Täytyy sanoa, että nostan hattua monen lapsen äideille.

Pari tuttua odottaa viidettä lastaan. Vanhin lapsista molemmilla 7v. Hienosti jaksavat hoitaa lapsensa, viedä harrastuksiin, kerhoihin..lapset aina siistejä ja hyvinkäyttäytyviä. Äidit jaksavat laittaa ruokaa itse joka päivä, tinkivät aina omista menoistaan ja mukavuudestaan lasten tähden. Lapset kotihoidossa. Apua eivä saa pahemmin sukulaisilta vaan itse hoitavat. Kunnioitettavaa tuollainen. :flower:
 
vieras
Jaa-a. Jokainen valitsee itse mitä tässä elämässä tekee. Onhan se ihan jees,jos joku tekee noin, ihan yhtä kunnioitettavaa on moni muu. Mitään uhrautuvia marttyyriäitejä tuskin kaipaa kukaan. Ja niinhän siinä helposti käy jos aina muitten tarpeet menee edelle. Harva sitä marttyyriroolia tosin ulkopuolisille esitellään, kun se ei näytä niin hohdokkaalle kuin tuo kiiltokuvapinta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ViciousDream:
Itse jos ajattelen itseäni monen lapsen äitinä niin olisin varmaan pöpilässä. Kahdessa taroeeksi mulle. Mutta jotkut on luotuja suurperheiden äideiksi. Ei siinä marttyyri tartte olla.
Joo mutta ärsyttää vaan tämä sota-ajan jäänne, että 18 lapsen äitejä palvotaan ja palkitaan. Onko se nyt muka jokin nykyajan ideaali, tämä planeettahan räjähtää jos kaikki tekee niin monta lasta. Eikö ole hienoa, että nainen voi olla äiti ja hoitaa pari lastansa hyvin ja siinä sivussa saada vielä paljon muutakin aikaan. Mä en näe tuota valtavaa lapsikatrasta välttämättä minään ihailtavana asiana, vaikka varmasti valtava työmäärä siinä onkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ViciousDream:
Pari tuttua odottaa viidettä lastaan. Vanhin lapsista molemmilla 7v. Hienosti jaksavat hoitaa lapsensa, viedä harrastuksiin, kerhoihin..lapset aina siistejä ja hyvinkäyttäytyviä. Äidit jaksavat laittaa ruokaa itse joka päivä, tinkivät aina omista menoistaan ja mukavuudestaan lasten tähden. Lapset kotihoidossa. Apua eivä saa pahemmin sukulaisilta vaan itse hoitavat. Kunnioitettavaa tuollainen. :flower:
Miten mun vähän kolahtaa korvaan tuo, että äiti on hyvä vasta kun uhrautuu lapsilleen 100% unohtaen samalla oman hyvinvointinsa :whistle:
Tottakai lapset ovat se tärkein juttu, mutta kuka oikeasti jaksaa jollei koskaan saa mitään omaa?
 
Mun mielestä monilapsiset perheenäidit(ja miksei isätkin) ovat ihailtavia. Ovat joutuneet luopumaan monesta asiasta kun ovat suurperheen päättäneet hankkia. Omasta ajasta, harrastuksista yms. Sitten on niitä, joilla monta lasta ja jotka eivät kykene hoitamaan heitä. :| Silloin ei tietenkään ihailtavaa. Tunnen kolme perhettä, joissa lapsia monta. Nämä kaksi edellä mainitsemaani ja yhden kuusilapsisen perheen. Tasapainoisia ja onnellisia perheitä. =) Paljon on työtä varmaan, mutta aina iloisia ja mukavia ovat nämä vanhemmat =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Åsa:
Alkuperäinen kirjoittaja ViciousDream:
Pari tuttua odottaa viidettä lastaan. Vanhin lapsista molemmilla 7v. Hienosti jaksavat hoitaa lapsensa, viedä harrastuksiin, kerhoihin..lapset aina siistejä ja hyvinkäyttäytyviä. Äidit jaksavat laittaa ruokaa itse joka päivä, tinkivät aina omista menoistaan ja mukavuudestaan lasten tähden. Lapset kotihoidossa. Apua eivä saa pahemmin sukulaisilta vaan itse hoitavat. Kunnioitettavaa tuollainen. :flower:
Miten mun vähän kolahtaa korvaan tuo, että äiti on hyvä vasta kun uhrautuu lapsilleen 100% unohtaen samalla oman hyvinvointinsa :whistle:
Tottakai lapset ovat se tärkein juttu, mutta kuka oikeasti jaksaa jollei koskaan saa mitään omaa?
Nämä äidit voivat hyvin. He saavat valtavasti virtaa lapsistaan.

 
Kiitos :flower: Nostaa hattua takasin. Kaikki äitit on silti yhtä kunnioitettavia, vaikkei olis kun yksi lapsi. Mutta henk koht voin sanoateille, jota taistelette jo yhden tai kahden kanssa, että näiden viiden kanssa on paljon helpompaa, kuin kahden tai kolmen kassa ;)
Noista parista "isosta" (eka ja tokaluokkalainen) on jo paljon apua. Ekaluokkalainen poika esim syöttää jo sujuvasti 1-vuotiasta ja hyvällä mielellä. Pakolla en laita juttuja tekemään isompien, vaan senverran, mikä on on kiva tehä. Ei saa alkaa maistua pakkopullalle.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ViciousDream:
Mun mielestä monilapsiset perheenäidit(ja miksei isätkin) ovat ihailtavia. Ovat joutuneet luopumaan monesta asiasta kun ovat suurperheen päättäneet hankkia. Omasta ajasta, harrastuksista yms. Sitten on niitä, joilla monta lasta ja jotka eivät kykene hoitamaan heitä. :| Silloin ei tietenkään ihailtavaa. Tunnen kolme perhettä, joissa lapsia monta. Nämä kaksi edellä mainitsemaani ja yhden kuusilapsisen perheen. Tasapainoisia ja onnellisia perheitä. =) Paljon on työtä varmaan, mutta aina iloisia ja mukavia ovat nämä vanhemmat =)
Mulle on aina tärkeää perustelut.

Siispä MIKSI sinusta monilapsiset perheenäidit ovat ihailtavia. Miksi sinusta on hienoa, että joku luopuu itselleen tärkeistä asioista hankkiakseen esimerkiksi 5 tai kymmenen lasta? Mikä siinä on niin hienoa, että on paljon lapsia? Jos on hienoa, että tekee paljon työtä, niin mikä siitä tekee hienompaa, että nimenomaan lapsia tekee, miksei vaikka niin, että onnistuneesti yhdistää 2 lapsen kasvatuksen ja vaativan työn.
 
Luulen että ap:nkaan tapauksissa äitit ei oo luopunu kaikseta omastaan, vaikka tekstistä helposti sen käsityksen saa. Tietenkin on pakko luopua jostakin, mutta kyllä mä ainakin pidän kiinni joistakin tietyistä jutuista, oli niitä lapsia sitten yks eli kymmenen. Käyn yleensä yksin saunassa ja sillä siisti, siitä en luovu. Päiväkahvin juon myös rauhassa ja käyn uimassa, yksin, vähintään kerran viikossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Åsa:
Alkuperäinen kirjoittaja ViciousDream:
Pari tuttua odottaa viidettä lastaan. Vanhin lapsista molemmilla 7v. Hienosti jaksavat hoitaa lapsensa, viedä harrastuksiin, kerhoihin..lapset aina siistejä ja hyvinkäyttäytyviä. Äidit jaksavat laittaa ruokaa itse joka päivä, tinkivät aina omista menoistaan ja mukavuudestaan lasten tähden. Lapset kotihoidossa. Apua eivä saa pahemmin sukulaisilta vaan itse hoitavat. Kunnioitettavaa tuollainen. :flower:
Miten mun vähän kolahtaa korvaan tuo, että äiti on hyvä vasta kun uhrautuu lapsilleen 100% unohtaen samalla oman hyvinvointinsa :whistle:
Tottakai lapset ovat se tärkein juttu, mutta kuka oikeasti jaksaa jollei koskaan saa mitään omaa?
No minun kohdallani vaikka minulla onkin 7 lasta,niin jää kyllä omaa aikaa yllin kyllin. =) Vaikka joku kuvittelee että ei voi olla omaa aikaa kun on niin paljon lapsia ja tekemistä,niin mielestäni se oman ajan järkkääminen on järjestelykysymys.Ennen olin oikea neurootikko ja joka paikan piti olla tip top.Kaiken ylimääräisen ajan käytin siivoamiseen jen...Sitten kerran juttelin mieheni kanssa ja se sanoi että miksi siivoat ja puunaat koko ajan kun senkin ajan voisit käyttää itselleen. :whistle: Sitten tajusin että ei elämä ole siivousrätissä kiinni ja että mun pitää osata rentoutuakkin joskus.Nyt osaan ottaa rennommin ja mulla ainakin on omaa aikaa ihan tarpeeksi ja en koe olevani nyrkin ja hellan välissä. =) Tokihan se välillä on rankkaa kun lapsia saa olla kuskaamassa harrastuksiin jne...mutta mä ainakin nautin täysin siemauksin kun tiedän että lapsetkin nauttii.
 
lady of the lake
Mulla on vähän samanlaisia aatteita kun oon seurannu läheltä parin suurperheen eloa. Perheissä on hyvä henki ja kaikki puhaltaa ns.yhteen hiileen.ostain syystä näissä perheissä lapset käyttäytyy aina hyvin, esim.ruokapöydässä osataan käyttäytyä, istua paikallaan ja totellaan toisin ku meillä sillon tällöin...Ottavat myös ihailtavasti vieraansa huomioon, myös lapset näissä perheissä.Mutta kyllä näissä perheissä myös molemmat vanhemmat panostaa perhe-elämäänsä.Kateuttakin oon joskus tuntenut seuratessani tuota yhteishenkeä ja lasten käytöstä :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Saunahullu:
Alkuperäinen kirjoittaja Åsa:
Alkuperäinen kirjoittaja ViciousDream:
Pari tuttua odottaa viidettä lastaan. Vanhin lapsista molemmilla 7v. Hienosti jaksavat hoitaa lapsensa, viedä harrastuksiin, kerhoihin..lapset aina siistejä ja hyvinkäyttäytyviä. Äidit jaksavat laittaa ruokaa itse joka päivä, tinkivät aina omista menoistaan ja mukavuudestaan lasten tähden. Lapset kotihoidossa. Apua eivä saa pahemmin sukulaisilta vaan itse hoitavat. Kunnioitettavaa tuollainen. :flower:
Miten mun vähän kolahtaa korvaan tuo, että äiti on hyvä vasta kun uhrautuu lapsilleen 100% unohtaen samalla oman hyvinvointinsa :whistle:
Tottakai lapset ovat se tärkein juttu, mutta kuka oikeasti jaksaa jollei koskaan saa mitään omaa?
No minun kohdallani vaikka minulla onkin 7 lasta,niin jää kyllä omaa aikaa yllin kyllin. =) Vaikka joku kuvittelee että ei voi olla omaa aikaa kun on niin paljon lapsia ja tekemistä,niin mielestäni se oman ajan järkkääminen on järjestelykysymys.Ennen olin oikea neurootikko ja joka paikan piti olla tip top.Kaiken ylimääräisen ajan käytin siivoamiseen jen...Sitten kerran juttelin mieheni kanssa ja se sanoi että miksi siivoat ja puunaat koko ajan kun senkin ajan voisit käyttää itselleen. :whistle: Sitten tajusin että ei elämä ole siivousrätissä kiinni ja että mun pitää osata rentoutuakkin joskus.Nyt osaan ottaa rennommin ja mulla ainakin on omaa aikaa ihan tarpeeksi ja en koe olevani nyrkin ja hellan välissä. =) Tokihan se välillä on rankkaa kun lapsia saa olla kuskaamassa harrastuksiin jne...mutta mä ainakin nautin täysin siemauksin kun tiedän että lapsetkin nauttii.
Niin siis ootko töissä vain vaan kotona?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Saunahullu:
Alkuperäinen kirjoittaja Åsa:
Alkuperäinen kirjoittaja ViciousDream:
Pari tuttua odottaa viidettä lastaan. Vanhin lapsista molemmilla 7v. Hienosti jaksavat hoitaa lapsensa, viedä harrastuksiin, kerhoihin..lapset aina siistejä ja hyvinkäyttäytyviä. Äidit jaksavat laittaa ruokaa itse joka päivä, tinkivät aina omista menoistaan ja mukavuudestaan lasten tähden. Lapset kotihoidossa. Apua eivä saa pahemmin sukulaisilta vaan itse hoitavat. Kunnioitettavaa tuollainen. :flower:
Miten mun vähän kolahtaa korvaan tuo, että äiti on hyvä vasta kun uhrautuu lapsilleen 100% unohtaen samalla oman hyvinvointinsa :whistle:
Tottakai lapset ovat se tärkein juttu, mutta kuka oikeasti jaksaa jollei koskaan saa mitään omaa?
No minun kohdallani vaikka minulla onkin 7 lasta,niin jää kyllä omaa aikaa yllin kyllin. =) Vaikka joku kuvittelee että ei voi olla omaa aikaa kun on niin paljon lapsia ja tekemistä,niin mielestäni se oman ajan järkkääminen on järjestelykysymys.Ennen olin oikea neurootikko ja joka paikan piti olla tip top.Kaiken ylimääräisen ajan käytin siivoamiseen jen...Sitten kerran juttelin mieheni kanssa ja se sanoi että miksi siivoat ja puunaat koko ajan kun senkin ajan voisit käyttää itselleen. :whistle: Sitten tajusin että ei elämä ole siivousrätissä kiinni ja että mun pitää osata rentoutuakkin joskus.Nyt osaan ottaa rennommin ja mulla ainakin on omaa aikaa ihan tarpeeksi ja en koe olevani nyrkin ja hellan välissä. =) Tokihan se välillä on rankkaa kun lapsia saa olla kuskaamassa harrastuksiin jne...mutta mä ainakin nautin täysin siemauksin kun tiedän että lapsetkin nauttii.
Niin siis ootko töissä vain vaan kotona?
Kotona olen ihan.
 
hmmm
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ViciousDream:
Itse jos ajattelen itseäni monen lapsen äitinä niin olisin varmaan pöpilässä. Kahdessa taroeeksi mulle. Mutta jotkut on luotuja suurperheiden äideiksi. Ei siinä marttyyri tartte olla.
Joo mutta ärsyttää vaan tämä sota-ajan jäänne, että 18 lapsen äitejä palvotaan ja palkitaan. Onko se nyt muka jokin nykyajan ideaali, tämä planeettahan räjähtää jos kaikki tekee niin monta lasta. Eikö ole hienoa, että nainen voi olla äiti ja hoitaa pari lastansa hyvin ja siinä sivussa saada vielä paljon muutakin aikaan. Mä en näe tuota valtavaa lapsikatrasta välttämättä minään ihailtavana asiana, vaikka varmasti valtava työmäärä siinä onkin.
Hmmm. No kyllähän se räjähtää myös kun kaikki tekevät sitä muuta sivussa, se palkkatyö kun tuo rahaa ostella sitä elektroniikkaa ym. joka räjäyttää tämän pallon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ViciousDream:
Mun mielestä monilapsiset perheenäidit(ja miksei isätkin) ovat ihailtavia. Ovat joutuneet luopumaan monesta asiasta kun ovat suurperheen päättäneet hankkia. Omasta ajasta, harrastuksista yms. Sitten on niitä, joilla monta lasta ja jotka eivät kykene hoitamaan heitä. :| Silloin ei tietenkään ihailtavaa. Tunnen kolme perhettä, joissa lapsia monta. Nämä kaksi edellä mainitsemaani ja yhden kuusilapsisen perheen. Tasapainoisia ja onnellisia perheitä. =) Paljon on työtä varmaan, mutta aina iloisia ja mukavia ovat nämä vanhemmat =)
Mulle on aina tärkeää perustelut.

Siispä MIKSI sinusta monilapsiset perheenäidit ovat ihailtavia. Miksi sinusta on hienoa, että joku luopuu itselleen tärkeistä asioista hankkiakseen esimerkiksi 5 tai kymmenen lasta? Mikä siinä on niin hienoa, että on paljon lapsia? Jos on hienoa, että tekee paljon työtä, niin mikä siitä tekee hienompaa, että nimenomaan lapsia tekee, miksei vaikka niin, että onnistuneesti yhdistää 2 lapsen kasvatuksen ja vaativan työn.

Mun mielestä lasten kasvatus on vaativaa, siksi ihailen näitä äitejä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saunahullu:
No minun kohdallani vaikka minulla onkin 7 lasta,niin jää kyllä omaa aikaa yllin kyllin. =) Vaikka joku kuvittelee että ei voi olla omaa aikaa kun on niin paljon lapsia ja tekemistä,niin mielestäni se oman ajan järkkääminen on järjestelykysymys.
En tarkoittanut, etteikö suurperheen äideillä olisi omaa aikaa, vaan sitä ihmettelen, että jotkut ihannoi naista joka uhrautuu (sori huono sanavalinta) vain lapsille. Luopuu aina omista menoistaan, puurtaa ja puunaa. On siis pelkkä äiti, ei enää myös nainen tai vaikka "Maija".

Vähän huonosti ilmaistu kun nukkumatti jo kolkuttelee oven takana :) mutta toivottavasti joku tajus...
 
just
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin siis ootko töissä vain vaan kotona?
Kotona olen ihan.
[/quote]


No ihmekös se sitten että jää omaa aikaa?!?!?
[/quote]

Sinä ihmettelijä taidat olla yhden lapsen äiti. Kyllä minulla yhden lapsen työssäkäyvännä jäi enemmän omaa aikaa kuin kahden kotiäitinä. PUhumattakaan 7 lapsesta. Hohhoijaa. Jos yksi lapsi vie illasta sen 4 tuntia, 7 lasta vie 7*4 että kyllä varmasti saunahullu tekee enemmän työtä 7 lapsen kanssa (jos oli 7 lasta tämä lukumäärä) kuin joku työssäkäyvä.
 
Siis voiko äiti olla VAAN kotona? Eikö se äidin työ ole melko merkittävää siellä kotona. Kyllä minä en tunne olevani VAAN kotona. Vakituinen työpaikka ois oottamassa mut en malta/halua lähteä töihin kun lapset ovat pieniä ja tarvitsevat sitä äitiä kotona.
 
Totta hitossa 7 lapsen äidillä on töitä paljon kotona, vaikka kotiäiti oliskin. Helpommalla varmaan pääsisi jos menisi töihin. Ajatelkaapa sitä pyykkien määrää, tiskien vuorta ja hiekkaa lattioilla mitä sisään tulee noin monesta lapsesta. :eek: Meillä kaksi lasta, jotka päiväkodissa. Tiskiä tulee paljon, hiekkaa jatkuvasti eteisessä, pyykkiä pestään 1-2 koneellista päivässä, ruuanmuruja keittiössä..kyllä seitsemässä on jo hommaa tarpeeksi.
 
vieras

Mun mielestä lasten kasvatus on vaativaa, siksi ihailen näitä äitejä.[/quote]

Ootkos vähän yksinkertainen vai esitätkö vaan? Siis etkö tajua, että myös eräiden työ voi olla hyvin vaativaa?
 

Yhteistyössä