Talon rakennus

  • Viestiketjun aloittaja Sallukka
  • Ensimmäinen viesti
Sallukka
Onkos teillä kokemuksia talopaketeista? Minkä firman talopaketteja teil on? Onko ollut onnistuneita ratkaisuja? Onko kukaan tehnyt kappale tavarasta, tuliko kalliiksi?
Meillä on suunniteltu talon tekoa, tontti ois jo valmiina, mut ei oo viel raskittu. Ollaan toisaaltaan harkittu valmiin ostoa, mut ei tunnu löytyvän sopivaa taloa.. kaikki on niin hirmu vanhoja ja huonossa kunnossa olevia, mitkä on vapaana...
 
Me otettin talopaketti. Talopaketti tai kappaletavarasta tehty riippuu tietysti siitä miten itellä on aikaa ja resursseja tehdä taloa. Me otettiin sellanen Jukkatalon paketti, jossa mukana tuli paljon muutakin kuin pelkät seinät ja takstoolit eli siinä tuli mukana kaappeja, sisäkaton paneelit, kodinkoneita ym. Talopakettejen hintoja on kauheen hankala verrata keskenään ku ne on niin erilaisia.
 
Sallukka
joo. me ollaan huomattu ihan sama. niitä on oikeastaan ihan mahoton vertailla, ellei sit pyydä kaikilta samoilla varusteilla varustetutasta talosta tarjousta.
tuliko teillä kuin kalliiksi talo. elikkä perustukset+ talopaketti+ veis, sähkö yms liittymät+ kaikki tarpeellinen.. ( jos saa udella)
 
Mä en ole vieläkään saanut ynnättyä kustannuksia yhteen vaikka rakentamisesta on jo pari vuotta ja kaikki kuitit olen säilyttänyt. Lainaa me otettiin n. 620 000 mk ja sit ollaan kyllä rakennettu myös omalla rahalla et tarkkaa summaa en osaa sanoa. Samassa kun on tehty autotalli, varasto, puuliiteri systeemi ja siihen on sit ostettu puutavaraa. Mut työpalkat on meillä olleet minimissä. Oikeestaan vaan sähköhommat tuli vieraalta ja ne sähköt makso kaikkineen n. 62 000 mk (varaava lattialämmitys). Niissä kustannuksissa pitää varmasti myös ottaa huomioon missä päin Suomea rakentaa. Ainakin mulla on sellainen käsitys että etelässä myös rakentaminen on kallista. Me rakennettiin Oulun lääniin, mutta ei kuitenkaan Oulun lähelle.
 
Carambola
Meille valittiin myös Jukka-talo. Ihan jees, seuraavan kyllä mies sanoi rakentavansa pitkästä tavarasta. Ja tottahan on, että eihän se talopaketti oikeasti ole valmis, vaan nurkat, päätykolmiot yms. pitää vielä tehdä. Meillä siis tehtiin myös pystytys itse, tietysti saa valmiiksi asti, jos haluaa toisille maksaa.
Hyvä siis on ollut, vertailu kaaaaaamalan hankalaa. =)
 

Yhteistyössä