TÄRKEÄÄ! KUN TYÖNANTAJA MAKSAA ÄIPPÄLOMAN EKAT 3kk PALKKAA...

• Viestiketjun aloittaja toista lasta odottava
  • Ensimmäinen viesti
toista lasta odottava
Niin tuleeko se palkka kuukausipalkan mukaan VAI keskituntiansion mukaan???? Koska minulla esim. tuo keskituntiansio on lisien takia monta sataa euroa isompi kuin pelkkä kk-palkkani! Työnantaja kuitenkin sanoi, että se menee kk.palkan mukaan... Enkä tiedä mistä voisin tämän tarkistaa edes?! En kuulu liittoon, joten sieltä eivät kuitenkaan mitään neuvo. Kaupanalalla olen töissä, vakituinen työsuhde, olen ollut tuolla 4 vuotta.

Tarvitsisin varmoja vastauksia ja jos olis jotain linkkiä!!

Kiitos tuhannesti, jos joku osaa auttaa!!!

vieras
Oletko ollut samassa työssä jo kauemmin? Siis niin kauan, että viimeisin vahvistettu verotuspäätös on samasta työpaikasta? Silloin sillä ei ole niin väliä, koska päivärahahan maksetaan sen mukaisesti ja jos työnantajan maksama palkka on pienempi kuin päiväraha, saat erotuksen Kelalta päivärahana.

hoitsu
jaa no minä olen hoitaja ja koska meillä myös lisät iso osa palkasta niin tottahan toki ne laskettiin mukaan siltä puolelta vuodelta kun laskelma tuloista tehtiin. Eikös se kelan ohje ole että kaikki puolen vuoden tulot huomoidaan.

Miira
" 19§ Lapsen syntymä

Perhevapaat

2. Äitiys-tai adoptiovapaalle lähtevälle työntekijälle maksetaan:

a. 3 kuukaudelta palkan ja sairausvakuutuslain äitiysrahan erotus tai
b. 3 kuukauden palkka, jolloin työnantaja hakee itselleen sairausvakuutuslain äitiysrahan.

Alle 37,5 tuntia tekevälle maksetaan palkan ja sairausvakuutuslain äitiysrahan erotus tai 3 kuukauden palkka vapaan alkua edeltävän 9 kuukauden keskimääräisen viikkotyöajan mukaan. Keskimääräisen viikkotyöajan jäädessä alle työsopimuksessa sovitun viikkotyöajan maksetaan erotus sovitun viikkotyöajan mukaan. "

Yhteistyössä