Taitaa nää nykyajan vauvat olla eellä kehityksestä :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Vauva 11vko ja alhaalla eka hammas. Siis kyllähän tuolle esikollekkin tuli ajoissa, oli reilu 3kk mutta tää on jo tosi aikasin.

Taitaa nää nykyajan vauvat olla hieman hätähousuja. Eilen pieni herra hoksasi että selällään kun makaa ja potkii/työntää jaloilla liikkuu eteenpäin mutta suuttui niin penteleesti kun ei sit päässykkään ihmeemmin etenemään.

Ja mahalleen kun laittaa niin yrittää ihan pokkana vaan lähteä ryömimään. Jalat toimii, kädet ei. :D On ihan hassu poika. Neuvolassakin nauroivat pojalle että maltahan mieles vielä :)

Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Meilläkin aktiivinen vauva. Ottaa jo juoksuaskelia, ikää vajaa vuosi. kävellyt 10kk ikäsestä asti. ei se toki tavatonta ole, mutta kyllä se silti hämmästytti.

kävelyn uskon mutta juoksemista en.

Alkuperäinen kirjoittaja höpö höpö:
Meilläkin aktiivinen vauva. Ottaa jo juoksuaskelia, ikää vajaa vuosi. kävellyt 10kk ikäsestä asti. ei se toki tavatonta ole, mutta kyllä se silti hämmästytti.

Mikset uskoisi? Meillä esikoinen lähti kävelemään vasta 15kk, seuraavana päivänä käveli silmät kiinni :whistle: ja seuraavalla viikolla juoksi. Ja ihan oikeasti.

miksi et usko?meillä myös poika täytti vuoden viimevkolla ja yrittää ottaa juosuaskelia,on myös kävellyt 10 kk ikäisestä.

Höh, mikset usko?? Kyllä meilläkin samana viikonloppuna, kun opittiin kävelemään jo otettiin juoksuaskeliakin - harjoittelu oli todella tehokasta patjalla edestakaisin menoa, ikää tosin silloin reilu yksi vuosi!

Meillä vauva yrittää itse nousta istumaan,ikää 3kk. Eteenpäin mahallaan jo pääsee kymmenisen senttiä, sitten tulee raivari kun vauhti on liian hidasta... Esikoinen oppi kävelemään 1v5kk, taitaa tämä kaveri oppi vähän aikaisemmin...:)

Alkuperäinen kirjoittaja istuva härkä:
Meillä vauva yrittää itse nousta istumaan,ikää 3kk. Eteenpäin mahallaan jo pääsee kymmenisen senttiä, sitten tulee raivari kun vauhti on liian hidasta... Esikoinen oppi kävelemään 1v5kk, taitaa tämä kaveri oppi vähän aikaisemmin...:)

:laugh: no just joo!

hei tää oli ihan tosi ketju ennen näitä höpö höpö vastauksia.
Ap:n kertoma juttu ei ole ollenkaan outo mutta nää menee jo sellasiks ettei näitä usko kyllä hölmökään.

meillä kans tyttö oli tosi aikanen kaikessa,tukea vastenkin nousi 6kk ikäsenä ja tosiaan lähti kävelemään 9,5kk ikäsenä tai siis meillä ei koskaan kävellyt vaan lähti suorilta juoksemaan;)

Ihme meininki, tänne ei näköjään voi kirjoittaa mitään ilman että joku valopää tulee aukomaan. Meillä tosiaan neiti punkee istumaan esim. sitterissä, ja juuri tänään saatiin neuvolasta lupa istuttaa sylissä. Tsiisus. Ei ole mun vika jos teillä opitaan kävelemään 10-vuotiaana ja istutaan ilman tukea vasta ekalla.......

Ihme meininki, tänne ei näköjään voi kirjoittaa mitään ilman että joku valopää tulee aukomaan. Meillä tosiaan neiti punkee istumaan esim. sitterissä, ja juuri tänään saatiin neuvolasta lupa istuttaa sylissä. Tsiisus. Ei ole mun vika jos teillä opitaan kävelemään 10-vuotiaana ja istutaan ilman tukea vasta ekalla.......

hei sä laitoit että vauva on lattialla ja yrittää pungeta istumaan. noissa on vissi ero et yrittää sylistä/sitteristä tms. nousta istumaan

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

hei sä laitoit että vauva on lattialla ja yrittää pungeta istumaan. noissa on vissi ero et yrittää sylistä/sitteristä tms. nousta istumaan

Ei tainnut laittaa, muuta kun lapsi yrittää jo istumaan..ei ollut ekassa tekstissä että mistä ja miten..seuraavassa lauseessa oli vasta lattia ja se liittyi mahallaan eteenpäin menemiseen.
muoks. ei ollut näköjään lattiaa mainittu ollenkaan siinä tekstissä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Bean:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ei tainnut laittaa, muuta kun lapsi yrittää jo istumaan..ei ollut ekassa tekstissä että mistä ja miten..seuraavassa lauseessa oli vasta lattia ja se liittyi mahallaan eteenpäin menemiseen.
muoks. ei ollut näköjään lattiaa mainittu ollenkaan siinä tekstissä :D

väkä väkä

joo kyllä meilläkin samaikänen poika olis kovasti jo istumaan päkertämässä. sylissäkin istuma-asento vaan kelpais.

Meillä kanssa tosi "aikaisia" lapset. Mutta niin olen minäkin ollut, sellanen semi-aikainen.
Mun äiti kuitenkin, oli siis uskomaton kehittyjä, 2,5kk vanhana hilasi itseään lattialla eteenpäin, 6-kk nousi seisomaan, 8kk käveli,11kk vanhana kiipesi nojatuolille ja siitä liinavaatekomeron päälle. Ekat hampaat tuli 2,5 kk-vanhana. 1v7kk puhui->eikä siis sanoja tai yksittäisiä lauseita vaan ihan puhui. Eikä ole yksittäisen ihmisen kertomaa, vaan usean sukulaisen olen kuullut päivittelevän näitä tapauksia ja lisäksi mun mummilla on vauvakirja johon näitä on kirjattu.

Voin silti lohduttaa teitä aikaisten lasten äidit, mun mutsista ei sitten aikuisena kyllä mikään ydinfyysikko tullut.. :D

Ei ole pakko ;)
meillä viidestä lapsesta yks on se joka EI juossut alle yks vuotiaana. Lähti käveleenkin myöhimpään 13kk ikäsenä. Muut kävelly jo 8-10kk ikäsenä ja heti kohta kyllä jo juosseet.

Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
Meillä kanssa tosi "aikaisia" lapset. Mutta niin olen minäkin ollut, sellanen semi-aikainen.
Mun äiti kuitenkin, oli siis uskomaton kehittyjä, 2,5kk vanhana hilasi itseään lattialla eteenpäin, 6-kk nousi seisomaan, 8kk käveli,11kk vanhana kiipesi nojatuolille ja siitä liinavaatekomeron päälle. Ekat hampaat tuli 2,5 kk-vanhana. 1v7kk puhui->eikä siis sanoja tai yksittäisiä lauseita vaan ihan puhui. Eikä ole yksittäisen ihmisen kertomaa, vaan usean sukulaisen olen kuullut päivittelevän näitä tapauksia ja lisäksi mun mummilla on vauvakirja johon näitä on kirjattu.

Voin silti lohduttaa teitä aikaisten lasten äidit, mun mutsista ei sitten aikuisena kyllä mikään ydinfyysikko tullut.. :D

:laugh:

Yhteistyössä