"Tässä iässä"


Olen jonkin aikaa seurannut tämän palstan keskusteluja. Minua ihmetyttää suuresti lähes joka välissä silmille hyppäävä "tässä iässä". Ettekö te tajua, että tämä palsta on 40 + ja se myös tarkoittaa naista, joka on äiti ja yli nelikymppinen.

Kertokaa minulle, mitä minä en "tässä iässä" enää voi tehdä?

Pitääkö lakata hengittämästä "tässä iässä"?


 
kahvis
tässä iässä eli 40+ pitäisi pukeutua sovinnaisesti eli mieluiten suorat housut, jakkupuku tms. Itse rakastan farkkuja, maastohousuja, isoja villapaitoja, fleecejä jne. ja voi itku, mitä mulkaisuja aina välillä saan.
En yritä olla nuorempi kuin olen, mutta en kertakaikkiaan viihdy ns. asiallisissa vaatteissa.
 
kianam
Vasta nyt tuntuu että, osaa nauttia lapsesta ja koti illoista.Joidenkin elämä vain kulkee eri lailla ja eikä numeroihin ole tuijottamista! Jokainen pukeutuu niinkuin tykää oli sitten 18v tai 50v.


 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.12.2004 klo 02:01 vieras kirjoitti:
Olen jonkin aikaa seurannut tämän palstan keskusteluja. Minua ihmetyttää suuresti lähes joka välissä silmille hyppäävä "tässä iässä". Ettekö te tajua, että tämä palsta on 40 + ja se myös tarkoittaa naista, joka on äiti ja yli nelikymppinen.

Kertokaa minulle, mitä minä en "tässä iässä" enää voi tehdä?

Pitääkö lakata hengittämästä "tässä iässä"?
olen huomannut että sinä olet aina se " vieras" jolla on hieman ärsyyntynyt sävy. mitä sitten aina vastaatkin. taitaa harmittaa jokin meissä o yli 40 vuotiaissa. kun ollaan " tässä iässä"
 
Tää ikä 40 ja vähän yli on aika hieno juttu. Meikäkin tiukoissa farkuissa kulkee jqa en ole edes koko ikä asiaa aatellu kaitpa tuo 4vee aurinkoinen poika pitää huolen siitä että olo on nuorekas
 
tämän ikäinen
En oikein ymmärtänyt tämän aloittajan tarkoitusta ! Tässä iässähän sitä ollaan. Ja jo tässä iässä sitä saa mulkaisuja joskus kulkiessaan farkuissa ja juoksennellessaan vireästi kuin olisi nuorempikin. Noilta nuoremmilta on kuultu kommentteja siitä, kuinka nelikymppisiltä pitäisi olla lapsenteko jo kielletty. Ovat varmaan kateellisia meidän viisaudesta. Vaikka henkilökohtaisesti olen kyllä sitä mieltä, ettei se ikä kaikille sitä viisautta tuo: jotkut ovat pätemisentarpeessa vielä yli viisikymppisinäkin, siinä iässä. Ajatelkaas, entäs kun me pääsemme siihen ikään; miten sitten villiinnytään !
 
Tässä iässä, Pitää osata nauttia itsestänsä, lapsista, miehestänsä (jos sellainen on) ja kaikesta mitä ympärillä on. Aivan samallalailla kuin olisi 20+ tai jotain muuta. Ei tämä 40+ ole mikään erikoinen ikä. Olkaa sellaisia kuin olette juuri niin nuorekkaita tai vanhoollisia kuin haluatte. NAUTTIKAA :)
 
semma
Tässä iässä... Niin no kyllä mulla tuntuu tämä ikä,kun on 2 aikuista lasta jo ja sitten 2,8kk vanha. Ei siis tunnu päässä,mut huomaan putoavani johonkin kummaan ikätyyppiin. Mä oon aina ollut rock-henkinen ja pukeutunut sen mukaan. Välillä tuntuu ettei saisi,mut ei mulle saisi konttorirotan vaatteita päälle. Pitää olla ja pukeutua sen mukaan mitä itse edustaa ja kuinka parhaiten viihtyy. En takoituksella yritä olla nuorekas, vaan oon ihan oma itseni... =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.12.2004 klo 16:48 näppis kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.12.2004 klo 02:01 vieras kirjoitti:
Olen jonkin aikaa seurannut tämän palstan keskusteluja. Minua ihmetyttää suuresti lähes joka välissä silmille hyppäävä "tässä iässä". Ettekö te tajua, että tämä palsta on 40 + ja se myös tarkoittaa naista, joka on äiti ja yli nelikymppinen.

Kertokaa minulle, mitä minä en "tässä iässä" enää voi tehdä?

Pitääkö lakata hengittämästä "tässä iässä"?
olen huomannut että sinä olet aina se " vieras" jolla on hieman ärsyyntynyt sävy. mitä sitten aina vastaatkin. taitaa harmittaa jokin meissä o yli 40 vuotiaissa. kun ollaan " tässä iässä"
Minä olen ihan alkuperäinen tämän ketjun aloittaja ja minua harmittaa meissä se, että tämä on jokin mystinen "tässä iässä". Minä olen 48 v., en ehkäise, käytän aina julkisilla paikoilla farkkuja, koska tykkään niistä ja vauva saa tulla.

Mitenkäs sinä olet hakkeroituttanut ip-osoitteita tietoosi? Jotain katettahan sinulla on väitteellesi, että olisin tänne useita viestejä laittanut ja jokin tietty tyyli niissä olisi. Minä en ole kirjautunut, joten nikistä se ei selviä, että sama on ja turha syyttää, koska vain rikollisella keinolla sen voit selville saada.


 
tässä iässä on äärettömän hyvä olla. Minusta se ikä mitä elää on aina se hyvä ikä. toki eletyt vuodet tuovat omat juttunsa elettyyn elämään. Jokainen käy läpi eri ikä vaiheet, tahtoipa tai ei.
nautitaan joka hetkestä! :wave: eikös vaan! vaikka oltaisiin tässä tai siinä iässä. ;)
 
Tässä iässä pitäisi nutturan olla tiukalla ja silmälasien mallia
*kekkonen*. Muusiikissa virret ja Olavi virta. Kaikessa pitäisi
osata säästää ja ajatella *vain* lasten parasta. Samoin kaikki
vähänkin *mukava ja viihteellinen* on ehdottomasti kielletty.
Samoin pitäisi muistaa aina ensin miehen tarpeet ja vihoviimeisenä
omat tarpeet. Sitäpaitsi tässä iässä ei enää ymmärrä mistään
mitään eikä pysty oppimaan uutta.

:kieh:

Semmoisiksi ne meitä luulee TÄSSÄ IÄSSÄ
 
nikitön vielä
musta toi ikä on korvien välikysymys. en kuulu vielä "teidän ikään", eli oon 28 v. mutta en haluis olla enää nuorempikaan, just nyt on hyvä olla "tässä iässä" ja mielenkiinnolla ootan aikaa kun oon "siinä teidän iässä".ihminen on niin vanha kuin tuntee olevansa ja mun mielestä te ootte kuiteski siinä "parhaassa iässä".on jo elämän kokemusta ja näkemystä erilailla tästä maailmasta.hatunnostot kaikille 40+ ja hännät ja leuat pystyyn!!
 
Ivana
Kokemusta ja näkemystä, enpä tiedä ;). Onko sitä nyt sen enempää kuin ennenkään. Mieli on samanlainen kuin kymmenen vuotta sitten, mutta todellakin nelikymppisiin (olen 40) suhtaudutaan joskus tietyin ennakko-odotuksin. Pitäisi olla jo tietynlainen, tietyllä tavalla pukeutunut, mieluummin vähän arvokkaampi rouva :LOL:
Itse pukeudun aina jakkupukuun, mutta se ei ole tanttamallistoa, vaan kevyt ja usein polven yläpuolelle ulottuva, ei silti mini. Pidän pitkät hiukset hajalla, kuten ennenkin, ja siitä tulee joskus kommenttia. Ihmetyttää, pitäisikö sitä nyt keritä päänsä, katkoa pitkät, paksut hiuksensa, jotka ovat aina saaneet olla valtoimenaan? Olen surullinen tämmöisistä ajatuksista :'(
Näin nelikymppisenä sitä kuitenkin tuntee olevansa jotenkin enemmän nainen kuin ennen :) Eikä se flirttailukaan entisajoista ole vähentynyt, päinvastoin. Nuorempana olin ujompi, mutta nyt jo uskaltaa, kun itsevarmuutta on tullut :). :whistle:
 
Suomineito
23 vuotiaana tunsin että olin ikäloppu, kaiken kokenut. 30 vuotiaana kriisissä mitä olen tai sitten en saanut aikaan. 40 täytettyäni tajusin että se kaikki mitä onneksi tunnetaan oli ympärilläni ja 44 vuotta täytettyäni tajusin elämässä olevat valinnat ja mahdollisuudet. Ihanaa kun elää ja muoti tulee perästä. Kaivakaa kaikki 80 luku vaatekaapeistanne 70 luku on jo perässäkulkijoiden juttu, vanha trendi.

terveisin, Suomineito
 

Yhteistyössä