täysimetetty vauva 3kk: nuhaa ja aivastelee, KIPEÄNÄ siis! onko aihetta huoleen? onko muiden vauvat olleet flunssassa??

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
kiitos vastauksista, olen tosi huolissani :(
ajattelin että täysimetys suojaisi jotenkin, mutta ei. me vanhemmat ollaan oltu kipeinä, ja nyt ilmeisesti vauvakin saa flunssan oireita, nenästä olen niistänyt ja aivasteleekin pikkuinen, uninen oli eilen illasta.

onko teidän muiden vauvat olleet kipeinä? onko syytä huoleen?
 
Meillä alkoi sairastella (korvatulehduksia) vasta 1-v jälkeen.
Kyllä varmaan aika herkästi veisin lääkäriin pikkuisen, varsinkin jos nousee lämpöä.

muoks* ja jos nyt pitää tuo täysimetys tuohon vetää, niin ei ole ollut täysimetyksellä päivääkään.
 
jvv
On ollut flunssassa monesti, ensimmäistä kertaa 6 viikon iässä vaikka oli täysimetetty.
Menee ohi ajallaan, imetä paljon, se helpottaa vauvan oloa. Jos kuume nousee kovin niin sitten lääkitään tai mennään lääkäriin.
 
Meidän pikkunen taisi olla jo kuukauden ikäisenä ensimmäisessä flunssassa..ja on sen jälkeen ollut pari kertaa kipeänä..mutta äkkiä on parantunut..ei kannata olla huolissaan jos on vain tavallista pientä flunssaa..
 
just tyttö parantu toisesta flunssastaan..ja tosiaan myö ollaan miehen kanssa saatu tauti vauvalta, ei toisinpäin... ja ekan sairastamisen aikaan oli vielä täysimetyksellä...
nuhaa, yskää, vähän lämpöä ollu ja yks korvatulehdus... lääkäriin menisin jos kuumetta tai esim tosi itkuinen..
 
Heidi
No minä olen korvikkeella kasvattanut lapseni.. ikää 5kk ja ei ole ollut mitään ihottumia,eikä flunssia yms.. edes rokotukset eivät ole nostaneet kuumetta..

Että ei se imetyksestä ole kiinni lapsen terveenä pysyminen, turhaa vaahdotaan imetyksen tärkeydestä
 
Kuopus oli kuumeessa ja yskässä 4kk:n ikäisenä ja joutui kyllä osastolle sen yskän vuoksi. Ei saanut yskittyä limaa pois, joten avaavia annettiin pari päivää ja seurattiin hapetusta. Korvatulehduksen sai kaupan päälle :/
Niin ja täysimetyksen toivoin suojaavan, mut ei sillä kertaa.
 

Yhteistyössä