Täytyy tunnustaa... löin lastani äsken... :(

  • Viestiketjun aloittaja mä oon paska äiti
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lapsi oli koko eilisen illan äitiriippuvainen, isän syli ei kelvannut, halusi äidin sylissä istua ja minun piti myös viedä hänet nukkumaan... En ymmärrä miksi hän käyttäytyi niin vaikka juuri aikaisemmin olin häntä lyönyt... :/ Aamulla ensimmäisenä lapsi sanoi "äiti kiva, X rakastaa äitiä". Hämmennyin täysin... Toivon vain, että todellakin saan apua ja tulevaisuus on parempi.
ETKÖ YMMÄRRÄ. Sinun 2vuotias on ottanut huolehtian ja hoitajan = vanhemman roolin. Sinä olet nyt se heikko johon hän ei voi todistetusti luottaa. Hän kannattelee sinua ja toivoo että sinä nousisit jaloillesi. Oletko jo puhunut asiasta miehesi kanssa? Mitä hän sanoo?
En todellakaan ymmärtänyt tätä... :( Kyllä hän isästäänkin tykkää, halailee ja kertoo rakastavansa. Eilen halusi olla äidin tyttö, ehkäpä juuri tämän takia... :/ Hitto kun tuli paha olo, taas.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja FIck:
Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lapsi oli koko eilisen illan äitiriippuvainen, isän syli ei kelvannut, halusi äidin sylissä istua ja minun piti myös viedä hänet nukkumaan... En ymmärrä miksi hän käyttäytyi niin vaikka juuri aikaisemmin olin häntä lyönyt... :/ Aamulla ensimmäisenä lapsi sanoi "äiti kiva, X rakastaa äitiä". Hämmennyin täysin... Toivon vain, että todellakin saan apua ja tulevaisuus on parempi.
ETKÖ YMMÄRRÄ. Sinun 2vuotias on ottanut huolehtian ja hoitajan = vanhemman roolin. Sinä olet nyt se heikko johon hän ei voi todistetusti luottaa. Hän kannattelee sinua ja toivoo että sinä nousisit jaloillesi. Oletko jo puhunut asiasta miehesi kanssa? Mitä hän sanoo?
Olin sanomassa samaa. Tuollaisella itkeskelemisellä ja pyörimisellä teet lapsellesikin hallaa, hämmennystä kenties... Nyt pää pystyy, olet pyytänyt apua ja kaikki järjestyy aivan varmasti :)
En minä lapsen nähden itke enää, vain heti sen tapahtuneen jälkeen. Joten itkemisestä se ei voi johtua. Yksin itken, mm. kun mies on lapsen kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja IceQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja IceQueen:
ei sitten heru mtn sympatiaa kun ei ole voinu hoitaa asiaa aikoja sitten.
Onneksi sun sympatias tai sen antamattomuus ei tätä maailmaa liikuta mihinkään suuntaan.
so?
No ihan vaan niin kuin sanoin, ihan sama jaatko sympatiaas vai et. Ketä kiinnostaa?
sua ilmeisesti ku niin hanakasti mun kommenttiin tartuit.muitaki ollu jotka samaa mieltä. ja minäki sanon ettei kiinnosta paskan vertaa sun mielipitees mikä sua kiinnostaa ja mikä ei^^

 
tiina
Alkuperäinen kirjoittaja IceQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja IceQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja IceQueen:
ei sitten heru mtn sympatiaa kun ei ole voinu hoitaa asiaa aikoja sitten.
Onneksi sun sympatias tai sen antamattomuus ei tätä maailmaa liikuta mihinkään suuntaan.
so?
No ihan vaan niin kuin sanoin, ihan sama jaatko sympatiaas vai et. Ketä kiinnostaa?
sua ilmeisesti ku niin hanakasti mun kommenttiin tartuit.muitaki ollu jotka samaa mieltä. ja minäki sanon ettei kiinnosta paskan vertaa sun mielipitees mikä sua kiinnostaa ja mikä ei^^
Hanakasti? Ei ollenkaan, ihan kevyesti heitin että ketä aivan sama on sun sympatias.
Turha yrittää mitään mielipidettä tästä mun suuhun kehittää, katsos kun SUN sympatias ja muut on edelleen "ketä kiinnostaa-osastolla".
 
voi lapsiraukkaa
Lapselta on nyt mennyt luottamus äitiinsä. Kokee olevansa yksin. Siksi on tarrautunut äitiinsä, koska pelkää ja on turvaton.

Etkö ap pysty näkemään lapsen kehitystasoa. Kaksi-vuotias on pieni, lähestulkoon vauva vielä. Hänen luonnolliseen kehitykseensä kuuluu uhmaikä ja asioista kiukuttelu. Sinä taannut lapsen kanssa samalle tasolle uhmatilanteissa ja alat huutamaan ja raivoamaa. Aikuisen kuuluu opettaa lapselle itsehillintää ja rauhallisuutta näissä tilanteissa.

En voi kuvitella minkälainen ihminen lyö omaa lastansa ja vielä noin pientä. Olisiko sinun syytä alkaa miettimään nyt jotain päiväkotia lapselle tai jotain. Sinä et näköjään äitinä kestä tuota pikkulapsiaikaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja IceQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja IceQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja IceQueen:
ei sitten heru mtn sympatiaa kun ei ole voinu hoitaa asiaa aikoja sitten.
Onneksi sun sympatias tai sen antamattomuus ei tätä maailmaa liikuta mihinkään suuntaan.
so?
No ihan vaan niin kuin sanoin, ihan sama jaatko sympatiaas vai et. Ketä kiinnostaa?
sua ilmeisesti ku niin hanakasti mun kommenttiin tartuit.muitaki ollu jotka samaa mieltä. ja minäki sanon ettei kiinnosta paskan vertaa sun mielipitees mikä sua kiinnostaa ja mikä ei^^
Hanakasti? Ei ollenkaan, ihan kevyesti heitin että ketä aivan sama on sun sympatias.
Turha yrittää mitään mielipidettä tästä mun suuhun kehittää, katsos kun SUN sympatias ja muut on edelleen "ketä kiinnostaa-osastolla".
vedä nyt henkee välillä ^
 
tjaa
Ihmettelen, että on pitkään halunnut lyödä lastaan ja vielä tekee sen, ja nyt sitten parkuu ja itkee ja on syyllinen olo. :0 Kuinka kauan tämä syyllinen olo kestää ennen kuin taas paukkuu. Vaikea uskoa tähän syyttömyyteen ja katumukseen, melkoisen manipuloiva persoona. Haluaa myös tukea itselleen ja haluaa häntä "hoidettavan", lapsi se olisi nyt hoidon ja psykologien tarpeessa.
 
Rötväles
Lyöminen on laitonta ja sen sellaista, tämän tiedämme kaikki.
Mutta mua ärsyttää kun läpsäisyä tai tukistamista verrataan siihen kun itseä on vanhemmat kännissä _hakanneet_ ilman syytä ja siitä on jäänyt traumoja. Aika paljonkin eri asia.
 
tiina
Alkuperäinen kirjoittaja IceQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja IceQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja IceQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja IceQueen:
ei sitten heru mtn sympatiaa kun ei ole voinu hoitaa asiaa aikoja sitten.
Onneksi sun sympatias tai sen antamattomuus ei tätä maailmaa liikuta mihinkään suuntaan.
so?
No ihan vaan niin kuin sanoin, ihan sama jaatko sympatiaas vai et. Ketä kiinnostaa?
sua ilmeisesti ku niin hanakasti mun kommenttiin tartuit.muitaki ollu jotka samaa mieltä. ja minäki sanon ettei kiinnosta paskan vertaa sun mielipitees mikä sua kiinnostaa ja mikä ei^^
Hanakasti? Ei ollenkaan, ihan kevyesti heitin että ketä aivan sama on sun sympatias.
Turha yrittää mitään mielipidettä tästä mun suuhun kehittää, katsos kun SUN sympatias ja muut on edelleen "ketä kiinnostaa-osastolla".
vedä nyt henkee välillä ^
:D
ihanan vakavasti sä otat tän!
 
Ikävä kyllä näin
Alkuperäinen kirjoittaja Ccc:
Itse sain oksasta perseelle enkä mitään traumoja saanut . Eikä edes kukaan kavereistani joita fyysisesti rangaistiin. Kyllä sitä oppi kerrasta kun perse punoitti loppu päivän mitä saa tehdä ja mitä ei. Ihan tyytyväinen olen kasvatuksestani. Enkä kanna kaunaa vanhempiani kohtaan.
Onneksi sinun kaltaistesi umpiluupäiden lapset ovat usein samanlaisia umpiluupäitä. Mutta silloin tällöin käy niinkin, että umpiluupään lapseksi sattuu herkkä ja syvästi tunteva ihminen. Ja silloin tuhotaan ihmisen elämä jo muutaman ensimmäisen elinvuoden aikana. Norsu posliinikaupassa ei edes tajua, mitä tekee omalle lapselleen. Koska eihän hänen maailmankuvaansa mitenkään voi mahtua, että kaikki eivät olisi samasta muotista.
 
Rötväles
Alkuperäinen kirjoittaja voi lapsiraukkaa:
Lapselta on nyt mennyt luottamus äitiinsä. Kokee olevansa yksin. Siksi on tarrautunut äitiinsä, koska pelkää ja on turvaton.

Etkö ap pysty näkemään lapsen kehitystasoa. Kaksi-vuotias on pieni, lähestulkoon vauva vielä. Hänen luonnolliseen kehitykseensä kuuluu uhmaikä ja asioista kiukuttelu. Sinä taannut lapsen kanssa samalle tasolle uhmatilanteissa ja alat huutamaan ja raivoamaa. Aikuisen kuuluu opettaa lapselle itsehillintää ja rauhallisuutta näissä tilanteissa.

En voi kuvitella minkälainen ihminen lyö omaa lastansa ja vielä noin pientä. Olisiko sinun syytä alkaa miettimään nyt jotain päiväkotia lapselle tai jotain. Sinä et näköjään äitinä kestä tuota pikkulapsiaikaa.
Jos on helposti nollasta sataan kiehahtava luonne niin se on ihan sama onko se raivostuttava asia lapsi, kissa, koira, naapurin setä vai rikkoontunut jugurttipurkki ostoskassissa. Ei siinä ehdi miettimään kohteen kehitystasoja.
Sanonpa nyt vielä selvyyden vuoksi että minäkään en lyömistä kannata.
 
Ikävä kyllä näin
Alkuperäinen kirjoittaja Rötväles:
Jos on helposti nollasta sataan kiehahtava luonne niin se on ihan sama onko se raivostuttava asia lapsi, kissa, koira, naapurin setä vai rikkoontunut jugurttipurkki ostoskassissa. Ei siinä ehdi miettimään kohteen kehitystasoja.
Sanonpa nyt vielä selvyyden vuoksi että minäkään en lyömistä kannata.
Miltä sinusta tuntuisi, jos naapurin setä tinttaisi sinua sen takia, että satuit tulemaan parkkipaikalla vastaan huonona päivänä? Olisitko valmis tuumimaan, että eipä se naapurin setä mieti, kun sillä kiehahtaa.

Sinänsä naapurin tinttaaminen on minun mielestäni reilumpaa kuin koiran tai lapsen tinttaaminen, koska naapuri voi pamauttaa takaisin tai viedä jutun raastupaan. Parasta olisi tietysti, jos löisi sitä jugurttipurkkia.
 
Rötväles
Alkuperäinen kirjoittaja Ikävä kyllä näin:
Alkuperäinen kirjoittaja Rötväles:
Jos on helposti nollasta sataan kiehahtava luonne niin se on ihan sama onko se raivostuttava asia lapsi, kissa, koira, naapurin setä vai rikkoontunut jugurttipurkki ostoskassissa. Ei siinä ehdi miettimään kohteen kehitystasoja.
Sanonpa nyt vielä selvyyden vuoksi että minäkään en lyömistä kannata.
Miltä sinusta tuntuisi, jos naapurin setä tinttaisi sinua sen takia, että satuit tulemaan parkkipaikalla vastaan huonona päivänä? Olisitko valmis tuumimaan, että eipä se naapurin setä mieti, kun sillä kiehahtaa.

Sinänsä naapurin tinttaaminen on minun mielestäni reilumpaa kuin koiran tai lapsen tinttaaminen, koska naapuri voi pamauttaa takaisin tai viedä jutun raastupaan. Parasta olisi tietysti, jos löisi sitä jugurttipurkkia.
Ei se hyvältä tuntuisi, ehkä jollain lailla ansaitulta kuitenkin jos olisin paskonut naapurin postilaatikkoon ja siitä syystä setä kilahtaisi. Noh, lasta ei saisi silti lyödä vaikka kuinka ärsyttäisi.

 
Ikävä kyllä näin
Alkuperäinen kirjoittaja Rötväles:
Ei se hyvältä tuntuisi, ehkä jollain lailla ansaitulta kuitenkin jos olisin paskonut naapurin postilaatikkoon ja siitä syystä setä kilahtaisi. Noh, lasta ei saisi silti lyödä vaikka kuinka ärsyttäisi.
Perusasiasta olemme samaa mieltä: siitä, että lasta ei missään oloissa saa lyödä. Yritän sanoa sitä, että oikeasti lapselle se isku voi tulla yhtä puun takaa kuin se, että naapuri tinttaa pihalla siksi, että häntä ärsyttää kävelytyylisi.

Muistan, että minua on lyöty lapsena ainakin muutamasti. Kysymys oli kauheista väärinkäsityksistä. Yritin totella, mutta tein väärin ja minun tulkittiin olevan tottelematon. Tai itkin hysteerisesti pelosta, ja minun tulkittiin huutavan kiusallani. Muistot vaivasivat monta vuotta: on kauheaa, kun ei tiedä, mikä tarkalleen meni pieleen ja kuinka asian voisi myöhemmin välttää. Juuri tuollaisessa tilanteessa lapsi joutuu astumaan liian isoihin saappaisiin.

Parhaalla ystävälläni on ollut ihan samanlaisia kokemuksia, joten en usko tuollaistenkaan tuntemuksien olevan kauhean harvinaisia.
 
Niinpäti
Maria-Akatemia
Demeter - Avaimet naisen väkivaltaisuuden kohtaamiseen. Apua omaa väkivaltaansa pelkäävälle naiselle Naisten aggressio on ollut tabu kuten miesten käyttämä perheväkivaltakin ihan viime vuosiin asti. Myös äiti voi toimia perheessä väkivaltaisesti. Väkivaltaisissa perheissä ovat lapset usein unohdettuja uhreja.

Ensi -ja turvakotien liitto ry
Ensi- ja turvakotien liitto on valtakunnallinen lastensuojelujärjestö, joka toimii 26 jäsenyhdistyksensä keskusjärjestönä. Liiton tarkoituksena on turvata lapsen oikeus suotuisiin kasvuolosuhteisiin ja turvalliseen kehitykseen, tukea vanhemmuutta ja perhettä sekä ehkäistä perheväkivaltaa.
 

Yhteistyössä