Tallinnan laivat sun muut - halvin ruokailu vaihtoehto?

• Viestiketjun aloittaja Bdjfbfj
  • Ensimmäinen viesti
Bdjfbfj
Väännetään anopin kanssa kättä että buffet vai ei. Buffet 33€, sisältää siis juomatkin. Anopin mielestä kannattaa mennä sinne cafeteriaan syömään. Mitä siellä maksaa safka aikuiselle? Ja pari olutta siihen päälle? Itse ajattelen että 33€ iltabuffasta parin oluen/viinin kanssa on ok hinta.

No kyllähän tuo Buffet on mun mielestä helpostikin halvempi jos meinaa ihan kunnolla syödä ja ottaa muutaman oluenkin.. siellä cafeteriassa kaikki maksaa erikseen, buffassa saa maistella kaikkea ja siihen kuuluu myös jälkkärit. Ehdottomasti Buffettiin siis eikä mitään vastalauseita :attn:

minä--
Kyllä mäkin valitsisin buffetin, mutta käynkin laivalla tosi harvoin ja se on koko risteilyn kohokohta :D Cafeteriassa halvin ateria on varmaan jotain kympin luokkaa (esim. lihapullat ja muusi) mutta ei ne mitään kummoisia ole. Pari olutta päälle niin varmaan noin 20 e.

"Kikka"
Ehdottomasti buffet. Cafeteria "ruoka" on ihan kuraa tuohon verrattuna, annokset ylihinnoiteltuja laatuun/määrään nähden. Buffet ihan asiallinen, vaihtoehtoja rutkasti ja juomat tosiaan kuuluu hintaan. Maissa Tallinnassa ruokailu (kunhan vähän tutkii ennakkoon eikä mene ekaan turistiraflaan) on tietenkin vielä edullisempi vaihtoehto. Mutta ruokailemalla matka kuluu kivasti.

.vieras.
Itse kävin Silja Symphonyn keulabaarissa nauttimassa katkarapuvoileivän oluen kera. Oluen, n. 4€, saa itse kaataa joten aika reilun mukillisen saa, leipä oli jotain 7€.

"reissaaja"
No jos ihan perus tillin tallin tallinnan matkasta kyse niin suosittelen kunnon aamupalaa kotona ;) ja syömään kunnolla Tallinnassa ;) Monessakin paikassa meille huonon kielitaidon omaaville on jopa listat suomeksi :D
Viimeksi (30.8) käytiin ravintolassa 2aikuista 2 lasta (9v) juomineen (kannattaa muistaa että siellä vesikin maksaa joten sillä linjalla on turha nuukailla ja antaa niiden lasten kerrankin juoda vaikka sitä limua kun oikeaan ravintolaan on päästy, limut vedet kuin oluet menee siellä samoissa hinnoissa sen vesipullon kanssa) maksoi koko homma 40€

Edelliskerralla meillä oli 3 lasta mukana ja 2 aikuista, kävimme mäkkärissä :D Otimme jotkut jätti mega hamppari ateriat mitä lie nimeltään kun ei tule edes kerta vuodessa suomessakaan käytyä , koko satsi makso yhteensä 15€
Voisin kuvitella että en saisi 5henkiselle perheelle suomesta isoja aterioita juomineen tuolla hinnalla, joten jos vertaa laivan buffa hintaan niin saat halvemmalla syötyä maissa menet parempaan ravintolaan tai hampparipaikkaan joita on suomessakin

popopopopo
Mä en ainakaan päiväristelyllä käy koskaan buffassa. Syön hyvin himassa, otan halvimman hytin, jossa nukun myös päikkärit menomatkalla ja meen lounaalle Tallinnaan. Jotain pientä purtavaa saatan tuonne ottaa mukaan, jonka syön hytissä. Jos lähtijöitä on vähintään kaks, niin säästää ja matkustaminen on mukavampaa, kun saa kamat sinne hyttiin.

Buffaruoka maistuu aina samalle ja silti siellä syö itsensä ähkyyn.

"maalainen"
Mä en ainakaan päiväristelyllä käy koskaan buffassa. Syön hyvin himassa, otan halvimman hytin, jossa nukun myös päikkärit menomatkalla ja meen lounaalle Tallinnaan. Jotain pientä purtavaa saatan tuonne ottaa mukaan, jonka syön hytissä. Jos lähtijöitä on vähintään kaks, niin säästää ja matkustaminen on mukavampaa, kun saa kamat sinne hyttiin.

Buffaruoka maistuu aina samalle ja silti siellä syö itsensä ähkyyn.
Se paatti menee noin 2h Tallinaan, siksi ajaksi tarvit hytin jossa ottaa päiväunet? Monelta se sinun laivasi oikein lähtee?
Eikö niitä kamoja saa sinne säilytyslokeroihin?

hikk
Väännetään anopin kanssa kättä että buffet vai ei. Buffet 33€, sisältää siis juomatkin. Anopin mielestä kannattaa mennä sinne cafeteriaan syömään. Mitä siellä maksaa safka aikuiselle? Ja pari olutta siihen päälle? Itse ajattelen että 33€ iltabuffasta parin oluen/viinin kanssa on ok hinta.
Ottaen huomioon buffan juomalasien koon niin olisikohan noin 2 lasia vastaisi 1 tuoppia?
Joten jos pystyt sen ainakin 6 lasia juomaan olutta/viiniä ja siihen ruuat päälle niin sitten jää kyllä buffa ihan ok hinnaksi.
Taitaa yksi tuoppi maksaa olutta viiniä siellä laivalla sen noin 5e

Vierass
Mun mielestä ratkaiseva kysymys on se, haluaako syödä paljon vai vähän. Jos haluaa sydä vain pienesti, niin silloin ei kannata valita buffettia. Nuorempana jaksoi ahtaa ruokaa mielettömästi, mutta nyt vanhempana siitä voi tulla niin huono olo, että mieluummin välttelee kiusausta. Tämän vuoksi anopin kanssa voi olla vaikea päästä tässä kysymyksessä yhteisymmärrykseen.

Yhteistyössä