taikamuki/nokkamuki

• Viestiketjun aloittaja äitee81
  • Ensimmäinen viesti
Meillä neiti on 10 kk ja ostin viikko sitte sille taikamukin. Annoin mukin illalla, eikä tyttö saanut sieltä mitään tulemaan, väsyneenä vaan itki ja nakkeli mukia ympäri keittiötä.
Seuraavana aamuna annoin mukin aamupuurolle ja osasi imeä sieltä nestettä kuin olisi juonut aina.. Yö teki tehtävänsä. :D

Kuopuksen imetys loppui 8kk iässä, siitä tuttipulloon ja vähitellen pehmeäkantiseen nokkamukiin. (Heitä se taikamuki mäkeen ja osta silikonikantinen, pehmeänokkainen.)
Jossain 1½ v jälkeen opeteltiin vähitellen juomaan tavallisesta.
Mikä kiiru sulla on?

äippä81
Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Kuopuksen imetys loppui 8kk iässä, siitä tuttipulloon ja vähitellen pehmeäkantiseen nokkamukiin. (Heitä se taikamuki mäkeen ja osta silikonikantinen, pehmeänokkainen.)
Mikä kiiru sulla on?
Ei kai tässä kiiru olekaan :) Tietty oli semmoinen taka-ajatus et sais tuttipullon jäämään pois kun sen käyttö vaikuttaa syömistilanteissa vaikka olis piilossakin ja sama onko siellä vettä tai maitoa niin ruuat tahtoo jäädä syömäti :/

äitee81
Alkuperäinen kirjoittaja äippä81:
Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Mikä kiiru sulla on?
Ei kai tässä kiiru olekaan :) Tietty oli semmoinen taka-ajatus et sais tuttipullon jäämään pois kun sen käyttö vaikuttaa syömistilanteissa vaikka olis piilossakin ja sama onko siellä vettä tai maitoa niin ruuat tahtoo jäädä syömäti :/
en tiedä sit auttaisko pehmeä nokka...tuossa kun on ihan kova :/

yks äiti
Meillä esikoinen sai taikamukista ekat maidot 5kk ikäisenä ja heti osasi juoda oikein. Kakkosella oppiminen oli hitaampaa, mutta kun jätti venttiiliä vähän raolleen, siten että nokasta tippui hitaasti pisaroita, oppi hänkin taikamukista juomaan. Nyt 8kk ikäisenä juo täyttäpäätä.

Meijän lapset ei oo koskaan saaneet pulloa, vaan ovat olleet rintamaidolla. Ainoastaan poikkeustilanteissa on maitoa annettu sitten taikamukista, ja kiinteän kanssa vesihörppyjä (jotta taito pysyy tallella).

Taikamuki on ihana, eikä ole sitten niitä ikäviä pullosta vieroituskausia.

vieras
mä yritin kerran itse juoda siitä taikamukista kun ihmettelin kun ei pojalle kelvannut, naama punaisena sieltä sitten yritin vettä ryystää enkä saanut kun tipan! liekö mulla sitten väärä tyyli ollut.

Meillä 1v poika juo ihan tavallisesta lasista/mukista ilman nokkaa, pullosta nukkumaan mennessä. tuota nokkamukia ei koskaan siis huolinut.

hmm
Täytyyhän siitä taikamukistakin vieroittaa niinkun pullostakin. Meillä tuolle 2veelle ei kelpaa maito mistään muusta kun taikamukista, vettä ja kylässä mehua juo kyllä ihan normaali lasista hienosti, mutta jos maitoia laittaa lasiin niin ei suostu edes maistamaan. Ja siitä sitten hammashoitaja sanoi että yhtä haitallinen se nokka/taikamuki on purennalle kun pullokin, riippuen tietty siitä miten paljon sitä nokka/taikamukia käyttää.

hmm
Alkuperäinen kirjoittaja Miisa78:
Mikä on "taikamuki"? Mikä siitä tekee sen taika-jutun ja miten eroaa nokkamukista? (Tyhmänä ihmettelee 4kk äitinä ollut....)
Siinä on semmonen venttiili, juomaa tulee vain silloin kun imee nokkaa, ei siis voi juoda vain kaatamalla. Eikä myöskään voi kaataa juomia lattialle. =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä yritin kerran itse juoda siitä taikamukista kun ihmettelin kun ei pojalle kelvannut, naama punaisena sieltä sitten yritin vettä ryystää enkä saanut kun tipan! liekö mulla sitten väärä tyyli ollut.

Meillä 1v poika juo ihan tavallisesta lasista/mukista ilman nokkaa, pullosta nukkumaan mennessä. tuota nokkamukia ei koskaan siis huolinut.
Sama homma ja siksi heitinkin sen poies. Meillä oli loistavat tupperin silikonikantiset, mutta niitä nyt ei enää saa. Sokoksessa oli Nuby tjsp merkkisiä melkein vastaavia. Maksoi jonkun 5e, joten voitte päätellä, ettei ne ny niin hyviä olleet.

EpätoivoisenRento
Meillä ei 1v tyttö huoli taikamukia koska ei jaksa imee siitä (enkä kyllä minäkän huolis!) pojalla oli sama juttu. Nyt oon metsästänyt pehmeäkantisia silikonilla mutta ei sit missään. Mistä te ootte omanne ostanu?

Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
noin pienelle mukia? meillä hurlutellaan reippasti yli 1v pullosta =) kerran ne vaan pieniä on ;)

siinä 1½v tietämillä ollaan opeteltu nokkamukista juomaan =)

Eikai ton ikäsen enää kannata nokkamukista opetella juomaan.. meillä ainaki neiti oppi juomaan oikeasta mukista jo reilu vuoden ikäsenä.

vieras
Nuk- merkkistä nokkapulloa suosittelen mukin käytön opetteluun. on silikonia oleva juomanokka ja hyvät kahvat. aloitettiin 6 kk iässä käyttö( tai siis isä antoi korvikkeen siitä jos äiti oli pois) ja vuoden iästä alkoi juoda maitonsa siitä.

Yhteistyössä