voiskohan tätä jotenkin välttää?Alkuperäinen kirjoittaja nyt mäkin sen ymmärrän.:että parisuhde/avioliitto kaatuu siihen.
nii-i. ja sehän ei auta yhtään että perheessä on pienet lapset.Alkuperäinen kirjoittaja lapinonni:Se on rankkaa B)
no muistakaan ottaa sitä aikaa toisillennekin yhdessä oloon. Meillä meni niin että olin kotona kokopäivän 2v kanssa ja vastasyntyneen. Hoidin kaiken kotona kaikki sielä kaatu mun niskaan mies kävi töissä ja heti rakennus hommiin kun vaan pääsi. tuskin näin koko miestä. oli vielä sen verran kummallinen ettei huolinut ketään avuksi ja oli liian pihi jotta olis palkannu jotain työmiehiä sinne avuks, ku kaikki piti tehä ite. Suurin virhe oli varmaan se että aloitettiin rakennus samaan aikaan kun vauva oli syntynyt.Alkuperäinen kirjoittaja ap:voiskohan tätä jotenkin välttää?Alkuperäinen kirjoittaja nyt mäkin sen ymmärrän.:että parisuhde/avioliitto kaatuu siihen.
tilattiin joo talopaketti ja tonttikin on ostettu. eka riita käytiin talopaketin osalta. mies on niin tietävinään kaiken jne. Lopulta taipui mun tahtoon ja "säästettiin" 20 000. No se säästö on jo mennyt, kun pohjien teko maksaakin toosi paljon. :/Alkuperäinen kirjoittaja että:-miehellä perhe-elämää on se, kun se raataa raksalla 24/7. Ja keskustelemalla asia ei aukene.
Lisäksi on rankkaa, ja huolestuttavaa, kun jokaikinen härpätin pitää maksaa omasta pussista.
Sopimukset, hinnat ja tarjoukset pitää kaikki pyytää paperilla, ei sanallisia sopimuksia.
Joo niin, ja yllätyksiin on hyvä varautua :/Alkuperäinen kirjoittaja ap:tilattiin joo talopaketti ja tonttikin on ostettu. eka riita käytiin talopaketin osalta. mies on niin tietävinään kaiken jne. Lopulta taipui mun tahtoon ja "säästettiin" 20 000. No se säästö on jo mennyt, kun pohjien teko maksaakin toosi paljon. :/Alkuperäinen kirjoittaja että:-miehellä perhe-elämää on se, kun se raataa raksalla 24/7. Ja keskustelemalla asia ei aukene.
Lisäksi on rankkaa, ja huolestuttavaa, kun jokaikinen härpätin pitää maksaa omasta pussista.
Sopimukset, hinnat ja tarjoukset pitää kaikki pyytää paperilla, ei sanallisia sopimuksia.
mä pelkään ettei me enää löydetäkään toisemme. tuntuu vähän siltä... :/Alkuperäinen kirjoittaja rakentanut:jos teil on pieniä lapsia niin rankkaa tulee olemaan jos teette itse mahdollisimman paljon. eri asia tietenkin jos avaimet käteen pakettti. mutta se on aika kallis.
meil oli parisuhde täysin kuivunu raksa-aikana, mut kärsivällisyyttä riitti ja pikkuhiljaa muuton jälkeen löysimme toisemme uudestaan.
mies just kertoi mulle, että olohuoneeseen tulee sit yksi iso lamppu, laitetaan sellainen hyvä blafondi. mä sanoin, että juuei, älä sä nyt niitä suunnittele.Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:No ei meilä ainakkaa parisuhde kaatunu siihen. :xmas: Tosin enimmäkseen se oli minun veli joka sielä raksalla touhus, ko mie olin vuodelevossa ja mies huolehti sitte minusta :saint: Huolehti siis että pysyin levossa... Toisinaan meni itekki sitte raksalle ko mulle tuli joku muu seuraksi
Yks hyvä juttu ois ennen rakentamista tehä pelisäännöt selviksi esim sisustuksen kans, kysyä valmiiksi toiselta kuinka paljon se haluaa osallistua päätöksiin, mitä päätettään yhessä ja mikä kummallekki on ihan sama jos toinen vain päättää. Ettei tuu oletuksia, että toinenki tykkää, "talosta tullee sitte vaaleanpunanen paitövei..." ja toinen oiski halunnu sinisen. :xmas:
Pohjien tekoon 20 000 e???Alkuperäinen kirjoittaja ap:tilattiin joo talopaketti ja tonttikin on ostettu. eka riita käytiin talopaketin osalta. mies on niin tietävinään kaiken jne. Lopulta taipui mun tahtoon ja "säästettiin" 20 000. No se säästö on jo mennyt, kun pohjien teko maksaakin toosi paljon. :/Alkuperäinen kirjoittaja että:-miehellä perhe-elämää on se, kun se raataa raksalla 24/7. Ja keskustelemalla asia ei aukene.
suunnittele nyt vaan niitä valopisteitä, tärkeä osa sisustusta. Ja töpseleitä jouluvaloille, jalkalampuille, kattoon spottivaloja...Alkuperäinen kirjoittaja ap:mies just kertoi mulle, että olohuoneeseen tulee sit yksi iso lamppu, laitetaan sellainen hyvä blafondi. mä sanoin, että juuei, älä sä nyt niitä suunnittele.Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:No ei meilä ainakkaa parisuhde kaatunu siihen. :xmas: Tosin enimmäkseen se oli minun veli joka sielä raksalla touhus, ko mie olin vuodelevossa ja mies huolehti sitte minusta :saint: Huolehti siis että pysyin levossa... Toisinaan meni itekki sitte raksalle ko mulle tuli joku muu seuraksi
Yks hyvä juttu ois ennen rakentamista tehä pelisäännöt selviksi esim sisustuksen kans, kysyä valmiiksi toiselta kuinka paljon se haluaa osallistua päätöksiin, mitä päätettään yhessä ja mikä kummallekki on ihan sama jos toinen vain päättää. Ettei tuu oletuksia, että toinenki tykkää, "talosta tullee sitte vaaleanpunanen paitövei..." ja toinen oiski halunnu sinisen. :xmas:
kuulemma nyt pitäis jo nekin asiat tietää...
oma sukuni on liian kaukana talkoo-avuksi, mutta onneksi miehen puolelta pitäisi löytyä auttajia. mutta eipä sitä heidän varaansa kuitenkaan voi laskea.Alkuperäinen kirjoittaja lapinonni:Ite en ole koskaan rakentanu tai ollu auttamassa mitenkään.
Sen vaan muistan kun isäni oli joka viikonloppu talkoissa veljensä talolla.
Eli kannattaa käyttää tollaista talkoo porukkaa! Ihan tyytyväinen isäni oli kun kahvit sai palkaksi ja innoissaan sinne aina lähti!
Eihän se ole edes paljon. Varsinkin jos joutuu räjäyttämään.Alkuperäinen kirjoittaja mitäh?:Pohjien tekoon 20 000 e???Alkuperäinen kirjoittaja ap:tilattiin joo talopaketti ja tonttikin on ostettu. eka riita käytiin talopaketin osalta. mies on niin tietävinään kaiken jne. Lopulta taipui mun tahtoon ja "säästettiin" 20 000. No se säästö on jo mennyt, kun pohjien teko maksaakin toosi paljon. :/Alkuperäinen kirjoittaja että:-miehellä perhe-elämää on se, kun se raataa raksalla 24/7. Ja keskustelemalla asia ei aukene.
niii.. tulee kamalan iso talo... :snotty:Alkuperäinen kirjoittaja mitäh?:Pohjien tekoon 20 000 e???Alkuperäinen kirjoittaja ap:tilattiin joo talopaketti ja tonttikin on ostettu. eka riita käytiin talopaketin osalta. mies on niin tietävinään kaiken jne. Lopulta taipui mun tahtoon ja "säästettiin" 20 000. No se säästö on jo mennyt, kun pohjien teko maksaakin toosi paljon. :/Alkuperäinen kirjoittaja että:-miehellä perhe-elämää on se, kun se raataa raksalla 24/7. Ja keskustelemalla asia ei aukene.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:niii.. tulee kamalan iso talo... :snotty:Alkuperäinen kirjoittaja mitäh?:Mitä tarkottaa kamalan iso?Alkuperäinen kirjoittaja ap:tilattiin joo talopaketti ja tonttikin on ostettu. eka riita käytiin talopaketin osalta. mies on niin tietävinään kaiken jne. Lopulta taipui mun tahtoon ja "säästettiin" 20 000. No se säästö on jo mennyt, kun pohjien teko maksaakin toosi paljon. :/Alkuperäinen kirjoittaja että:-miehellä perhe-elämää on se, kun se raataa raksalla 24/7. Ja keskustelemalla asia ei aukene.
Pohjien tekoon 20 000 e???
eikä edes riitä.
Kiitos käytännön vinkistä! onko kukaan käyttänyt valaistussuunnittelijaa?Alkuperäinen kirjoittaja ettää:suunnittele nyt vaan niitä valopisteitä, tärkeä osa sisustusta. Ja töpseleitä jouluvaloille, jalkalampuille, kattoon spottivaloja...Alkuperäinen kirjoittaja ap:mies just kertoi mulle, että olohuoneeseen tulee sit yksi iso lamppu, laitetaan sellainen hyvä blafondi. mä sanoin, että juuei, älä sä nyt niitä suunnittele.Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:No ei meilä ainakkaa parisuhde kaatunu siihen. :xmas: Tosin enimmäkseen se oli minun veli joka sielä raksalla touhus, ko mie olin vuodelevossa ja mies huolehti sitte minusta :saint: Huolehti siis että pysyin levossa... Toisinaan meni itekki sitte raksalle ko mulle tuli joku muu seuraksi
kuulemma nyt pitäis jo nekin asiat tietää...
Nimim. enemmän olis saanut laittaa spotteja kattoon!
APUA! MIHIN MÄ OON LÄHTENYTKÄÄN MUKAAN...Alkuperäinen kirjoittaja katarina:sen että se henkilö joka palkataan valvomaan niitä rakennustöitä on se tärkein! Jos se valinta menee pieleen niin kaikki menee pieleen!! MÄ AINAKIN TIEDÄN NYT SEN ETTÄ JOS VIELÄ MUUTETAAN NIIN TALO OSTETAAN VALMIINA!
Aikataulut petti,vastaava rakennusmestari sairastui,budjetti ei pitäny paikkaansa,tontissa piili pienoinen yllätys- täytemaata meni rekkakuormittain,putkimies teki kännissä hommia päin peetä ja palkattiin sitten toinen niitä purkamaan ja tekeen uudelleen,piirustuksia luettiin väärin,keittiön kaapit asennettiin liian korkealle ja homma meni uusiks,jouduttiin tilapäiseen vuokra.asuntoon kun homma pitkittyi noista syistä,porakaivo maksoi maltaita kun vesi olikin tosi syvällä...Nyt on kohta kaks vuotta ns.talon valmistumisesta ja muutama riita-asia rakentajien kanssa vieläkin kesken ja lopputarkastus hyväksymättä. Me siis rakennettiin taloa arkkitehdin suunnitelman mukaan,ei mitään valmispakettia.Mutta paljon paremmin ei mennyt ystäviemme valmistalopaketin kanssa - uudessa talossa hometta,rakennusvirheitä,valitus vireillä.Että mitä vielä haluat tietää rakentamisesta!?
Rakennuttakaa avaimet käteen -koti. Olemme edelleen onnellisesti yhdessä.Alkuperäinen kirjoittaja ap:voiskohan tätä jotenkin välttää?Alkuperäinen kirjoittaja nyt mäkin sen ymmärrän.:että parisuhde/avioliitto kaatuu siihen.