siis voinko laittaa sen kuivausrumpuun?? siis tuohon mis kuivataan lakanoitakin??Alkuperäinen kirjoittaja saga7:laita tennispallojen kanssa se kuivausrumpuun :wave:
mikä ohjelma? kaappikuiva vai mikä?? ihanaa, ku joku auttaa!!! kiitos!!!Alkuperäinen kirjoittaja saga7:laita tennispallojen kanssa se kuivausrumpuun :wave:
siis meinaat, et se ei mene pilalle siinä kuivausrummus? luulin, et siinä ei voi kuivata paljon mitää.. kiitos kovasti!!!Alkuperäinen kirjoittaja saga7:mä oon kuivannu kaappikuivaks ja jättäny viel ripustimeen päiväks pariks ku ne untuvat musta haisee jos ovat vähänki kosteita
eikös siinä ole tekokuiduille oma, vaikka onkin luonnon omat täytteet kestää aika kauan että kuivaa mutta varmasti tulee pulleeks takasinAlkuperäinen kirjoittaja ap:mikä ohjelma? kaappikuiva vai mikä?? ihanaa, ku joku auttaa!!! kiitos!!!Alkuperäinen kirjoittaja saga7:laita tennispallojen kanssa se kuivausrumpuun :wave:
voi paska.. no, ompahan puhtaat pallot.. *reps* kiitos teille ihanille ihmisille, jotka vastasitte!!!Alkuperäinen kirjoittaja Hudjuke:Eiks untuvatakki homehdu helposti jos sitä ei kuivaa kuivausrummussa? Niin ja ne tennispallot kuuluu vaan sinne kuivuriin ei pesukoneeseen
Ei tennispalloja missään tapauksessa.Alkuperäinen kirjoittaja saga7:laita tennispallojen kanssa se kuivausrumpuun :wave:
No huhhuh. Kyllä itse olen ainakin saanut aina ohjeet niin untuva-peitolle kuin takillekin, että nimenomaan tennispallojen kanssa kuivausrumpuun ja aina on tullut tosi kuohkeat ja hyvät ko.kamoista!! Kannatan siis edellisten tapaan kuivausrumpua kera tennispallojen untuvatakin kuohkeaksi saamiseen!!!Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ei tennispalloja missään tapauksessa.Alkuperäinen kirjoittaja saga7:laita tennispallojen kanssa se kuivausrumpuun :wave:
Toisinaan kuulee neuvottavan, että untuvatakin pesussa ja kuivausrumpukuivatuksessa on hyvä käyttää tennispalloja. Onko näin?
Ei tennispalloja! Untuvatakki on tekstiiliammattilaisten kielellä on ns. tasotekstiili, jossa on täytteen lisäksi vuori ja päällyskangas. Tällöin suositellaan pesua ns. varovalla mekaniikalla, jotta esim. saumat eivät liesty. Tennispallot lisäävät mekaniikkaa ja voivat jopa vaurioittaa takkia. Kuumuus saa pallot lisäksi haisemaan kumille, ja haju voi tarttua vaatteeseen.
Jos kuivausrumpukuivatus on sallittu, untuvatakin paras kuivatus rummussa on siliävien tekstiilien ohjelmalla ns. intervallimenetelmä, jossa kuivatuksen välillä takkia taputellaan ja/tai pidetään rummun ulkopuolella, jotta sisällä oleva kosteus tulisi pintaan. Tämän jälkeen jatketaan rumpukuivausta vieläkin useammassa lyhyessä jaksossa alhaisella lämpötilalla.
http://www.yhteishyva.fi/yhteishyva/pukeutuminen/vaatehuolto/10_kysymysta_pyykinpesusta/fi_FI/10_kysymysta_pyykinpesusta/
kiitos, pysäytin ohjelman ja toivon etten sit pilannu tota takkia joka on lainas..Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ei tennispalloja missään tapauksessa.Alkuperäinen kirjoittaja saga7:laita tennispallojen kanssa se kuivausrumpuun :wave:
Toisinaan kuulee neuvottavan, että untuvatakin pesussa ja kuivausrumpukuivatuksessa on hyvä käyttää tennispalloja. Onko näin?
Ei tennispalloja! Untuvatakki on tekstiiliammattilaisten kielellä on ns. tasotekstiili, jossa on täytteen lisäksi vuori ja päällyskangas. Tällöin suositellaan pesua ns. varovalla mekaniikalla, jotta esim. saumat eivät liesty. Tennispallot lisäävät mekaniikkaa ja voivat jopa vaurioittaa takkia. Kuumuus saa pallot lisäksi haisemaan kumille, ja haju voi tarttua vaatteeseen.
Jos kuivausrumpukuivatus on sallittu, untuvatakin paras kuivatus rummussa on siliävien tekstiilien ohjelmalla ns. intervallimenetelmä, jossa kuivatuksen välillä takkia taputellaan ja/tai pidetään rummun ulkopuolella, jotta sisällä oleva kosteus tulisi pintaan. Tämän jälkeen jatketaan rumpukuivausta vieläkin useammassa lyhyessä jaksossa alhaisella lämpötilalla.
http://www.yhteishyva.fi/yhteishyva/pukeutuminen/vaatehuolto/10_kysymysta_pyykinpesusta/fi_FI/10_kysymysta_pyykinpesusta/
tarttuiko haju palloista??Alkuperäinen kirjoittaja justiinsa juu:No huhhuh. Kyllä itse olen ainakin saanut aina ohjeet niin untuva-peitolle kuin takillekin, että nimenomaan tennispallojen kanssa kuivausrumpuun ja aina on tullut tosi kuohkeat ja hyvät ko.kamoista!! Kannatan siis edellisten tapaan kuivausrumpua kera tennispallojen untuvatakin kuohkeaksi saamiseen!!!Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ei tennispalloja missään tapauksessa.Alkuperäinen kirjoittaja saga7:laita tennispallojen kanssa se kuivausrumpuun :wave:
Meillä menee kaikki vaatteet kuivasrummun kautta kaappiin. Ohjelma vain pitää valita siten, että puuvillapaitoja ei kannata laittaa kuumimpaan mahdolliseen. Pölyää vähemmän, tuoksuu raikkaalta ilman huuhteluainetta... Meidän rummussa on oma untuvan käsittely -ohjelma. Todella kuuma ja kestää 3 tuntia 45 minuuttia. Kivasti pöyhii.Alkuperäinen kirjoittaja ap:siis meinaat, et se ei mene pilalle siinä kuivausrummus? luulin, et siinä ei voi kuivata paljon mitää.. kiitos kovasti!!!Alkuperäinen kirjoittaja saga7:mä oon kuivannu kaappikuivaks ja jättäny viel ripustimeen päiväks pariks ku ne untuvat musta haisee jos ovat vähänki kosteita