Tajuaako teidän miehet...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MissMaisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ei aina. tai siis, tiskaa kyllä "käskemättä" ja kun mä sitten marttyyrina alan laittaa pyykkiä tai imuroimaan, auttaa kyllä. pari kertaa vetäissyt hormoniraivarit aiheesta ja mies on sanonut että kyllä häntä voi pyytää tekemään omat hommansa, aina ei vaan osaa katsoa että mitä pitäisi tehdä.

ei tajuta meilläkään... ja just sitte ku jotain tekee pitäs loppu päivä ylistää ja kiitellä kun auttoi mua! just näin! joskus vaan NIIN Akyrpii kun tarvii tehä itte kaikki (vaikka toisaalta haluanki tehä, jos mies tekee, meen tyyliin itte perässä) ...välillä vaan ois niin niin kiva kun mies heräis ekana lasten kans, laittais aamupalaa, menis ulos lasten kans -ilman mua- tai jotain tollasta, se ois musta aivan luksusta ja upeeta... sellasta et hei toi äijä välittää musta... haaveissa vain!

Ennen joutui kyllä aina pyytämään, mutta aina silti hommat teki mukisematta. Nyttemmin laittelee kyllä tiskit koneeseen/tyhjentää koneen tai pyykit pyytämättäkin laittaa koneeseen ja kuivumaan. Laskostamisen mä hoidankin mieluusti itse...on meinaan sen verran "persoonallinen" tuo miehen tapa viikata vaatteet... :whistle:

meillä se on niin et ku ukko käy töissä, koti jää mulle... ei tajuu sitä ettei munkaa työpäivä voi aina olla 24/7 :( joskus on uskomattoman raivostuttavaa, vaikka oonki aamuvirkku nii vituttaahan se ku ukko heräilee aina pari tuntii myöhemmin ku me...

Kyllä tajuaa ihan ilman kehotusta. En oo koskaan joutunu vielä komentamaan, et tee jotain:heart:
Mä yritän päivällä tehä mahdollisimman paljon, jotta hänen ei tartteis...
ja sit siivoilee,jos mä en oo "kerenny"
Viikonloppuna hoitaa aina tiskit

Ainoa asia, mihi ei puutu on pyykinpesu

Meillä ei ole kyseisistä asioista tarvinnut koskaan vääntää kättä. Molemmille on luontevasti loksahtanut ne omat hommansa. Ja yhdessä on oltu reilusti päälle 20 vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja MissMaisa:
tiskata, laittaa pyykit kaappiin/kuivumaan, imuroida... käskemättä? Mies kyllä mieluusti hommat tekee, kun käsken, mutta ei ikinä tee mitään oma-aloitteiseti. Mä en tajua, että eikö se muka huomaa mitä hommia olis tehtävänä vai mikä siinä oikeen mättää |O
Ja sitte ku se on tehny hommansa, niin se tulee hymyille ilmoittamaan, että nyt se on auttanu mua mun hommissa :kieh: Vaikka mun mielestä se on siinä vaiheessa tehny oman osuutensa hommista. Saakohan nämä raskaushormoonit pinnan vähä kireälle :whistle:

Toisinaan tajuaa ja on ylpeä. Ei ymmärrä, että ne hommat kuuluu ihan samalla tavalla hänelle, kuin minulle. Ei minun tarvi siitä erikseen kiitellä.

Tosin minä pesen pyykit ja laitan kaappeihin. Hän joskus 1/100 kerrasta laittaa pyykit kuivumaan oma-aloitteisesti.

Meillä kumpikin hoitaa tasapuolisesti omat hommansa. Minä tiskaan (käsin), huolehdin päivittäisestä järjestelyistä ja silloin tällöin pyyhin pölyt. Mies imuroi, pesee lattiat, kastelee kukat ja pyyhkii pölyt. Molemmat huolehtii pyykeistä, mies varmaan useammin.

Tuntuu vähän siltä, että teidän miehet ei ole koskaan asuneet omillaan, kun eivät osaa kodistaan huolehtia. Jos on asunut yksin, osaa myös itse oma-aloitteisesti huolehtia asioista, kun on siihen jo tottunut...

Ollaan 5v oltu yhdessä. Ekat 2.5v mies oli meistä se siistimpi osapuoli. Eli meillä oli aika paskaista :D Sit tulin raskaaksi ja musta tuli yhtäkkiä supersiisti :D sit oli 2v tuska-aika ku mies ei tajunnut, että yhtäkkiä haluankin elää lähes kliinisessä ympäristössä :P no nyt mä oon vihdoin saanu taottua sen päähän, että lasten on parempi elää siistissä kodissa :saint: ja NYKYÄÄN SE TÄYTTELEE TISKIKONETTA, PYYKKÄÄ JA SIIVOILEE MUUTENKIN!! Imuroinnit ja viikkosiivoukset hoidan mukisematta itse.

Tajuaa toisinaan, toisinaan sitten taas ei ;)

Mutta ei tajunnut että jotain tartteis tehä kun kenkien vuori oli kulunut rikki ja ja kenkä hankasi KAIKKIIN sukkiin nilkan kohdalle reiät. Otti vaan aina uudet sukat ja vippas entiset menemään tai pyykkikoppaan :headwall: :headwall:

Yhteistyössä