taidokkaasti meikkaavat huomio!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lumi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lumi"

Vieras
nyt tarvitsen apua ja kovasti, sillä minulla on tänään illalla elämäni ensimmäiset treffit enkä ole koskaan meikannut. ostin eilen kasan kalliita meikkejä enkä tiedä mistä aloittaa. apuja ja neuvoja tarvitsisin. laitanko ensin hiukset ja sitten vasta meikin vai toisinpäin?

No mä en tiedä et osaanko mä meikata hyvin mut vastaan kuitenki :D
Mä suosittelen meikkaamaan ekaks.
Ja ihan ensin pitää kosteuttaa iho ennen ku siihen tungetaan yhtään mitään muuta.

Meikki ensin, sitten hiukset. Voi nimittäin olla, että joudut pesemään kaiken pois ja aloittamaan alusta, jos et kerta osaa meikata.

Ensin kasvovoide, anna imeytyä viisi minuuttia. Sitten meikkivoide, laita vain kevyt kerros. Peitä tummat silmänaluset jos ne on. Itse laitan aina ripsarin ennen luomiväriä, sitten kevyt korostus kulmiin ja lopuksi sutaisu poskipunaa ja huulikiiltoa.

Mä heitän litran kosteusvoidetta naamaan ja annan sen kuivua hyvin, sitten vasta meikkivoiteet ja putskut ;) Varsinkin näin talvisin, näyttää kuin käärme loisi nahkaansa, kun on niin kuiva ja hilseilevä iho.

Meikki ensin, sitten hiukset. Voi nimittäin olla, että joudut pesemään kaiken pois ja aloittamaan alusta, jos et kerta osaa meikata.

Ensin kasvovoide, anna imeytyä viisi minuuttia. Sitten meikkivoide, laita vain kevyt kerros. Peitä tummat silmänaluset jos ne on. Itse laitan aina ripsarin ennen luomiväriä, sitten kevyt korostus kulmiin ja lopuksi sutaisu poskipunaa ja huulikiiltoa.

Ei ei ei noin saa neuvoa. Jos ap tekee noin ja se luomiväri on vaaleaa niin silloin koko ripsari on ihan turha (koska luomiväri saattaa sutata tummat ripset vaaleiksi).

Yleensä kampaamossa kampaus tehdään ensin ja sitten meikki mutta ei sillä nyt niin väliä ole. Tärkeää on tosiaan kosteuttaa iho hyvin ja myös kulmakarvojen siistiminen on tosi iso juttu. Vaikuttaa todella paljon yleisilmeeseen ja meikin siisteyteen. Tämä nyppiminen olisi syytä tehdä jo paljon aikaisemmin jos iho reagoi siihen. Hyvä pohja on tärkeää. Levitä meikkivoide huolellisesti ja häivytä kaulalle. Silmämeikissä kannattaa muistaa häivytellä luomiväriä huolellisesti ja jos ei ole paljon meikannut niin metalliset ja helmiäishohtoiset värit antavat anteeksi pienet virheet paremmin kuin mattaiset. Kannattaa meikata kevyesti jos ei kokemusta.

Ei ei ei noin saa neuvoa. Jos ap tekee noin ja se luomiväri on vaaleaa niin silloin koko ripsari on ihan turha (koska luomiväri saattaa sutata tummat ripset vaaleiksi).

Juu, tiedän että aina sanotaan toisinpäin, mutta itse olen tosiaan aina laittanut ripsarin ensin, koska mulla on tapana sotkea ripsarilla välillä, varsinkin jos alitan sitä runsaammin... ja levittää luomiväri niin huolellisesti että hippusia ei tipu ripsille. Yleensä käytän myös voidemaisia ja levitän ne applikaattorilla, joten sotkua ei tule siitäkään.

Meikinpohjustusvoide tai kosteusvoide,meikkivoide, peiteaine, puuteri (myös luomille), kulmakarvoihin kevyesti kulmakynää tai ruskeaa luomiväriä siveltimellä, luomiväri, rajaus nestemäinen tai jos kynällä niin ennen luomiväriä, ripsiväri, huultenrajaus( häivyttäen rajoja vanupuikolla) huulipuna, poskipuna. Tämä on nyt sellainen yleinen järjestys toki voi luovuutta käyttää :-)

Yleensä kampaamossa kampaus tehdään ensin ja sitten meikki mutta ei sillä nyt niin väliä ole. Tärkeää on tosiaan kosteuttaa iho hyvin ja myös kulmakarvojen siistiminen on tosi iso juttu. Vaikuttaa todella paljon yleisilmeeseen ja meikin siisteyteen. Tämä nyppiminen olisi syytä tehdä jo paljon aikaisemmin jos iho reagoi siihen. Hyvä pohja on tärkeää. Levitä meikkivoide huolellisesti ja häivytä kaulalle. Silmämeikissä kannattaa muistaa häivytellä luomiväriä huolellisesti ja jos ei ole paljon meikannut niin metalliset ja helmiäishohtoiset värit antavat anteeksi pienet virheet paremmin kuin mattaiset. Kannattaa meikata kevyesti jos ei kokemusta.

miten tuo häivytys tehdään?

[QUOTE="Lumi";22598663]miten tuo häivytys tehdään?[/QUOTE]

Häivytys siveltimellä häivytellään rajoja pehmeämmäksi. On siis sellainen isompi sivellin, yleensä sellainen karkeampi. Muutenkin siveltimet on tosi tärkeää meikissä. Meikkipohjan häivytys siis ihan sienellä tai sormin jos ei meikkisientä käytä.

Meikki ensin ja hiukset vasta sitten. Kiinnitä kunnolla huomiota pohjustukseen, valitse oikeansävyinen meikkivoide ja peitevoiteet. Mikään silmämeikki ei näytä kauniilta jollei pohjustus ole kunnolla tehty. Jos ymmärrät englanninkieltä niin suosittelen tsekkaamaan youtuben meikkivideoita, esim. sellaisella kanavalla kuin MakeupByTiffanyD on todella hyviä videoita.