mie
Juuh, tätä itsekin pohdin, että miten se uhma vahingoittaa ja vaikeutta sitä perhe-elämää?? Minulla on kaksi poika, jolla kummallakin kova tahto ja uhmat ovat olleet räitseviä... Ei se meidän perhe-elämälle ole mitään tehnyt. Enemmänkin on näytännyt, että katsos, lapset kehittyvät ja se näyttää välillä olevan kovin hankalaa 2-vuotiaalle.Alkuperäinen kirjoittaja mangorahka:Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Sä et ilmeisesti ole lukenu ihan kaikkea...Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Tunnettu perheterapeutti, ammattikasvattaja Olavi Sydänmaanlakka sanoi, että on huono, kun nykyajan vanhemmat antavat lapsen sanella, miten elellään(curling-vanhemmuus) Kun se lapsi tarvitsee ne rajat. Se on rakkautta ja huolenpitoa, ja lapsi tuntee olonsa turvatuksi tälloin. Ja ninaTT, uhmaikään ja murrosikään kuuluu kapinointi ja uhma, toisilla se on vahvempi mitä toisilla, luonnekysymys.
*haukottelee* mä oon jo selittäny että curlingvanhemmuus on vähän eri juttu.
Sun mielestä kuuluu kapinointi. Mä en näe mitään järkevää selitystä miksi lapsella olis sisäänrakennettu tarve vahingoittaa ja vaikeuttaa perhe-elämää.
Mitenkä lapsen uhma "vahingoittaa ja vaikeuttaa perhe-elämää" ?
Normaalissa, tasapainoisessa perheessä ei mitenkään. Pinna saattaa välillä kiristyä, mutta se nyt ei liity tuohon mitenkään.