Täytyykö mun venyä ku märän sukan??

Mieheni lapsi (7v.) käy meillä sopimuksen mukaan joka toinen viikonloppu. elatusmaksuja mieheni maksaa 118e kuussa.

Lapsella on meillä oma huone/lelut/vaatteet
(ostin lapselle omat lelut ja vaatteet,koska en enää jaksanut etsiä hävinneitä leluja ympäri taloa ja pihaa kotiin lähdönhetkellä. enkä jaksanut pestä muovipussillista likaisia vaatteita,kun lapsi tuli kylään.)

Hoidan pääsääntöisesti lapsipuoleni ja omat lapseni(2kpl 1v ja 2v.)
yöheräilyt, painajaiset, vaattehuollon,siivouksen,ruuan ja ulkoilun. mieheltäni en juuri ollenkaan saa taloustyöapua viikolla ,v-loppuna tekee pääruuan. (ex-suhteessa hoiti 12 tuntisen työpäivän jälkeen kodin,ruuan,lapsen,heräsi v-loppuisin toisena aamuna lapsen kanssa ja ex sai nukkua ym.)
itse en ole esikoisen syntymän jälkeen (2.5v) saanut nukkua kuin 2 aamuna,) tai ylipäätänsä saanut montaa ehjää yötä.

multa odotetaan että:
1. otan lapsipuolen koulun jälkeen meille kun ex soittaa ja sitä pyytää (ex:n toinen lapsi hoidossa)
tai ylipäätänsäkin kun ex soittaa niin otan lapsipuolen hoitooni saatatta kuitenkaan maksua,(vaikka omien lasteni hoidosta periaatteessa saan hoitorahan muodossa palkkaa.)
2. otan lapsipuolen meille v-lopuksi kun mieheni on töissä/viihteellä ym.
3.käytän oman vapaa-aikani (kun omat nukkuvat) lapsipuoleni kanssa askarteluun,leikkimiseen,pelaamiseen.
4. teen vain ruokia joita lapsipuoleni syö (omat kaikkiruokaisia).
5. katselen sivusta suuttumatta kun lapsipuoleni on ilkeä omilleni.(toki vanhempi omanikin osaa jo hiukan härnätä,mutta ei ole kuitenkaan ilkeä).
6.hoidan lapsipuolen vaatteet niin ostot kuin huollon.
7.siivoan lapsipuolen huoneen,lelut lattialta ja muu siivous.
8.jos lapsella on likaisia vaatteita mukanaan minä pesen/kuivaan/silitän ne .
9..listaa voi jatkaa loputtomiin.

täytyykö äitipuolien venyä,venyä,venyä kunnes ratkeevat vai olenko minä ainoa kuka venyy??
itselleni ei ole aikaa.lapsipuolta en välillä edes haluaisi meille,koska se tietää vain itselle lisää työtä ja jatkuvaa hermojen ärsyttämistä. omille jaksan antaa aikaa viikolla(askartelua ym.),v-loppuisin ei muuta aktiiviteettiä kuin ulkoilu ja leikki(tosin lapsipuolelle täytyisi kuulemma askartelua ym,en jaksais).
mies väittää ettei osaa leikkiä ja askarrella,mutta olisi kovasti jäämässä kotiin lasten kanssa jjos menisin opiskelemaan.P-A-S-K-A-T!!!

seksielämä kuolee koska en jaksa ja koska suoraan sanottuna vi...taa!!! ja olen päättänyt että lapset saavat valvoa siihen asti kun valvovat(ennen nukkumaan 8 aikaan) aamulla herätys 8.00 ja päiväunet nukutaan. jos kerran mies ei ota osaa nukutusrumbaan. (lapsipuoli nukahtanut aina itsekseen).

Miestäni rakasta ja erota en tahdo. vaikka tiedän että jaksaisin yksin lasten kanssa paremmin (niin hullulta kun se kuulostaa)

Se ketä jaksoi tämän vuodatuksen lukea niin Kiitos.
 
Eihän sun tarvi revetä,mutta ihmettelen miks sun tarvinnee rahallisesti osallistua miehes lapseen?!Keskusteleppa miehes kanssa perusteellisesti ja sanot miltä sinusta tuntuu.Älä syyllistä vaan kerrot tuntemuksesi ja ilmaiset miten haluaisit teidän suhteen toimivan.Ja kysäiset lopuksi hänen näkemyksensä asiaan.Jaksamisia sulle!
 
Kirjoitit aika nasevasti. Mitä jos tulostaisit oman tekstisi joko sellaisenaan tai kopioisit tyhjälle word-sivulle ja laittaisit viestin joko jääkaapin oveen tai lähettäisit miehen sähköpostiin.
 
Herää vaan kymysys ketä tämä sinun lapsipuolesi tulee tapaamaan, kun teille saapuu. Tietty onhan se muukin perhe tärkeä, mutta eikös sen iskän pitäisi antaa aikaa lapselleen hänen siellä olles, eikä nyt ainaskaan viihteelle lähteä silloin. No helppoahan se on toisen sanoa, mutta yritä nyt ainaskin puhua, luulisi nyt aikuisen miehen ymmärtävän mitä seuraa jos äiti on väsynyt ja loppuun ajettu.
 
Ei sinun tarvitse venyä, ainakaan tuossa määrin. Itselläsikin on kaksi pientä lasta. Nyt stoppi ylimääräisille "vierailuille", jos isä ei itse ole paikalla. Tai otat lapsen vain silloin, kun tuntuu, että jaksat/haluat. Varmasti suhde tuohon miehesi lapseen pysyy parempana, jos et tunne itseäsi pakotetuksi. Onko miehesi sitä mieltä, että lapsi saa määrätä, mitä teillä syödään? Meillä tuollainen ei tulisi kuuloonkaan. Toki lasten toiveitakin kuunnellaan, mutta lapset eivät sanele, mikä kelpaa. Kuulostaa siltä, että olet hengähdystaukosi ansainnut. Viihdyttäköön isä lastaan, jos aina on oltava askartelua tai muuta vastaavaa. Siinähän opettelee! Osaa sitten yhteistenkin lastenne kanssa... Tuntuu pitävän sinun panostasi itsestäänselvyytenä, eikä varmasti tapojaan paranna, jos annat kaiken jatkua ennallaan. Ehkä miehesi tavallaan "kapinoi", kun edellisessä suhteessaan teki niin paljon (ja ilmeisesti kyllästyi?), eli vastareaktiona ei sitten osallistu ollenkaan. Väärin se silti sinua kohtaan on.
 
Gitanjali harmaana
kirjoitit että sulta odotetaan...kuka sulta odottaa? Lapsen isä? Vai hänen äitinsä? Miksi ihmeessä haluat toimia vain muiden odotusten mukaan välittämättä siitä ettet itse jaksa tai halua!!????
Ota hyvä ihminen itseäsi niskasta kiinni ja opettele sanomaan EI! EI KÄY!
MINÄ EN JAKSA ENKÄ HALUA!!!!
Mitä sitten tapahtuu jos sanot niin?????? Pelkäätkö että miehesi jättää sinut???? Tai lapsen äiti suuttuu????
Sun on vaan pakko opetella vetämään itelles rajat, koska sun ei tosiaankaan tartte suostua tuohon kaikkeen!!!!
Ja miksi ihmeessä keräät vielä 7-vuotiaan lelutkin lattialta???? Eiköhön nuoriherra osaa jo itsekin.
Ihmiset on siinämielessä ikäviä, että ne ottaa toiselta sen minkä saa...ja mitä enemmän sä annat, sitä enemmän ne ottaa!!!!!!!!!!!!!!!
Aika raadollista!
Nyt uudet säänöt teidän taloon!!!!! Lycka till! :hug:
 
uusio-äippä
Itse hoidan mieheni lasta 24 h / vrk ja kaikki kuukauden päivät. Poikkeus on jos lapsi joskus on mummollaan yötä, 0-2 yötä. Monet,samat asiat ottavat päähän kuin sinullakin,mutta kun itse on osansa valinnut niin sitä on vain siedettävä.
Vinkiksi haluaisin sinulle sanovan muutaman asian.

1. Teidän perheessä on teidän perheen säännöt. Näihin sääntöihin voi sisällyttää esim sen,että lapset siivoavat itse sotkunsa(ainakin tuon ikäinen).

2. Sinun ei tarvitse suostua kynnysmatoksi. Lapsi tulee teille silloin viikonlopuksi,kun lapsen isäkin on kotona.

3. Voit rohkeasti pitää kuria lapselle,joka vierailee teidän kodissanne,se on myös muidenkin koti.

4. Kun lapsipuolesi tulee teille,vietä hänen kanssaan kahdenkeskisiä hetkiä.Lähdet esim. hänen kanssaan ulos kävelylle,uimaan yms. Jotta saatte kummatkin yhdessä myös mukavia hetkiä.
 
Minulla oli akuun hyvin samanlaisia tuntemuksia.Käytin kaikki vapaapäiväni mihen lapsien kaitsemiseen kun mies itse metsästi tai pelasi jääkiekkoa.Silloin alussa se oli muka ihan ok, mutta rupesi kylä arjen tultua kovasti ärsyttämään...Eli elkääpä äitipuolet suostuko yhtä helposti hyväksikäytettäviksi kuin minä!Kerkiette kyllä omiannekin paapoa ihan kylliksi!
 
minä myös kuin ap
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.09.2006 klo 16:40 uusio-äippä kirjoitti:
Itse hoidan mieheni lasta 24 h / vrk ja kaikki kuukauden päivät. Poikkeus on jos lapsi joskus on mummollaan yötä, 0-2 yötä. Monet,samat asiat ottavat päähän kuin sinullakin,mutta kun itse on osansa valinnut niin sitä on vain siedettävä.
Vinkiksi haluaisin sinulle sanovan muutaman asian.

1. Teidän perheessä on teidän perheen säännöt. Näihin sääntöihin voi sisällyttää esim sen,että lapset siivoavat itse sotkunsa(ainakin tuon ikäinen).

2. Sinun ei tarvitse suostua kynnysmatoksi. Lapsi tulee teille silloin viikonlopuksi,kun lapsen isäkin on kotona.

3. Voit rohkeasti pitää kuria lapselle,joka vierailee teidän kodissanne,se on myös muidenkin koti.

4. Kun lapsipuolesi tulee teille,vietä hänen kanssaan kahdenkeskisiä hetkiä.Lähdet esim. hänen kanssaan ulos kävelylle,uimaan yms. Jotta saatte kummatkin yhdessä myös mukavia hetkiä.
Mitä KAHDENKESKISTÄ AIKAA? miksi ap:n täytyisi viettää kahdenkeskistä aikaa miehensä lapsen kanssa kun ei varmastikaan pysty sitä tekemään omienkaan lastensa kanssa?!?!?!?!?!?!??!?!?!?!
Minä olen myös "hoitanut" omien 4 lapsen lisäksi miehen esikoisen enkä todellakaan antaisi ensimmäisenä kahdenkeskistä aikaa mieheni lapselle, kun ei omanikaan sitä saa. Mies on töissä ja mielellään ylitöissäkin kun poikansa on meillä. Että kaikki neuvot menee meidän suhteen suoraan roskakoriin. Poika ei olisi meillä kun muutaman tunnin kuukaudesta jos miehen kanssa olisi vaan samaan aikaan :/ \|O \|O
Oikeesti nää uusperhe systeemit mäkättävine exineen ja nössö, vastuuta pakoilevine isineen on välillä niin syvältä p.erseestä että oksat pois ja hallelujaa!!!!!
 
uusiopakattu
Hei,

Meillä homma toimii niin, että keskustelemme kaikki lapsiin liittyvät jutut yhdessä. Oli asiana sitten päiväkoti tai harrastukset. Koskaan en ole lasten kanssa lapsenvahtina. Poikkeuksena tietenkin joku pikainen kaupassa käynti tms. Mieheni haluaa olla lapsen kasvatuksessa ja kaikessa lapseen liittyvässä elämässä mukana, minkä ex meille suo. Teemme yhdessä retkiä, askastelemme ja leivomme... Yritämme nauttia lapsistamme "täysillä" ja suoda heille rakkautemme ja huomion silloin kun siihen mahdollisuus.

Minun mielestäni sinun kannattaa tosiaan puhua tuntemuksistasi miehellesi. Ethän sinä jaksa nauttia elämästä ja lapsista, jos koko ajan joudun stressaamaan asioista jotka ei sinulle yksin kuulu. Sopisitte esimerkiksi niin, että lapsi on teillä kun isäkin kotona. Teette sitten yhteisiä juttuja lasten kanssa ja ohjastaisit vähän sitä isukkiakin nauttimaan lapsestaan ja neuvoa viettämään kahdenkeskistä aikaa hänen kanssaan viemällä lapsi vaikka puistoon, ongelle tms.

Mitä tulee rahallisiin juttuihin, hänen isänsä on oikeutettu kustantamaan ne, etkä sinä. Tehkää yhdessä ne vaateostokset ja hyödyntäkää sekin yhdessäolo ja läheisyys. Vaatteiden pesu ja silitys melkein menee siinä muiden vaatteiden sivussa. Muistat vaan että et ole mikään pyykkäri tai pelkkä taloudenhoitaja. Lapsi on jo sen verran "iso" että voi ottaa ihan hyvin osaa kotitalousjuttuihin pienin askelin (omien vaatteiden viikkausta, kaappiin viemistä, pöydän pyyhintää..).

Pienistä asioista rakennetaan isoja kokonaisuuksia =)
Voimia ja jaksamista sinulle.
-E-
 
uusio-äippä
Nimimerkille: "minä kuin myös ap".
Mielestäni lapsille annettu oma aika kahdestaan aikuisen kanssa on todella tärkeää. Siihen pitäisi vain organisoida oma aikansa.
 
Siiri -62
Hei ei ihme jos sun kuppi on nyt menossa nurin! Olet opettanut miehesi, lapsipuolesi ja ex-vaimon tuohon kaikkeen! Vaikea on luopua jo saavutetuista eduista. Lapsipuoli syö sitä mitä tekin, siivoaa huoneensa , kerää lelunsa. Ja miksi ostat hänelle vaatteita, ei kai se ole sinun tehtäväsi? Nyt järjestykseen koko touhu, sinähän olet noiden kaikkien kolmen apulainen! :eek:
 
minä myös kuin ap
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.09.2006 klo 12:32 uusio-äippä kirjoitti:
Nimimerkille: "minä kuin myös ap".
Mielestäni lapsille annettu oma aika kahdestaan aikuisen kanssa on todella tärkeää. Siihen pitäisi vain organisoida oma aikansa.
Niin on minunkin mielestäni. Mutta milläs organisoit kun olet lähestulkoon 24/7 yksin lasten kanssa? :eek: :eek: :eek:
 
märkäsukka
olo kanssa..kun ei tiiä itkiskö vai nauraisko..meillä siis mieheni lisäksi hänen lapsensa, joka 8-15 pvää kk:ssa meillä..ihana mukula, ja tykkään ja välitän hänestä kovasti, odotamme perheenlisäystä ja siis sisrta tälle mieheni lapselle..perheemme on ihan perhe, vaikka lapsi ei meillä virallisesti asukkaan :D .
mut nyt viime aikoin, mulla aivan kamala tämä raskaus, oon kehdannut pyytää etten jaksa mpiedennettyjä vkoloppuja, mun mielestä epäreiluu jo lasta kohtaan kon mä vaan oksennan, makaan ja oon vihree kun niin hirvee olla..en jaksas tehä ruokaa, en leikkiä en ulkoilla..no meninpä avaan suuni, nyt sit oon ainakin exän mielestä oikeen kammotus joka hylkimässä mieheni lasta, kun EN HALUA meille häntä..haluunhan minä,mutta niin että mies on kotona vkoloppuna, että jaksaa antaa aikaa lapselle, ja hoitaa hänet!!!No taas nätisti kieltäydyin kunniasta pari pvää sitten etten jaksa OIKEESTI hoitaa lasta, jos tulisi ke tai to jo meille ja olisi ensi ke asti..laskin päässä et joo siinä jo 5 pvää jolloin mun pitäs jaksaa, ei tuu mitään!!!nyt miehenikin osoittaa mieltä kun en mahdollista lapsen tuloo, kun exällä menojakin..MILLÄ MÄ SELITÄN että kattokaa mua, TAJUTKAA mua, tilanne ois eri jos voisin hyvin!!!!ja jaksaisin,en jaksa jos en saa päikkäreitä, niin uupunut olen, samalla poden huonoo omaatuntoo kun en jaksakkaan auttaa miestäni ja mahd.lapsen oloa meillä..
mulla hajoo pää oikeesti!!just tommone märkä sukka olotila, ja ittesä äärirajoille vetäminen että muilla ois hyvä mieli!!!!!
:kieh:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.10.2006 klo 13:03 märkäsukka kirjoitti:
olo kanssa..kun ei tiiä itkiskö vai nauraisko..meillä siis mieheni lisäksi hänen lapsensa, joka 8-15 pvää kk:ssa meillä..ihana mukula, ja tykkään ja välitän hänestä kovasti, odotamme perheenlisäystä ja siis sisrta tälle mieheni lapselle..perheemme on ihan perhe, vaikka lapsi ei meillä virallisesti asukkaan :D .
mut nyt viime aikoin, mulla aivan kamala tämä raskaus, oon kehdannut pyytää etten jaksa mpiedennettyjä vkoloppuja, mun mielestä epäreiluu jo lasta kohtaan kon mä vaan oksennan, makaan ja oon vihree kun niin hirvee olla..en jaksas tehä ruokaa, en leikkiä en ulkoilla..no meninpä avaan suuni, nyt sit oon ainakin exän mielestä oikeen kammotus joka hylkimässä mieheni lasta, kun EN HALUA meille häntä..haluunhan minä,mutta niin että mies on kotona vkoloppuna, että jaksaa antaa aikaa lapselle, ja hoitaa hänet!!!No taas nätisti kieltäydyin kunniasta pari pvää sitten etten jaksa OIKEESTI hoitaa lasta, jos tulisi ke tai to jo meille ja olisi ensi ke asti..laskin päässä et joo siinä jo 5 pvää jolloin mun pitäs jaksaa, ei tuu mitään!!!nyt miehenikin osoittaa mieltä kun en mahdollista lapsen tuloo, kun exällä menojakin..MILLÄ MÄ SELITÄN että kattokaa mua, TAJUTKAA mua, tilanne ois eri jos voisin hyvin!!!!ja jaksaisin,en jaksa jos en saa päikkäreitä, niin uupunut olen, samalla poden huonoo omaatuntoo kun en jaksakkaan auttaa miestäni ja mahd.lapsen oloa meillä..
mulla hajoo pää oikeesti!!just tommone märkä sukka olotila, ja ittesä äärirajoille vetäminen että muilla ois hyvä mieli!!!!!
:kieh:
Meillä mieheni sanoi exälleen, ettei ole minun velvollisuuteni hoitaa heidän lapsiaan, olen lasten kanssa jos haluan ja JAKSAN. Kyllä exän pitää ymmärtää, että vastuu on isällä, joka ei voi lapsia ottaa, jos on esim. töissä. Älä ainakaan pode huonoa omaatuntoa, sinulla on kaikki oikeus ajatella jaksamistasi (mielestäni samalla ajattelet myös lasta).
 
Takana taas yksi viikonloppu jolloin mieheni lapsi oli meillä!
Eikä siinä mitään,mutta kun mieheni oli poissa koko viikonlopun, yritti kyllä viime viikolla exällensä soittaa ja sanoo että jos lapsi sit olis kaks seuraavaa,ku hän on pois,mutta exäpä sano, että hänellä on menoo jota ei voi peruuttaa(eli baari-ilta) ja hän ei saa lapsenvahtia(toiselle lapsellensa sai omat vanhempansa,jotka eivät tietysti voineet ottaa toista OMAA lapsenlastansa) joten MINÄ OTIN!!!
OOOOLEEEEEN VEEEENYYYVÄÄÄÄ SOOORTTIA!!
Nuorempi omistani oli kipeä ja lapsipuoli purkaa minuun sitä ettei näe isäänsä,valvoin yöt omani kanssa ja lapsipuoleni kiukutteli päivät.
ARVATKAAPA OLIKO RATTOSTA???? :headwall:

Nyt sentään lapsipuoli ei ihan oikeesti kiukutellu kyl niin paljon ku tavallisesti jos isi ei kotona, mut valvotut yöt sai senki tuntuun ihan tarpeeks kamalalta!!!!

MÄÄ oon oman kotini KUNINGATAR ja MUN silmille EI hypi OMAT eikä "VIERAAT" mukulat!!!! EIKS NI??? :LOL:
 
jees
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.10.2006 klo 12:37 netta kirjoitti:
Takana taas yksi viikonloppu jolloin mieheni lapsi oli meillä!
Eikä siinä mitään,mutta kun mieheni oli poissa koko viikonlopun, yritti kyllä viime viikolla exällensä soittaa ja sanoo että jos lapsi sit olis kaks seuraavaa,ku hän on pois,mutta exäpä sano, että hänellä on menoo jota ei voi peruuttaa(eli baari-ilta) ja hän ei saa lapsenvahtia(toiselle lapsellensa sai omat vanhempansa,jotka eivät tietysti voineet ottaa toista OMAA lapsenlastansa) joten MINÄ OTIN!!!
OOOOLEEEEEN VEEEENYYYVÄÄÄÄ SOOORTTIA!!
Nuorempi omistani oli kipeä ja lapsipuoli purkaa minuun sitä ettei näe isäänsä,valvoin yöt omani kanssa ja lapsipuoleni kiukutteli päivät.
ARVATKAAPA OLIKO RATTOSTA???? :headwall:

Nyt sentään lapsipuoli ei ihan oikeesti kiukutellu kyl niin paljon ku tavallisesti jos isi ei kotona, mut valvotut yöt sai senki tuntuun ihan tarpeeks kamalalta!!!!

MÄÄ oon oman kotini KUNINGATAR ja MUN silmille EI hypi OMAT eikä "VIERAAT" mukulat!!!! EIKS NI??? :LOL:
just näin!!! :LOL: minäkin venyn ja vanun, ja hoidan mieheni lasta, että mahdollistan pidemmät vierailut, kun mies käy töissä, itse olen sairaslomalla raskauteni takia..jos joskus oon kieltäytynyt, OLEN ITSEKÄS!!! :D niinpä, itsekäs kun en aina haluu olla se venyvä sukka, ja huolehtia toisen lapsesta.. =) sen oon huomannut kun et koskaan kieltäydy, alkaa se pompotus, ja lapsi onkin enemmän ja enmmän meillä, minä kyllä tykkään, mutta joskus on ikävä kyllä minullakin menoja, ja en näe että aina peruisin niitä toisen lapsen takia, että se exä voi hoitaa menonsa..eltusmaksuissa ym.ei kyllä tulla vastaan, eli välillä tuntuu että parempi olis pitää kiinni niistä sovituista ajoista, vaikka tottahan mitä useemmin isi ja minäkin lasta näemme sen parempi ja ihanampaa,mutta välillä taas kyllä tuntuu taloudessa sekä jaksamisessa, itsekästä tiedän, mutta saimpahan sanottua!!! :LOL:
 
äitipuoli
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.10.2006 klo 12:37 netta kirjoitti:
Takana taas yksi viikonloppu jolloin mieheni lapsi oli meillä!
Eikä siinä mitään,mutta kun mieheni oli poissa koko viikonlopun, yritti kyllä viime viikolla exällensä soittaa ja sanoo että jos lapsi sit olis kaks seuraavaa,ku hän on pois,mutta exäpä sano, että hänellä on menoo jota ei voi peruuttaa(eli baari-ilta) ja hän ei saa lapsenvahtia(toiselle lapsellensa sai omat vanhempansa,jotka eivät tietysti voineet ottaa toista OMAA lapsenlastansa) joten MINÄ OTIN!!!
OOOOLEEEEEN VEEEENYYYVÄÄÄÄ SOOORTTIA!!
Nuorempi omistani oli kipeä ja lapsipuoli purkaa minuun sitä ettei näe isäänsä,valvoin yöt omani kanssa ja lapsipuoleni kiukutteli päivät.
ARVATKAAPA OLIKO RATTOSTA???? :headwall:

Nyt sentään lapsipuoli ei ihan oikeesti kiukutellu kyl niin paljon ku tavallisesti jos isi ei kotona, mut valvotut yöt sai senki tuntuun ihan tarpeeks kamalalta!!!!

MÄÄ oon oman kotini KUNINGATAR ja MUN silmille EI hypi OMAT eikä "VIERAAT" mukulat!!!! EIKS NI??? :LOL:
JOO OLEN SINUN KANSSA NIIN SAMAA MIELTÄ!!!! arggghhhhhhh #&%?$!* omasta ja muidenkin äitipuolien puolesta!!! Halaukset kaikille


:hug: :hug: :hug:
 
ap
vaadit itseltäsi liikaa. sun on opittava sanomaan ei.

Askartelet 2½-vuotiaan ja 1-vuotiaan kanssa? Ja 7-vuotiaan. eikö nuo pienet ole liian pieniä askartelemaan, ja 7-vuotias voi jo itse kehitellä? NÄin meillä :ashamed: En pidä askartelusta, enkä sitä harrasta. Taidan olla itsekäs. Kun lapset kuitenkin pitäisivät siitä.
 
aivan
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.10.2006 klo 00:23 vieras kirjoitti:
ap
vaadit itseltäsi liikaa. sun on opittava sanomaan ei.

Askartelet 2½-vuotiaan ja 1-vuotiaan kanssa? Ja 7-vuotiaan. eikö nuo pienet ole liian pieniä askartelemaan, ja 7-vuotias voi jo itse kehitellä? NÄin meillä :ashamed: En pidä askartelusta, enkä sitä harrasta. Taidan olla itsekäs. Kun lapset kuitenkin pitäisivät siitä.
et oo yhtään itsekäs,kyllä meistä jokainen tuntee omat voimavaransa, ja ei se lapsen askartelu aina tartte niin ohjattua olla kun viihtyvät.. :D minulla kesti aikani sanoa miehelleni etten jaksa viihdyttää hänen lastaan perushoidon lisäksi aina kun täällä on, nyt sitten kun en jaksa ison mahani kanssa kummempia tehdä,niin mennään mun voimavarojen mukaan..jos en jaksa ulkoilla. niin mies tekee sen töistä tullessa, ja lapsi kyllä leikkii itsekseenkin..meillä kyllä askarreltu, tosi simppeleitä juttuja, leikataan-liimataan juttuja, väritetään ja piirretään, sitten katsotaan välillä piirrettyjä ja perusjutut päälle..alkuun yritun olla niin aktiivinen että väsyin siihen alikuun, joten päätin että tuskin omanikaan kanssa sellaisia suorituksia tulen yrittämään!!!eihän väsynyt aikuinen ole kenestäkään kiva!! :D
 
äitipuoli
Älä veny, vaan pistä piste sille juoustamiselle.
Äitipuolet nouskaa rintamaan vastustamaan miesten ja heidän expuolisoidensa pompottamista vastaa. Nostaa nenä pystyyn ja sanokaa suoraan EI.
äitipuolien hyvätahtoisuutta käytetään suoraan ja häpeilemättä hyväksi, jos yrität rimppuilla väitetään itsekkääksi ja ilkeäksi.
Valitettavasti ydinperheessä elävät eivät ymmärrä tätä äitipuolien tilannetta ja usein syyllistävät myös. Sama kohtalo voi olla myös isäpuolien kohdalla, mutta omakohtaista tietoa ja havaintoa minulla ei ole siintä.
 
kyllä
erittäin usein sitä ei huomatakkaan kuinka joustava se äitipuoli on,ja mitä kaikkea mahdollistaa uusioperheessäkin olemalla siinä.huomataan vain just ne keiltäytymiset harvoin jostain, ja todellakin ollaan syyttävä sormi ojossa että itsekäs on, ja lapset kärsii, ja isi ei voi ottaa lasta luokseen uuden puolison takia..jne..

silloin tällöin meillä uusillakin puolisoilla on niitä omia menoja ja asioita ettei keretä tai pystytä mahdollistamaan niintä ylimääräsiä vierailuja ym.mä ainakin karvaasti saanut kokea parina kertana kun en oo periaatteesta menojani peruutella, ja etämuksu ois tarttenu hoitoo, niin MÄ EN HALUU LASTA MEILLE, lapsi ei VOI tulla isin luokse..ja ei taas nähdä että jos en olisi tässä olemassa niin lapsi voisi olla vaan tasan 4pvää/kk isillä, sensijaan nyt kun on kolminkertaisesti tuon määrän, ja vain koska olen kotona tällähetkellä..mitähän sitten kun palaan töihin, kai taas oon itsekäs nyksä, kun en mahdollista näitä vierailuja..hmm..

välillä sapettaa kun pidetään niin itsestäänselvänä kaikkea, ja jos joskus ajattelet itseäsi saat sontaa niskaan ja vielä hyvässä lykyssä omalta mieheltäsi..ja se kun se etälapsi meillä on, ei mua huomaa kukaan, kyllä minä siellä taustalla häärään ja mahdollistan kaiken, että isi saa olla lapsensa kanssa, ja passata hänet pilalle.. :D
 

Yhteistyössä