Taikarokkoko??!!??

Heipähei kaikki!
Olisikohan kenelläkään kokemusta merkillisestä "taikarokosta"?

Tytölleni (2v.) alkoi viime viikolla tulla kummallisia näppylöitä. Torstaina niitä näkyi jaloissa muutamia. Kuitenkin pienen hetken päästä näppylöistä ei näkynyt jälkeäkään.
Näppylän ympärillä punainen läikkä, ja keskellä pieni kohonnut näppylä, joka näyttää valkoiselta kun ihoa painaa. Luulisin, että kutisevat, ainakin tyttö niitä raapi..

Perjantaina sama juttu. Muutamia näppylöitä polvitaipeiden luona ja jonkun ajan päästä ei jälkeäkään niistä.
Lauantaina sitten näppylöitä tuli reilummin (jalkoihin), ja illalla nosti lievän kuumeen. Ja taas näppylät vain käväsivät iholla.

Nyt eilen näppylöitä ilmestyi selkään, ja nosti tytölle jälleen kuumeen. Ja tietysti taikarokon tavoin hävisivät jälleen.

Neuvola oli ymmällään, ja lasten sairaanhoitajakin oli ihmeissään. Sanoi, että voisi olla infektion aiheuttamaa..

Tänään sitten näppyjä on aika-ajoin tullut mm. käsiin, peppuun, jalkoihin.. Ja vatsa on ollut löysällä. Lämpöä keskimäärin 37,5. Ja edelleen näpyt vaan käväsevät iholla.

Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta!? Olen aivan ymmälläni. Pesuaineita tai muita ei ole vaihdettu, eikä kodissamme ole lemmikkieläimiä. Allergia epätodennäköistä..

Voikohan rokkolöydöksiä patentoida? Sen tekisin jos voisin, ja nimeäisin tämän taikarokoksi. :)

Terkuin: Kiihi
 
En osaa sanoa, samaa oon ihmetelly kans.

Tytölle muutaman päivän niitä tullut, ihan ku ois pieniä finnejä. Saattaa saman päivän aikana tulla ja hävitä näppy, ihmeellistä! Kuumetta oli toista viikkoo sitten, nous 39,5, kesti vuorokauden.

Aikamoinen taikarokko.. :D
 
No on kyllä mellkoinen taikarokko!
Meillä on vähän rauhoittunut noi näppylöiden tulot, mutta lämpöilee edelleen ja vatsa on kuralla.
Ettei olisi rotaa. En tiedä.. Haisee vaan niin pahalta, että tuli mieleen 1,5vuoden takainen rotavirus. Ihan ihmeellistä..

 
meidän 6kk ikäisellä tytöllä kanssa on sellaista pientä punaista pilkkua, vatsassa ja selässä, ei muualla. Tulee ja lähtee yhtä nopeesti, pitkin päivää. On ollut jo viikonverran ja lämpöäkin neidillä on. Tätä ihmettelen minäkin..
 
Minulla itselläni on ollut lapsena allergista ihottumaa joka ilmeni juuri noin. Allergia puhkesi ollessani 6 vuotias, ja alkoi juuri Kiihin kuvailemalla tavalla. Minulla siis näpyt hävisivät ja palasivat 10min- 1h kuluttua toiseen paikkaan ts. näppyjen paikka saattoi vaihtua esim. selästä jalkoihin tai vatsaan.

Allergia oli ongelmallista selvittää, koska aina lääkärille ehdittyämme näpyt olivat kadonneet. Oireet kestivät noin kolme päivää jonka jälkeen hävisivat.

Allergiaa selvitettiin allergiasairaalassa jossa olin viikon sisällä. Siellä todettiin, että joidenkin ruoka-aineiden yhteisvaikutus johonkin lisäaineeseen laukaisi reaktion. Kuulostaa hyvin ympäripyöreältä, mutta epäiltiin että esim. kalan ja jonkin lisäaineen reaktio ja myös esim jonkin ruoka-aineen ja yskänlääkkeen yhdistelmä. Jossain vaiheessa allergian oireisto hieman muuttui ja kuvaan tuli myös kurkun turpoaminen, mutta sitä ei ollut kuin kerran tai kaksi.

Murrosiässä oireet hävisivät kuin tuhka tuuleen, eikä edes raskaudet ole niitä takaisin tuoneet. Nyt siis olen jo yli kolmenkymmenen...

Voimia kaikille näppyjen kanssa taisteleville.. :flower:
 

Yhteistyössä