Täytyykö synnytyksessä olla alastomana, tarkoitan että voiko yläosassa kuitenkin olla vaatetta (rintaliivit, pusero)?

  • Viestiketjun aloittaja mejku
  • Ensimmäinen viesti
Ilman mukavampi
Miten jostain voi olla epämukava ilman liivejä? Mun koko on älytön 80I ja viihdyn kotona oikein hyvin ilman liivejä. Musta ne liivit on usein tukalat ja ilman on mukavampi.
 
"vieras"
Ei mulla ainakaan mitään avopaitaa ollut vaan sairaalan mekko-yökkäri, aamutakki ja sairaalan sukat. Ritsikat olisi varmasti saanut pitää jos olisi halunnut, mutta mulle on aivan sama pienirintaisena. En aina jaksa edes laittaa töihin päälle, jos on paksu villapaita.
 
Mulla on ollut rintsikat siihen asti päällä ennen kuin on pesty selkä ja laitettu epiduraali tai spinaali. Mä en tykkää olla kotonakaan ilman rintsikoita, tulee inhottavan hiostava olo. Ja sama olo olisi tullut salissakin x3.
 
"vieras"
se vauva on aika limanen kun se nostetaan rinnalle, se avopaita oli näppärä niin sai vauvanki sinne suojaan. itse kävin myös kuumassa suihkussa synnytyksessä ja supistukset oli semmosia ettei olis tullu mieleenkään räpeltää liivejä päälle siinä vaiheessa..
 
Mulla käskettiin vaan ottamaan kaikki vaatteet pois sen kaavun alta, itsellä oli muistaakseni F-koon rinnat siinä. Eipä paljon synnyttäessä niihin kiinnittänyt huomiota, kyllä se kipu aikalailla kaiken vei. Eikä muistaakseni ollut epämukavaakaan mitenkään. En tainnut käyttää rintsikoita koko sairaala-ajalla. Tosin sitä maitoakin tuli siihen malliin että..
 
"..."
mä synnytin sairaalan vaaleenpunasessa yö paidassa (mekossa) kyllä se kätilö jossain vaiheessa käski ottaa rintsikat pois, mutten muista millon.. varmaan siinä samalla ku käski riisua alushousut, eli kun kalvot puhkastiin..
 
Mulla oli sellanen perus sairaalan yömekko päällä kun synnytin, ei rintsikoita.

Mä täällä vain mietin että mikä hemmetin avopaita?
Ja pyllystä avoin paita? Mitä helvettiä? Siis pyllyn kohdalla vain joku aukko vai mitä?
Ja miksi synnytyksessä pylly paljaana?
Wut? :D
 
"vieras"
joo siis pyllystä paljas avopaita :D alla oli ne sairaalaan ah niin seksikkäät mummoalkkarit, peitti etuosan hyvin mutta sai piikit sinne selkään pisteltyä helposti :) ei tarttenu rullailla paitaa ylös alas..
 
[QUOTE="vieras";25892393]joo siis pyllystä paljas avopaita :D alla oli ne sairaalaan ah niin seksikkäät mummoalkkarit, peitti etuosan hyvin mutta sai piikit sinne selkään pisteltyä helposti :) ei tarttenu rullailla paitaa ylös alas..[/QUOTE]

Ahaa ai SEN takia siis, ei tullut mieleenkään. :D
Mietin vain et mitä hittoa ja loin hurmaavia mielikuvia mekot päällä hulmuttelevista synnyttelijöistä joilla on pyllyn kohdalla aukko paidassa. :D
 
archimedes
Alkuperäinen kirjoittaja öadskl;25888541:
Mikään ei estä sua pitämästä rintsikoita sen avopaidan/yöpaidan alla. Ne vaan likaantuu vereen ja muihin eritteisiin kun vauva laitetaan syntymän jälkeen sun rinnan päälle. Ja ovat roskiskamaa sen jälkeen...
No itse en ottanut vauvaa heti rinnalle syntymän jälkeen, enkä kyllä imettänytkään, joten ei ollut ongelmia likaantumisen kanssa. Riippuu siis monesta seikasta.
 
just tätä pelkäsin :( teuraana maata siinä valtavat tissit esillä, ei kiva :( inhoan muutenkin olla liivittä, nukunkin rintoja tukevan yötopin kanssa..
Saathan sää sillä sairaalapaidalla nyt peiteltyäkin, ettei ihan tarvi kaikkia näyttää:) Ja synnytyksessä ollut mulla ainakin yläosat päällä..tai siis se mekko.

Taitaa olla eka synnytys kun näitä kyselet?:) ei pahalla.
 
vierailija hoitsu
Voihan sitä sanoo kätilölle ettei halua vauvaa rinnalle likaamaan liivejään ennenkun on kerinny ottaa ne synnyttksen jälkeen pois että ehtii alkaa imettää. Tai ostaa jonkun halvan topin tai tiukemman t-paidan. Itelle olis puolestaan kauhistus synnyttää rintsikat päällä kun ne puristaa ja muutenkin on tukala olo eikä saa henkee. Ei kukaan pakota sua oleen ilman liivejä jos se tuntuu susta hankalalta. Kyllä sairaalassa ymmärretään erikoistilanteet ja joustetaan jos on mahdollista ( ja järkevä hoitsu). Fakta vaan on se että jos ne rintsikat esim estää ottamasta vaikka Sulta sydänfilmiä tai tekemästä jotain muuta sun hengen tai terveyden turvaavaa juttua nopeasti, niin sillon kyllä vaatteet vaikka saksitaan auki. Joten kannattaa varautuaettä voi tulla tilanne missä joudutaan tekeen joku yllättävä ratkasu, tai sitten kaikki voi mennä iha nii kun nappiin. Vuosien työ sairaalassa on tän opettanu
 

Yhteistyössä