Tällä kertaa oon tosissani- ei enää lapsia kauppareissulle.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aamuäree
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aamuäree

Aktiivinen jäsen
10.04.2007
48 562
16
38
Etelä-Pohjanmaa
V**ttu mikä reissu oli taas.

Enkä tosiaan anna lasten remuta ja tehdä mitä mielivät, kuria ja rajoja on käytössä.
Mutta mikä kettu siinä on, ettei ne aina toimi.
Isompi villitsi nuoremmankin ihan yltiöpäiseksi- ei mitään rajaa taas missään.

Tuo neiti on niiiiin sanonko :headwall: :headwall:
Sen muisti on kuin kanalla lento, hönhöttää omiaan, ei kuule- siis ei kertakaikkiaan aina edes kuule kun on niin syventynyt johonkin asiaansa, puhuu pälpättää tau-ko-a-mat-ta |O ja toisten päälle yms.

Mä en vain saa enää yhtään otetta koko tyttöön. On niin turhaa sanoa/pyytää/käskeä samaa toistamiseen- tuloksetta.

Ja vaikka kuinka pitää jo parkkiksella puheen takapenkille ja tenttaa miten kaupassa käyttäydytään (ei juosta, ei huudeta, katsotaan mihin kävellään, ei lähdetä omille teille jne. )

Olkoon. Tai menkööt isänsä kanssa. Mutta mun seurassa ei enää, ei ennekö sana alkaa mennä perille!

Hieno maanantai taas. Ja koko hemmetin viikko vielä edessä.

:hug: :hug:
Meillä on onneksi jo isommat lapset, että toi on melkolailla taakse jäännyttä elämää. Muistissa kuitenkin hyvin kaikki uhmakohtaukset, kun eivät saaneet jotain mitä halusivat.

Oli niin tutun kuulosta tekstiä..! Meiän likka on vähän pienempi ('04), mutta käyttäytyy aivan samalla tavalla :kieh: Välillä tuntuu, että tuolla oikeesti on korvissa vikaa...

Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
meillä pojat mene edeleenkin leluosastolle, saa tehtyä paremmin ostokset.

No en päästä omin nokkineen leluosastolle- ei mitään takeita että siellä pysyisivät, isompi kyllä, mutta tuo pienempi ei.

Kyllä silloin kun MINÄ olin lapsi niin.-................ Hei! Pitäiskö mun laittaa nämä pershedelmät mun äidin kanssa kauppaan :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja emmamma:
Oli niin tutun kuulosta tekstiä..! Meiän likka on vähän pienempi ('04), mutta käyttäytyy aivan samalla tavalla :kieh: Välillä tuntuu, että tuolla oikeesti on korvissa vikaa...

Meillä saman vuotinen ja kauppareissut on välillä. :kieh: |O :ashamed: :$

Mä en niin ymmärrä tätä ajattelutapaa, että lapset leluosastolle kaupassakäynnin ajaksi. Ihmekös leluhyllyt pursuaa jo avattuja lelupaketteja yms kun kaikki Nico-Petterit siellä ilman valvontaa saa tutkia tavaroita.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mä en niin ymmärrä tätä ajattelutapaa, että lapset leluosastolle kaupassakäynnin ajaksi. Ihmekös leluhyllyt pursuaa jo avattuja lelupaketteja yms kun kaikki Nico-Petterit siellä ilman valvontaa saa tutkia tavaroita.

Eikös joka kaupan leluhyllyn reunassa nykyään lue "avattu pakkaus on ostopäätös"? En päästäisi pieniä yksin leluosastolle. Nykyään saavat käydä katsomassa levyjä ja leffoja, mutta ovat jo kohta 9 ja 12 ja tietävät että pakkauksia ei saa avata.
Pienempinä en päästänyt yksin mihinkään osastolle.

Joskus kaupassa olo pienten lasten kanssa voi olla todella ärsyttävä kokemus, itse yritin aina päästä yksin liikenteeseen. Ei ole mukavaa tulla vihaisena kaupasta.

Meillä oli aiemmin myös nuo kaupassakäynnit ihan käsittämättömän tuskallisia kun 3- ja 5 vee pisti joka kerta ranttaliksi. Juoksentelivat, pudottelivat tavaroita, törmäilivät ihmisiin jne jne. Varmaan tiedätte nämä kuviot :(. Ei tehonnut puheet, huudot, tai uhkailut yhtään, ja monta kertaa meilläkin on ollut se viimeinen kerta. Joskus kun vaan on silti PAKKO ottaa ne mukaan (ja vauva kans). Vaikka yleensä meillä ei lahjontaa käytetä eikä ylimääräisiä karkkeja syödä otin tähän hätään silti lahjonnan käyttöön. Lupaan nuille riiviöille, että jos käyttäytyvät kunnolla koko reissun mennään viimeiseksi karkkihyllylle ja molemmat saavat valita pienen tikkarin, lakun tms. Sitten ei tarvitsekaan kuin muistuttaa tarpeen tullen että hei muistapa se tikkari. Nykyään kaupassakäynti sujuu joskus jo ilman sitä tikkariakin, jos nopeesti mennään. Kun tottuvat enempi siihen etteivät riehu niin välillä osaavat käyttäytyä jo ilman sitä palkintoakin, varsinkin jos on vaan pienet ostokset.

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:

Eikös joka kaupan leluhyllyn reunassa nykyään lue "avattu pakkaus on ostopäätös"? En päästäisi pieniä yksin leluosastolle. Nykyään saavat käydä katsomassa levyjä ja leffoja, mutta ovat jo kohta 9 ja 12 ja tietävät että pakkauksia ei saa avata.
Pienempinä en päästänyt yksin mihinkään osastolle.

Joskus kaupassa olo pienten lasten kanssa voi olla todella ärsyttävä kokemus, itse yritin aina päästä yksin liikenteeseen. Ei ole mukavaa tulla vihaisena kaupasta.

meidänkin poja ovat jo 7 ja 9. Eivät auo paketteja. isompi13v katselee pelejä ym. tyttö 14v on usein vaate tai meikkiosastolla.Kyllä lapsi tietää että pakkauksia ei avata ku ne on pienestä asti siihen opetettu. voivat katsoa valmiksi esim nitä mitä haluavat synttärilahjaksi jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Nauru pidentää ikää:
Mikä siinä on niin kamalaa jos lapset pölöttää, tai pikkasen juoksentelee, en ymmärrä.

Ole hyvä, mulla olis täällä kaksi ylimääräistä tenavaa sun kanssas kauppaan 'pikkasen' juoksentelemaan.....

:)

Kyllä se joitain haittaa, en mä nyt ihan pienestä pähkinöiksi mene, mutta joku roti sentäs tarttis olla. Ei ole kiva kun kaupassa on suht paljon väkeä ja joku metrin mittainen pukkaa sua polvitaipeeseen pikkukärryillään, vauhti yleensä +100 ja jotain kun vain tuijottaa jalkoihinsa ja vahtii ettei astu laattojen sauman päälle..... tai törmää niillä kärryillään hyllyyn niin jotta heläjää...
Ja käy esittelemässä kaikille tuntemattomillekin korviksiaan ja kertoo siinä sitten ohimennen kaikkia valikoimatonta perheestään. Ja ärsyttää tahallaan pikkuveljensä oikein messevään raivoon, ja tuon kun kunnolla suututtaa, niin sehän sitten lähtee kädet puuskassa tuhisten ja jupisten ja karjuen omille teilleen mököttämään.

Nou tänks.

Alkuperäinen kirjoittaja mä vaan:
Meillä oli aiemmin myös nuo kaupassakäynnit ihan käsittämättömän tuskallisia kun 3- ja 5 vee pisti joka kerta ranttaliksi. Juoksentelivat, pudottelivat tavaroita, törmäilivät ihmisiin jne jne. Varmaan tiedätte nämä kuviot :(. Ei tehonnut puheet, huudot, tai uhkailut yhtään, ja monta kertaa meilläkin on ollut se viimeinen kerta. Joskus kun vaan on silti PAKKO ottaa ne mukaan (ja vauva kans). Vaikka yleensä meillä ei lahjontaa käytetä eikä ylimääräisiä karkkeja syödä otin tähän hätään silti lahjonnan käyttöön. Lupaan nuille riiviöille, että jos käyttäytyvät kunnolla koko reissun mennään viimeiseksi karkkihyllylle ja molemmat saavat valita pienen tikkarin, lakun tms. Sitten ei tarvitsekaan kuin muistuttaa tarpeen tullen että hei muistapa se tikkari. Nykyään kaupassakäynti sujuu joskus jo ilman sitä tikkariakin, jos nopeesti mennään. Kun tottuvat enempi siihen etteivät riehu niin välillä osaavat käyttäytyä jo ilman sitä palkintoakin, varsinkin jos on vaan pienet ostokset.

Meillä on lapset melki10v-1v, 6kpl.
Nuorin on ihan helppo, kun laittaa ostoskärryihin istumaan. Siinä viihtyy ja virnistelee muille kaupassa olijoille.
Sitten toisille lupaan, että kassalla saavat valita jotain pientä, MUTTA VAIN HE JOTKA KÄYTTÄYTYVÄT KILTISTI KOKO KAUPASSAOLO AJAN!! :D
Ja tämä pätee noihin viiteen sitten joka kerta. Uusi lehti, kirja, karkki tms on niin ihana juttu, että lahjonta on tällä äidillä käytössä silloin, kun lapset ylivilkkaina kaupassa mukana. Meillä kaupassa vielä siinä kassalla tuppaa olemaan kaikkea pientä sälää(tarra-arkkeja, lehtisiä/kirjoja, keräilykortteja yms.) myynnissä.
Yleensä kuitenkin käyn yksin kaupassa, toisinaan vaan haluan kokeilla miten koko väen kanssa sujuu :whistle: Masokisti ;)

Meillä 4v on pikkukärrykiellossa kun lähti niiden kanssa omille teilleen. Pitää isosta kärrystä kiinni ja pysyy siinä, lapsi tottelee kyllä kun se vaan tietää seuraamuksen kun jotain luvatonta tekee.

JA miksi aina mun edessä kassajonossa on se äiti, jonka tenava nököttää kiltisti paikallaan, puhumatta ja suurin silmin tuijottaa mun tenavia. Ja se äiti hymähtelee mukamasymmärtäväisen näköisenä ja kattelee vinosti meihin päin.

Argh.

Meillä 4v on pikkukärrykiellossa kun lähti niiden kanssa omille teilleen. Pitää isosta kärrystä kiinni ja pysyy siinä, lapsi tottelee kyllä kun se vaan tietää seuraamuksen kun jotain luvatonta tekee.

Eikä tottele, kun tälläinen päivä osuu. :/ Eikä ole toiminut tuo lahjontakaan. Sitten vaan vollotetaan autossa että miks mä en saanutkaan sitä tikkaria. Niin- miksiköhän, sanon ja puristan rattia sormet valkoisina. :headwall:

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä