Tällainen provosoiva(?) asia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jätkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Herää vain kysymys, kuka aikuinen ihminen läimäsee omaa lastaan omalla työpaikallaan, aikuisten nähden?

No masentunut tietty, kuuluu kohta. Mä en usko tuota, olen itsekin toipunut masennuksesta jo, eikä tullut mieleenkään lastani satuttaa.

Luuletko että masennusta on vain yhdenlaista, samanlaisilla oireilla.... Otat asian vähintäänkin kyseisen ihmisen kanssa puheeksi, hän tarvitsee apua.

Näinpä, masennus ilmenee ihmisillä eri tavoin. Ja oli mitä oli, pitäähän tuo työntekijä saada ymmärtämään että hän on mennyt liian pitkälle..koulussa henkilökunta toimii esimerkkinä, kasvatuksellisesti! Lyömistä ja nimittelyä kun ei suvaita lasten keskenkään.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Siis jos sä kiroilet lapsillesi ja käytät fyysistä kuritusta, saat taatusti samalla mitalla takaisin, kun lapset kasvaa.

hohoijaa... meniköhän taas puurot ja mehut sekaisin? vai kenties jauhot ja sähkövirta?

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Siis jos sä kiroilet lapsillesi ja käytät fyysistä kuritusta, saat taatusti samalla mitalla takaisin, kun lapset kasvaa.

hohoijaa... meniköhän taas puurot ja mehut sekaisin? vai kenties jauhot ja sähkövirta?

Mitä ihmettä tarkoitat? Lueppas tuolta aiempaa oma kirjoituksesi, jossa kerrot antavasi lapsillesi samalla tavalla kiroilua ja korvasta repimistä, olit sitten kotona tai kaupassa.

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Etkö sä Fjonga näe mitään väärää tuossa nukuttamismetodissa? Mieti, miltä pikkasesta tuntuu...

Ja tosiaan, ei sun varmaan tarvi muutaman vuoden päästä täällä palstalla voivotella, kun lapset huutaa sulle saatanaa ja perkelettä ja vittua ja on väkivaltasia sua kohtaa, kun kerran itse heille sitä opetat...

okeiokei kerrotaan nyt hiukan lisää tästä :D
siinä vaiheessa kun se lapsi on huutanut muutaman tunnin eikä mikään hyssyttely ole auttanut niin tottahitossa lähes kaikki huutaa et pidä jo pääs kiinni. mä oon kaks kertaa itse ollut todistamassa systerin nukutustraditioita ja mulla olis leikannu kiinni jo aiemmin. tosiaan ton lauseen jälkeen mikä ei tullut edes huutamisena vaan tiukkana hieman korotettuna, lapsi laittoi pään tyynyyn silmät kiinni ja nukahti :o joten ihan sama miltä siitä pikkuisesta tuntuu siinä vaiheessa... voitto on joka tapauksessa saavutettu. lapsi nukkuu ja äitikin pääsee nukkumaan.

ja mitä mun voivoitteluun palstalla tulee niin miksi pojat olis mua kohtaan väkivaltaisia kun en sitä niille opeta vai onko sulla paremman käden tietoa?

Juuri näin. Ei siinä auta kymmeneen laskut eikä maamme-laulut kun taapero huutaa unta vastaan. Kyllä siinä aika tiukkaan sävyyn tulee sanottua.

Ja älkääs nyt Jätkälle mitään vastalausetta sanoko, hän toimi aivan kuten kunnon kansalaisen tulee toimia, katsoo syrjemmältä! Ja antaa sitten lasten kertoa vanhemmilleen (tämä kohta oli mun henk.koht. suosikki :D ) ja odottaa että sana leviää!

Mielestäni teidän olisi pitänyt pysäyttää tilanne alkuunsa (ja käsitin että tuo vastaava tilanne ollut päällä jo pidemmän aikaa) vaikka niin, että toinen olisi jäänyt/ottanut lapsen "hoteisiinsa" ja toinen mennyt juttelemaan äidin/työkaverin kanssa. Todennäköisesti tosiaan tuolla työkaverilla asiat nyt huonosti, kaipaa ehkä itsekkin tukea ja apua samoin kuin lapsensa. Tuo taivastelu, kauhistelu ja asian putkinäköinen tuijottaminen (huono ihminen, puhuu lapselleen rumasti, kamalaa kuinka tuollainen työkaveri yms.) ei auta ketään, ja kaikkein vähiten sitä lasta!!!
Varhaisen puuttumisen mallista on ainakin entisessä työyhteisössäni puhuttu.. ja siinä korostuu se, että työkaverit on myös vastuusta toisistaan, eli jos huomataan jotain ongelmia on asiaan puututtava ja niihin yritetään mahdollisemman nopeasti löytää ratkaisuja.

Koskeeko se ilmoitusvelvollisuus uuden lastensuojelulain mukaan suakin? Ainakin opettajia ja reksiä koskee, joten sana sinne ja ilmoitus lastensuojeluun. Ja jos tää henkilö on töissä teillä ja kohtelee oppilasta noin, niin kyllähän tuossa on syytä katkaista työsuhde tai ainakin varoitus antaa, koska oppilaiden fyysinen koskemattomuus on vaarassa.

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Alkuperäinen kirjoittaja kräm:
Eikö siihen voi puuttua kukaan muu kuin rehtori?! :o

Me jäimme aivan suut selällään katselemaan, emme uskoneet näkemäämme silloin vielä. :o
Sana kiertää aivan varmasti, lapsetkin puhuvat siitä kotona ja niin edelleen,,, :/

Just just. Toihan se on kypsää käytöstä, ollaan itse hiljaa ja katsellaan vierestä, antaa sitten muiden lasten selittää kotona omille vanhemmilleen.

No kerroppa mitä olisit tehnyt 20 lapsen kanssa välipalalla tuossa tilanteessa? =)
Asiasta eivät lapset puhuneet enää lainkaan, kun oli satuhetki heti välipalan jälkeen. =)

Varmaan tiedät itsekin miten olisi kannattanut toimia....ymmärrän kuitenkin, että jos noin tapahtuu yht'äkkiä menee helposti lukkoon...
Asiasta olis nimenomaan pitänyt puhua, vaikkapa ennen sitä satuhetkeä, lasten kanssa yhdessä!

Vaikka asiasta kyllä puhut, sellaisesta, johon tulee välittömästi puuttua, mutta mieleeni tulee kyllä sana vaitiolovelvollisuus. Vaikka tässä ei nyt puhutakaan ihmisistä nimillä, niin jokuhan voi hyvinkin tunnistaa itsensä... Itse hoitopuolella työskentelevänä varon kyllä kovasti sanomisiani, eikä mieleeni tulisi tuollaista esimerkkiä tänne netin palstoille tuoda. Sitä en nyt tosin tiedä, koskeeko vaitiolovelvollisuus päiväkodissa /ip-kerhoissa ym työskenteleviä.

että jos se työkaveri on niin väsynyt, ettei jaksa hakea itselleen apua, niin kuinka se jaksaa tulla töihin...? Vaikka asiaan puututtaisiin tänään, niin harmittaa, että ne pienet sivustaseuranneet jää varmasti siihen käsitykseen jonka eilen saivat tilanteesta. Kukapa niille kertoisi, että tuollainen käytös ei ole sallittua ja sitä ei tule uudelleen tapahtumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti täälläkin.:
Vaikka asiasta kyllä puhut, sellaisesta, johon tulee välittömästi puuttua, mutta mieleeni tulee kyllä sana vaitiolovelvollisuus. Vaikka tässä ei nyt puhutakaan ihmisistä nimillä, niin jokuhan voi hyvinkin tunnistaa itsensä... Itse hoitopuolella työskentelevänä varon kyllä kovasti sanomisiani, eikä mieleeni tulisi tuollaista esimerkkiä tänne netin palstoille tuoda. Sitä en nyt tosin tiedä, koskeeko vaitiolovelvollisuus päiväkodissa /ip-kerhoissa ym työskenteleviä.

Joo, en näe kyllä tarpeellisena vuotaa/vuodattaa asiaa mammapalstalla. Mut kyllähän näitä kyseenalaisia juttuja täällä on ennenkin ollut...siis vaitiolovelvollisuuden suhteen.

Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:

Joo, en näe kyllä tarpeellisena vuotaa/vuodattaa asiaa mammapalstalla. Mut kyllähän näitä kyseenalaisia juttuja täällä on ennenkin ollut...siis vaitiolovelvollisuuden suhteen.

Näitäkö on ollut ennenkin. Onhan tällä palstalla kyllä kaaikenlaista tullut luettua

Itsestäni vaan tuntuu, että kyllä olisi aika lailla kiusallista, jos joku asianosainen haluaisi alkaa selvittelemään, kuka on asiasta kirjoittanut nettipalstalla. Esimies tulisi työpaikalla kyselemään, kenellä on osuutta asiaan...Aika ikävä tilanne, jos on vaitiolovelvollinen työpaikalla tapahtuvista asioista.

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Herranjumala :o .
Tuosta TÄYTYY tehdä lastensuojeluilmoitus. Jos läimii ja sanoo veetä lapselleen julkisella paikalla, mitä mahtaakaan tehdä kotona kun kukaan ei näe?!
Lapsi raukka :(

Peesi tähän!!! Lastensuojeluilmoitus ja vauhdilla.

Eikös se koske päivähoidon työntekijöitä ja opettajia ainakin? Jätkäkin on kuitenkin kertonut täällä paljon asioita, joista voi olla tunnistettavissa. Ikävää lukea työasioita täältä.

Sen verran sua tunnen et tiedän ettet jätä asiaa tohon mikä on enemmän ku äärettömän hyvä asia.

Meitä vaan on moneen junaan sille ei mitään voi :(

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä