Tallinan risteily (voiko tehdä näin)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zxc
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

zxc

Vieras
Voiko osta 2 risteilyä mutta käyttä ne meno-palu lipuina(näin olisi halvempi). eli ostaisin vaikkapa ma päiväristeily ja pe päiväristeily ja sitten ma lähtisin Helsingistä ja pe tulisin takas. vai peruuttuko automaattisesti tä mun pe-lippu jos en oo tavallan lähtenyt Helsingistä?

No vaikea uskoa, että tuollaista olisi kielletty, mutta mistä noista nyt oikeasti tietää muut kun ne yhtiöt itse. Soita sinne ja kysy. Ei ne nyt varmaan sun nimeä muistiin laita eikä ole myymättä risteilyä. Jos niillä on joku ehto ettei noin voi tehdä niin näkeehän ne nyt matkustajan nimestä jo sen eikä myy sitä toista matkaa.

Mutta miksi ne niin tekisivät? Mitä se niitä kiinnostaa, jos kerran maksat matkasi. Että matkustatko vai et. Kunhan niissä risteilyissä vaan on molemmissa maihinpääsy?

Alkuperäinen kirjoittaja Kvart över;25219694:
Mutta miksi ne niin tekisivät? Mitä se niitä kiinnostaa, jos kerran maksat matkasi. Että matkustatko vai et. Kunhan niissä risteilyissä vaan on molemmissa maihinpääsy?

Koska risteilyt ovat halvempia kuin reittimatkat.

Laivayhtiöt eivät tuosta tietenkään tykkää. Menomatkalla Viroon onnistuu risteilyn ostaminen, mutta paluumatkalle risteily on ostettava alkamaan Tallinnasta. Olen itse tehnyt vastaavaa Tukholman suuntaan.

Osta se perjantain paluu päiväristeilynä Tallinna-Helsinki suuntaan, niin eipä ole kellään mitään sanomista. Saattaahan sitä ihminen vaikka myöhästyä laivasta ja kerkiää kai vaikka päivittäin viikon mittaan käydä vaikka lentäen Suomessa. En ymmärrä, miksi laivayhtiö kieltäytyisi myymästä samalle henkilölle useampia matkoja kerralla, mutta meno-paluulipussa voi hyvinkin olla sellainen sääntö, että paluu peruuntuu, jos menoa ei ole käytetty ensin.