Tahranpoisto (mango, bataatti, porkkana yms.)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suttaaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suttaaja

Vieras
Moikka!
Onko kellään kokemusta siitä, miten yllämainittuja tahroja voisi poistaa vaaleista ihanaisista bodeista yms.? Meidän poika onnistuu aina mukeltamaan (vai lieneekö vika syöttäjässä) vaatteilleen ruokaa, oli ruokalappua tai ei. Tosi paljon harmittaa monet pilalle menneet vaatteet. Nyyh.
Vanish ja tabort on ainakin ihan p:ja...

Kiitti jo etukäteen!

Sappisaippua on ihan paras. Auttaa kaikiin ruokatahroihin, jos muistaa laitaa enne pesua. Ei ole ikinä jäänyt mikään ruokatahra lähtemättä! Sitä saa ihan s-marketistakin ja vastaavista, palana tai nesteenä.

Alkuperäinen kirjoittaja neljän äiti;23411906:
Sappisaippua on ihan paras. Auttaa kaikiin ruokatahroihin, jos muistaa laitaa enne pesua. Ei ole ikinä jäänyt mikään ruokatahra lähtemättä! Sitä saa ihan s-marketistakin ja vastaavista, palana tai nesteenä.

peesaan!

Käytättekö sitä nestemäistä sappisaippuaa vai palaa? Kuinka kauan annatte vaikuttaa ennen pesua?Mulla käytössä pala, sekä lisänä fosfaatiton ja zeoliititon pesuaine (Erisan). Pesu 60 asteessa ja ei lähde tahrat. Porkkanaa ja bataattia olen saanut haalistettua auringossa.

siis tuo erisan on onnetonta ainetta. sillä pestiin mummolassa ja puolet tahroista jäi.. eik ne oo sen jälkeen lähteny kotona uusintapesussakaan kun ovat ehtineet pinttymään. meillä on omon hajusteetonta sekä color että valkopesuun. jos ovat vaaleita iin liottele valkopesuaineella ja pese sillä kuudessakympissä, sillä lähtee sit kyllä väritki vaatteista.. mut niinpä tuo aurinkoki haalistaa. ajan kanssa sitä oppii ostamaan vaatteita missä ne tahrat ei niin näy

Mä käytän palasappisaippuaa. Annan vaikuttaa 10 - 30 minuuttia ( myönnän että joskus unohtuu likoamaan ) siten että liotan samalla. Sen jälkeen saatan pestä vielä uudelleen sappisaippualla, jos tahra ei ole lähtenyt kokonaan ja sitten vasta koneeseen.

siis tuo erisan on onnetonta ainetta. sillä pestiin mummolassa ja puolet tahroista jäi.. eik ne oo sen jälkeen lähteny kotona uusintapesussakaan kun ovat ehtineet pinttymään. meillä on omon hajusteetonta sekä color että valkopesuun. jos ovat vaaleita iin liottele valkopesuaineella ja pese sillä kuudessakympissä, sillä lähtee sit kyllä väritki vaatteista.. mut niinpä tuo aurinkoki haalistaa. ajan kanssa sitä oppii ostamaan vaatteita missä ne tahrat ei niin näy

Joo, taitaa olla pesuaineessakin ongelmaa. Olen kyllä kokeillut kaikki fosfaatittomat ja zeoliitittomat läpi, mutta suuria eroja pesutuloksessa ei ole ollut. En tiedä olisiko joku nestemäinen pesuaine parempi. Meillä täällä maalla kun pitää käyttää fosfaatitonta ja zeoliittia taas en halua koneeseen enää tunkea sen tekemän hajun ja saostumien takia.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä