Tälläistäkö huuto.netissä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pinkpossu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pinkpossu

Vieras
En ole koskaan sitä käyttänyt ja aloin tutkimaan millaista kauppaa siellä käydään...
Onko tälläinen asenne ostajia kohtaan yleistäkin siellä?

http://www.huuto.net/fi/showfeedback.php3?fbuser=Nemi-88&fbtype=-1

Mietin vaan, että uskaltaako sieltä huutaa mitään vai onko tämä vain poikkeustapaus...?
Kertokaa te jotka paljon teette kauppaa :-)

Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Mulla ei ole koskaan ollut ongelmia. Muutaman kerran olen jotakuta ostajaa saanut muistutella maksusta mutta aina on saatu kaupat hyvin päätökseen. :)

Ei mullakaan. Kerran odottelin tuotetta pari viikkoa maksusta. Kyse oli niin pienestä summasta etten jaksanut tuhlata tekstiviestin hintaa. Sitten myyjä pisti viestin, koska maksan... se ei huomannut maksuani kun oli paljon tilitapahtumia

Tälläiset litaniat "kauppaehdoissa" saa ainakin minut juoksemaan karkuun ja LUJAA!!!

-Maksu ensin tililleni ja paketti sen jälkeen postiin kun rahat näkyvät minulla.

-En lähetä postiennakolla.

-Maksu kirjeitse sopii omalla vastuullasi.

-Ostajalle posti-/pakkauskulut jos kohteessa toisin ei ole mainittu.

-Odotan yhteydenottoa 2 päivää ja maksua 7 päivää (viikon), sen jälkeen kohde uudelleen myyntiin ja negatiivinen palaute. MAKSUSTA voi toki sopia ENNEN huutoasi!

-Tavaroissa ei ole palautusoikeutta.

-Jos sinulle jostain syystä tulee ns. herjausviesti kun olet yrittänyt lähettää minulle mailia (esim. hotmailista lähetettyjä viestejä postini ei aina ota vastaan, en tiedä miksi)) niin ota yhteyttä yksityisviestillä sillä ne tulevat perille, annan silloin sinulle toisen sähköpostiosoitteeni minkä kautta voidaan kaupat tehdä hyvin loppuun.

-En vastaa siitä jos posti tuhoaa lähetyksen, pakkaan aina asianmukaisesti ja jos tahdot erityiskäsittelyä niin pyydä erikseen, mutta se myös maksaa enemmän.

-Jos olen ottanut postikuluja liikaa niin palautan pyynnöstä ylimääräiset, jos olen maksanut postareita jollekkin liian vähän niin pyynnöstä laitan lisää. Samaa odotan muilta eli jos olen pyytänyt postareita liian vähän, odotan sitä että laitat pyynnöstäni lisää, jos olen maksanut jollekkin liikaa niin odotan palautusta omasta pyynnöstäni (OLI SUMMA MIKÄ TAHANSA) Tämä käytäntö on mielestäni kohtuullista ja rehellistä mutta JOS TÄMÄ EI SOVI SINULLE NIIN ÄLÄ TEE KAUPPAA KANSSANI, SILLÄ EN JAKSA KUUNNELLA TURHIA VALITUKSIA KISKURIHINNOISTA YMS. MINÄ EN POSTIN HINNOISTA PÄÄTÄ, YMMÄRTÄKÄÄ SE. Jos näissä oli vielä jotain epäselvää etkä ymmärtänyt niin kysykää rohkeasti, vastaan ennemmin tai myöhemmin =)

Näillä säännöillä yritän pyrkiä siihen että jokaisella olisi kaupan päätyttyä hyvä mieli eikä mitään tärkeää jäisi huomaamatta!

Mulla on siellä vasta 5 tehtyä kauppaa ja nyt juuri yksi kesken, eli kuudes. Kaikki on mennyt tähän asti hyvin.
Yhdessä palautteessa sain moitteita inhimillisestä erehdyksestä, jonka korjasin ja hyvitin. Ostaja ei muuttanut palautettaan, se vähän harmittaa, mutta en kehtaa pyytää muuttamaankaan.

noo, mulla ainakin on mennyt kaikki kaupat oikein hyvin.
Tosin mulla ei olekkaan vielä kuin jotain 60 kauppaa.

Eikä ton kyseisen ihmisen kohdallakaan kauheen huonosti ole menny, kun kauppoja on kuitenki yhteensä 654 kpl ja niistä 7 negaa.
Aina sielä niuhoja on joukossa, sille ei mahda mitään.
Pitää vaan koittaa kuvailla tuote mahdollisimman hyvin ja jos jokin tuntuu ees vähän epäselvältä, niin kysyy ennen kuin huutaa.

Mulle on käynyt ainoastaan yksi tyyppi, joka ei lunastanut kauppoja. Muuten menny tosi hienosti.
Tosin kattelen palautteiden perusteella, keiltä huudan. Negatkaan ei haittaa, jos nään, että myyjä vastannut niihin fiksusti.

En oo laittanu ostajille pistevaatimusta, mutta onneks kohdalle on osunu vain kivoja ostajia =) Se kaupan lunastamatonki oli kuites ihan kiva...

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Tälläiset litaniat "kauppaehdoissa" saa ainakin minut juoksemaan karkuun ja LUJAA!!!

-Maksu ensin tililleni ja paketti sen jälkeen postiin kun rahat näkyvät minulla.

-Odotan yhteydenottoa 2 päivää ja maksua 7 päivää (viikon), sen jälkeen kohde uudelleen myyntiin ja negatiivinen palaute. MAKSUSTA voi toki sopia ENNEN huutoasi!

-Jos sinulle jostain syystä tulee ns. herjausviesti kun olet yrittänyt lähettää minulle mailia (esim. hotmailista lähetettyjä viestejä postini ei aina ota vastaan, en tiedä miksi)) niin ota yhteyttä yksityisviestillä sillä ne tulevat perille, annan silloin sinulle toisen sähköpostiosoitteeni minkä kautta voidaan kaupat tehdä hyvin loppuun.

-En vastaa siitä jos posti tuhoaa lähetyksen, pakkaan aina asianmukaisesti ja jos tahdot erityiskäsittelyä niin pyydä erikseen, mutta se myös maksaa enemmän.

-Jos olen ottanut postikuluja liikaa niin palautan pyynnöstä ylimääräiset, jos olen maksanut postareita jollekkin liian vähän niin pyynnöstä laitan lisää. Samaa odotan muilta eli jos olen pyytänyt postareita liian vähän, odotan sitä että laitat pyynnöstäni lisää, jos olen maksanut jollekkin liikaa niin odotan palautusta omasta pyynnöstäni (OLI SUMMA MIKÄ TAHANSA) Tämä käytäntö on mielestäni kohtuullista ja rehellistä mutta JOS TÄMÄ EI SOVI SINULLE NIIN ÄLÄ TEE KAUPPAA KANSSANI, SILLÄ EN JAKSA KUUNNELLA TURHIA VALITUKSIA KISKURIHINNOISTA YMS. MINÄ EN POSTIN HINNOISTA PÄÄTÄ, YMMÄRTÄKÄÄ SE. Jos näissä oli vielä jotain epäselvää etkä ymmärtänyt niin kysykää rohkeasti, vastaan ennemmin tai myöhemmin =)

Näillä säännöillä yritän pyrkiä siihen että jokaisella olisi kaupan päätyttyä hyvä mieli eikä mitään tärkeää jäisi huomaamatta!

Mäkin jätän aina huutamatta noille:D Kai se on itsestäänselvyys että vastaan heti kun ehdin ja maksan heti kun saan tilinumeron. Tuollainen "listaaminen" tuo mieleen ihan että myyjä tekee touhua puoliksi ammatikseen ja on ihmisenä ei-kaikista-helpoin kanssaeläjä

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Alkuperäinen kirjoittaja .:

Mäkin jätän aina huutamatta noille:D Kai se on itsestäänselvyys että vastaan heti kun ehdin ja maksan heti kun saan tilinumeron. Tuollainen "listaaminen" tuo mieleen ihan että myyjä tekee touhua puoliksi ammatikseen ja on ihmisenä ei-kaikista-helpoin kanssaeläjä

en mäkään huuda tommosilta.
jotenkin hyökkäävän tuntusia

Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
mun mielest noi . (vieras) henkilön mainitsemat kauppaehdot on TÄYSIN ymmärrettäviä sekä iha ok, niissä ei mun mielest oo mittään karkuun juoksemista.

Ei niissä mitään erikseen oliskaan, mutta jos myyntikohteessa on tollanen litania kaikkia ehtoja (jopa itsestäänselvyyksiä) pitäisin myyjää aika kireenä ihmisenä ja ihan itsesuojelu mielessä jättäisin huutamatta.. :)

Mulla on jäänyt jo kahdelta myyjältä tavarat saamatta :headwall:
Toinen vielä väitti postin palauttaneen hänelle ostamani tuotteen ja lupasi laittaa uudestaan tulemaan - eipä vaan näy |O

Ap:n laittaman linkin kaltaisiin myyjiin/ostajiin en onneksi ole törmännyt.
Mutta mulla itselläni lukee, että odotan ostajan yhteydenottoa maksimissaan 5 päivää kohteen sulkeutumisesta, sillä olen lopen kyllästynyt sellaisiin jotka eivät ota yhteyttä eivätkä vastaa kuin vasta joskus kolmen viikon päästä (ja maksavat yllättäen lapsilisäpäivänä, vaikka kohde olisi sulkeutunut edelliskuun lopussa).
Mulla lukee myös, että postitan kerran viikossa. Yleensä postitan useamminkin, mutta joka ikinen päivä en postiin juokse, enkä siedä sellaisia ostajia jotka maksaa perjantaina Nordeasta (mulla tili Osuuspankissa) ja jo maanantaina vittuuntuneena kysyvät että missä tuote viipyy :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Myyjän palautteita kannattaa aina kurkata, sieltä saa aika hyvän käsityksen siitä millaisen tyypin kanssa alkaa kauppoja tehdä. :wave:

Peesi. Tuollaiset tyypit, joilla on useita negatiivisia (ja neutraalejakin) palautteita, ovat pahoja. Niitä kannattaa vältellä, vaikka miten tekisi mieli huutaa. Itse et valitettavasti voi mitenkään vaikuttaa siihen, jos HE sattuvatkin huutamaan sinulta...

Itselleni on käynyt matkan varrella yksi todella hankala ostaja, jolta tuli todella törkeää viestiä matkan varrella - eikä kauppoja tietenkään sitten loppujen lopuksi tullut lainkaan. Ehkä parempi niin...

Kannattaa aina muuten myös vilkaista, miten asiallisesti/törkeästi palautteen saaja on vastannut saamaansa palautteeseen. Sekin kertoo paljon kauppakumppanin "sivistystasosta". ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Hitsin Pimpula:
Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
mun mielest noi . (vieras) henkilön mainitsemat kauppaehdot on TÄYSIN ymmärrettäviä sekä iha ok, niissä ei mun mielest oo mittään karkuun juoksemista.

Ei niissä mitään erikseen oliskaan, mutta jos myyntikohteessa on tollanen litania kaikkia ehtoja (jopa itsestäänselvyyksiä) pitäisin myyjää aika kireenä ihmisenä ja ihan itsesuojelu mielessä jättäisin huutamatta.. :)

sinällään ehkä niin mutta jotenkin itse olen huomannut et jos itse suhtautuu avoimesti ja iloisesti myyjään ilman tiukkapipoisuutta, sitä olen myös vastakaikuna saanut enkä sen vuoksi tuollaisiakaan ehtoja kavahda.

Mulla ei oo ollu suurempia ongelmia, mitä nyt viimeksi "uudenveroiset" vaatteet olivat suklaassa. siis ihan sellaisia suklaanpalasia täynnä, joten oli tainnut edellinen käyttäjä syödä suklaata ne päällä ja sitten vaatteissa oli maitotahroja, oli varmaan puklattu. ja näistä ei mitään mainitaa. okei, kyllähän ne vaatteet pesee ennen käyttöä mutta ois se silti kiva saada suht puhtaita vaatteita.

no minä ainakin vetäydyn sieltä takavasemmalle. sillon kun myin uutta ulkomailta suomeen kaikki meni pääosin hyvin. nyt olen muutaman kerran ostanut sieltä, niin myyjät ovat jättäneet kertomatta tuotteeseen liittyviä tärkeitä seikkoja tai jopa valehdellut tuotteesta. Joten enpä taida enää mitään tilata. Toissa päivänä tuli juuri postissa toinen tapaus, kyse oli Ralph Laurenin neuleesta, myyjä kertoi neuleen olevan aito ja 100 % chasmerea mutta kumpikaan ei pidä paikkaansa. Heti kun tunnustelin neuletta, ajattelin ettei tää oo nähnykkään mitään chasmerea vaan ihan täysin keinokuituinen paita. Toisekseen myyjä sanoi paidan olevan uudenveroinen, neule on huomattavasti nyppynen! :( Kannattaa olla AP varovainen!!