Tälläkin on väliä: Kuinka päin lapsesi istuu rattaissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="jepulis";22140799]Ihmettelen äitiä joka väittää että kontakti lapseen on täysin samanlainen oli suunta mikä vaan ja yhtä paljon juttelee lapselle.)[/QUOTE]

???? Onko joku väittänyt tällaista? Ei tietenkään ole.

Likka ainakin halus nähdä mihin ollaan menossa ja istui rauhallisemmin niin päin. Sekö on sitten kivaa kun lapsi pöyrii koko ajan rattaissa ja yrittää nähdä menosuuntaan.

[QUOTE="vieras";22140495]Tuotekehittelykommenttiin ei voi kuin todeta, että vastaväitteet eivät ole olleet periaatteellisia vaan varsin hyvin perusteltuja. Oikeasti mieti nyt. Lapset on jatkuvasti lyhyitä aikoja ilman katsekontaktia vanhempiin. Autossa, pyörässä, rattaissa jne. Muualla maailmassa on aivan tavallista kuljettaa lasta kasvot menosuuntaan ja silti karkeasti voi yleistää, että Suomesta löytyy enemmän katsekontaktia välttelevää ja vuorovaikutusongelmaista porukkaa.[/QUOTE]

Ja näitäkä sinä kutsut perusteluiksi. Kun aina ennenkin on tehty, ja kun muutkin tekee. Ei se, että näin tehdään, tarkoita että se on paras tapa.

Laitoin tähän keskusteluun linkin siitä, miksi suomalaiset ovat vuorovaikutusongelmaista porukkaa. Se johtuu meikäläisestä kasvatuskulttuurista. Jotain siinä siis täytyy korjata, jos halutaan meikäläisistä avoimia small chat -tyyppejä.

En huomannut että linkki olisi tähän ketjuun jo ilmestynyt. Laitan uudestaan, lisätkää itse se alku mikä-kaikissa-nettiosoitteissa-on.

sosiaaliportti.fi/File/2ffac049-4d82-4150-a229-dc6e2c891fd5/Vauvaperhetyokooste.pdf

Nyt sinun purkauksesi tuli ihan väärään kohteeseen, sillä olen omaa lastani kantanut liinassa ja kantorepussa erittäin paljon ja vauvana hän matkusti rattaissa katsekontaktissa minuun (sen vähän aikaa mitä hän niissä vietti).

Asioita ja muiden maiden tapoja voi hyvin mietiskellä ottamatta asiaa henkilökohtaisesti tai käyttämättä sitä syynä omalle toiminnalle.

(Ja aika yleinen käsitys muuten taitaa olla, että afrikkalaistyylinen lapsen kantaminen on hyvä asia, myös näissä "pehmeissä" piireissä) Tämä siis ihan sivuhuomautuksena.

Et sitten ymmärtänyt "purkaukseni" syytä. Kohteena olit siksi, että perustelet kestämättömästi "no kun muutkin tekee". Toki muiden tapoja voi pohtia mutta jos niitä ihan pureskelematta käyttää meikäläisen mallin oikeutuksena, niin ollaan tasolla murkkuikäinen teini.

Siitä mä "purkauduin". Vähät minä siitä välitän, miten itse teet.

Olen kyllä kuullut tuon tutkimuksen (brittiläinen taisi olla) jo aikaa sitten. Meillä istuttiin kasvot työntäjään päin 1,5, vuotiaaksi, mutta sitten roikkui jo niin ulkona halutessaan ihailla muutakin kuin äitiään, että käänsin toisin päin.

Toi on ihan täyttä sontaa!
Mulle kanssa paasattiin kuinka se 9kk vauva ei missään nimessä saa istua kasvot menosuuntaan.
Koska lapsen kehitys kärsii ja PLAAPLAAPLAA-. Kummallista, ettei neurolgit ja muutkaan lastenlääkärit lastenlinnassa tienneet tollaisesta yhtään mitään.
Luulisi, että sellaisella ammattitaidolla tietäisi tollaisesta asiasta...
Ja jos se oli NIIN vaarallista, niin eiköhän nuo lastenrattaat jo kiellettäis?

Meillä 1,5-vuotias istuu kasvot työntäjään päin, silloin joskus kun jaksaa rattaissa istua. On kova "juttelemaan" ja siinä on samalla helppo osoitella linnut, lentokoneet, koirat, yms.

Yhteistyössä