Täydellinen nainen

  • Viestiketjun aloittaja Koff
  • Ensimmäinen viesti
Ehkäpä juuri se, että olen oppinut hyväksymään ihmiset normaaleina itsenään, jolloinka usein ovat kauniimpia. Näen kroppaan lisättävät muovit vain surkeana yrityksenä korjata sisäistä minää, jolloinka todellisuudessa tuo lisäys vain vie kauneutta poispäin.

Mielestäni on vain tervettä hyväksyä ihmiset sellaisina kuin ovat oikeasti. Nähdä se aitous. Jotenkin kaiken jälkeen tuntuu/näyttää vain itsestäänselvältä.

Uskon, että kuvan nainen olisi ollut kauniimpi omana itsenään.
Mikä sinä olet sanomaan miten kenenkin kuuluu tuntea itsestään. Ei se ole itsetunto kysymys jos haluat tatuoinnin, ei se ole itsetunto kysymys jos haluat korvikset.

Makuasia, jokainen tehkään itselleen sen mitä haluaa, niin kauan kun ei vahingoita toisia samalla. En minä nauti päästä varpaisiin tatuoidusta ihmisestä esteettisesti, mutta en minä näe että se on millään tasolla minun asia, kyse on vain esteettisistä erimielisyyksistä.

Tuskin kaikki hyväksyy minun läskejäkään, mutta muiden mielipiteillä ei ole merkitystä.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Blue
Haukkumista on aina. Ei se johdu vääristyneistä mainoskuvista.
Meillä 4v tyttö tuli joskus kertomaan että hänellä on kuulema liian iso peppu. No ei ollut kovin vaikea korjata asia kuntoon. Pepusta ei sen kummemmin ole mainostanut. Uskon vahvasti että hän tietää olevansa kaunis juuri sellaisena kuin hän on.

Heti kun vanhin tyttö alkoi kiinnittää huomiota median luomaan naiskauneuteen, me käytiin läpi mitä kaikkea siinä tehdään;valaistus, meikit yms, jotta ihminen saadaan näyttämään tietynlaiselta. Sen klassikoksi muovautuneen photoshop vidion youtubesta katsoivat porukalla samaan syssyyn+muita samantapaisia. Netti on täynnänsä matskua tuon asian saralta! Mielenkiintoisia dokumenttejakin asiasta löytyy.

Mä tiedän että meidän 11 veellä ei ole mitään epäselvyyttä miltä naiset näyttävät oikeasti.
Tämä ei olekaan se ongelma. Ongelma on se että mitä hän miettii lukiessaan ketjua jossa on täysin pilalleretusoitu nainen jota kehutaan täydelliseksi. Sitten kun siihen tulee sitä retusointia arvostelevia kommentteja niin paikalle tulee joku joka sanoo kaikkia arvostelijoita kateellisiksi.

Siinä on se pointti!! Ymmärtääkö tyttö kääntää sen kommentin niin että kunhan soittaa suutaan vai tuleeko hänelle pieni epävarmuus (joka sitten kasvaa tai katoaa) siitä poika todellakin ihailee tuota eikä pidäkään aitoja naisia minään (eli tulisiko tuohon epäluonnollisuuteen sittenkin pyrkiä koska sitä arvostelevat ovat vain kateellisia).

Tämä on se mitä minä olen koko ajan kritisoinut tässä ketjussa. Ei se että muotikuvia retusoidaan tai että on miljoona minua kauniinpaa naista maailmassa.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tämä ei olekaan se ongelma. Ongelma on se että mitä hän miettii lukiessaan ketjua jossa on täysin pilalleretusoitu nainen jota kehutaan täydelliseksi. Sitten kun siihen tulee sitä retusointia arvostelevia kommentteja niin paikalle tulee joku joka sanoo kaikkia arvostelijoita kateellisiksi.

Siinä on se pointti!! Ymmärtääkö tyttö kääntää sen kommentin niin että kunhan soittaa suutaan vai tuleeko hänelle pieni epävarmuus (joka sitten kasvaa tai katoaa) siitä poika todellakin ihailee tuota eikä pidäkään aitoja naisia minään (eli tulisiko tuohon epäluonnollisuuteen sittenkin pyrkiä koska sitä arvostelevat ovat vain kateellisia).

Tämä on se mitä minä olen koko ajan kritisoinut tässä ketjussa. Ei se että muotikuvia retusoidaan tai että miljoona minua kauniinpaa naista maailmassa.
:LOL: ongelmahan on oikeasti vain sinun mielessä.

netissä sanotaan paljon paljon paljon pahempia asioita joista voisi aatella "jos joku lapsi tämän lukisi niin..."

Ei se ole mikään syy olla puhumatta, että on olemassa sellaisia jotka ei siitä ymmärrä mitään, tämä palsta kuolisi samantien jos se olisi validi syy olla hiljaa.
 
Blue
:LOL: ongelmahan on oikeasti vain sinun mielessä.

netissä sanotaan paljon paljon paljon pahempia asioita joista voisi aatella "jos joku lapsi tämän lukisi niin..."

Ei se ole mikään syy olla puhumatta, että on olemassa sellaisia jotka ei siitä ymmärrä mitään, tämä palsta kuolisi samantien jos se olisi validi syy olla hiljaa.
Ongelma on myös minun mielessäni koska en todella hyväksy sitä että minua kutsutaan kateelliseksi siitä hyvästä että sanoin että kuvan naisen nännit ovat täysin väärässä kohtaa. Eli asia koski alunperin minua mutta jutun laajentuessa mukaan tuli myös lapset.

Lispetille kerroin vain sen pointin että missä kohtaa ja miksi alettiin niistä lapsista puhua.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Se on vanhempien ongelma kasvattaa lapsi ja selittää vaikeitakin asioita, yhteiskunta tai muut ihmiset eivät ole selvitysvelvollisuudessa ko. asiassa.

Ikävä kyllä kaikki ihmiset eivät kasvata kakaroitaan kuten on selvää monelle varsinkin kasvatustyössä olevalle eikä se auta miten lakia säädetään jatkuvasti. Aina vaan naurettavampia tilanteita syntyy kun vanhemmat skippaa velvollisuutensa ja lapsi jää hunningolle.

Se on ikävää että jos käsistä lähtee kasvatustyö niin nykyään on hyvin vähän työkaluja saada esimerkiksi aggressiivinen nuori aisoihin. Se on sitten poliisi ja kasvatustyön ammattilaiset jotka joutuu istumaan lapsen päällä kun se on laitonta normaali kansalaiselle.
 
Peyote
Se on vanhempien ongelma kasvattaa lapsi ja selittää vaikeitakin asioita, yhteiskunta tai muut ihmiset eivät ole selvitysvelvollisuudessa ko. asiassa.

Ikävä kyllä kaikki ihmiset eivät kasvata kakaroitaan kuten on selvää monelle varsinkin kasvatustyössä olevalle eikä se auta miten lakia säädetään jatkuvasti. Aina vaan naurettavampia tilanteita syntyy kun vanhemmat skippaa velvollisuutensa ja lapsi jää hunningolle.

Se on ikävää että jos käsistä lähtee kasvatustyö niin nykyään on hyvin vähän työkaluja saada esimerkiksi aggressiivinen nuori aisoihin. Se on sitten poliisi ja kasvatustyön ammattilaiset jotka joutuu istumaan lapsen päällä kun se on laitonta normaali kansalaiselle.
Onko sulla siis teini-ikäisiä lapsia?
 
säpäle harmaana
Se on vanhempien ongelma kasvattaa lapsi ja selittää vaikeitakin asioita, yhteiskunta tai muut ihmiset eivät ole selvitysvelvollisuudessa ko. asiassa.

Ikävä kyllä kaikki ihmiset eivät kasvata kakaroitaan kuten on selvää monelle varsinkin kasvatustyössä olevalle eikä se auta miten lakia säädetään jatkuvasti. Aina vaan naurettavampia tilanteita syntyy kun vanhemmat skippaa velvollisuutensa ja lapsi jää hunningolle.

Se on ikävää että jos käsistä lähtee kasvatustyö niin nykyään on hyvin vähän työkaluja saada esimerkiksi aggressiivinen nuori aisoihin. Se on sitten poliisi ja kasvatustyön ammattilaiset jotka joutuu istumaan lapsen päällä kun se on laitonta normaali kansalaiselle.
Eli maailman epäkohtia vastaan ei kannata taistella eikä niistä kannata keskustella, vaan pitää keskittyä kasvattamaan lapsi vain sietämään näitä ongelmia. Joo onhan se tietysti järkevää useimmissa asioissa, mutta eihän nämä sulje toisiaan pois ja toisaalta, eihän maailma voi muuttua, jos ei niitä asioita koskaan oteta esiin. Sinusta varmaan lapselle pitää mieluummin opettaa tappelemista, kuin tehdä koulukiusaamisen vastaista työtä?
 
vierass
Ekana mieleen tuli, että onpa hyvän näköinen nainen kuvassa, tarkemmin kun katsoi ni kyllä noi nännit vähän turhan ylhäällä on jos puhutaan "täydellisestä" kropasta.
 
Peyote
Häh? Miten se nyt liittyy mitenkään tähän? Ei kai me minun lapsista puhuta? Eihän me puhuta sinunkaan lapsesta / lapsista.
Sä puhut paljon tosta lasten kasvatuksesta, mediakasvatuksesta yms. Oot kovin varma, että on ihan helppo estää ettei kaikenlaiset kuvat vaikuta lapseen. Siks mä haluaisin tietää minkä verran sulla oikeesti on kokemusta asiasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29739477:
Eli maailman epäkohtia vastaan ei kannata taistella eikä niistä kannata keskustella, vaan pitää keskittyä kasvattamaan lapsi vain sietämään näitä ongelmia. Joo onhan se tietysti järkevää useimmissa asioissa, mutta eihän nämä sulje toisiaan pois ja toisaalta, eihän maailma voi muuttua, jos ei niitä asioita koskaan oteta esiin. Sinusta varmaan lapselle pitää mieluummin opettaa tappelemista, kuin tehdä koulukiusaamisen vastaista työtä?
No sulla on kyllä harvinaisen huono lukutaito jos tuon päättelit siitä mitä sanoin.

Turhaa se on ainakin että ulisee jostain nettikuvasta missä on alaston nainen. Täysin turhaa. Se miten kukakin sen näkee tai kokee on asia mikä on täysin ulottumattomissa, kun taas oman lapsen asenteisiin voit vaikuttaa kasvattamalla. Netissä et voi kasvattaa ketään.
 
Blue
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29739477:
Eli maailman epäkohtia vastaan ei kannata taistella eikä niistä kannata keskustella, vaan pitää keskittyä kasvattamaan lapsi vain sietämään näitä ongelmia. Joo onhan se tietysti järkevää useimmissa asioissa, mutta eihän nämä sulje toisiaan pois ja toisaalta, eihän maailma voi muuttua, jos ei niitä asioita koskaan oteta esiin. Sinusta varmaan lapselle pitää mieluummin opettaa tappelemista, kuin tehdä koulukiusaamisen vastaista työtä?
Eli minunkin olisi pitänyt myöntää olevani kateellinen kuvan naiselle eikä lähteä selittämään omaa lähtökohtaani sille miksi kuvaa arvostelin ja miksi en tunne olevani kateellinen.
 
Sä puhut paljon tosta lasten kasvatuksesta, mediakasvatuksesta yms. Oot kovin varma, että on ihan helppo estää ettei kaikenlaiset kuvat vaikuta lapseen. Siks mä haluaisin tietää minkä verran sulla oikeesti on kokemusta asiasta.
Miksi sinun pitää aina, kun sulla on eriävä mielipide, tehdä siitä jotenkin henkilökohtaista?

Ole ihan rauhassa eri mieltä. Ei sitä kukaan voi sinulta pois viedä.
 
säpäle harmaana
No sulla on kyllä harvinaisen huono lukutaito jos tuon päättelit siitä mitä sanoin.

Turhaa se on ainakin että ulisee jostain nettikuvasta missä on alaston nainen. Täysin turhaa. Se miten kukakin sen näkee tai kokee on asia mikä on täysin ulottumattomissa, kun taas oman lapsen asenteisiin voit vaikuttaa kasvattamalla. Netissä et voi kasvattaa ketään.
No eikö koulukiusaaminen ilmiönä ole myös sinun ulottumattomissasi? Jos yhteiskunnan asenne on se, että kiusaamiselle ei voi mitään, sitä tulee aina olemaan ja sille ei edes kannata tehdä mitään eikä siitä tarvitse puhua, niin mitä sinä sille asialle voit?
 
Peyote
Miksi sinun pitää aina, kun sulla on eriävä mielipide, tehdä siitä jotenkin henkilökohtaista?

Ole ihan rauhassa eri mieltä. Ei sitä kukaan voi sinulta pois viedä.
Jos käyt lukemassa ihan ajatuksella huomaat varmasti että olen keskustellut ihan asiallisesti. Kyllä useinkin, kun joku niin varmana sanoo mielipiteitään, halutaan tietää vähän henkilön taustoista. Jos puhuu kuvien vaikutuksesta tyttöihin ja etenkin vähättelee sitä, on ihan kiva tietää, onko henkilöllä itsellään tytärtä lainkaan tai minkä ikäinen tytär hänellä on.
 
Pessimisti
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29739500:
No eikö koulukiusaaminen ilmiönä ole myös sinun ulottumattomissasi? Jos yhteiskunnan asenne on se, että kiusaamiselle ei voi mitään, sitä tulee aina olemaan ja sille ei edes kannata tehdä mitään eikä siitä tarvitse puhua, niin mitä sinä sille asialle voit?
Eihän Kepsis kritisoinut puhumista vaan sitä foorumia, missä se tapahtuu. Mielestäni ainakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29739500:
No eikö koulukiusaaminen ilmiönä ole myös sinun ulottumattomissasi? Jos yhteiskunnan asenne on se, että kiusaamiselle ei voi mitään, sitä tulee aina olemaan ja sille ei edes kannata tehdä mitään eikä siitä tarvitse puhua, niin mitä sinä sille asialle voit?
Yhteiskunnan asenne on se ettei siihen uskalleta koskea 3 metrisellä seipäälläkään. Aiheen ohi tämä.
 
Tämä ei olekaan se ongelma. Ongelma on se että mitä hän miettii lukiessaan ketjua jossa on täysin pilalleretusoitu nainen jota kehutaan täydelliseksi. Sitten kun siihen tulee sitä retusointia arvostelevia kommentteja niin paikalle tulee joku joka sanoo kaikkia arvostelijoita kateellisiksi.

Siinä on se pointti!! Ymmärtääkö tyttö kääntää sen kommentin niin että kunhan soittaa suutaan vai tuleeko hänelle pieni epävarmuus (joka sitten kasvaa tai katoaa) siitä poika todellakin ihailee tuota eikä pidäkään aitoja naisia minään (eli tulisiko tuohon epäluonnollisuuteen sittenkin pyrkiä koska sitä arvostelevat ovat vain kateellisia).

Tämä on se mitä minä olen koko ajan kritisoinut tässä ketjussa. Ei se että muotikuvia retusoidaan tai että miljoona minua kauniinpaa naista maailmassa.
Hyökkäsin messiin lukematta ketjua sen kummemin, ylläripylläri.:D:ashamed:


Noh, kaipa tyttö myös ymmärtää sen että maailmassa on mielipide-eroja?
Se, kuinka panipuloitavissa ihminen on, on varmasti monen asian summa.


Saa kai poika ihailla molempia? Mä pidän noita tekaistuja kuvia viihteenä. Ihan sama kun pojat lukee sarjiksia missä sankarittarilla on mehevät muodot ja sentin vyötärö.

Kaipa se mun lopputulema on se että maailma on täynnänsä manipulointia ja vääryyksiä. Kaikelta ei varmasti voi lastansa suojella. Mutta vanhempi voi opastaa lasta oikeille raiteille ja käydä asioista keskustelua. Ja vielä kun osaisi tehdä asian niin että lapselle jää tilaa omille mielipiteille, ettei mieltä jyrätä lyttyyn.
 

Yhteistyössä