Täh? Eikö voi karpata ilman runsasta rasvaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gloria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
normaalissa ruokavaliossa ihminen saa energian hiilihydraateista, karpatessa elimistö ottaa energia rasvasta- jolloin ruokavaliossa on oltava sitä rasvaa. Veikkaan, että jos karppaat ilman rasvaa- näännytät vaan elimistösi ihan totaalisesti.

Ehkä sinun kannattaisi tutustua aiheeseen karppausaiheisilla sivustoilla ja lukemalla kirjoja aiheesta. Jos rasva on sulle ehdoton yäk, niin ehkä ei ole ihan sinun juttusi.

Varmaan jos on paljon läskiä ennestään kannattaa syödä vähemmän sitä rasvaakin niin sitten se nopeammin kuluu elimistöstä pois..?? Mutta suhtkoht normaalipainoisen kannattaa varmaan katsoa sitä energian saantia tarkemmin.

Energiaa saa joko proteiinista, rasvasta tai hiilihydraatista. Jos jätät niistä yhden pois/vähemmälle, pitää kahden muun osuutta ruokavaliossa lisätä.

Et voi olla vähähiilihydraattisella ja vähärasvaisella dieetillä, koska tällöin joutuisit täyttämään lähes koko energiantarpeen proteiinilla.

[QUOTE="Puhina";24308697]Varmaan jos on paljon läskiä ennestään kannattaa syödä vähemmän sitä rasvaakin niin sitten se nopeammin kuluu elimistöstä pois..?? Mutta suhtkoht normaalipainoisen kannattaa varmaan katsoa sitä energian saantia tarkemmin.[/QUOTE]

No elimistö kyllä varastoi sen rasvan pahanpäivän varalle jos ruoasta ei tule riittävästi rasvaa eli elimistö luopuu ennemmin lihaksista yms. kuin rasvavarannosta joka on varastoitu.

[QUOTE="vieras";24308742]No elimistö kyllä varastoi sen rasvan pahanpäivän varalle jos ruoasta ei tule riittävästi rasvaa eli elimistö luopuu ennemmin lihaksista yms. kuin rasvavarannosta joka on varastoitu.[/QUOTE]

Mä kyllä tunnen ihmisen jonka ruokavalio oli vähähiilihydraattinen (n.20g/päivä) ja vähärasvainen. Lihakset ei lähtenyt minnekään ja jopa painon nosto tulokset nousivat. Ruokavalio oli erittäin proteiinipitoinen. Pääasiassa kanaa ja turkkilaista jugurttia sekä proteiinipirtelöitä.

[QUOTE="Puhina";24308784]Mä kyllä tunnen ihmisen jonka ruokavalio oli vähähiilihydraattinen (n.20g/päivä) ja vähärasvainen. Lihakset ei lähtenyt minnekään ja jopa painon nosto tulokset nousivat. Ruokavalio oli erittäin proteiinipitoinen. Pääasiassa kanaa ja turkkilaista jugurttia sekä proteiinipirtelöitä.[/QUOTE]

Kurkkaappa turkkilaisen rasvapitoisuus.

[QUOTE="Puhina";24308784]Mä kyllä tunnen ihmisen jonka ruokavalio oli vähähiilihydraattinen (n.20g/päivä) ja vähärasvainen. Lihakset ei lähtenyt minnekään ja jopa painon nosto tulokset nousivat. Ruokavalio oli erittäin proteiinipitoinen. Pääasiassa kanaa ja turkkilaista jugurttia sekä proteiinipirtelöitä.[/QUOTE]
Tällainen ruokavalio on todettu haitalliseksi esim. sokeriaineenvaihdunnalle, luustolle ym.

[QUOTE="huoh";24308816]Ei, vaan yhdistetty vähähiilarainen ja vähärasvainen on.[/QUOTE]

Mä huomasin juuri saman. Ehdit huokailla jo. Luin hätäiseen ja jätin huomiotta ja- sanan siellä välissä.

Karpatkaa. Minä vaikenen aiheesta tällä erää :D

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja niinpä niin;24308778:
Jos laskisit makrot, niin luultavasti huomaisit syöväsi melko hiilihydraattipitoisesti.

Se vähärasvainen ja vähähiilarinen kun ei "luonnostaan" ole mahdollista.

Mä en edes tiedä mitä ne makrot on :D
Mutta siis, kyllä mulla varmasti karppien hiilariraja ylittyy reippaasti. En vaan syö pastaa, riisiä, muroja, puuroa,leipää tms.. Mutta maitotuotteista jo pelkästään ylittyy reilusti :)

[QUOTE="vieras";24308795]Kurkkaappa turkkilaisen rasvapitoisuus.[/QUOTE]

Eipä se sitä kilokaupalla syönytkään vaan enintään pari desiä päivässä. Ja tää ei ollu mikään loppuelämän ruokavalio vaan tarkoitus oli saada rasvaprosentti putoamaan. Nykyisin on lisännyt rasvan määrää.

Yhteistyössä