Tätä kauhua en tahtoisi kellekkään

• Viestiketjun aloittaja vakkari harmaa
  • Ensimmäinen viesti
vakkari harmaa
tämä ei ole provo,enkä tahdo että tänne tulee asiattomuuksia kiitos.
itellä olo niin kauhee että vain saatava purkaa itteensä.
su ja ma välisenä yönä olin tullut töistä,kello 1 aikaa,kello oli 2 kun tulin keittiöön aamutakki päällä vessasta.en tiedä miten sitten katsoin ikkunasta ulos kun näin ne,kasvot ikkunassa.en varmaan olisi tajunnu tätä ellei hänen silmälasinsa olisi heijastanut kummasti valon ruudun takaa.
kukaan ei voi kuvitella sitä hetkeä mitä tunsin,en osannut muuta kuin huutaa huutaa ja huutaa.mies heräsi ja isommat lapset,mies oli ensin et höpö höpö oot omias nähny,olin et en varmaan ja itku tuli tahtomatta.mies sitten meni ulos ja tuli takasin todeten "on sie ollu joku,kukat oli tallottu"soitimme poliisit mutta mitä tässä voi kun tiedä kuka se oli ja asumme sivummalla.tällä helteellä ikkunamme on teletty,ovet salvattu ja minä en uskalla nukkua,edelleen itkettää en tajua miksi ja pelko on järkyttävä.edellis viikolla säikähdin puoli 2 aikaa töistä tullessani tiellä yksin kävellyttä miestä,siis mitä teki tällä tiellä,sanoin silloin miehelle että säikähdin kun tolla joku käveli pimeessä,en osannut silloin kiinnittää mitään huomiota tähän kun säikähdin niin paljon.
millä tää loppuu,miehelle sanoin et joko tulee "veri"koiria pihaan tai sit muutamme korkeammalle,tiedä kuka tulee ja tekee lapsille tai meille jotain.
TÄMÄ ON HIRVEETÄ,töihin pystynyt menee kun pelottaa tulla kotiin yöllä,nytkin väsyttää mutta pelottaa et suljet silmät se ikkunan takana ollut seisoo meidän sisällä..itku..

vieras
Mulla aikoinaan oli yks miesporukka "kimpussa",ja tulivat koputtelemaan öisin ym-tätä jatku yli puolivuotta,ja selalsen kammon sain.etten ikinä suostu asumaan kerrostalossa alinpana-Siihen liitty paljon muutaki..Toiset katsoo kämpästä vähä muuta,ja mä katson ekana et yltääkö koputtamaan ikkunaan

Äitiminäkin
Voin vain aavistaa miltä tuntuu , kun käy noin. Oletko miettinyt kuka se mahtaisi olla? olisiko joku sairas ihminen , joka on "ihastunut" ? saisitko joltain kaverilta lainaksi koiraa esim viikoksi? Mitä poliisi sanoi?

hui.. pelottavaa tosiaan! suosittelen tosiaan hankkimaan koiran tai pari.. jotain helposti haukkuvaa sorttia :D ja toinen hyvä vois olla sellaset lamput joka talon päätyyn mitkä syttyy jos joku liikkuu eli niis on se liiketunnistin. :hug: ja toivottavsti hiippari ei enää ilmesty.

öttismönkiäinen
Me asutaan keskellä kylää, mutta kerran oli tullut yksi mies keskellä yötä olohuoneeseen (meidän makkari vieressä) yksi ovi oli lukitsematta, koska sitä ei koskaan käytetty ja sieltä oli piuvannu sisään. Sillä oli muistaakseni isännälle asiaa (isäntä ajaa taksia)
Mut tuommonen ikkunan takana kyylääminen pelottaa ketä tahansa

ap
tänne on tulossa valot,koirille teemme tarhan tuohon pihaan ja pitäisi tietää mitä koiria vain ottaa?mitkä pitää meteliä ja puree jos on tarve,mutta ei ole muuten tavallaan agressiivisia,onko semmosia koiria?
poliisi ei pahemmin mitää voi,katselevat ja jos jotain epäilyttävää niin heti soittaa,ajelevat kun ehtivät öisin täällä.ei mitää epäilystäkään kuka voi olla,ja aikaisemmin tämän kesän aikana on mun kukat ollut liiskassa,olen typerä typerä ihminen muksuille saarnannut et eivät tallo niitä.tää on jotain hirveetä,sä et tiedä kuka tuolla on ja minkä takia.
päivällä en edes uskaltanut jäädä yksin..

:hug:
meillä keran itsensä paljastaja tuli runkkaamaan ikkunan taa. oli niin matala ikkuna (sillosessa vuokrakämpässä ). olin kaverin kanssa kotona. mies armeijassa. Kyllä pelotti parina päivänä sen jälkeen ei paljoon ikkunat olleet auki että vois tuuulettaa.

Hui kamala! Uskon, että pelottaa. En edes tiedä mikä oma olotilani olisi tuollaisen jälkeen.
Isäni luona ok-talossa oltiin käyty yöllä heidän nukkuessaan ja viety/varastettu tavaraa... kamalaa. Tuon jälkeen pelkäsin itsekin pitkään, vaikken isäni luona enää silloin asunutkaan.
Öitä ja voimia saada unen päästä kiinni :hug:

ap
niin asun nokialla vähän sivumassa,voisin sanoa tarkan sijainnin muille asuville mutta kohta tuolla on koko pitäjä hiippailemassa talon nurkissa ja sit taidan olla laitos tavaraa jo.

hyvä että valot saatte... jos ulkokoiraa/ tarhakoiraa ajattelitte niin esim. Norjanharmaahirvikoira ja Lapinkoira viihtyvät pihalla. Ja haukkuvat hyvin =) Sanotaan ettei haukkuva koira pure, mutta koiran kuin koiran voi kouluttaa "puremaankin"

ap
silmälasipäinen,kasvot pyöreähköt,jotenkin utuinen tai semmoinen mies,katselkaa iltaisin/öisin liikkuuko teidän nurkissa ketään sinne kuulumatonta tuommoista.hieman huono kuvaus mutta ei muuta nähnyt ja pelästyin niin kamalasti että meni huudoksi.
tajusin vasta etten edes tiedä onko hän lähtenyt heti livohkaan kun nähnyt että näin hänet vai katsoiko mua vielä pitkään..voi paska sanon vaan,taidan seota ite kohta tänne.

Tsemppiä sulle, ap, tiedän tunteen.
Pari vuotta sitten olin lapsuudenkodissani saunomassa yksin. Kylpyhuoneessa on 2 pienempää ikkunaa suht korkeella, eikä sillon niissä ollu verhoja. ja arvatkaa vaan, mitä ajattelin, kun siinä kuivasin itteeni ja tunsin et joku tuijottaa... katoin ikkunaan ja siellä oli joku nuori jätkä, kattoa tuijotti, ja samantien kun katsoin ikkunaan niin veti päänsä alas. Kiljuin ku hullu - hyi saasta mitä sen äijän päässä liikku ja en edes halua tietää kuin kauan oli siellä mun kylpemistä katellu!! Arvaatte vaan ettei meinannu kukaan uskoa et siellä oli joku ollu, "eihän täällä ketään liiku" jne jne. koskaan en saanu tietää kuka se oli, mut siitä oon myös varma etten ole niin sekopää et tuommosta kuvittelisin. Verhot kylppäriin kuitenki hommattiin.

Ap, älä jää yksin tuon pelon kanssa. Hommatkaa koira, ja sit semmonen liikkeeseen reagoiva pihavalo vois olla hyvä. Maailmaan näköjää mahtuu sairaita ihmisiä, joilla ei taida olla oikein omaa elämää...

Hui, kamala tilanne. :hug:
Itsekkin tuossa tilanteessa varmasti huutaisin kurkku suorana ja hyvä jos uskaltautuisin edes ulos tuon jälkeen.
Mitä teet työksesi ap? Olisiko joku voinut lähteä seuraamaan kun olet töistä päässyt? Hyi, nyt alkoi karmimaan toden teolla.
Mutta jaksamisia ja toivottavasti tuo hiippari saadaan kiinni ja pian. :hug:

:hug: ihan kamalaa.
mun tädille kävi pari vuotta sitten melkein samalla tavalla...hän asuu siis tosin kerrostalossa mutta maantasalla.Hän asuu yksin.
Heräsi yöllä siihen että parvekkeelta kuului jotain ääntä,oli ajatellut että lintuja siellä varmaan vaan on ja oli kääntänyt kylkeä ja jatkanut uniaan..hetken päästä oli havahtunut uudestaan ja katsonut parvekkeelle(parvekkeen ikkuna oli sängyn päädyssä)siis hän edelleen makasi sängyssä mutta käänsi pään niin että näki partsille.
Hänellä oli sälekaihtimet ikkunassa ja siellä näkyi kaksi hahmoa nenät kiinni ikkunassa...
juoksi siitä vessaan ja soitti poliisit.Poliisit tulivat melkein samantien ja yrittivät etsiä näitä henkilöitä mutta ei niitä enää löytynyt.
Tätini oli ihan järkyttynyt tapahtuneesta ja sai viikon sairaslomaa töistä.Hän hommasi heti parvekelasit ja lampun joka syyttyy liikkeestä.

minni
On todella karmaiseva tilanne ollut, mutta ei välttämättä vaarallinen heppu. Eli meillä päin kierteli aikoinaan ikkunoiden takana ihan "normi" tirkistelijä, eli sai kiksit vahtaamalla naisia salaa ikkunasta, mutta nämä tyypit ei siis tee muuta.

Mimosan äippä
mulla oli joskus työnantaja jonka luona kävi mies ikkunan takana runkkaamassa..talvella vielä mälli jääty seinään kiinni joten joutui sitä sitten puhdistamaan siitä... Poliisille ne soitti eikä voitu tehdä mitään. Hänen miehensä vielä matkusteli työkseen joten oli paljon kotona lapsen kanssa kaksin... Nauraen tätä juttua mulle kertoi, mutta voin vaan kvuitella että akanaan on ollut aika ahdistavaa.

Tälläisiä pervoja siis on ollut aina liikenteessä, eihän ne halua raiskata tai mitään vaan saa nautinnon siitä pelosta mitä nainen osoittaa. Jos olet koiraihmisiä niin suosittelen sen hankintaa, ei kyllä sen jälkeen pelota ja jos joku tunkeutuu pihaan niin päästää koiran niskaan muka vanhingossa, pysyypä sitten kaukana

pilkku
Ikävää, mutta älä sekoa. Pesäpallomaila ulko-oven viereen. Vinkiksi, jos koiraa olet ottamassa, ota saksanpaimenkoira (tai muu isokokoinen). Hirvikoiraa tai lappalaista ei kovin moni pelkää, mutta sakemannia jostakin syystä kyllä. Jos jollain kaverilla on iso koira, niin lainaa ensin sitä, voi hiippari pelästyä jo sitä. Eihän se sitä tiedä, että on lainakoira.
Meillä itsellä on iso, mutta tosi kiltin näköinen laumanvartijakoira. Kerran yx viljelijä tuli portista sisään keskellä päivää, ilman, että kukaan oli portilla vastassa (meillä mennään aina portille vastaan, ovikello on portin ulkopuolella) ja oli vähän vaille, ettei joutunut hampaisiin. Ja oli ennenkin nähnyt meidän koiran ja silitellyt sitä, kun oli kotiväki paikalla. Tosin meillä on melkein koko piha aidattu ja koira irti siinä.

pilkku
Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:
kaverilla on kaukasianpaimenkoira ja se kyllä pitää vieraat loitolla
On myös hyvä valinta ja ihana lasten kanssa, mutta vaatii aika hyvän koulutuksen, ei ihan ensikoiraksi kannata ottaa. Sakemanni on helppo koulutta ja herättää monissa pelkoa, siksi ehdotin sitä.

Äitinikin luona oli myös tirkistelijä...asui samoissa rivitaloissa kuin äiti...onneksi muutti pois niin sai äiti rauhan ja sen jälkeen hieman äitinikin muutti pois sieltä, itsekin asumme 1 kerroksessa mutta kuitenkin "puoli" kerrosta ylempänä ettei kukaan kyl yllä ikkunoihin eikä parvekkeelle ilman tikapuita, kamala ois jos joskus näkis kasvot ikkunassa :eek: :eek:

Kannattaa etsiä aikuista, jo vähän vanhempaa koiraa. Jolle olisi mielellään opetettu jo laumanvartioiminen ja pihalla tarhassa olo. Vahtikoira tosin on hyvä sisälläkin, koska jos koira on ulkotarhassa, niin eihän se estä hiippareita sisälle tulemasta, mutta jos laumanvartijakoira on sisällä, niin sinne ei niin vaan tullakaan. Ihan pienistäkin koirista löytyy hälyttävää sorttia, keskikokosesta isoon sitten niitä, jotka oikeasti puolustaa. Ja melkein mikä vaan koira puolustaa, jos isännän/emännän kimppuun hyökätään.

Yhteistyössä