eräs
Jostain syystä äitini on ollut mielessäni, vaikka en häneen ole ollut yhteydessä kolmeen vuoteen.
Lapsena äitini oli avioliitossa yksin, hän huolehti lapsista yksin, mikä tietysti aiheutti sen, että hän käytti remmiä paljon.
Olin kuusivuotias kun lopetin itkemisen kivusta. Me saimme isoveljen kanssa remmiä niin paljon.
Hän antoi tukkapöllyä niin, että minulla jolla oli vaaleat pitkät paksut hiukset, irtosivat tuppoina lattialle kun niitä harjattiin.
Hän löi remmillä isoaveljeäni niin ettei hän pystynyt istumaan, söi seisailtaan.
Isoveljeni tappoi itsensä murrosiässä. Hänellä oli vaikea masennus ja hänellä puhkesi skitsofrenia. Äitini halveksi häntä mielisairauden vuoksi eikä suostunut enää puhumaan veljeni kanssa.
Äitini halveksi minua koska kirjoitin paljon. Äitini itse oli hyvä kirjoittamaan, hän haaveili kouluttautumisesta, mutta ei päässyt sen takia koska teki lapsia.
Hän oli jumissa avioliitossa eikä edes itse halunnut lapsia, niin hän sanoi. Isäni pakotti hänet tekemään lapsia.
Äitini poltti päiväkirjojani, haukkui minua kirjoittamisesta, istui tuntikausia edessäni ja kertoi miten halveksuttava olen, kunnes lopetti koska en enää vastannut.
Soitin pianoa, äitini heitti samaan takkaan nuottini.
Kun muutin kotoa, äitini haukkui minut huoraksi suvun edessä.
Olen 35-vuotias.
En ole puhunut äitini kanssa sen jälkeen, kun hän kielsi apunsa minulta.
Olin ahdingossa, olin muuttanut uudelle paikkakunnalle lapseni kanssa, ja pyysin heiltä 40 euroa. Minulla ei oikeasti ollut kuin senttisiä joista kaavin maitorahat. Palkkapäivään oli kaksi viikkoa.
Itkin ja pyysin.
En saanut.
Minä en pyytänyt tulla tähän maailmaan. Minä en olisi halunnut tätä elämää.
Kaikilla muilla on perheet. Kaikilla on äidit ja isät. Jouluna kaikilla on oma perhe joka antaa lahjoja ja joiden luo voi mennä.
Joittenkin äidit kyselee kuulumisia, osallistuu lastenlasten hoitoon.
Olkaa kiitollisia te, joilla on suhde vanhempiin ja appivanhempiin.
Olisi se edes jonkinlainen.
Minä kärsin kovasti, koska minäkin haluan perheen ympärilleni niin kipeästi.
Minä haluan isän ja äidin jonka kanssa soitella ja jakaa kuulumisia.
Minä haluan joulun perheen kanssa.
Antaisin siitä mitä tahansa.
Lapsena äitini oli avioliitossa yksin, hän huolehti lapsista yksin, mikä tietysti aiheutti sen, että hän käytti remmiä paljon.
Olin kuusivuotias kun lopetin itkemisen kivusta. Me saimme isoveljen kanssa remmiä niin paljon.
Hän antoi tukkapöllyä niin, että minulla jolla oli vaaleat pitkät paksut hiukset, irtosivat tuppoina lattialle kun niitä harjattiin.
Hän löi remmillä isoaveljeäni niin ettei hän pystynyt istumaan, söi seisailtaan.
Isoveljeni tappoi itsensä murrosiässä. Hänellä oli vaikea masennus ja hänellä puhkesi skitsofrenia. Äitini halveksi häntä mielisairauden vuoksi eikä suostunut enää puhumaan veljeni kanssa.
Äitini halveksi minua koska kirjoitin paljon. Äitini itse oli hyvä kirjoittamaan, hän haaveili kouluttautumisesta, mutta ei päässyt sen takia koska teki lapsia.
Hän oli jumissa avioliitossa eikä edes itse halunnut lapsia, niin hän sanoi. Isäni pakotti hänet tekemään lapsia.
Äitini poltti päiväkirjojani, haukkui minua kirjoittamisesta, istui tuntikausia edessäni ja kertoi miten halveksuttava olen, kunnes lopetti koska en enää vastannut.
Soitin pianoa, äitini heitti samaan takkaan nuottini.
Kun muutin kotoa, äitini haukkui minut huoraksi suvun edessä.
Olen 35-vuotias.
En ole puhunut äitini kanssa sen jälkeen, kun hän kielsi apunsa minulta.
Olin ahdingossa, olin muuttanut uudelle paikkakunnalle lapseni kanssa, ja pyysin heiltä 40 euroa. Minulla ei oikeasti ollut kuin senttisiä joista kaavin maitorahat. Palkkapäivään oli kaksi viikkoa.
Itkin ja pyysin.
En saanut.
Minä en pyytänyt tulla tähän maailmaan. Minä en olisi halunnut tätä elämää.
Kaikilla muilla on perheet. Kaikilla on äidit ja isät. Jouluna kaikilla on oma perhe joka antaa lahjoja ja joiden luo voi mennä.
Joittenkin äidit kyselee kuulumisia, osallistuu lastenlasten hoitoon.
Olkaa kiitollisia te, joilla on suhde vanhempiin ja appivanhempiin.
Olisi se edes jonkinlainen.
Minä kärsin kovasti, koska minäkin haluan perheen ympärilleni niin kipeästi.
Minä haluan isän ja äidin jonka kanssa soitella ja jakaa kuulumisia.
Minä haluan joulun perheen kanssa.
Antaisin siitä mitä tahansa.