V
"Vivian"
Vieras
Nukkuminen ei onnistunut ekana päivänä ollenkaan ja pyysivät minua tulemaan auttamaan tänään uuden yrityksen kohdalla. No menin sitten nukuttamaan lasta kun olivat kaikki menossa nukkumaan. Laitoin sinne petiin, hyräilin ja silittelin mutta lapsi vaikutti kovin levottomalta vaikka olikin selvästi väsynyt kun meni päiväkotiin heti aamulla klo 8. Kun sain rauhoittumaan yritin hipsiä pois, koska lapseni on tottunut nukahtamaan yksin makuuhuoneessa. No hän pomppasi heti pystyyn ja menin sitten uudestaan laittamaan makuulle ja silitin vähän aikaa. Tässä vaiheessa ahdistuin kun en tiennyt että kauanko mun nyt pitäis tässä silitellä kun ihan hyvin tiedän ettei nukahda jos olen paikalla. No menin sitten huoneesta pois kun vaikutti kiltisti makaavan ja olevan valmis nukahtamaan. Vähän aikaan oli hiljaista ja menin eteiseen ja olin lähdössä kotiin kun kuulin hirveätä huutoa. Sitten ajattelin että pitäiskö sille viedä vähän maitoa tai pitäisikö minun mennä takaisin rauhoittelemaan? Ketään hoitajaa ei ollut jolta olisin voinut kysyä kun olivat kaikki nukuttamassa lapsia. Hirvee tilanne ja lapsi vaan huutaa oven takana. Sitten ajattelin et jos mä nyt tohon huutoon vastaan, niin se luulee jatkossakin että äiti tulee jos nostaa hirveen metakan kesken unien. No en mennyt sitten ja ajattelin että kai ne hoitajat osaa mennä rauhoittelemaan. Tää oli siis kolmas päivä ja toinen nukutusyritys. Sitten vaan lähdin kotiin ahdistuneena, vihaisena ja vittuuntuneena. Miksei mitään neuvoa annettu etukäteen? Teinkö nyt ihan väärin.. Olisiko pitänyt juosta takaisin ja ottaa lapsi ulos huoneesta vai mitä? Siltä yritetään nyt samalla vierottaa se unimaito päiväkodin toiveesta, ja mietinkin että tuleeko nyt sit liikaa muutoksii kun ei oo pinnistäkään. Ehkä olis pitänyt sanoa vaan ettei halua vielä luopua siitä siis maidon annosta tuttipullosta ennen unia.. Ainakaan samaan syssyyn päiväkodin aloituksen kanssa. Lapsi siis 1v 10kk. Onkohan ne tädit vihasia kun menen hakemaan.. Harmittaa aivan hirveästi mutta en tiennyt ollenkaan mitä olisi pitänyt tehdä. Ajattelin että ehkä nyt kun ESITTELIN sen sängyn ja tilanteen, niin on parempi kuitenkin että jos tulee itkuhepuli niin saisi ja oppisi että voi saada turvaa niistä hoitajistakin. Mitä te olisitte tehneet? Mitä mieltä?