Tällä kertaa oon tosissani- ei enää lapsia kauppareissulle.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aamuäree
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
ap antaa itestään melko huonon kuvan kasvattajana, kun ei saa lapsia edes kaupassa käymään sovussa.

No tulihan se sieltä. :flower:

aika negatiiviseen sävyyn puhut omista lapsistasi. nikkisi taitaa tarkoittaa kokopäivä-äreää ja negatiota pukkaa? omapasi on asia, mutta veikkaan, että lapsista tulee samanlaisia. vai onko sinun vanhempasi yltiöpositiivisia?

JA miksi aina mun edessä kassajonossa on se äiti, jonka tenava nököttää kiltisti paikallaan, puhumatta ja suurin silmin tuijottaa mun tenavia. Ja se äiti hymähtelee mukamasymmärtäväisen näköisenä ja kattelee vinosti meihin päin.

Argh.

Just näin! Munki edessä on aina sellainen hymyilevä Pikku-Enkeli. :/

Mun poika on kiltisti, kun on istumassa kärryissä. Alkaa olla niin iso, että painorajat paukkuu eikä irti meinaa saada mut siinä istuu. Pikkukärryjä on välillä kokeiltu ja pannassa ovat vähän väliä.

Mumminsa lupasi tossa mennäviikolla ottaa valvontaan ja antaa pikkukärryt (oltiin siis mä, mummi, poika ja vauva) ja oli siinä mummilla hymy hyytynyt, kun kaupasta ulos päästiin. Ja mä sanoin:"Mitä mä sanoin...." :kieh: Oli niin p..evelisti tuorepersiljaa ja muumilehteä sulassa sovussa. Hohhoo, oppia ikä kaikki.

Mulla ei naurata ipanoiden kans kaupassa ja siks käynki mieluiten yksin ja nautin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ap antaa itestään melko huonon kuvan kasvattajana, kun ei saa lapsia edes kaupassa käymään sovussa.

aika negatiiviseen sävyyn puhut omista lapsistasi. nikkisi taitaa tarkoittaa kokopäivä-äreää ja negatiota pukkaa? omapasi on asia, mutta veikkaan, että lapsista tulee samanlaisia. vai onko sinun vanhempasi yltiöpositiivisia?

Tuolla ajattelutavalla sä jäät lapsillesi kokonaan vieraaksi :'(

Ja tämä nikkihomma..... jos mä ikinä sanon jotain muuta kuin yltiöpositiivista, niin johan kaltaisesi alkaa kuorossa huutaa juuri tuollaista kommenttia.

Mä ainakin kehtaan rehellisesti tunnustaa, että tuollainen lasten käytös ottaa toisinaa aivoon ja rankasti.

Kyllä mä niistä positiivisia avauksia teen palstallekin, mutta kas kummaa kun ne jää huomiotta vallan.

Mä manasin kans ennen, toki lapsilla ikäkin tekee tehtävänsä ja kun yks apinoi, meillä 3 seuraa perässä mutta mä vaan käyn, käyn ja käyn, välissä hampaat irvessä. Siitä riehumisesta ikäänkuin katoaa se hohto kun ei se kauppaanpääsy ole enää ns. harvinaista herkkua. Ja kun tietävät että kun riehuu, siitä tulee seuraus.

:laugh: Anteeksi, alko naurattaa kun kuulosti ihan meiän likalta.. ettei nää eikä kuule mitään jne. Kiitelee omissa maailmoissaaan.
Ja näköjään sun tyttö syntyny samana vuonnakin..
:hug:

:laugh: Mä oon sitte ihan yhtä huono!

Meillä ihan samat systeemit ja sit mä vielä pelkään et joku pervo nappaa mun laspen jos se on pois näköpiiristä niin juu ei, meillä mennään kauppaan koko perheen voimin siis isä mukana tai sitten meen yksin.
Kevään jatkoa sulle :hug:

Meilläkin on samanlaista. Jos sattuvat oleen kärryn lähellä mä vielä ajan niiden päälle, kun en lyhyenä ihmisenä näe kunnolla sellaisen vauvakaukalo kärryn takaa.

kuulostaa niin tutulta, mein -04 syntyny poika oli oikeesti joulukuun kauppakiellossa, mutta ei ollu mitään tehoa.. ei toimi kiristys, lahjonta eikä uhkaus.. kai siellä kaupassa on vaan niin kivaa :D. Kerran se viiletti sellasen henkilökunnan korokkeen (missä on pyörät alla) kanssa pitkin kaupan käytäviä, jalat ja käet levällään mahallaan makas siinä, välillä lykki vauhtia lisää.. ei hirveesti naurattanu, ku vauva kärryssä ja pitäähän ruuatki valita sieltä, yritä sit komentaa et nyt lopeta, ku toinen vaan nauraa häviää paikalta korokkeensa kanssa.. mein poitsu on vaan vähän vilkas.. osaa se joskus olla nätisti jos ihan koko ajan pystyt olla muistuttamassa..

Alkuperäinen kirjoittaja eräs:
Meilläkin on samanlaista. Jos sattuvat oleen kärryn lähellä mä vielä ajan niiden päälle, kun en lyhyenä ihmisenä näe kunnolla sellaisen vauvakaukalo kärryn takaa.

Ne on kyllä hirveen korkeita, totta! Ei mullakaan tätä vartta kovin korkealle ole. Ne on ihan hirvittäviä lykkiäkin, raskaita ja pitkiä. Ja lapset tykkää :D tottakai.

Alkuperäinen kirjoittaja kaikki ei aina ole kasvatuksesta:
Oletko ihan varma, että lapsellasi ei ole jotain ongelmia?

En ole varma.

Joka neuvolakerralla otan puheeksi että on niin touhukas ja vilkas tyttö.
Tai ei niinkään tekojen puolesta aina, mutta tuo alati jatkuva puhe... ja se että ei malta aina kuunnella loppuun ja keskittyä. Mutta silti viihtyy kyllä jonkin tekemisen parissa kauankin, lukee kirjaa tai tekee palapelejä tms, eli ei mitään keskittymisvaikeuksiakaan pitäis olla.

Aina mulle vaan sanotaan että on vain sen luonteinen, kyllä se siitä...

Mutta tosiaan on mulle raskasta kun pitää samasta asiasta sanoa montakin kertaa ja on kuin tuuleen huutais :/

Kuulo ok. Paitsi että on valikoiva...

:kieh: Kiva kuulla että muillakin riiviölapsia! Oon tässä keräilly voimia just sitä kauppareissua varten... Mies reissussa, enkä voi koko porukkaa jättää keskenään kotiin... Kai se on vaan rohkeesti mentävä taas riekkumaan tuonne markettiin :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
meillä pojat mene edeleenkin leluosastolle, saa tehtyä paremmin ostokset.

juu jep.selvispä sekin arvoitus ku leluilla leikitään ja paketteja aukaistaan ilman aikomustaakaan ostaa niitä...
t.kaupan täti

Kaupan tädille myös tiedoksi että ne hemmetin karkkiansakäytävät vois kanssa räjäyttää kartalta :whistle:
Ihana kerätä voimia koko kauppareissun vielä viimiseen koitokseen.

Ja TÄMÄ ei koske meidän perhettä onneksi, siinä nuo mukulat kyllä uskoo kun sanoo että tänään ei osteta.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:

juu jep.selvispä sekin arvoitus ku leluilla leikitään ja paketteja aukaistaan ilman aikomustaakaan ostaa niitä...
t.kaupan täti

Kaupan tädille myös tiedoksi että ne hemmetin karkkiansakäytävät vois kanssa räjäyttää kartalta :whistle:
Ihana kerätä voimia koko kauppareissun vielä viimiseen koitokseen.

Ja TÄMÄ ei koske meidän perhettä onneksi, siinä nuo mukulat kyllä uskoo kun sanoo että tänään ei osteta.

karkkiansakäytävät? :D

Myyjät kiroaa minkä kerkee tota käytäntöä :kieh: kaikki hyllyt sekotetaan ja tavaroita hajoaa ja pakkauksia avataan kun lapsia ei valvota leluosastolla :headwall:

meillä ei ole onneksi ongelmia kauppa reissul. muksut yleensä on ihan kiltisti joskus meinaa mennä vähän vilkkaaksi ja ilkeillään tahallaan mutta kun kerran karjaisee sen verran kovasti että puoli kauppaa kuulee niin muksutkin ymmärtää että kyllä se kieltää meitä vaikka kaupassa ollaankin.

Yhteistyössä