Keskenmenoko ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pinskula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pinskula

Jäsen
13.10.2005
360
0
16
Olen nyt rv 10-11 ja heräsin noin tunti sitten kun pikkuhousut oli märät. Ajattelin et mitä hemmettiä ! noh menin vessaan ja huomasin että se olikin verta. no veren tulo loppui ja menin maaten kunnes vähän ajan päästä alkoi jälleen tulemaan ja menin vessaan. nyt välil lirahtelee.
Ihmetyttää vain että kipuja ei kuitenkaan ole ollenkaan ?

voi olla keskenmeno tai voi olla ihan muuten vaan verta... ei auta kuin odottaa tai mennä lääkäriin. itsellä on alkanut keskenmeno niin että ensin tuli verta pari päivää ja sitten kivut. toisaalta on myös tullut verta eri raskaudessa vaan ihan "huvikseen"... Tsemppiä sulle ja toivottavasti ei oo km!

Tosiaan mahdotonta tietää, voi olla tai olla olematta. Itselläni tapahtui sama, mutta vielä hyvin runsaana muutamaa raskausviikkoa aiemmin. Diagnosoitiin kylläkin uhkaavaksi keskenmenoksi, lääkärissäkään eivät osanneet sanoa kuin, että raskaus joko menee kesken tai sitten ei. Mutta tuossa vieressä tuo vauva nyt köllii.

Ei siihen kipuja välttämättä liity. Jos tulee niin paljon vuotoa, ettei mitkään siteet riitä tai tulee pahoja kipuja, mene lääkäriin. Muuten soittelet maanantaina pääsisitkö jonnekin ultraan, niin selviää miten on käynyt, voi mennä kesken tai voi olla menemättä.

Alkuperäinen kirjoittaja pinskula:
mun pitää käysä tiistaina verikokeissa koska parin viikon päästä on lääkäri neuvola. näkyy kait se siinä verikokeis et onko raskaana ?

Raskaushormonia on veressä aika pitkään keskenmenon jälkeenkin valitettavasti, sillä testillä ei voi tarkistaa tilannetta. Kannattaa käydä ihan lääkärillä tutkituttamassa.

Kyllähän se valitettavasti siltä kuulostaa. Alkavaa keskenmenoa ei voi noin varhaisilla viikoilla estää, mutta uhkaavan voi ainakin yrittää estää täydellisellä levolla.

Raskaushormoneja on veressa, vaikka olisikin keskenmeno päällä. Ultralla raskaus tai keskenmeno voidaan todeta.

mulla on ennestää 3 lasta vanhin tulee ens kuus 4 v ja nuorin 1v ja keskimmäinen täyttää toukokouun lopulla 3v.
kyllä sitä verta tuli nii et ihan kuin ois pissannu. mut mitää hiukkasii en huomannut. pitänee ottaa lääkäriin yhteyttä

mulla on ennestää 3 lasta vanhin tulee ens kuus 4 v ja nuorin 1v ja keskimmäinen täyttää toukokouun lopulla 3v.
kyllä sitä verta tuli nii et ihan kuin ois pissannu. mut mitää hiukkasii en huomannut. pitänee ottaa lääkäriin yhteyttä

Olitko vasta harrastanu seksiä, ennen kun verinen vuoto alko?
Mulla oli rv 14 paikkeilla vuoteluja, mitkä alko siis yhdynnän jälkeen, istukan reuna oli kohdunsuulla ja se pääsi vuotamaan. Kaikki kuitenkin oli siis hyvin, ja vauva köllii edelleen massussa hyvissä ruumiinvoimissa.

Mäkin suosittelen, että otat lääkäriin yhteyttä, niin pääset ultraan tarkistamaan tilanteen.

Itselläni keskenmenossa ei ollut juurikaan fyysisiä kipuja, runsasta vuotoa ja isoja hyytymiä tuli. Mulla oli silloin rv 10+2 menossa.

Pidän peukkuja, että olisi vain harmitonta vuotoa :hug:

mulla tuli samoilla viikoilla ja ihan samalla tavalla pönttöön tiputtamalla. soitin lääkäriin ja sanoivat et pitää levätä. en päässyt ultraan mutta viikolla soitin neuvolaan ja kävin tarkistaa tilanteen, yhä oli pikkuinen matkassa ja nyt viikkoja 20+3 joten ei välttämättä ole km. mutta tarkista tilanne kuitenkin. ja siis mullakaan ei kipuja ollut. voi olla että eivät tee asialle mitään koska suht alussa raskaus ja mitään ei ole tehtävissä jos km on.

just laskin et ois 10+2rv. laitoin s-postia tays:in osastonhoitajalle kun ei oo puhe aikaa =( öö ollaa viimeks oltu yhdynnäs vissii perjantaina

?? mitä ihmettä, sähköpostia?? Verenvuoto, missä vaiheessa raskauttaa vaan, on aina tarkistuksen paikka. Voi olla alkava keskenmeno mutta voi johtua monesta muustain syystä ja kaikki olla hyvin. Mene nyt vaan päivystykseen tai huomenna arjen koittaessa yksityiselle lääkärille/terveyskeskukseen, jossa ultraavat ja katsovat tilanteen.

Heippa kaikil !
kävin tänää ultra ja siel ilmeni terveen vauvan vieres toinen pussukka ja hoitsut epäili että olen odottanut kaksosia joista toinen on menehtynyt ja siksi olen vuotanut. nyt jos tulee vuotoa niin heti kohti TAYS:in sairaalaa

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
mun pitää käysä tiistaina verikokeissa koska parin viikon päästä on lääkäri neuvola. näkyy kait se siinä verikokeis et onko raskaana ?

Raskaushormonia on veressä aika pitkään keskenmenon jälkeenkin valitettavasti, sillä testillä ei voi tarkistaa tilannetta. Kannattaa käydä ihan lääkärillä tutkituttamassa.

mulle sanottiin et ne arvot laskee heti jos on tullut keskenmeno...

Heippa kaikil !
kävin tänää ultra ja siel ilmeni terveen vauvan vieres toinen pussukka ja hoitsut epäili että olen odottanut kaksosia joista toinen on menehtynyt ja siksi olen vuotanut. nyt jos tulee vuotoa niin heti kohti TAYS:in sairaalaa

Onnea!!:)

just laskin et ois 10+2rv. laitoin s-postia tays:in osastonhoitajalle kun ei oo puhe aikaa =( öö ollaa viimeks oltu yhdynnäs vissii perjantaina

ei oo puheaikaa...? Mitä jos sulle tai lapsille tulee tosi hätä? kyllä puhelin pitäs aina olla kunnossa!!!

Yhteistyössä