Tässä maassa ei saa poliisia paikalle, VAIKKA OVEA HAKATAAN KIRVEELLÄ?!

  • Viestiketjun aloittaja vierAS
  • Ensimmäinen viesti
vierAS
Siis miten voi olla mahollista? Mikä oikeesti voi olla kiireellisempi asia, kun kirvesmies oven ulkopuolella. Varsinkin, kun oven sisäpuolella on peloissaan oleva lapsiperhe...
Mihin vois tommosesta asiasta valittaa???
 
Jos kirvesmies on sisäpuolella niin se ainakin menee edelle.. Anteeksi kritiikkini, mutta poliisien resurssit on vedetty niin tiukille, että välillä pitää oikeasti valita kiireellistenkin tapausten välillä kun porukkaa ei ole joka paikkaan. Eikä mitään ap:ta vastaan, voin vain kuvitella miltä itsestä tuntuisi tuossa tilanteessa mutta ikävä kyllä näin on asiat. :hug:
 
Valituksen voi laittaa sinne taholle mikä supistaa määrärahoja ja työntekijöitten määriä. Vaikea on revetä moneksi. Ei se ole työntekijöitten syy jos joku muu on se joka sössii vaikkakin haukut saa se joka työtä tekee.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja HelmenTyttö:
Jos kirvesmies on sisäpuolella niin se ainakin menee edelle.. Anteeksi kritiikkini, mutta poliisien resurssit on vedetty niin tiukille, että välillä pitää oikeasti valita kiireellistenkin tapausten välillä kun porukkaa ei ole joka paikkaan. Eikä mitään ap:ta vastaan, voin vain kuvitella miltä itsestä tuntuisi tuossa tilanteessa mutta ikävä kyllä näin on asiat. :hug:
Mutta, entäs kun nyt 2 kk aikana se kirvesmies käynyt jo toistamiseen oven takana?
Eka kerran kun kirves paukkui, kesti poliisin tulo paikalle 2 tuntia. Ovi meni kokonaan vaihtoon, eikä tapausta tutkittu mitenkään. Silloin luvattiin, että seuraavan kerran saadaan poliisi paikalle 5 minuutissa, jos kirvesmies vielä tulee. No eipä näemmä toimi.

En siis ite ole, se kenen oven takana tapahtu, vaan läheinen kyseiselle perheelle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Silloin luvattiin, että seuraavan kerran saadaan poliisi paikalle 5 minuutissa, jos kirvesmies vielä tulee. No eipä näemmä toimi.
Tuokin on ikävä kyllä mahdotonta jos alueet ovat laajat. Täällä susirajalla alue on laajuudeltaan sellainen, että välimatkat laidasta toiseen voivat olla jopa 100 km ja liikkeessä yksi partio. Olisikohan mahdollista saada poliisit käymään ko. kirvesmiehen luona? Onko mahd. todistajia tms. jolloin ei tarvitsisi odottaa taas seuraavaa kertaa?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja HelmenTyttö:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Silloin luvattiin, että seuraavan kerran saadaan poliisi paikalle 5 minuutissa, jos kirvesmies vielä tulee. No eipä näemmä toimi.
Tuokin on ikävä kyllä mahdotonta jos alueet ovat laajat. Täällä susirajalla alue on laajuudeltaan sellainen, että välimatkat laidasta toiseen voivat olla jopa 100 km ja liikkeessä yksi partio. Olisikohan mahdollista saada poliisit käymään ko. kirvesmiehen luona? Onko mahd. todistajia tms. jolloin ei tarvitsisi odottaa taas seuraavaa kertaa?
Ei ole 100% varmuutta, kuka tuo kirvesmies on. Se tiedetään, että samassa rapussa tai talossa asuu, koska alaovea ei ole rikottu kummallakaan kerralla. Kyseessä vaan on erittäin iso kerrostalo, eikä kukaan tunnu tapausta tutkivankaan mitenkään. Ite ollaan kuvattu jäljet ovesta, mutta ei poliisit niitä ole halunnu nähä, eikä ole ite käynyt kuvaamassakaan...

 
ap
Niin ja siis tän viimesen tapauksen jälkeen, ei poliisit vaivautuneet paikalle ollenkaan :(
Kumma kyllä, että ite lähes joka ilta nään, kuinka noita poliisiautoja ajelee tossa ikkunan alla. Eikä niillä tosiaankaan oo IKINÄ ollu mitään kiirettä!
 
no hui
Mä soittaisin sinne poliisilaitokselle ja kysyisin että mikä mättää, ja aina vaa ylemmälle taholle jos ei tulisi vastauksia ja toimitnaa... Ei kuulosta kyllä kivalata ja normaalilta, VAIKKA resurssit olisivat kuinka pienet.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja no hui:
Mä soittaisin sinne poliisilaitokselle ja kysyisin että mikä mättää, ja aina vaa ylemmälle taholle jos ei tulisi vastauksia ja toimitnaa... Ei kuulosta kyllä kivalata ja normaalilta, VAIKKA resurssit olisivat kuinka pienet.
Poliisilaitoksella vaan selitetään, että kun on kiire ei jokapaikkaan ehi.
Entäpäs, jos toi kirvesmies hakkaa seuraavalla kerralla ittensä kokonaan ovesta läpi ja on kirveen kanssa sisällä? Mitäs sitten? Ei siinä enää kerkee uudestaan soitella poliisille, että "No nyt se ukko onkin sisällä, eikä enää oven takana. Saiskos nyt sen poliisin paikalle?"
 
Niinhän se menee!! Tiedän tapauksen jossa perheen isä heilui puukon kanssa kotona päissään, poliisin tulo kesi neljä tuntia... Vaikka kaupungissa asui tämä perhe. Aika harvalla tuskin enään tänä päivänä on suomesta sellainen kuva, että täällä hommat toimisi??
 
vieras
Minun mies kerran kaks tuntia ootti poliseja kavereitten kans ku yks hullu yritti ampua ne. Jos ne ei olis ollu konehallissa lukkojen takana niin kaikilla olis henki lähteny!!!
 
Kirvesmies
niin eiköhän kytät ilmesty paikalle ja ottavat sut kiinni pahoinpitelystä syytettynä, tai oikeasti ne ottaa sut kiinni sen takia kun olet mennyt rikkomaan valtion monopolia väkivallan käytössä.
 
Miimiäinen
Alkuperäinen kirjoittaja Nokoma:
Aika harvalla tuskin enään tänä päivänä on suomesta sellainen kuva, että täällä hommat toimisi??
Totta! Täällä Helsingissä asuessa sitä kummasti oppii, ettei turvallisuus tai terveydenhuolto ole todellakaan mikään itsestäänselvyys. Ärsyttää, kun jotkut tutut tuolta "maalta" kuvittelee, että Helsingissä on NIIN turvallista, kun poliisit on lähellä. Että, eihän se oo kun hujaus, että poliisit ovat paikalla, jos on hätä. Paskat
:headwall: :headwall: :headwall:
 
vieras
Hirveätä. Mä oon saanut poliisit paikalle aina kun olen kaivannut. (Ei niitä nyt montaa kertaa ole ollut.) Mutta ehkä olen sitten osunut soittamaan hiljaiseen aikaan. Mm. hiljentämään naapurin bileitä, joista sanoin, että voisivat tulla käväisemään siellä, jos nyt sattuvat ehtimään. Oli ilmeisesti tosi hiljaista (arki-ilta) kun olivat paikalla melkein heti. Eikä niillä tuntunut olemaan kiire poiskaan. Tuurista varmaan kiinni.
 
Miimiäinen
Oon siis toi ap, en vaan eka jaksanu kirjautua...
Eilen saatiin kirvesmies kiinni, kun se KOLMANNEN kerran oli oven takana. Poliisit saapu paikalle kylläkin sitten, kun ukko oli jo poissa oven takaa :/ Ukko saattiin kuitenki 4 poliisipartion ja kyynelkaasun avulla ulos omasta asunnostaan. Senkin jälkeen oli pannut aika kovasti hanttiin.
Nyt pitää vaan toivoa, ettei oo niin sairas, että haluu kostaa :(

Mistä noita hulluja aina löytyy?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Miimiäinen:
Oon siis toi ap, en vaan eka jaksanu kirjautua...
Eilen saatiin kirvesmies kiinni, kun se KOLMANNEN kerran oli oven takana. Poliisit saapu paikalle kylläkin sitten, kun ukko oli jo poissa oven takaa :/ Ukko saattiin kuitenki 4 poliisipartion ja kyynelkaasun avulla ulos omasta asunnostaan. Senkin jälkeen oli pannut aika kovasti hanttiin.
Nyt pitää vaan toivoa, ettei oo niin sairas, että haluu kostaa :(

Mistä noita hulluja aina löytyy?
kai jokin syy löytyy ?

 
Miri
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hirveätä. Mä oon saanut poliisit paikalle aina kun olen kaivannut. (Ei niitä nyt montaa kertaa ole ollut.) Mutta ehkä olen sitten osunut soittamaan hiljaiseen aikaan. Mm. hiljentämään naapurin bileitä, joista sanoin, että voisivat tulla käväisemään siellä, jos nyt sattuvat ehtimään. Oli ilmeisesti tosi hiljaista (arki-ilta) kun olivat paikalla melkein heti. Eikä niillä tuntunut olemaan kiire poiskaan. Tuurista varmaan kiinni.
Voiskohan nää poliisien työruuhkat johtua just näistä hälyytyksistä? Sitä onkin todellinen hätä kädessä, jos naapurista kuuluu meteliä...voi elämänkevät. Mulle tulis mieleenkään soittaa poliiseja tommosen takia, kun niillä on oikeitakin töitä.
 

Yhteistyössä