Tajuatko sinä, että jos ihminen ei syö punaista lihaa, hän ei myöskään syö keitosta vain niitä perunoita ja kasviksia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kaikki ei tunnu tajuavan, että jos olet selvästi ilmaissut, ettet syö punaista lihaa, miten ihmiset kuvittelevat, että silti voi syödä vaikkapa lihakeittoa, nakkelee ne lihat vain pois joukosta...:O :headwall:

Mutta silloinhan suuhusi ei mene lihaa ;)

Ei vaan, ymmärrän kyllä että lihakeitto ei tuossa kohtaa mene alas mitenkään.
Tai pakkokin mun on tajuta, kokki olen ja erityisruokavaliot pitää olla hallussa.

Entä luut?
jos ei syö pun. lihaa niin voiko sittn syödä liivatetta, karkeissa esim.

kuka mitäkin syö, mitä sen on väliä.
joku voi kertoa olevansa puhdasta vegeä, ja syö sitä liivatetta kuitenkin.

Jos olisit allerginen, ymmärtäisin tuon täysin (minullekin on tarjottu kalakeitosta perunoita). Jos olisit täysin vegaani, ymmärtäisin. Mutta mitä haittaa siitä sinulle on, jos syöt keitosta ne kasvikset?

En tajua. On ihmisiä, jotka ovat niin allergisia, että niin ei voi missään tapauksessa tehdä mutta olet ns. itse soppasi keittänyt, kun kuulut niihin, jotka itse keksii itselleen rajoituksia.

[QUOTE="tööt";24514428]Kaiken maailman jeesustelijoita. Sitä on helppo kermaperseillä, kun ei ole joutunut konkreettisesti näkemään nälkää.[/QUOTE]

Kasvisruokavaliohan tulee lihansyöntiä halvemmaks?

Minä tajuan sen, että jokainen voi puhua vain omasta puolestaan. Minä syön tarvittaessa lihasopasta perunat, jos vaihtoehtona on kyhjöttää nälissään ja huonoa karmaa pöytäseurueeseen tuoden.

[QUOTE="tööt";24514448]Pointti onkin siinä, että nälkäinen syö sitä mitä tarjotaan.[/QUOTE]

Tai kärsii vähän pidempään nälkää että pääsee kotiinsa keittämään vaikka papuja.
Köyhän ei tartte nälkää nähdä niin kauan kun Suomessa on sosiaalitoimisto. Perustoimeentulotuella saa hyvin ruuat, varsinkin jos ei tee liharuokaa niin kasvikset on paljon halvempia kilohinnaltaan.

Allergia on ainoa hyvä syy nirsoiluun. Taitaa olla heikko itsetunto kun tollasesta täytyy valittaa. Oot kai sitä mieltä, että muiden täytyis hypätä ees taas sun oikkujes mukaan ja järjestellä sulle erikoisruuat. Ymmärrän oikein hyvin jos ihminen on ettisistä syistä vegaani eikä syö tehotuotettua lihaa koska sen kasvattaminen kuluttaa niin paljon enemmän luonnonvaroja kuin kasvisruuan kasvattaminen. Tehotuotanoon liittyy myös eläntehuonoa kohtelua, joka on hyvä syy olla syömättä niitä. Luonnossa vapaasti kasvaneen eläimen ja kalan karsimiselle ruokavaliostaan allergia on ainoa järjellinen syy.

Tajuan. Nykyään aikuisilla ihmisillä on niin paljon itse keksittyjä ruokarajoitteita, että tuo ei aiheuta minkäänlaista ihmetystä. Ihan vaikka vesipaastolla menisivät, ei kiinnosta.

Tajuan. Jos meille tulee vieraita ja tiedän ruokarajoitteet, pyrin niitä noudattamaan. Sitä taas en tajua, jos aikuinen ihminen tekee ruokavaliostaan suuern haloon kylässä saati juhlapöydässä!

Mielestäni kysyä voi, mitä ruoka sisältää, ettei tule yllätyksenä. Mutta jos omalta ruokalistalta tosiaan puuttuu ainoastaan punainen liha, on todella tökeröä tehdä siitä numeroa tai alkaa marista yksittäistapauksista. Itselläni on laktoosi-intoleranssi, jonka voimakkuus vaihtelee. Yleensä minulle tulee kuitenkin oireita tavallisesta maidosta, kermasta, voista... Jos kylässä tai juhlissa on tarjolla laktoositonta tai edes hylaa, otan totta kai sitä. Mutta jos ei ole, maistan toki edes vähän sitä mitä tarjolle on laitettu.

Mä olen kasvissyöjä. En tajua, miksi ei voi kaivella niitä lihanpaloja pois? Kerro.

Syötkö kuitenkin sitten kakkuja/karkkeja yms, missä on liivatetta, jotka on tehty lehmän aivoista?

Minä en tajua sellaista emäntää, joka olettaa vieraansa noukkivan lautaseltaan osan ruuasta pois erityisruokavalionsa takia. Jos tiedän, että vieraaksi tulee ihminen, joka ei syö lihaa, niin en tietenkään laita sellaista ruokaa, jossa se liha on joukossa. Paremmin menee vaikka salaatti, perunaa ja sit liha erikseen. Näin se lihaa syömätönkin voi syödä tyytyväisenä. Tosin kyllä keksisin ehkä vieläkin paremman vaihtoehdon, sillä onhan se ikävää syödä vain salaattia ja perunaa.

Yhteistyössä