Tätä kauhua en tahtoisi kellekkään

  • Viestiketjun aloittaja vakkari harmaa
  • Ensimmäinen viesti
Mulla oli vuodenpäivät perässä häirikkö (17vuotiaana, asuin viel kotona silloin), tunne on kamala kun mihinkään ei voi mennä rauhassa. En uskaltanut porukoille sanoa, kun just oltiin päästy eroon isäni kimpussa olleesta naisesta (piinasi lähemmäs 10 vuotta) :/

Toivottavasti olisi joku kaikkia kyttäävä perverssi, eikä vain sinun perässä. Niistä henkilökohtaisista ihailijoista on vaikeampi päästä eroon. Eikä poliisikaan niille mitään mahda.
 
Uskon että tilanne kohdallasi on ollut todella karmiva ja pelottava.
Mä en kuitenkaan malta olla sanomatta että ei tämän takia kannata ottaa koiraa jos ei muuten olisi hankkimassa.
Koira elää kuitenkin vuosia, ja tämä tilanne tuskin 15 vuotta jatkuu...
Eli hankkikaa sillä rahalla vaikka vartija tai elektroniikkaa pihaan vartioimaan. Koirasta on enemmän vastuuta ja työtä kuin tavarasta =)
Tsemppiä asian kanssa!
 
Koiran ystävä
Koiraks ehdotan novascotiannoutajaa. Rotu on sopiva lapsiperheelle ja koolta keskikokoinen. Pitää kovaa meteliä aina vieraan saapuessa (ja tutunkin). On lapsiystävällinen seurakoira, ja minusta sopiva vahtikoiraksi. Kovaääninen ja agressiivisen oloinen. Ei silti tee kenellekkään mitään jos on oikein kasvatettu.
 
minni
Alkuperäinen kirjoittaja villitykset:
Uskon että tilanne kohdallasi on ollut todella karmiva ja pelottava.
Mä en kuitenkaan malta olla sanomatta että ei tämän takia kannata ottaa koiraa jos ei muuten olisi hankkimassa.
Koira elää kuitenkin vuosia, ja tämä tilanne tuskin 15 vuotta jatkuu...
Eli hankkikaa sillä rahalla vaikka vartija tai elektroniikkaa pihaan vartioimaan. Koirasta on enemmän vastuuta ja työtä kuin tavarasta =)
Tsemppiä asian kanssa!
samaa mietin... Eikä siitä koirasta vahtia tule välttämättä ilman kunnon koulutusta. Sillä noin 1200 eurolla mitä koirat maksaa saa vartiointipalveluja jo ihan kivasti! Kannattaa kysellä esim. Securitaksen kotivartiointipalveluja.
 
ap
eilen illallan sulkiessani koneen 2 jälkeen tuolla pihalla oli taas joku,tällä kertaa vaikka meinas jalat pettää niin mies soitti poliisit että tulevat ilman valoja.tuolla veti sitten peräkanaa meneen porukkaa ja kaiken pahan päälle tuosta aitan kulmalta löytyi rauta putki mistä otetaan sormen jälkiä poliisi asemalla.miestä ei saatu kiinni.pakkaamme laukkuja ja lähdemme toiseen kaupunkiin mökille,hain sairaslomaa hermot on pettämässä.en ole nukkunut koko yönä silmäystäkään ja en varmaan uskalla nukkua mökilläkään,ei hän kuitenkaan sinne tule,toivottavasti sitten mä saan hermoromahduksen se on ihan taattu,nyt vain itkettää kun päässä juoksee ajatus mitä tuo voi tehdä?miksei häntä saada kiinni?poliisi pitää hiljaista asiasta vielä ettei osaa varautua mies siihen että he jatkavat meidän poissa ollessa kiertämistä täällä.lehtiin laitamme asian sitten jos ei tätä miestä saada kiinni.tuo rauta putki tuskin oli ollut selänraaputtamista varten.nyt suljen koneen ja lähden autoon istumaan,joudut kotoasi lähtemään jonkun sekopään takia.no lapset ovat ensisijalla ja oma mielenterveys ei tätä kestä täällä.
hei.
 
vieras79
Saksanpaimenkoira pelottaa jo olemuksellaan ja on myös lempeä koti koira,luonteessa valmiina vahtimis vietti ja suojelee omiaan henkeen ja vereen.Rotikka on toinen mutta ei ole Yhtä helppo kuin sakemanni.Doopermanni olis paras mutta sille täytyy omistautua kokonaan,ei toimi perheellisellä varsinkaan äidillä.
Noi kaks ekaa rotua antaa "anteeks" pikku mokat ja unohdukset mutta dopperi ei.
Kaikki palveluskoira rodut toimii,pitkäkarvainen sakemanni on lässy luonteeltaan,ne on jaljostettuja sellasiks.
Jos räksyttäjän haluat ota karhukoira,tai pystykorva.
Aikiusen koiran ottamisessa on aina riskinsä mutta jos löydät 1-2v koiran se on hyvä....sitä vanhemmat on omineet jo paljon tapoja muualta.

Jos meidän ikkunan takaa joku kurkkis pistäisin koiria remmien päähän joka ikkunan alle ja ainakin kaks...hyi että se tunnevoi olla varmasti kauhee....
 
järkyttävää
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
eilen illallan sulkiessani koneen 2 jälkeen tuolla pihalla oli taas joku,tällä kertaa vaikka meinas jalat pettää niin mies soitti poliisit että tulevat ilman valoja.tuolla veti sitten peräkanaa meneen porukkaa ja kaiken pahan päälle tuosta aitan kulmalta löytyi rauta putki mistä otetaan sormen jälkiä poliisi asemalla.miestä ei saatu kiinni.pakkaamme laukkuja ja lähdemme toiseen kaupunkiin mökille,hain sairaslomaa hermot on pettämässä.en ole nukkunut koko yönä silmäystäkään ja en varmaan uskalla nukkua mökilläkään,ei hän kuitenkaan sinne tule,toivottavasti sitten mä saan hermoromahduksen se on ihan taattu,nyt vain itkettää kun päässä juoksee ajatus mitä tuo voi tehdä?miksei häntä saada kiinni?poliisi pitää hiljaista asiasta vielä ettei osaa varautua mies siihen että he jatkavat meidän poissa ollessa kiertämistä täällä.lehtiin laitamme asian sitten jos ei tätä miestä saada kiinni.tuo rauta putki tuskin oli ollut selänraaputtamista varten.nyt suljen koneen ja lähden autoon istumaan,joudut kotoasi lähtemään jonkun sekopään takia.no lapset ovat ensisijalla ja oma mielenterveys ei tätä kestä täällä.
hei.
voi kauhee!

 
vieras79
Alkuperäinen kirjoittaja minni:
Alkuperäinen kirjoittaja villitykset:
Uskon että tilanne kohdallasi on ollut todella karmiva ja pelottava.
Mä en kuitenkaan malta olla sanomatta että ei tämän takia kannata ottaa koiraa jos ei muuten olisi hankkimassa.
Koira elää kuitenkin vuosia, ja tämä tilanne tuskin 15 vuotta jatkuu...
Eli hankkikaa sillä rahalla vaikka vartija tai elektroniikkaa pihaan vartioimaan. Koirasta on enemmän vastuuta ja työtä kuin tavarasta =)
Tsemppiä asian kanssa!
samaa mietin... Eikä siitä koirasta vahtia tule välttämättä ilman kunnon koulutusta. Sillä noin 1200 eurolla mitä koirat maksaa saa vartiointipalveluja jo ihan kivasti! Kannattaa kysellä esim. Securitaksen kotivartiointipalveluja.
Tämän viellä lisään
Meillä on toi securitas palvelu ja suosittelen lämpimästi,mutta jos asut jossain syrjässä ei niiden palvelut välttämättä sinne yltä,kannataa kumminkin kysyä.Ja siinä on toiminto jolla voi hälyttää vartian kotiin vaikka olet itse siellä.Lastenkin on helppo käyttää....
Ja maksaa vähemmän kuin kunnon rotukoira.
 
lukinoinnoin
[poliisi pitää hiljaista asiasta vielä ettei osaa varautua mies siihen että he jatkavat meidän poissa ollessa kiertämistä täällä.lehtiin laitamme asian sitten jos ei tätä miestä saada kiinni.tuo rauta putki tuskin oli ollut selänraaputtamista varten.nyt suljen koneen ja lähden autoon istumaan,joudut kotoasi lähtemään jonkun sekopään takia.no lapset ovat ensisijalla ja oma mielenterveys ei tätä kestä täällä.
hei.[/quote]
ap istuu varmaan sie autossa jo mutta tuolla laittoi että poliisit tietävät että lähtevät.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras79:
Saksanpaimenkoira pelottaa jo olemuksellaan ja on myös lempeä koti koira,luonteessa valmiina vahtimis vietti ja suojelee omiaan henkeen ja vereen.Rotikka on toinen mutta ei ole Yhtä helppo kuin sakemanni.Doopermanni olis paras mutta sille täytyy omistautua kokonaan,ei toimi perheellisellä varsinkaan äidillä.
Noi kaks ekaa rotua antaa "anteeks" pikku mokat ja unohdukset mutta dopperi ei.
Kaikki palveluskoira rodut toimii,pitkäkarvainen sakemanni on lässy luonteeltaan,ne on jaljostettuja sellasiks.
Jos räksyttäjän haluat ota karhukoira,tai pystykorva.
Aikiusen koiran ottamisessa on aina riskinsä mutta jos löydät 1-2v koiran se on hyvä....sitä vanhemmat on omineet jo paljon tapoja muualta.

Jos meidän ikkunan takaa joku kurkkis pistäisin koiria remmien päähän joka ikkunan alle ja ainakin kaks...hyi että se tunnevoi olla varmasti kauhee....
Voi kun sakemannit olisikin luonnostaan omistajaa ja omistajan omaisuutta vartioiva koirarotu. Tänä päivänä harvasta sakemannista siihen on, niistä on tullut vuosien aikana "seurakoira saksanpaimenkoira"...
Suurinosa rodun edustajista ottaa ritolat pahan paikan tullen...

Vaikka itse olen täysin saksanpaimenkoira ihminen, niin rodun tilanne on silti helppo myöntää.
Dobermann sopii ihan hyvin perheenäidillekkin, kunhan ihminen tuntee rodun. :)

Ap, kamala tilanne, toivotaan ettei hiipparia enää näkyisi teillä päin.

 
Blingling harmaana
hirveän paljon voimia ap!! toivottavasti tuo hullu(hullut saadaan kiinni!
kaikenlaisia lahjoja sitä liikkuu vapaana!
minä en tämä nvuoksi koskaan suostuisi asumaan rivitalossa/omakotitalossa tai kerrostalon alimmassa kerroksessa,mun on pakko saada asua ylhäällä!
 
Meillä kävi yhtenä syksynä hiippari harva se ilta. Tilanne oli silloin sellainen, että silloinen mies oli reissussa töissä ja tuli kotiin vain joka toinen vl. Asuin tässä samassa omakotitalossa missä nykyäänkin siskoni ja esikoisen kanssa. Meillä ja muuallakin lähistön alueella, taaloissa joissa asui vain naisia, kävi joku hiimailija koputtelemassa, melkein joka ilta. Raukkis kun olen, niin en häntä nähnyt, kun en tosiaankaan uskaltanut katsoa ikkunasta. Ja jonkun verran varovainen se hiipparikin oli, kun yleensä paukutteli seiniä tai rännejä talon nurkalla.

Poliisille soitin jonkun kerran, mutta kiitos kuntaliitoksen sieltä vastattiin, jokakerta, että poliisit on nyt toisella paikkakunnalla, onkos sulla naapuria. Että kiitos vain poliiseille avusta. Naapurin hälytin silloin tällöin, jos hiimailija oli tavallista äänekkäämpi. Ja välillä tuli kaverit tänne iltaa istumaan ja kyttäilemään.

Kolistelut loppuivat, kun ensilumet satoivat. Eikä sen jälkeen ole mitään kuulunut. Ajattelin ensin, että kyseessä on joku tuttu lähistön asukas, kun näytti tietävän, missä taloissa ei miehiä asu. Mutta metsästä löytyi kummia juttuja kuten patja ja muuta kampetta. Kai sillä oli vain ollu aikaa tarkkailla, missä ei miehiä näy.

Vieläkin joskus pelottaa, mutta nykyään on onneksi mies, joka asuu saman katon alla. Ja joskus tulevaisuudessa hankitaan vielä koirakin. Ei kylläkään hiippailijan vuoksi vaan muuten.
 
villukka
En nyt ihan joka kohtaa jaksanut lukea mutta. Asutteko kerrostalossa?? Jos otatte koiran joka haukkuu herksti ohi kulkijoille niin sitten menee takuuvarmasti naapureilta hermot!! Jokuhan voi menn ohi ilman pahoja aikomuksia.
 
vieras
hyi kun alko menee kylmät väreet,toivottavasti hiippari saadaan kiinni tai älyää itse lopettaa.
Meillä joskus kun asuttiin kerrostalossa,toisessa kerroksessa oli alakerran aidan kautta kiivetty parvekkeelle,parvekkeelta löytyi tupakan stumppeja ja ovesta viistelyjälkiä,eli joku oli yrittänyt sisälle.
Itse ei tapaukseen herätty,mutta parvekkeen kaiteeseen laitettiin vaseliiniä,ja parin illan päästä alakerta oli herännyt rämähdykseen,joku oli pudonnut heidän pihakeinunsa päälle,jälkeen tältä ihmiseseltä oli jäänyt kenkä,mutta kerkes pois ennenkuin naapurit ehti parvekkeelle.
Mä en koskaan uskonut että olis ollu joku satunnainen hiippari,kuten polisi veikkasi,jollain oli luultavasti jotain henkilökohtasta,tosin en tiedä mistä syystä.
Samoihin aikoihin tuli outoja puheluita ja kerran ihmettelin kun kissa istui oven edessä että mitä siellä on,joku oli kädellä peittänyt ovisilmän ja postiluukusta kurkkaamalla näin jalt oven edessä.
Mut sitten ne loppui kun seinään.
 
neja harmaana
hyi HELV****!!!!!!!!! mä olisin niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin paniikissa! me asutaan onneks kolmannes kerrokses,mut silti välillä kuvittelen,että joku tulee katon kautta parvekkeelle ja yöllä jos käyn vessassa tms,nään että joku seisoo parvekkeella. mulla tosin on ihan hullu mielikuvitus,mut en tiiä....en suostuis ikinä olee yksin kotona jos noin kävis meille!!hui!!
 
neja
Alkuperäinen kirjoittaja villukka:
En nyt ihan joka kohtaa jaksanut lukea mutta. Asutteko kerrostalossa?? Jos otatte koiran joka haukkuu herksti ohi kulkijoille niin sitten menee takuuvarmasti naapureilta hermot!! Jokuhan voi menn ohi ilman pahoja aikomuksia.
öö...onko ihan tervettä kyylätä ikkunasta toisten asuntoihin??
 
CI
Mä joudun olemaan kolmen viikon välein 5 yötä kahdestaan lapsen kanssa samanlaisessa paikassa, kun mies yötöissä. Eli onhan tuo kamalaa, mutta täysin eria asia, jos mies on kotona.
 
liiketunnistin valot
liiketunnistin valot säikäyttää kyllä, tai niistä tietää ite milloin joku kulkee pihassa.. niin siilit kuin naapurin kissatkin tosin. mutta koirasta on iso vastuu ja riesa ainakin 10vuotta etiäpäin..
 
miina
miu pihalla just tossa yhentoista aikaan viuhahti poikia n parikymppisiä. Minähän siitä tuoksahin ja pation ovesta pihalle ja pojille karjumaan notta kulukevat tien kautta ja naapuriin ihan uluko-oven kautta. Pojaat kauhuissaan pinkoivat naapurin puolell,jonne olivat matkalla =0)
Ei muuta ku ääntä pihalle.
 

Yhteistyössä