Tähtitieteilijä Hawking: Meidän täytyy lähteä avaruuteen tai kuolemme

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja realisti:
Alkuperäinen kirjoittaja Misu:
Alkuperäinen kirjoittaja mies:
Jos puhutaan pelkästä vaihdosta on valuutta siinä toki erinomainen, ja eniten juuri siitä syystä että siinä voit vapaammin valita mihin käyttää vai säästääkö tai tehdä mitä vaan. Rahan ongelmat ikävä kyllä ovat aika ylitsepääsemättömiä, toki jos sellaisia löytyy tulisi rahan poistamisesta ainakin toistaiseksi hyvin toisarvosta.. jopa tarpeetonta. Niitä ongelmia:
Nälänhätä yms. (ihan ylipäänsä kehitysmaiden ongelmat)
Kehitys sillä tasolla mihin ihminen pystyisi on sula mahdottomuus niin kauan kun käytetään valuuttaa, ei vaan yksinkertaisesti rahat riitä.
Ihmiset keskittyvät vääriin asioihin (elämisen sijaan voiton tavoitteluun, toki oma vika joten lasketaan sitten vaikka vaan bonukseksi. )

Nuo ongelmat eivät johdu rahasta vaan sen epäoikeudenmukaisesta jakautumisesta.

Ei vaan rahasta. Vaikka sä kuinka sen jakaisit sitä ei KOSKAAN ole tarpeeksi.
Miksi sitten kuvittelet että pelkkä hyödykkeiden jakaminen onnistuisi? Jos sul on oravannahkoja ja viilipurkkeja enemmän, mä haluun niitä enemmän ku sulla.
Ihmisluonto-heard of it?

Sivistys-heard of it? Te nyt ette yhtään haluu käyttää omia aivojanne ja yrittää ymmärtää enkä mä oo ihan parhaas vedos vääntää rautalangasta.. no yrittänyttä ei laiteta. :)

Sivistys-heard of it? T

:laugh:
Ootko sä nähny ihmisiä sun pienen akateemisen ympyrän ulkopuolelta?

Joo, ymmärrän ihan hyvin mitä tarkoitat, ei tarvii vääntää enää. Olen vain hiukan huvittunut sun liikuttavan naivistisesta maailmankuvasta. Hienoa, että sunlaisia ihmisiä on värittämässä tätä palloa.

Sivistys-heard of it? T

:laugh:
Ootko sä nähny ihmisiä sun pienen akateemisen ympyrän ulkopuolelta?

Joo, ymmärrän ihan hyvin mitä tarkoitat, ei tarvii vääntää enää. Olen vain hiukan huvittunut sun liikuttavan naivistisesta maailmankuvasta. Hienoa, että sunlaisia ihmisiä on värittämässä tätä palloa.

höh... No tähän te niin usein vetoatte.. siis naiviuteen. En ole, tai ainakaan tämä mitä yritän kertoa ei ole. En vaan selkeästikkään saa viestiä perille, enpä mä koskaan mikään hyvä asioiden kertoja oo ollukkaan. :/

Jos olisin akateemisista piireistä enköhän osaisi edes kirjoittaa oikein? B)

Ei ole niitä resurssejakaan silloin. Aina on ihmisiä jotka haluavat enemmän kuin tarvitsevat. Ilman yhteiskuntaa ja lakeja he saavat vallan. Eivät he halua rahaa rahan vuoksi, vaan sen vuoksi mitä sillä saa.

Ja kun ei ole rahaa heillä ei ole mitään mitä saada. :) Tää ois niin paljon helpompaa kasvotusten.. ensinnäki sun ulosantis on huomattavasti parempaa ja toisennaki mä oon nukkunu viimeks toissapäivänä. Sori kun kesti kävin laittaa ruokaa. :)

Jos rahaa ei olisi, niin miten se muuttaisi vaikka Afrikan nälkää näkevien asemaa? Jos ei olisi rahaa niin lopettaisivatko valtaa pitävät rikollisjengit alistamasta tavan kansalaisia alueilla, joissa ei ole nykyäänkään toimivaa hallintoa?

Sivistys tavoittaa maailman etäisimmätkin kolkat. Pohjimmiltaan nekin sotilaat tahtovat sitä samaa joitain mahdollisia yksilöitä lukuunottamatta mut näistäkin useimmat kääntyvät kun kokevat mitä se tuo tullessaan.

Eipä oo niin selkee homma se. :)
Eikä siinä naiiviudessa oo vikaa. Musta oikein kiva että on tollasia kuin sinä, varsinkin kun itse joutuu kattomaan asioiden toista (ja kolmatta ja neljättä) puolta päivästä toiseen. Mikäs sen hauskempaa kuin idealisti jolla suuret toiveet ihmiskunnasta.

:wave:

Ei ole niitä resurssejakaan silloin. Aina on ihmisiä jotka haluavat enemmän kuin tarvitsevat. Ilman yhteiskuntaa ja lakeja he saavat vallan. Eivät he halua rahaa rahan vuoksi, vaan sen vuoksi mitä sillä saa.

Ja kun ei ole rahaa heillä ei ole mitään mitä saada. :) Tää ois niin paljon helpompaa kasvotusten.. ensinnäki sun ulosantis on huomattavasti parempaa ja toisennaki mä oon nukkunu viimeks toissapäivänä. Sori kun kesti kävin laittaa ruokaa. :)

Jos rahaa ei olisi, niin miten se muuttaisi vaikka Afrikan nälkää näkevien asemaa? Jos ei olisi rahaa niin lopettaisivatko valtaa pitävät rikollisjengit alistamasta tavan kansalaisia alueilla, joissa ei ole nykyäänkään toimivaa hallintoa?

Sivistys tavoittaa maailman etäisimmätkin kolkat. Pohjimmiltaan nekin sotilaat tahtovat sitä samaa joitain mahdollisia yksilöitä lukuunottamatta mut näistäkin useimmat kääntyvät kun kokevat mitä se tuo tullessaan.

Enkä sano etteikö esimerkiksi tämän päivän yhteiskuntaa olisi tarvittu, tietysti on; sehän se meidät on tähän päivään tuonut.

Eipä oo niin selkee homma se. :)
Eikä siinä naiiviudessa oo vikaa. Musta oikein kiva että on tollasia kuin sinä, varsinkin kun itse joutuu kattomaan asioiden toista (ja kolmatta ja neljättä) puolta päivästä toiseen. Mikäs sen hauskempaa kuin idealisti jolla suuret toiveet ihmiskunnasta.

:wave:

No kiitos mut tää oon taas tätä ettei oteta tosissaan koska muka liian "kivaa" ja "tavoittamatonta" yms... Mua ei tarvi ottaa tosissaan mut mitä oon tässä yrittäny kertoa on ihan täysin realistista. huoh.. väsytän jo itteeki.

Sivistyksen ja tiedon levittäminen auttaisivat paljon, mutta ei siihen vaadita rahan poistamista.

Sivistyksen ja tiedon levittäminen auttaisivat paljon, mutta ei siihen vaadita rahan poistamista.

Ei, ei vaaditakaan. Rahan poistamisesta oli sitten niitä muita hyötyjä. :)

Yhteistyössä