Täysi juomattomuus hoitojen aikana?

Eli kuinka moni on ollut ihan kokonaan koskematta alkoholipitoisiin juomiin hoitojen aikana ja niiden jälkeenkin, kun on odottanut plussausta?

Vai löytyykö niitäkin, jotka ovat juoneet/ ryypänneet?
Itse olen pitäytynyt ihan tipattomalla kannalla. En halua riskeerata yhtään mitään eli terveen lapsen haluaisin putkauttaa tähän maailmaan. =)
 
Mä en usko että muutamasta "alkoholista" on haittaa hoitojen aikana. Tiedän monen joka on ottanut ihan lärvit tietämättään raskaudesta.
Vaikka en ite juo paljon enkä tykkää olla humalassa niin olen kyllä ottanut viiniä tai lonkkua silloin tällöin. Muutenkaan en osaa olla hullun hysteerinen alkoholin tai lääkkeiden suhteen. Sairastan itse kilpirauhasen vajaatoimintaa mutta käyn säännöllisesti verikokeissa ja lääkitystä yritetään saada kohdilleen. Pelottaa että en sen takia raskaudu mutta varmaa ei ole.
Mutta vähän aiheesta poiketen... :)

Nyt alkaa loma ja rentoutuminen, paitsi että täytyy muistaa piikitellä.
 
Olen ollut yleensä täysraittiina hoitojaksot. Viimeksi oli kuitenkin sen luokan kilistelyä tiedossa Pregnyl-iltana, että kysyin hoitavalta lääkäriltä asiaa. Vastaus oli, että "pari voit ottaa rentoutuaksesi, mutta ei humalaa".

Etsin hiljattain hedelmättömyyteen liittyviä artikkeleita Suomen Lääkärilehden sivuilta. Numerossa 23/2006 oli katsausartikkeli, jonka loppupäätelmä oli, että "Naisella kohtuukäyttö voi heikentää raskaaksi tulemisen todennäköisyyttä, jos alkoholia käytetään ovulaation aikana".
 
Ekassa IVF-hoidossa oli pistelyaikana yksissä bileissä, joissa kyllä juhlittiin rankastikin. Mulla oli siellä piikki mukana ja tuikkasin sen kuin mikäkin narkkari vessassa. Lopputuloksenta tuli vain kaksi alkiota, ja pieleen meni se hoito, kun ne ei lähtentte kasvamaan. En usko että tuo juhlimiskeikka tietenkään yksistään vaikutti, mutta kun sitä ei koskaan tiedä. Nyt alkavasta tokasta hoidosta meinaan kyllä olla absolutistina ja myös täysin savuttomana. Eipä sitten aikakaan jää mitään arvailujen varaan! Samoin mies meinaa olla tipattomalla maaliskuulla :)
 
Hormonihirviö
Olen vähän ottanut vielä sumuaikana mutta piikkiaikana en sitten ollenkaan. Enkä myöskään piiniksellä. Ei se viina ainakaan paranna mahdollisuuksia raskautua. Piinipunkkua (puoli lasia) aioin kyllä ottaa tällä piiniksellä mutta saas nyt nähnä sitten. Välttelen särkylääkkeiden ottamistakin. Ainoastaan foolihappoa menee 1 tabu päivässä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.03.2007 klo 10:16 Kipsu kirjoitti:
Ekassa IVF-hoidossa oli pistelyaikana yksissä bileissä, joissa kyllä juhlittiin rankastikin. Mulla oli siellä piikki mukana ja tuikkasin sen kuin mikäkin narkkari vessassa. Lopputuloksenta tuli vain kaksi alkiota, ja pieleen meni se hoito, kun ne ei lähtentte kasvamaan. En usko että tuo juhlimiskeikka tietenkään yksistään vaikutti, mutta kun sitä ei koskaan tiedä. Nyt alkavasta tokasta hoidosta meinaan kyllä olla absolutistina ja myös täysin savuttomana. Eipä sitten aikakaan jää mitään arvailujen varaan! Samoin mies meinaa olla tipattomalla maaliskuulla :)
Mä otin sumujen aikana vielä muutaman siiderin mutta piikityksen aikana olin täysin juomatta. Silti hoidot jouduttiin jättämään kesken kun muniksia ei lähtenyt kasvamaan kunnolla.

Mä olen ajatellut asian niin, että sumujen aikana ei ole vielä niin kauheeta jos juo koska silloinhan lyödään sun omaa hormoonitoimintaa alas eli tulevalle lapselle siitä ei voi olla mitään haittaa. Piikkien aikana olen jo lopettanut juomisen kokonaan koska silloin kypsyy mahdolliset "vauvat" ja juominen ehkä voi haitata kehitystä.

Kauhean hysteerinen mä en kyllä asian suhteen ole. Lapsia syntyy paljon heikommistakin lähtökohdista.
 
Ekassa hoidossa käytin alkoholia, koska lääkäri oli sanonut, että kohtuudella voi käyttää. No ei sitten tärpännyt, alkiot eivvät olleet kovin hyviä. Toisessa hoidossa olin kokonaan juomatta, samoin mies oli juomatta 6 viikkoa ja saatiin top alkio, joka siirrettiin ja siitä olen nyt raskaana. En tiedä oliko alkoholilla vaikutusta, mutta näin meillä. Ja hyvä näin.
 
Löysin mielenkiintoisen diasarjan netistä.. Suosittelen tutustumaan. Pienelläkin määrällä voi olla merkitystä, vaikka niin ei uskoisikaan.

http://www.myllyhoito.fi/liitteet/myllyhoito-00010625-1.pdf
(diasarja)
http://www.myllyhoito.fi/liitteet/myllyhoito-00010625-3.pdf
(diasarjan oheismateriaali)

Minut herätti ainakin ajattelemaan..
 
Piukka
Tuo oli hyvää "pelottelumateriaalia" nuorisolle. Suuri osa ihan totta, mutta todella paljon jossittelua ja arvailua. Ja miten ihmeessä "sikiön elimet muodostuvat raskausviikoilla 2-8, jolloin epämuodostumienriski korkeimmillaan"!!?? Raskausviikolla 2 on vasta ovulaatioaika, eikä sikiöstä vielä tietoakaan, saatikka hedelmöittymisestä tai kiinnittymisestä. Siitäkin kestää vielä aikaa, ennen kuin äidillä ja sikiöllä yhteinen verenkierto.. Olikohan tuossa diaesityksessä käytetty mitään lähteitä, eipä niitä kyllä mainittukkaan. :/
 
olipas kummallinen diasarja: alkoholi lisää seksuaalista halukkuutta, partnerien määrä lisääntyy ja samoin raskauksien määrä :LOL: ..sit kuitenkin alkoholi aiheuttaa hedelmättömyyttä :whistle:

Kultainen keskitie ja maalaisjärki käyttöön, tuskin kukaan meistä mikään rapajuoppo on :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.03.2007 klo 09:24 Reetta kirjoitti:
Kultainen keskitie ja maalaisjärki käyttöön, tuskin kukaan meistä mikään rapajuoppo on :LOL:
Jos löytyy niitä rapajuoppoja, niin ehkä kannattaisi harkita lasten hankintaa vasta sitten kun on saanu juomisensa kuriin. :)
 

Yhteistyössä