Taisin ymmmärtää anopin väärin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nolona
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Palauta ne anopille myöntäen, ettet ymmärtänyt, että sinun pitäisi niistä maksaa, luulit hänen ostavan lahjaksi.
Ota kuitti ja vie kauppaan taklas ja palauta anopille rahat.

Kaupalla ei ole mitään velvollisuutta ottaa niitä takaisin, jos eivät ole viallisia tai viasta ei ole mainittu. Palautus- ja vaihto-oikeus on kaupan itsensä määrittelemä juttu ja usein aletuotteet on määritelty kaupassa sellaisiksi, ettei niissä ole palautusoikeutta, vaikka normaalisti kauppa sen myöntäisikin.

Entäs jos sanoo et anoppi osti pyytämättä ja väärää kokoa kaikenlisäksi. Mä taas olen lukenut noista palautusjutuista, et yleensä menis niinpäin et ihmiset luulee et ei voi palauttaa, vaikka kaupalla ON velvollisuus ottaa tavarat vastaan..vai onko kyse vain esim. rikki menneistä tavaroista/vaatteista???

Melkein jokainen kirjoittaa, että vaatteet ja kuitin pitää palauttaa anopille. Itsekin olen samaa mieltä. Mutta oikeasti: kuinka moni meistä oikeasti pystyisi niin tekemään?

Pystyisin, ei tekis tiukkaakaan.
Niin ja ihan samalla tavalla väärin olisin ymmärtäny miekin.

No johan on! Tuolla periaatteella anoppi vois ostaa vaikka ties miten kalliit mieleisensä haalarit ja maksattaa ne sitten vanhemmilla. Kyllä kai tuosta kuka tahansa olisi käsittänyt että kyse on lahjasta...

Laita miehes asialle, että puhuttelee äitiään, ja sanoo ettei tarvitse ostella sinun puolesta, ostatte itse ja mieluista sekä oikean kokoista kun tarvis on. Ja jos haluaa lapsille jotakin ostaa, lahjaksi voi niin tehdä, muttei pakko-ostata teillä tällätavoin mitään.

Törkeää minusta, en ymmärrä miten hän edes kehtasi rahaa pyytää.

Kyllä minä olen palauttanut alevaatteita henkkamaukalle ja seppälään esim, kun on tullut väärä koko.

Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
Melkein jokainen kirjoittaa, että vaatteet ja kuitin pitää palauttaa anopille. Itsekin olen samaa mieltä. Mutta oikeasti: kuinka moni meistä oikeasti pystyisi niin tekemään?

Ei mulla ainakaan olisi pokkaa niin tehdä, mielummin vaikka maksaisisin ja myisin kirpparilla pois, jos vain hinta olisi todellakin halpa.

Mulla ois pokkaa. Eikait noin voi kukaan tehdä!! Jos lahjaksi niin asia selvä mut en mäkään mee kauppaan ostaa anopille vaatetta ja vie vaan kuittien kans et "ei oo pakko maksaa heti kaikkia" :o

Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Palauta ne anopille myöntäen, ettet ymmärtänyt, että sinun pitäisi niistä maksaa, luulit hänen ostavan lahjaksi.
Ota kuitti ja vie kauppaan taklas ja palauta anopille rahat.

Kaupalla ei ole mitään velvollisuutta ottaa niitä takaisin, jos eivät ole viallisia tai viasta ei ole mainittu. Palautus- ja vaihto-oikeus on kaupan itsensä määrittelemä juttu ja usein aletuotteet on määritelty kaupassa sellaisiksi, ettei niissä ole palautusoikeutta, vaikka normaalisti kauppa sen myöntäisikin.

Entäs jos sanoo et anoppi osti pyytämättä ja väärää kokoa kaikenlisäksi. Mä taas olen lukenut noista palautusjutuista, et yleensä menis niinpäin et ihmiset luulee et ei voi palauttaa, vaikka kaupalla ON velvollisuus ottaa tavarat vastaan..vai onko kyse vain esim. rikki menneistä tavaroista/vaatteista???

Kaupalla EI ole velvollisuutta ottaa ehjää tavaraa takaisin. Ainoastaan koti -ja etämyynnillä on palautus velvllisuus. Mutta yleensä liikeillä on vaihto/palautusoikeis.tosin läheskään kaikilla ei ole ale tuottesita. Mutta s tilanteen selvittää niin se on liikkeeltä hyvää asiakaspalvelua jos antavat edes vaihtolapun

Mun anoppi teki kerran vähä samanlaisen jutun.. Meidän auto oli sillä lainassa, nii tämä oli menny ostamaan siihen (lupaa kysymättä tietenkin) uudet renkaat !! Olin raivoissani, kun sehän tietysti sitte oletti että ne maksetaan takasin.. Uskomatonta miten jotku voi olla outoja..

Mä olisin kyllä käsittäny tuossa tilanteessa, että anoppi haluaa ostaa ja myöskin maksaa.

Mun anoppi antoi viikonloppuna lapsille kasan tosi suloisia vaatteita, eikä kyllä tullu mieleenikään kysyä, mitä olen niistä velkaa :o Ja toisekseen, tunnen jo anopin niin hyvin, että tiedän vaatteiden olleen lahja lapsille =)

Eri asia tietysti on, jos tiedän anopin menevän kaupoille ja pyydän häntä ostamaan juuri jotain tiettyä vaatetta tms, jolloin tarjoan rahaa jo ennen hänen shoppailureissuaan. Silloin jää anopin itsensä päätettäväksi, haluaako hän itse maksaa ostokset, vai ottaako tarjoamani rahan vastaan.

Juu, pistä vaan miehesi asialle ja palauta puvut ja kuitit anopille. Jos toinen puku kerran on vielä ihan liian isokin. Ja miehesi voisi tosiaan suoraan sanoa äidilleen, ettei tuo nyt ihan ok ole toimia noin. Lahja on lahja ja ne vaatteet, jotka itse maksetaan myös itse ostetaan (jotta edes tietää, mitä saa)....

Sulla on kyllä ihan uskomaton anoppi! :o

oliko sit kalliitkin haalarit kyseessä... voithan sanoa anopille että me pidetään vaan reimaa, jos ne oli "vain" lassiet...

No ne oli Lassiet, eikä toi taitais mennä läpi kun toisella muksulla on parhaillaankin Lassiet päällä :D

Mutta joo, saa mies jutella äitinsä kanssa. Minä en jaksa sen kanssa alkaa taas vääntää.

Viimeksi hän toi meille väen vängällä kengät molemmille lapsille, oli kyllä silloin ostanut kirpputorilta. Mutta toiselle lapselle toi aivan liian pienet kengät (oli kyllä käyttämättömät), ja toiselle aivan liian isot jotka oli vielä niin pahasti kuluneet sisäpohjistaan, tai oikeastaan kokonaan pohjistaan että en niitä kyllä lapselle laita.

Mun anoppi soitti alkutalvesta ja kysyi, että "täällä ois tämän ja tämän väriset haalarit tytölle et loukkaannutaanko jos hän ostaa ne neitille" ja mä sanoin ettei tietenkään. Sitten kyseli vielä saako ostaa kengät, pipoja, käsineitä jne. Sanoin et saa ostaa. Noi kengät piti maksaa mun ja miehen kun me itse tilattiin ne kun tiedettiin millaiset ne on muttei anoppi antanut meidän maksaa noista mitään. :laugh:

.

Näin mäkin voisin sanoa, luulis, ettei anoppi ota itseensä, kun tunnustat "tyhmyytesi" ehkä sopukin säilyy.
Eriasia on, haluatko anopin pitävän sua tyhmänä.

kuitissa pitäs lukee et millä tuotteilla ei ole palautus/vaihto-oikeutta.. mutta jos ei ole mainintaa niin kannattaa toki soittaa ja kysyä et miten asia on.

H&M:llä on aletuotteilla sama vaihto-ja palautusoikeus kuin normituotteilla.

mun törkee anoppi ja ite en ikinä kehtais ees tehä noin..

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
.

Näin mäkin voisin sanoa, luulis, ettei anoppi ota itseensä, kun tunnustat "tyhmyytesi" ehkä sopukin säilyy.
Eriasia on, haluatko anopin pitävän sua tyhmänä.

Taitaa joka tapauksessa jo pitää tyhmänä :kieh:

Minä oon kyllä sellainen hölösuu että olisin siinä samassa hetkessä rääkässy että munko nää pitääkin maksaa? Että eihän sellaisesta ollu mitään puhetta. Mutta tämä kommentti ei nyt sinua auta yhtään. Minä varmaan lykkäisin tavarat kassiin ja sanoisin miehelle että selvitä äitis kanssa.

Yhteistyössä