi joidenkin mielestä olla paljon sadan neliön omakotitalosta. Asutaan siis Pirkanmaalla, helsingin seudulla tämän kokoiset omakotitalot maksavat varmasti vielä paljon enemmän.

-ap

riittääkö 2 makaria monelle? ei ainakaan niille joilla vähintään 2 lasta+vanhemmat koska halutaan lapsille omat huoneet

tammikuussa (luulin että silloin nyt kaikista vähiten menee kaupaksi mikään) myytiin paritaloneliö (83m2, 4 h+k+s) 1, 5 Viikossa. mut välittäjä sanoi et kun hinta on kohdillaan ja oikea ostaja sattuu niin menee kaupaksi.

Yhteistyössä