Tahkoojaplussat 72

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Julia*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Julia*

Vieras
Mimmu: 29.10.2005 Venla, 53 cm, 3670 g
Kirppu: (esikoinen poika -97) 9.8.2005 Viljami, 52 cm, 4750 g ja 1.7.2007, Anna-Sofia 51 cm, 4475g
Hilla: 20.8.2005 Nea, 50cm 3390g
Riinuska: 7.1.2006 Juska, 50cm 3260g
Stella: 24.1.2006 Leo, 48 cm 3250 g ja 26.7.2007, Kaisla 50 cm, 3355 g
Julia: 30.5.2006 Ilona, 49cm 3240g
Nekku: 30.6.2006 Lotta, 51 cm, 4165 g
Piritta: 30.6.2006 Matias, 50,5 cm, 3330 g ja 27.4.2008, Tyttö, 50 cm, 3600 g
Aniliini: 21.7.2006 Vili, 51,5 cm, 3660 g. 30.4.2008 Tyttö
Mariska: (esikoinen Teemu 12/02) 9.8.2006 Samu, 51 cm, 3100 g
Suvi: 10.2.2007, Elsa 46 cm, 2500 g
Kata: 23.2.2007, Vanessa 53 cm, 4428 g
Murmeli: 23.2.2007, Maija 51 cm, 3650 g
Sandeman: 1.5.2007, Nella 50 cm, 3320g
Hertta: 27.7.2007, Hertta 51 cm, 3680 g

Odottajien la:t:

Julia 19.5.2008
Nekku 3.7.2008
Keijukainen 7.7.2008
gissa 14.7.2008
Tiitu 11.8.2008
Nasuppi 28.10.2008

Haa, pääsin aloittamaan uuden ketjun. Päivitin listaan Aniliinin Tylleröisen. Mittoja en tähän hätään etsinyt, Aniliini laita kun ehdit.

Kaikenlaista täällä taas tapahtunut, ikävät jutu jostain syystä jäin päälimmäiseksi mieleeni - Mimmulle pahoittelut keskenmosta. Ei se katso raskauden kestoa se suru ja itku. Aina yhtä kamalaa. Hyvin valoisaksi kuitenkin osasit asiaan kääntää ja niinhän se on, että kun ei ole ensimmäinen lapsi kyseessä, niin suru ei aivan ryöstäydy käsistä kun voi lohduttautua sillä esikoisella. Sekundääristä lapsettomuutta väheksymättä...

Leon kaatuminen oli niin ikään kamalaa luettavaa. Onneksi selvisit Stella säikähdyksellä. Ilona on tippunut tuolilta useammankin kerran, muttei onneksi koskaan selälleen.
Sääret on tytöllä mustelmilla kun koheltaa menemään kauheeta vauhtia ja törmäilee tämän tästä ties mihin.

Gissaa olitte hienosti prepanneet synnytyspelon suhteen. Viisaita sanoja ja hyviä neuvoja sait Gissa. Kyllä se siitä, tavalla tai toisella.

Pirittan ja muiden kertomuksia väsymyksestä ja oman pinnan kiristymisestä en ihmettele. Mulla ei ole yhtään positiivisen odottava olo alkuajasta kahden muksun kanssa. Kaikki ilonpilkahdukset, kuten hymyt ja isosiskon/veljen halit ovat sitten plussaa ja varmasti antavat voimia eteenpäin. Stella on mielestäni enemmän kuin oikeassa, että on pakko järjestää rättiväsyneelle äidille niitä breikki-öitä jollakin tavalla. Eihän sitä muuten kestä.
Tietty on niitäkin ihme perheitä kuulemma olemassa, joissa lapset nukkuvat somasti yhtä aikaa pvunet ja tissihirviökin syö vain kerran yössä. Toivossa on hyvä elää!

Aniliinille myös multa onnittelut viikonlopun synttäreidesi johdosta :)

Stella, veikkasit meille siis poikaa. Pian se nähdään - sektio on perjantaina, saatiin tänään tietää.
Sairaalaan aamulla seitsemäksi, leikattavaksi pitäisi päästä viimeistään kello 16:ta mennessä. Kaikki päivystysjutut siis menevät mun ohi, toivottavasti niitä on vähän.
Pelottaa ja tuntuu aivan käsittämättömän luonnottomalta tämä tilanne, mutta minkäs teet, näin tällä kertaa.

Nyt jääkiekon pariin. Huomenna silmät ristissä kuten moni muukin meistä...hulluja on ilmeisesti monenlaisia...

Voikaa hyvin.

Huomenta.

Voi pahus niitä Leijonia...harmi..en kyllä katsonut kun ekan erän koska luomi painoi niin paljon.

Mimmulle lohduttava virtuaalihalaus. Surku!

Mä meen torstaina vaihtamaan kuparikierukan tilalle hormoonikierukan. Mä en käsitä miten mua jännittää nyt se ihan älyttömästi.

Piritalle voimia pätkittäisiin yöuniin. Se tuossa kahden kanssa olemisessa on "rankinta" kun ei itse voi ottaa päiksyjä päivällä ihan miten tahansa. Mutta onneksi ne pirteät, ihanat päivät lasten kanssa painavat vaakakupissa niin paljon enemmän. Sitten kun tytteli on vähän vanhempi on niiden päikkäreiden säätely saman aikaiseksi helpompaa. Hali sullekkin :)

Voi iiiks, mua jänskättää Julian sektio. Ihanaa saadaan taas uusi ihminen tähän maailmaan.

Inhottava vatsatauti oli löytänyt Hertat. Toivottavasti menee pikapikaa ohi.

Kaikki jutut jäivät toiseen ketjuun enkä mä muista nyt mitään..

Missäs Sandeman on?

Tulkaahan jutulle!!!

Hello! Juu, silmät ristissä täälläkin..ja huomasin just että oon unohtanut laittaa ripsaria =) Muuten on hyvä silmämeikki mutta ripsiväri uupuu, heh.
Mutta harmitus sentään sitä matsia, mä kyllä panikoin nyt tosta molarista kun kaikki meni sisään mitä Suomen maalia kohti laukoi. Vaikka kyllä siellä muitakin aukkoja oli. Mutta se vika maali oli tosiaan hino!
Nyt on tietty vielä sekin että vastaan tulee USA, voipi käydä tunteet vähän kuumina. Sen yhden maalin hyväksymä tuomari kuulemma hyllytettiin.

Eilen illalla olin kävelyllä naapurin kanssa, hällä oli siis la 3.5. Mutta hyvin kyllä voi, ilm. pe tai ma käynnistetään jos ei tule ennen sitä. Voivat saada siis Julian beben kanssa saman synttäripäivän ;) Koskas sulla Julia on omat synttärit, muistelin että kans toukokuussa? Meitä toukokuussa syntyneitä on paljon, Molly ja Nasuppikin.
Ihanasti kukkii ja tuoksuu tuomet, kyllä kevät ja alkukesä on ihanaa aikaa!

Huomenna mulla tosiaan nlalääkäri, kurkkaa tuon kohdunsuun tilanteen. Eilen oli kovia kipuja mutta johtui ainoastaan beben kääntelystä, se todella sattuu! Mites muilla? OOn aika yllättynyt että tekee noin kipeetä, välillä meen ihan kaksinkerroin. Toki tyyppihän on jo vajaat 40 cm pitkä että ei sinänsä mikään ihme.

Lounasaika taas lähestyy..karmea nälkä.

Täällähän minä, kävin kyllä lukemassa mutta N ei anna mutsille hetken rauhaa hereillä ollessaan kun koko ajan pitäisi taluttaa ja kääntää taaperokärryä.

Viikkis oltiin maalla mun vanhemmilla, äitienpäivänä sain kukan ja sain nukkua puoli kasiin kun mies heräsi Neltsin kanssa kuudelta:-). Ja illalla hartiahieronnan:-). Ihan tyytyväinen olin kun eihän miehen kuulu mua paapoa vaan Neltsin sitten joskus, mutta olisin kyllä halunnut kuulla edes kuinka hyvä äiti olen. Noh, ei kai sitä kaikkea voi saada.

Eilen kokeiltiin vauvauinnissa Neltsin pelastusliivejä, hyvin pitivät pinnalla ja N oli suurinpiirtein rauhallinen vaikka inhoaakin selällään uimista.

Meille ei kuulu mitään ihmeellistä, odottelen kauhulla ens viikkoa kun mies on reissussa koko viikon ja yh-meininkiä luvassa. Onneksi kuitenkin auto käytössä että päästään treffailemaan kauempana asuvia kamuja.

Plääh, pitäis harrastaa kun torstaina olis tulossa vieraita enkä saa kuitenkaan kaikkea tehtyä yhtenä päivänä. Voihan plääh.

Anskulle synttärionnittelut täältäkin! Nuoreksi henkilöksi olet kyllä ehtinyt paljon!!!

Julialle toivottelen hermoja odotukseen, aika siistiä että tiedät että uusi jäsen syntyy perjantaina! Poika olis aika tervetullut tahkoojajoukkoon, mutta tytölle riittäisi paaaaljon kamuja;-).

Lätkästä katsottiin eilen kaksi erää, eipä paljoa menetetty.

Jaahas P:lle ja A:lle toivotan vielä lapsosten yhtäaikaisia unia ja maman jaksamista ja sitten kurvaan vessanpöntön kuuraukseen.....jesjesjes.

On tää kyllä ihan hassua miten toisen puolesta voi jännittää. Mulla tuli vatsaan perhosia kun luin Julian viestiä. Uskon, että sektioon meno tuntuu kummalliselta, mutta kaipa sen synnytystavan unohtaa aika nopeasti, kun vauva on maailmassa ja oma olo normalisoitunut.

Jokos mä kerroin, että meidän lähipiiriin syntyi poika viime perjantaina. Että kyllä niitä poikiakin vielä jossain syntyy ;).

Ai että näin iltapäivisin ramaisee, kun nuo lapsoset herättävät ennen kuutta. Leokin nukahti vasta yhdentoista korvilla. Oli ihan ylikierroksilla, kun tultiin kyläilyreissulta eikä millään meinannut ruveta nukkumaan. Aina pani pään tyynyyn ja sulki silmät, mutta heti kun minä/mies pääsi alakertaan, alkoi Leon huoneesta kuulua tepsutusta. Ihmeellistä, että silti Leo heräsi ensimmäisenä kuuden aikoihin. Tarkka sisäinen kello!

Meidänkin pitäisi hankkia lapsille pelastusliivit. Onko Sandeman vinkkejä merkistä tai ostopaikasta?

Keiju, mulle on kans muutaman kerran käynyt niin, että laitan muuta meikkiä mutta unohdan ripsarin. Silloin on aika alaston olo :).

Uhhuh, nyt kyllä maistuis nokoset, mutta on yhtä sun toista tekemistä. Eikun hommiin.

Me tässä Kertun kanssa surffaillaan, Vili nukkuu ja mies lähti asioille.

Th kävi tänään ja painoa tullut nyt parsataa g yli syntymäpainon, joten oikein hinosti on tytsi kasvanut.

Voi jee, Julian vauva sitten syntyy perjantaina. Kummallista tosiaan tieää se etukäteen ja varmaan tosiaan tuntuu jollain tavalla luonnottomalta. Mutta mitä väliä tavalla, kunhan syntyy! :) Minäkin veikkaan poitsua!

Hei ei kai ne bluesit fiilikset vallanneet Nekkua enempiä, huhuu!!

Mä en voi kestää tätä hillitöntä makeanhimoa, kohta on mennyt boksi viinirypäleitä, kun yritän pysytellä arkisin erossa namuista ja jädestä. Melko huonolla menestyksellä...

Vai niin siinä kävi Mariska, että vaihdat sen kierukan. Se ei sitten vain sulle sopinut se kuparikierukka. Mä olen just sitä ajatellut, kun haluaisin olla vain omine hormonieni. No, katotaan nyt.

Mä en jaksanut _katsoa_ lätkää, mutta kuuntelin kyllä lähes loppuun saakka. Nimittäin eilisiltana tissihiiri sitten imutteli puoliin öihin ja seurusteli välillä. Ei tietoakaan unesta. Muttei siis kiukunnut. Makoilin sitten sängyllä ja kuuntelin Antsaa. Uh, mitenköhän USa-matsissa käypi, tunteet voi kuumentua, veikkaan..

Masako pelkäsi imuria? Vli keksi eilen niin hauskan jutun imuroitaessa, ettei meinattu malttaa lopettaa ollenkaan. Laittoi nimittäin (vahingossa kaiketi) ilmapallon imurin päälle sen käydessä ja poistoilmavirtaus nosti pallon melkein kattoon saakka ja siellä pysyi pyörien. Oli vinhan näköistä. Kuvattiinkin pätkä, voin yrittää laittaa s-postissa videonpätkän.

Muuta en muista, palataan. =)

Mittojen lisäys:

Tahkoojaplussat 72
Kirppu: (esikoinen poika -97) 9.8.2005 Viljami, 52 cm, 4750 g ja 1.7.2007, Anna-Sofia 51 cm, 4475g
Stella: 24.1.2006 Leo, 48 cm 3250 g ja 26.7.2007, Kaisla 50 cm, 3355 g
Piritta: 30.6.2006 Matias, 50,5 cm, 3330 g ja 27.4.2008, Tyttö, 50 cm, 3600 g
Aniliini: 21.7.2006 Vili, 51,5 cm, 3660 g. 30.4.2008 Tyttö, 51 cm, 3540 g

Julia 19.5.2008
Nekku 3.7.2008
Keijukainen 7.7.2008
gissa 14.7.2008
Tiitu 11.8.2008
Nasuppi 28.10.2008

Stella, meidän pelastusliivit on Knock Boating merkkiset, näkyy olevan kotimainen valmistaja ja nettiosoitekin löytyy www.epsira.com. Meidän liivit menee vielä tän kesän kun N on niin kirppu (painorajoitus <10kg), ens kesäksi hankitaan sitten uudet. Jostain kirpparilta sais varmaan halvemmalla koska nuo maksoi muistaakseni 75 egee Lastentarvikkeesta, mutta jossain imetyshöyryissä ne tuli ostettua vaikka käyttö on ollut minimaalista.

N pelkää myös imuria...ei auttanut vaikka laitoin lahjaksi saadut lasten peltorit (kuulosuojaimet)korville... tosi kypsää itkettää lasta mutta eihän tässä pöly/roskaläjässä voi elää jos ei välillä imuroi. Ruokapöydän alusen vedän päivittäin rikkalapiolla ja harjalla mutta kärryjen säilytys sisällä tuo aika PALJON hiekkaa sisään:-(.

Hitsi sentään MIKSI meidän mökki ei ole valmiimpi? Taas oli paikallisessa kierrätyskeskuksessa pari "meidän" huonekalua myynnissä, mutta kun ei ole paikkaa mihin niitä keräillä:-(. Tuolit maksoi huimat 8 € kpl ja olis vaatineet vain vähän tuunausta. Voihan mynä.

Kirppu: (esikoinen poika -97) 9.8.2005 Viljami, 52 cm, 4750 g
Stella: 24.1.2006 Leo, 48 cm 3250 g
Piritta: 30.6.2006 Matias, 50,5 cm, 3330 g
Aniliini: 21.7.2006 Vili, 51,5 cm, 3660 g
Kirppu: 1.7.2007, Anna-Sofia 51 cm, 4475g
Stella: 26.7.2007, Kaisla 50 cm, 3355 g
Piritta: 27.4.2008, Tyttö, 50 cm, 3600 g
Aniliini: 30.4.2008 Tyttö, 51 cm, 3540 g

Julia 19.5.2008
Nekku 3.7.2008
Keijukainen 7.7.2008
gissa 14.7.2008
Tiitu 11.8.2008
Nasuppi 28.10.2008

Ehdotan uutta esitystapaa tuohon listaan, minuu häiritsee kun muka Herttis olis vika syntynyt lapsonen...koettakaa ymmärtää;-)

Jee, pääsen hetkeksi koneelle kun mies tuli töistä ja Ilona juoksi hänen syliinsä huutaen "Mulla iskää ikävä." Köllöttävät nyt tuolla sohvalla. Lätkämatsi se väsyttää miestä...
Nukkumatti vei onnneksi mut eilen tokan erän jälkeen. Eipä siinä olisi ollut juuri muuta nähtävää kuin Suomen viimeinen maali, joka sai kuulemma yleisön vielä hiljaiseksi.

Keijis, mulla synttärit sunnuntaina, läheltä menee vauvan kanssa ja sitten Ilona siihen perään 30.pv. Hassua ja vielä lisääkin - miehen synttärit heti kesäkuun alussa... Mitä lie kekkereitä vielä keksitäänkään. Perhesynttärit. Ei vais, meijän käpyjen synttäreitä ei tarvi juhlia.
Lasten synttärit saattavat jossain vaiheessa hoitua yksillä lastenkutsuilla, vaikka se musta onkin vähän tylsää, mutta meijän pienen suvun toukokuu on muutenkin kuin meidän perheen osalta täynnä synttäreitä.

Mulla ei vauvan liikkumiset ole juurikaan sattuneet, lukuunottamatta kääntymistä perätilaan. Se oli kyllä sellainen muljaus, että en puoleentuntiin liikahtanutkaan. Sittemmin tietysti potkut tuonne alapäähän ovat tehneet vähän häijyä, mutta ei varsinaista kipua.
Niitä ihme pistoksia, joita oli alkuaikana kohdun kasvamisesta, mulla tulee nytkin aina välillä. Pistää niin, että jämähdän juuri siihen asentoon missä olen ja menee minuutteja ennen kuin pystyn taas liikkumaan.

Vilillähän on hauska imuri-temppu :)
Ilona tahtoo laittaa imurin ilman vartta itseensä ja kikattaa aivan holtittomasti kun imuri vetää vaatteita, mahaa, tukkaa jne.

Aamulla käytiin kaverini kaksiviikkoista vauvaa katsomassa ja takaisin tullessa pyöräilin tarkoituksella ylimääräisten mutkien kautta, jotta Ilona nukahtaisi ja nukahtihan se, lähes kahden tunnin päiväunet. Oon usemmankin kerran viime aikoina lähtenyt pyöräilemaan, jotta Ilona nukahtaa pvunille. Muutoin kun on melkoista taistelua että nukahtaa.

Jaha, nyt menoks, ulos täytyy päästä tuon apinan kun hyvien unien jälkeen on täynnä virtaa.

Iltaa,

Heh, nauratti Keijun ripsivärittömyys:) Mun työkaveri tuli töihin kerran niin, että oli unohtanut sen ripsarin toisesta silmästä, se vasta hassun näköistä oli...

Mullakaan ei vauvan liikkeet ole sattuneet, tosin en kyllä tiedä, onko se "ympäriinsä" edes liikkunut..? Tuntuu, että on suht samassa kohdassa koko ajan, potkut ja nyrkiniskut kyllä tuntuu. Tai ehkä on vielä sen verran pieni, ettei sitä "kääntymistä" huomaa?

Siellä se Julia vaan vielä pyöräilee;) Mulle ei jostain syystä pyöräily sovi nyt ollenkaan raskausaikana, sattuu ihan sairaasti se satula tuonne jonnekin nivus-lonkka-alueelle.

Onko teillä muilla ollut muuten tässä vaiheessa (rv 27) ruokahaluttomuutta? Mulle ei maistuisi mikään, joudun pakottamaan itseni syömään suht rytmissä ja annokset ovat pienentyneet tosi paljon, tulen tyyliin teelusikallisesta täyteen. Ehkä vatsalaukku on niin lintassa tai jotain? Ihan alussa oli sama juttu, mutta se meni jossain vaiheessa ohi.

Jospa lähtisi vielä vähän ulkoilemaan, tosin tänään on taas supistellut enemmän, joten rauhallisesti edetään, mutta vähän happea haukkaamaan, kuulumisiin...

Ihanan paljon luettavaa, tosin nyt kaikki yhtenä puurona päässä.

Ei mua vienyt blues (mennyttä jo onneksi!) vaan kiire. Ihan mieletön loppurutistus töissä meneillään, huh. No, se kiirekin sai tänään väistyä, kun vihdoin suostuin jäämään kotiin potemaan sitkeää flunssaa. Oli alkuviikosta koollekutsumiani isoja ja tärkeitä palavereja töissä, etten malttanut jäädä kotiin. Meinaan kyllä tehdä tänäänkin omaan tahtiin hommia, mutta se on ihan eri asia kuin istua siellää offiisilla yskimässä ja niistämässä. Mulla on molemmat korvat ihan umpilukossa, aika kurjan tuntuista.

Huii, kun muakin jännittää Julian puolesta. Hinosti se menee, mutta tosiaan, onhan toi jännää, kun tietää etukäteen synttäripäivän.

Mimmulle pahoittelut. KM on aina menetys, koska mieli alkaa pyörittää tulevaa jo niin nopeasti, vaikka kuinka pitelisi jalkoja maassa. Sure, kun surettaa.

Anskulle muuten onnittelut pyöreistä vuosista! Paljon olet saanut aikaan. Hih, mua nauratti Sanden “nuoreksi ihmiseksi”, kiitos, sitä olen tuon määritelmän mukaan siis itsekin. Julialla on sitten synttärit samana pvänä, kun mun äidillä ja parilla kaverilla. Onnea jo etukäteen! Laitahan jollekin tessua beben syntymästä! Muuten me hullut täällä taas jännätään ja spekuloidaan.

Mulla on mennyt kiekkoturnaus ihan ohi, kun on ollut suoranainen pakko preferoida unta. L on onneksi parantunut ja yöt myös. Viime yönäkin nukkui hiiskumati klo 21-6.50, mikä on loistavaa. Ja parina aamuna on posotellut melkein kasiin asti.

Onpahan jännää kuulla sitten A:n ja P:n tyttöjen nimet! Koska saadaan kuulla???

Keijulle taisi olla tänään lääkäri. Mulla on taas oma hyvä olo raskauden suhteen, ei tunnu missään. Viime viikko oli vähän tukalampi, kun söin liian isoja kerta-annoksia. Eli samaa “vaivaa” kuin Tiitulla. Mulle ikuiselle suursyömärille on ihan oikeasti opeteltavaa siinä, että syö esim. töissä lounaalla vain vähän…

A, olen tosi iloinen sun puolesta, että imetyskin on lähtenyt noin hyvin käyntiin, kun viimeksi jouduit sen kanssa taistelemaan. Saat siis kokea senkin puolen, että voi mennä helpostikin.

Vilkun video oli muuten tosi hauska! Voisin kuvitella, että L hullaantuisi tosta tempusta ihan täysin.

Hertta, laita tosiaan kiireen vilkkaa pk-paperit menemään! Tai en mä tiedä, millaiset ruuhkat teidän alueella on, mutta mä pistän tämän seuraavan jonoon heti, kun on nimensä saanut. Tiedättekö, nyt sitten on haikea olo, kun ajattelee, ettei L enää mene tuonne päiväkotiin kesän jälkeen… No ei vais, olen tosi, tosi onnellinen uudesta paikasta, mutta tuli kaiho mieli, kun L:n omahoitaja sanoi uutisia kertoessani, että heidän työnsä on luopumista. Ja kun tyttö kuitenkin noista kavereistaan höpöttelee illat pitkät. Niisk.

Mäkään en koe, että vauvan liikkeet sattuisivat. Eivät sattuneet L:stakaan. Tietty sellainen mönkiminen voi tuntua siten, että on pakko oikaista selkää (kuten just nyt!), mutta ei se satu. Mä havahduin siihen, että hitto vie, mun on pakko alkaa miettiä tämänkin tulokkaan kamppeita valmiiksi heti ä-lomani aluksi. Pitää haalia kasaan hoitopöytä, rintareppu, kantoliina, rintapumppu jne…

Ai joo, gissan saama kehto kuulosti aivan ihanalta. Tärkeä juttu saajalle ja antajalle. Varmaan saadaan kuva, kunhan Sisu siinä uinuu?

P:lle unihiekkaa ja kaikille muillekin. Tulkaa juttusille!

Heippa! Kerttu ja isukki nukkuvat, laitoin Vilille pitkästä aikaa Fröbelit, kohta mennään ulkoilemaan. Ei tuule onneksi kuten eilen, hyrr!

No hyvä, hyvä, että Nekun fiilikset paremmat siis ainakin ne pääkopan tuntemukset. Kun vielä flunssasta tokenet, niin avot! =)

Mäkin olen kyllä todella iloinen tästä imetyksen onnistumisesta tai hyvästä alkuunlähdöstä. Olenkin sitä jaksanut kaikille hehkutella. Tai lähinnä kiitellä, kun viimeksi sen suhteen meni kaikki penkin alle. Mietin eilen, että olisikos silläkin ollut osuutta asiaan, että sain Vilin rinnalle imemään vasta noin tunnin kuluttua syntymästään, kokoon kursimiseni jälkeen. Toki hänet heti synnyttyään paitani alle nostettiin, mutta kukaan ei kehottanut, enkä itse silloin älynnyt heti tissiä tarjota. Tällä kertaa vauva sai tisun suuhunsa samantien. Jos joltain "imetysfanaatikolta" kysyisi, niin olisi melko varmasti sitä mieltä, että se oli suuri syy epäonnistumiseen. Ekat minuutit kun on tärkeitä imemisrefleksin "toimimiseksi". Syyhän oli suurilta osin se, ettei Vili osannut oikeaa imuotetta ja taistoa oli sen takia heti sairaalasta alkaen. Sai siellä jo jonkin sortin rintaraivareita, kun ei heti tullut murua rinnan alle. Tulipas stoori.

Mäkin olisin ehdottanut Julialle, että tekstaria jolle kulle, muutenhan me seotaan täällä ihan täysin, kun kaiketi sun sairaalassaloaika sektion jälkeen saattaa olla hieman pidempi kuin alateitse synnyttäen. Kai. Vai? Jännittää täälläkin..

Mäkään en voisi sanoa, että vauvan liikkeet nyt varsin olisivat satuttaneet, mutta voisin joistain liikkeistä sanoa, että tuntuivat epämiellyttäviltä, ainakin potkut alakertaan ja kylkiluihin. Keiju, kun sä olet niin kovin siro ja tosi timmi, jos paikat eivät oikein anna tanssiharrastuksen vuoksi periksi ja vauvalla ei ole runsain mitoin liikkumatilaa ja siksi monotukset tuntuvat kipuna. Mutu-spekulaatiota...

Kiitokset kaikille onnitteluista, muakin lämmitti kovasti Sanden ja Tiitun kommentit nuoresta iästä. =)

Mä olen henk.koht. samoilla linjoilla Sandemanin kanssa tuossa äitienpäiväjutussa, etten halua mieheltä mitään "erityiskohtelua" ä-päivänä, sen hoitakoon lapset, olenhan heidän äitinsä. Sainkin heiltä _piristävän_ lahjan, nukkuivat molemmat kymppiin su-aamuna! Ja ihana ruusu istutettuna sinkkiastiaan on ihana, mummi oli ollut istutusapulaisena. Niin ja kun mun synttärit on aina liki äitienpäivää, mies keittäköön kahvit ynnä muut silloin, ei nyt montaa peräkkäistä "paapomispäivää", mä en erityisemmin tykkää olla juhlakalu. :)

Ai niin, kiitokset Piritalle kuvista, on kyllä paljon vauva-Matiaksen näköä tytössä (mutta kuitenkin on _niin_ tyttö) Mä kaivelin vanhoja kuvia, mulla on kaikkien teidän lähettämä kivat jemmassa tuolla aniliini-spostissa. Ihana neitokainen! :)

Julia, saako Ilonan pyöränistuinta jotenkin kallistettua, vai miten tyttö siinä nukkuu? Saatko kannettua nukkuvana sisälle vai pyöräiletkö päikkäreiden ajan?

Voih, miten aikaisin Kaisla ja Leo heräävät. Meillä kuitenkin Vili nukkuu vähinään puolikasiin, jokus tunninkin pidemmälle. Nyt on kyllä venynyt iltanukahtaminen, pimennysverhot on pakko hommata. Uni tulee vasta kympin jälkeen, kun alkaa vähän hämärtymään. Vaikka kuinka mentäisiin ysiltä petiin, ei auta.

Tänään on sitten yömatsi, krooh.

Moro,

Hitsi, muhun verrattuna te ootte kaikki nuoria:-). Vaikka en kyllä tunne itseäni niin ikälopuksi kuin numerot antavat ymmärtää.

Mä yritän miettiä tarjoomisia huomiselle kun kamut tulevat kylään juhlistamaan Neltsin synttäriä, hiukan on myöhässä tuo juhliminen mutta kun sairastelut on vieneet aikaa ja kalenterit täynnä. Tekisköhän ihan ruokaa vai pärjäiskö piirakkalinjalla? Raparperipiirakkaa meinasin tehdä kun oman pihan raparperit alkaa olla jo syömispituudessa:-). Kun vielä löytäisin sen raparperitoskakakku-ohjeen joka maistui niin makealle viime kesänä...

N on nyt ruvennut heräämään seiskan maissa ja uuvahtaa jo ennen kymppiä ekoille unille ja vetelee pari tuntia. Taitaa nuo kävelyharjoitukset väsyttää. Ip-unet on sitten tunnin nokoset kolmen maissa jos on sopiva paikka tai ollaan kotona. Vaunuihinkin nukahtaa nykyään suht iisisti. Ruokahalukin on kasvanut ja ruoka-ajoista on syytä pitää kiinni muuten iskee megakiukku. Illalla menee kasin maissa nukkumaan. Hinosti on yöt menneet yhdellä-parilla tutituksella. Nukkuu siis noin klo 20-7, luksusta.

Jaahas taidan vähän surffaa kakkuohjeita...

Täällä taas, ja niin paljon pirteämpänä. Öö, kyllä huomasi, miten sitä onkaan negatiivinen väsyneenä, aivan eri ihminen. Nyt on taas nukuttu suht hyvin, ja elämä hymyilee. Näin se menee. Käytiin (siin teitin kulmilla Nekku :) leipomossa aamupäiväkahvella ja vietiin Masa ihmettelemään Harrikoita - poika sanoi liikkeessä sen tuhat kertaa "mopoooooooo" :) Ja myyjä oli innoissaan...

Meilläkin Aniliini vaunuihin kuukahtaa neiti hetkessä, mutta juuri muualle sitten ei...Saa olla tosi väsy, että nukahtaa esim. kaukaloon. Syliin kyllä joo, mutta auta armias, kun lasket johonkin, niin sittepä herää. Tätä en ole koskaan ymmärtänyt vauvoissa ;) Hienosti muuten Kertun paino noussu.! Meilläkin alkaa reisimakkaraa ja poskea pikkuhiljaa tulla, puhumattakaan södestä kaksoisleuasta. Lisämaitoa annan aika satunnaisesti, lähinnä totuttelua pulloon, vaikka toki siinä on se riskinsä, että hylkää tissin. Pitää toivoa, että käy kuten Masalla, että syö intohimolla molemmista. Ois niin hienoa pitää molemmat ruokintatavat rinta rinnan. Esim. ulkosalla pullo on musta superkätevä eväs mukana.

Voi ihanuus, kun perjantaina saadaan lisää vauvoja! Teillä Julia tosiaan sitten juhlien toukokuu. Voitte sitten joskus viettää kunnon perhebileitä, kun lapsoset on - hih teini-iässä :-) Hassuja tapoja muuten näillä taaperoilla, meinaan, kun Illi nukahtaa pyörän selkään. Matskulle tuntuu vaunut olevan aika must paikka, jossa nukahtaa ja käy, onneksi, hetkessä vielä tässäkin iässä. Onko teillä sellainen istuin, jonka saa vaaka-asentoon?

Sande oot tosiaan investoinut Nelliksen liiveihin. Mutta ovatpa varmaan ihan superit, ja saahan ne jälleenmyytyä. Meilläkin hakusessa liivit pojalle, lähinnä mökkireissuja varten, että pitää niitä siellä sit jatkuvaan. Ovat itse asiassa synttäritoiveena mummeilta. Mä en voisi rentoutua möksällä, jos pojalla ei olisi liivejä yllään, on vesi niin lähellä ja vielä niin, että viettää maa rantaan.

Heh, nauratti Venlan toimeliaisuus aamuisiin. Eipähän tarvitse taistella pukemisesta tai muissa aamutoimissa, ilmeisesti :-)

Niin Stellalle piti mainita, että kyllä mä varmaan katson jonkun puistotädin Matskulle syksystä alkaen. Monet kehuu systeemiä, ja uskoisin, että pojalla olisi siinä vaiheessa jo reippautta jäädä ko. paikkaan. Nyt en jaksaisi kuunnella sitä huutoa, kun ei haluaisi jäädä.

Matsku joo pelkää imuria, on ihan kauhuissaan. Pitänee kokeilla tuota ilmapalloleikkiä, ehkä se ois hyvä porkkana, heh, myös mutsille, että jaksaisi siivota ;)

Ansku, missäs se sun lasten nimilista olikaan...? Tahtois käydä tutkimassa, mitä nimiä siellä olikaan :) Että sattuuko osumaan yhteen sitten teidän (ja Nekun!) kanssa. Meillä ristiäiset tosiaan vasta heinäkuussa, sori plikat :) Mun ystävä uhkasi juottaa mut huppeliin, jotta lipsauttaisin nimen hänelle..Hih, monet ne on keinot. Kieltämättää jännitti kirjoittaa nimi maistraattipaperiin, koska oli meillä monta suosikkia, mutta tämä sitten tuntui parhaalta. Ja mätsää kivasti Matskun nimen kanssa.

Tänään, tai siis huomenna, taas lätkää. Pitänee ohjelmoida likka syömään siinä kolmen korvilla, jotta saa nähdä jännimmät hetket. Mies se kukkuu taatusti koko yön, fiilistee jo ajatuksella.

On muuten aika hassua, miten tyttö onkin Matskun näköinen. Esim. ihonväri on ruskea, kuten pojalla oli ja on edelleen, silmät myös samanmalliset. Mutta toisaalta niin kai se pitääkin, Kertussakin oli paljon Viliä monissa kuvissa.

Nelliksen unet kuulostaa muuten hinoilta nykyään. Hyvä homma! Ja nuori sä Sande vielä oot :)

Juu, näin ne mielialat vaihtelevat. Tänään on mun positiivisuuteni ottanut hatkat. Oli sen verran rasittavat pari tuntia tuossa, että teki mieli juosta kirkuen ulos. Oltiin kerhossa aamupäivällä ja siellä meni kaikki hyvin, mutta sen jälkeen molemmat olivat väsyneitä ja nälkäisiä ja kotona homma lähti ihan käsistä. Molemmat sotkivat ruuan kanssa ihan kauheasti eikä mikään sapuska meinannut kelvata. Kun vihdoin sain Kaislan pupeltamaan ruokaansa, Leo oli sillä välin sotkenut olohuoneen kaksi mattoa, parketin, itsensä ja sohvan _vihreällä sormivärillä_! En ymmärrä, miten ne värit olivat jääneet niin matalalle, että Leo sai ne. Siinä sitten yritin kuurata vihreitä jalanjälkiä irti matoista ja samalla molemmat ipanat huutavat kurkut suorina. Hu-oh. Nyt ovat vihdoin urvahtaneet sänkyihinsä ja tätä lepohetkeä todella kaipasin.

Muakin kiinnostaa ihan kauheasti pikkuneitien nimet. Miten nuo nimet ovatkin niin kiinnostavia juttuja. Mekin välillä suunnitellaan leikillään jo kolmannen lapsen nimeä :). Vaikka taitaa kyllä olla niin, että naiset suunnittelevat lastensa nimiä jo pienestä pitäen. Mä olin lapsena ihan varma, että mun tytöstä tulee Kirsti tai Kristiina. Pojalle taisin suunnitella jotain "hienoa" nimeä kuten Daniel.

Voi hitsit, pitäisi virittää lastenistuin pyörään ja lähteä testaamaan. Leo tykkää takuulla.

Äh, nyt tuli ihan tyhjä pää. Aika lailla omaa napaa ja silleen. Huomenna toisilla fiiliksillä. Aniliinille kiitokset videosta, hauska oli :D.

Keskiviikkoa!
Ompas tässä lenkkeilty kun ensin vedin koiran kanssa metsässä 1,5h ja sitten vielä kaupungilla saman verran. Vaan niitä kenkiä mä en vaan löydä, balleriinoja hyllyt pullollaan.

Äitienpäivä meni ihan kivasti. Juska oli askarrellut tarhassa ihanan kortin, mies teki aamupalan valmiiksi. Poimi mulle valkovuokkoja ollessaan lenkillä koiran kera ja lauloi (heh) mulle tutun laulun omin sanoin. Illalla kun käytiin anopin haudalla ja oltiin jo kävelemässä pois päin, niin J kääntyi ympäri ja huikkasi "hei hei mummo, hyvää äitienpäivää!" Kyllä tuli itku siinä vaiheessa.

Multakin onnittelut Aniliinille ja olikos Tiitullakin päivät? Julialle etukäteen ja eikös Keijulla ole huomenna? Onnea siis kaikille! :)

Kyllä tuo klo 6 herääminen kuulostaa mustakin karmivalta. J on herännyt keskimäärin aina klo 7. Loman jälkeen on nukkunut 8.30:een jos olen antanut. Mikä lie väsyttää. Varmaan joku vaihe, tänään heräsi meinaan jo seiskalta.

Mua nauratti Julian pyöräily kun ajattelin, että kun Illi nukahti tarakkaan, niin sun piti sitten ajella 2h ympäriinsä :) Ilmeisesti kuitenkin saat siirrettyä nukkuvana sänkyyn?

Muakin kiinnostaa uusien tahkoojavauvojen nimet! Antakaas vähän vinkkiä, että saadaan arvailla.

Varmasti Aniliini helpottavaa kun imetys sujuu. Tiedän tunteen, kun toinen saa kamalia raivareita rinnalla ja itse vaan itkeä pillittää. Jospa mullakin sujuisi ensi kerralla.

Laskeutumisesti olen samaa mieltä kuin muutkin, että ihan loppumetreillä vasta.
Keiju mä en löydä mun neuvolakorttia mistään (kun kyselit niitä sf- mittoja), mutta kun se jostain ilmaantuu, niin kerron mitat sulle.

Tuo Leon ilmalento kuulosti kamalalta. Mun kaverin pojalle kävi samana päivänä samanlaisesti. Ei siinä itse pysty olemaan rauhallinen, vaikka pitäisi. Ihmeen paljon nuo pikkuihmiset tuntuvat kestävän, onneksi.

Tiitu, en muista missä vaiheessa mulla tuota ruokahaluttomuutta ja vatsan vähäistä täyttymistä oli, mutta kyllä sitä oli. Söin yhden leivän ja olin siitä ihan ähkyssä monta tuntia, tukalaa.

Käytiin tänään lääkärissä. Juskan toisen korvan putki toimii, toinen tullut osittain pois. Elokuussa tsekataan tilanne uusiksi. Oli kyllä tosi reipas lääkärissä, esitteli Kyprokselta saamansa lelun ja kun lri kuunteli sydäntä, komensi kuuntelemaan myös selkäpuolelta :)

Jos en linjoille ehdi enää tällä viikolla, niin toivotan Julialle tsemppiä perjantaille! Jänskättää, että kumpi sieltä tulee. Mun veikkaus on poika, mutta pianhan tuo selviää.

Heippa, voikaa hyvin!

Ai niin Mariska, tullaan Juskan kanssa perjantaina siihen teidän kulmille ja ollaan sunnuntaihin. Olis ihan hauska törmätä suhun ja poikiin. Laita vaikka sähköpostia jos teille käy.

Kiitosta tsemppauksista, niitä tarvitaan, eritoten kun viime yö on kokonaan valvottu supistusten kanssa! Great.
Kai bebe vielä puskee ulos ennen perjantaita. Huoh.
Aamu seitsemältä helpotti ja jotenkuten pääsin miehen avustamana sängystä ylös. Kävely on vaikeaa, alavatsaan sattuu kun jalat liikkuu.
Ilonan kanssa ollut kohtalaisen erikoinen pv kun olen välttänyt liikkumista. Isäni onneksi auttoi osan päivää. Nyt iltaa kohti on suht ok olo, eikä juurikaan supistele.
Näin se olotila voi muuttua hetkessä, pyöräilystä mummo-kävelyyn. Mää muuten oon pyöräillyt sen takia kun se ei tuntunut missään, kun taas kävely oli inhottavaa ja supisteli.
Ilonan istuimen saa vähän kallistettua ja todellakin vien tytön sänkyyn, enkä suinkaan pyöräile unien ajan ympäriinsä. Hih.

Lupaan laittaa Stellalle viestin sairaalasta, niin saa sitten kertoa teille muille. Eiks niin Stella?
Järkyttävä sekamelska sulla ollut, voin vaan kuvitella itkunsekaisen kiukun sotkua siivotessas. Leo on ehtiväinen...

En nyt ehdi muuta, huomisen ruoka palaa kohta liedellä, mies on kokouksessa.

Huih, jännäksi menee Julian tilanne! Tsemppiä! Kuulumisia odotellessa...

Mites Keijun lääkärikäynti?

Heh Riinuska, mun "päivät" on elokuussa, mutta tänks kuitenkin:)

Auts, Stellalla ollut vähän vastoinkäymisiä. Toivottavasti sormivärit lähtee.

Lähden kyttäämään unelmien poikamiestä ja Grayn anatomiaa, adios!

Huomenta. Huijui Julian tilannetta! Saas nähdä, malttaako vauva odottaa huomista. Laita vaan mulle tekstari, niin mä tulen tänne raportoimaan heti kun mahdollista.

Sormiväri pilasi toisen matoista. Väri jotenkin imeytyi kuituihin niin, ettei vaahtopesu tehonnut. No, onneksi matto ei ole kallis. Näitä vaan nyt sattuu ja sillä sipuli. Täytyy vaan seuraavaksi ostaa sellainen matto, jonka voi pestä vedellä.

Äh, mulla on tänäänkin vähän huono päivä. Jotenkin kaikki risoo. Tietänette sellaiset päivät, kun tukka ei asetu hyvin, kynnet lohkeilevat, iho on kuiva kuin hiekkapaperi, vaatteet eivät istu... jne. Täytyy varmaan mennä kuntoilemaan, jos vaikka saisi sillä purettua ärsytyksensä taivaan tuuliin. Toisaalta kyllä haaveilen ylhäisestä yksinäisyydestä. Kunpa saisi olla hiljaisuudessa jossain luonnon ääressä ihan yksin eikä tarvitsisi tehdä tai ajatella yhtään mitään.

Surffaan nyt hetken verran niitä pelastusliivejä. K nukkuu ja L on isänsä kanssa kaupassa, joten on mulla nyt ruhtinaallinen tunti aikaa olla yksin :).

Jeps, IKINÄ, ikinä ei sais täällä hehkuttaa mitään....kele. N kehitti siis TAAS jonkun flunssan ja eilen nukkumaan mennessä sai panadolia ja sitten yöllä vahvempaa kipulääkettä kun tuntui kuume nousevan ja räkä lisääntyvän. Huoh. Noin tsiljoona kertaa ravasin tytön luona paijaamassa ja antamassa maitoa ja hakemassa tuttia...kroooh.
Kasseltiin sitten koko perhe lätkää vika erä kun mieskin nousi kassomaan kun kuuli mun tilannetiedotuksen 0-2. Loppujen lopuksihan se meni tiukille mutta onneksi kuitenkin noin päin.

Tänään taidetaan joutua jättämään kaverisynttärit väliin ettei tauti tartu. Heillä ovat juuri parantuneet kuukauden flunssasta joten en ihmettele että eivät halua seuraavaa. Uni on ihan kiva juttu aina äidinkin mielestä.

Hih, mun tytön nimestä piti tulla Laura, mutta lähipiiriin on sittemmin eksynyt useampi sellainen. Uusia nimiä oon hehkutellut joskus, Neltsin pikkuveljestä vois tulla Niklas, JOS siis sellaista koskaan meille suodaan. Hauskaahan tuo suunnittelu on.

Jaahas, taidan uhmata kohtaloa ja leipoa sittenkin raparperipiirakkaa, onpahan sitten meillä mukavaa jälkkäriä jos vieraat ei tulekaan. Adios.

Keijulle onnitteluhalit! Mites lekurikäynti meni?

Julialle supertsempit huomiselle! Toivottavasti nyt meneekin sitten suunnitelmien mukaan ettei aikaisemmin ala tapahtumaan.

Sandeman, harmittaa Nellan puolesta flunssakierteet :( Ja toinen juttu, viitsitkö pistää tänne tai spostilla jakoon jos sulla on joku erityisen hyvä raparperipiirakkaresepti? Tulisin onnelliseksi, mulla on nimittäin tässä kuola valunut kun olet muutaman kerran maininnut, raparperi on mun suurinta favourite herkkua!!

Kiitos Aniliini hauskasta videosta :D Ja mähän tsiigasin heti, että teilläpä oli kivan värinen seinä siinä taustalla.

Kiva, että Nekku pääsi bluesista heti nopeasti yli. Stellalle toivotan hyviä tukka-päiviä :)

Onko Gissasta kuulunut vähään aikaan?

Täällähän minä :)

Keijulle synttärionnittelut ja myös Aniliinille myöhästyneet sellaiset!!! Joku kolmaskin oli, miten mä nyt unohdin kuka.....
Miehellä oli eilen, taidatte olla kaikki samanlaisia härkäpäitä :)

Mä olen ollut ihan kamalalla tuulella koko viikon :( Jos ei mitään vastoinkäymisiä, niin kaikki ihan ok ja hyvällä mielellä. Kun joku menee pieleen, vaikka pienikin asia, niin mulla kärvähtää ihan samantien aivan täysillä kiinni. Sitten ei olekaan kellään kivaa, varsinkaan mulla. Samalla tajuan, että ei tää nyt niin iso juttu ole, mutta raivostuttaa silti. Toivottavasti on joku hetkellinen vaihe, ei tätä kauaa jaksa :( Pms siis jatkuu raskaana ollessakin :/

Meillä on tänään ja ensi viikolla perhevalmennusta, onpa jännää!!
Keiju oli lääkärissä, mites siellä meni??

Muakin jännittää Julian huominen ihan valtavasti. Tosi kivaa, jos saadaan infoa jo Stellan kautta, ei tarvii niin kauan jännittää :)

Kiitos vaan synnytyspelkoon kommentoinnista. Jotenkin tuntuu, että mulla on nyt kaksi vaihtoehtoa. Joko keskityn siihen, että yritän unohtaa koko asian ja annan virran viedä tai alan aktiivisesti hakea tukea, apua tms. Kattellaan nyt mitä sieltä valmennuksestakin irtoaa, ei tässä vielä mikään kiire ole. Mä vaan en jaksa uskoa, että mistään keskusteluista on apua ja jos päätän pärjätä, niin yksin se on tehtävä, ei tässä kukaan ulkopuolinen voi auttaa. No joo, ei siitä sen enempää.

Meillä on huomenna osaston virkistyspäivä, lähdetään Tallinnaan. Vähän jännittää miten jaksan, lähtö on ennen kuutta ja kotona ollaan vasta kahden aikaan yöllä. En tiedä miksi pitää niin aikainen ja myöhäinen laiva valita, mutta parempi olla hiljaa vaan, kohta ei päästä mihinkään :) Ihan kiva reissu varmasti, ainoastaan tuo valvominen arveluttaa. Normaalitilassa se ei tietenkään olisi mikään ongelma.

Mäkin haluan hyvän raparperireseptin!!! On myös mun lempparia, mutta ihan täydellistä reseptiä en ole vielä löytänyt. Äitienpäivänä tosin syötiin jotain raparperi-mansikka-juttua, oli tosi hyvää. Jos vaikka tänä kesänä saisi sellaisen pihallekin istutettua, niin tulisi ihan vakiokäyttöön. Kiisselin tekoakin voisi sitten harjoitella, on tosi hyvää, mutta itse en ole koskaan tehnyt.

Mä en nyt millään muista vastasko joku mulle siihen liikelaskentaan jotain?? Anyway, en ole tehnyt sitä ihan ohjeen mukaan, kun tulee heti stressiä. Kuulostellut kyllä olen, että joka päivä liikuskelee suht normaalisti, mutta mitään päiväkirjaa en ole pitänyt.

Pitää kai jatkaa hommia, vielä kun saisi intoa jostain... Sijainen ei ole vieläkään aloittanut, sitten en täällä voikaan enää käydä päivisin.

Kiitos onnitteluista tällekin puolelle! :) Mä taidan kyllä olla jo aika "vanha" ja varsinkin ensisynnyttäjäksi muta mitäpä tuosta kun vointi on hyvä =)

Kiitos kysymästä, lääkärikäynti meni hyvin, kohdunsuu tosin jo vähän pehmentynyt mutta niin saa kuulemma jo ollakin kun on kuitenkin kiinni. Saikulla loppuviikon, enempää en halunnut ainakaan tässä vaiheessa kun on muutenkin enää 2 viikkoa töitä. Häpyliitos on julman arka, pomppasin puoli metriä ilmaan kun lekuri painoi siitä ja ilkeästi sitä pistää aina välillä muttei onneksi jatkuvasti.

Julian tilanne on jännä, ihan pian se pikkuinen tulee maailmaan! Tsemppiä!! Mulla oli aiemmin tunne toisesta tytöstä mutta saas nähdä. Poika sieltä taitaa tulla enemmistön tuntemusten mukaan =)

Ai Riinuska, ne kengät tuottaa sulle yhä päänvaivaa. On se kumma tuo ballerinamuoti kun niitä on sitten joka paikassa. On ärsyttävää kun mistään ei löydä haluamaansa.
Mulla oli sama juttu talvella kun ed. saappaat hajos eikä mistään löytynyt sopivia.

Matsi katsottiin yöllä ja jännättiin, huh sentään. Meillä oli kello soimassa ja ihmeen hyvin jaksettiin, siitä pitivät Suomen pojat huolen. Bebekin oli messissä ja valvoi ja möyräsi koko matsin ajan. Nyt väsyttää mutta olipa hyvää harjoitusta tulevaan =)

Tiitu, mullakin on ollut vauva aika lailla samassa asennossa, pepa tuntuu välillä keskellä mutta yleensä tuolla oikealla. Jalat potkii lähes aina oikeeseen kylkeen ja pää on alaspäin, edelleen, lääkäri tunsi sen eilen hyvin ja sanoi ettei ole vielä kiinnittynyt (eikä varmastikaan vielä vähään aikaan kiinnitykään). Käsien moukarointi tuntuu kans tuolla alhaalla.

Eilen olin äitini kanssa balettinäytöksessä, oli mun synttärilahja ja välillä oli ihan tuskaa kun vauva tanssi omiaan musiikin tahtiin, kädet ja jalat liikkui vimmatusti.

Kiitos kaunis Aniliini kohteliaisuudesta, siitä timmiydestä niin tiedä, ehkä vauva on vaan iso (kääk!).

Stellalle voimia. Uuvuttavalta kuullostaa. Toivottavasti pääset urheilemaan tai vaikka kävelylle ihan yksin.

Kylmä tosiaan jo on. Oon ottanut kukkia ja yrttejä yöksi sisään kun öisin on ihan nollassa tai jopa pakkasta. Hrr, mihin kesä katosi?

Missä Gissa?