Taiteilija mammat - Laittakaas omia töitänne esille!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Moonbell
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Rukoilijasirkka, sä olet todella hyvä! Toi sun omakuva on erityisen kaunis, vaikka tykkäsin kyllä muistakin töistä. Voi kun osais piirtää tuolla lailla, niin en muuta tekiskään.

Tuosta Babylonin (korjaan kun sekoitin eka Heavyfreakiin :ashamed: ) nukenpäästä intoutuneena esittelen joitakin omia nukkeilujani...

Tuossa teen nukenpäätä paperilaminointitekniikalla. Teemana oli siis "walker"-nukke oman näkemyksen mukaan. (Googlaa Izannah Walker)

Sama pää maalattuna

Erään peikkonuken käsi kiinnitettynä

..ja jalka

Koko nukke valmiina palttoineen. Takista tuli ihan liian iso. Oli siinä tuskailuakin kun en ollut koskaan ennen takkia kaavoittanut. :ashamed:

Muotti kyseisen nuken päästä. Sitä kirottua sarjatuotantoa :D

Kangasnukke nimeltä Nuppu

Korsetti pienehkölle antiikkinukelle. Nukke jäi tekemättä, mutta ehkä joskus...

Alkuperäinen kirjoittaja piita-75:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
No mä oon vissiin näitä näytelly ennenkin. Mulla kanssa tuolla Harhakuvassa.
http://www.harhakuva.org/browse_visualart.php?u=5351

Siis ei noi ylhäällä rivissä näkyvät, vaan noi pienet tossa alhaalla. Nimimerkillä Itikka.

wau :o

Rukoilijasirkka, sun taide on todella kaunista! Aivan ihania, voisin katsella noita vaikka kuinka kauan :)

Kiitos Boogy, Sirkka ja Babylon. Tosiaan, kirjoitin vahingossa Heavyfreak jolla viittasin siihen nukenpäähän kun sekoitin nikit päässäni. :ashamed:

Joku aika sitten alkoi tuntua että nuo nuket tulee jo korvista ulos. Alkoi jopa ahdistaa tuijottavat tyypit hyllyllä. :snotty: Yksi eläinaiheinen teatterinukke tekisi mieli saattaa loppuun, mutta voi olla ettei nukkeja ihan vähään aikaan muutoin. :D

Tai no.. mistä sen tietää. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Pure Dynamite:
Joku aika sitten alkoi tuntua että nuo nuket tulee jo korvista ulos. Alkoi jopa ahdistaa tuijottavat tyypit hyllyllä. :snotty: Yksi eläinaiheinen teatterinukke tekisi mieli saattaa loppuun, mutta voi olla ettei nukkeja ihan vähään aikaan muutoin. :D

Joo, se tulee ja menee mullakin. Ärsyttää kun en osaa niitä vaatteita tehdä niikuin haluaisin. Irtopäät vaan pyörii nurkissa... :D

Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Ääh ketju kuihtu, just kun ootin innoissani lisää :xmas:

Laitan kohta omia kuvia lisää, jos ei muu auta :laugh:

Laita ihmeessä! Minua ainakin kiinnostaa tällaiset ketjut. =) Tosi taidokkaita nuo kukkaset. Tehdäänkö tuo silleen että ensin maalataan yksi kerros ja sitten poltetaan jne.?

Alkuperäinen kirjoittaja Babylonin Riippuva Puutarha:

Joo, se tulee ja menee mullakin. Ärsyttää kun en osaa niitä vaatteita tehdä niikuin haluaisin. Irtopäät vaan pyörii nurkissa... :D

Nukkemuotoilijaksihan minun oli ihan tarkoitus koulusta valmistua. Jostain syystä koulussa vaan kuolee into asiaan kuin asiaan. :snotty: Tulee överit. Justiin se sarjatuotannon painottaminen ym.

Nukkemuotoilijaksihan minun oli ihan tarkoitus koulusta valmistua. Jostain syystä koulussa vaan kuolee into asiaan kuin asiaan. :snotty: Tulee överit. Justiin se sarjatuotannon painottaminen ym.

Vau, oot siis ihan oikea nukke-henkilö. :) Mä vaan ihan itekseni räpellän, mieskin sanoi etten mä mitään bisnestä tuu noilla koskaan tekemään kun tökin koko päivän yhtä päätä. :D
Haluaisin osata kyllä tehdä niitä muottejakin, oon vaan niin kärsimätön etten ole opetellut. :p

Vau, oot siis ihan oikea nukke-henkilö. :) Mä vaan ihan itekseni räpellän, mieskin sanoi etten mä mitään bisnestä tuu noilla koskaan tekemään kun tökin koko päivän yhtä päätä. :D
Haluaisin osata kyllä tehdä niitä muottejakin, oon vaan niin kärsimätön etten ole opetellut. :p

Siellä koulussa oli kyllä tosi mahtavaa ja inspiroivaa. Aika vähän esillä yleisesti tuo nukkeala. Mutta opettajani mukaan hänen oppilaansa ovat aina menestyneet hyvin ja saaneet hyviä apurahojakin kun kuulemma apurahasäätiöt suosivat eritoten nukketaiteilijoita. :) Sen verran pieni ammattiryhmä. Sillä hommalla kyllä elää ja ansaitsee jos vain riittää innostusta tarpeeksi. Monet kai ulkomailla hankkii lisäkoulutusta jossa alalla on pidemmät perinteet.

Itse vaan en oikein osaa jämähtää mihinkään tiettyyn alueeseen kun tykkään tehdä niin monenlaista. Se kai ikuisuusongelma kaiken kanssa mitä teen. En osaa päättää mihin erikoistuisin. :D

Siellä koulussa oli kyllä tosi mahtavaa ja inspiroivaa. Aika vähän esillä yleisesti tuo nukkeala. Mutta opettajani mukaan hänen oppilaansa ovat aina menestyneet hyvin ja saaneet hyviä apurahojakin kun kuulemma apurahasäätiöt suosivat eritoten nukketaiteilijoita. :) Sen verran pieni ammattiryhmä. Sillä hommalla kyllä elää ja ansaitsee jos vain riittää innostusta tarpeeksi. Monet kai ulkomailla hankkii lisäkoulutusta jossa alalla on pidemmät perinteet.

Itse vaan en oikein osaa jämähtää mihinkään tiettyyn alueeseen kun tykkään tehdä niin monenlaista. Se kai ikuisuusongelma kaiken kanssa mitä teen. En osaa päättää mihin erikoistuisin. :D

Unelma-ammatti. Onnea urallesi!
En edes tiennyt että Suomessa voi oikein opiskella nukke-muotoilua. Pitäisköhän lähteä uudelleen kouluttautumaan. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Ääh ketju kuihtu, just kun ootin innoissani lisää :xmas:

Laitan kohta omia kuvia lisää, jos ei muu auta :laugh:

Laita ihmeessä! Minua ainakin kiinnostaa tällaiset ketjut. =) Tosi taidokkaita nuo kukkaset. Tehdäänkö tuo silleen että ensin maalataan yksi kerros ja sitten poltetaan jne.?

Kiitos ja joo mutta jos on kärsimätön, voi ekallakin poltolla saada valmista.

Noissa on vasta se eka, taitaa kyllä tarvita pikkasen varjoa yms. :D

Tää on helppo, lähes pelkkää hammasharjaa käytetty :D :D :D

Unelma-ammatti. Onnea urallesi!
En edes tiennyt että Suomessa voi oikein opiskella nukke-muotoilua. Pitäisköhän lähteä uudelleen kouluttautumaan. :D

No en tiedä tuleeko minusta oikeaoppista nukkemuotoilijaa kuiteskaan. :D Saa nähdä. Paljon kuitenkin karttui perustietoa aiheesta jota voi itse jalostaa ideoillaan. :)

Suosittelen kyllä sitä koulutusta jos vain kiinnostaa. En tosin tiedä järjestetäänkö sitä muualla kuin täällä Jyväskylän Taitokeskuksessa. Luokallamme oli hyvin eri ikäisiä opiskelijoita erilaisissa elämäntilanteissa. :) Tosi paljon kyllä sai tietoa ja taitoa joka ei sinänsä liittynyt edes nukkealaan. Niin monien materiaalien ja tekniikoiden kanssa siellä joutui tekemisiin. Lähinnä ompeluun ja kaavoitukseen sai ihan toisenlaisen näkökulman.