Tänään yllätyin. Lääkäri suositteli karppausta!

  • Viestiketjun aloittaja "sondersson"
  • Ensimmäinen viesti
muistatko
[QUOTE="Helekutti";23308774]Olen katsonut jo silloin kun tuli telkkarista. Ei mitään uutta mulle?[/QUOTE]

Siis tämänkin tiesit ennakkoon? Milloin olet siitä kuullut?

"Ensin tutkin aspartaattia, joka ei ole aspartaamia. Aspartaami on kahden aminohapon yhdiste, aspartaatin ja fenylalaniinin. Olin osoittanut, että aspartaattikomponenetti tuhoaa aivosoluja samalla tavoin kuin monosodiumglutamat (eli natriumglutamaatti E621). Pyysin Searlea lähettämään minulle näytteen aspartaamista, minkä he tekivätkin, syötin sitä hiirenpoikasille ja se aiheutti samanlaisia aivovaurioita, kuin aspartaatti ja glutamaatti"
 
kamalaa.... :-(
Nonniin, sit mahahaavaan kuolee tosi paljon ihmisiä vain siksi, että ihmiset eivät tiedä, että VOLTAREN ja Ipran aiheuttaa verenvuotoja (Verkkouutisissa lukee). No, pikkulapsille ei tietenkään kukaan sellaisia anna mutta minne se tieto jää, että natriumlauryylisulfaatti lääkkeissä ym aiheuttaa rakkuloita limakalvoille. Eipä ihme, jos ne sitten tulehtuu. Eikä kukaan kerro asioista edes sairaiden lastn vanhemmille:
http://www.crohnjacolitis.fi/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1273645085/4#4
 
korjausta !!!!
Nonniin, sit mahahaavaan kuolee tosi paljon ihmisiä vain siksi, että ihmiset eivät tiedä, että VOLTAREN ja Ipran aiheuttaa verenvuotoja (Verkkouutisissa lukee). No, pikkulapsille ei tietenkään kukaan sellaisia anna mutta minne se tieto jää, että natriumlauryylisulfaatti lääkkeissä ym aiheuttaa rakkuloita limakalvoille. Eipä ihme, jos ne sitten tulehtuu. Eikä kukaan kerro asioista edes sairaiden lastn vanhemmille:
Crohn ja Colitis ry - CCAFIN - Pienten cu/crohn lasten vanhempia?
VOLTAREN ja IPREN - tuli se toinen väärin tuohon kartettavien myrkkyjen listaan...

Ei kerro, ei.
En minäkään:-(
 
Helekutillle
Ja viljassahan on paljon glyfosaattijäämiä, ollut jo kauan! Luomuviljassa voi olla mykotoksiineita, jos se ei ole kunnolla kuivattua... Tiesit siis tästäkin, Helekutti?

"Yhdysvalloissa tiistaina julkaistussa raportissa väitetään, että Suomessakin käytössä olevan kasvimyrkyn vaarallisuus on salattu EU:ssa ja Yhdysvalloissa. Raportin mukaan EU:n komissio on tiennyt maailman eniten myydyn torjunta-aineen glyfosaatin vaaroista jo vuodesta 2002 alkaen.

Myrkky on myynnissä Suomessa, ja sitä käytetään sekä maanviljelyksessä että kotipuutarhoissa. Aineen tunnetuin kauppanimi on Roundup. Asiasta kertoi Huffington Post.

Tutkimuksissa myrkyn on todettu aiheuttavan laboratorioeläimille sikiövaurioita ja keskenmenoja. Raportin mukaan viranomaiset ovat kuitenkin salanneet tietoja aineen terveysvaikutuksista. Saksan elintarvikeviranomainen väitti viime vuonna, että myrkyn yhteyttä sikiövaurioihin ei ole todettu.

EU:n oli alun perin tarkoitus uudelleen arvioida aineen vaikutuksia ensi vuonna, mutta arviointia siirrettiin vuodelle 2015. Ensi vuonna on tarkoitus astua voimaan nykyistä tiukemmat määräykset EU:n alueella käytetyistä tuholais- ja kasvimyrkkyistä.

Tutkijat havaitsivat glyfosaattia kestävän geenimuunnellun viljan aiheuttavan keskenmenoja maatilojen eläimille. Viljan oheen on kytkeytynyt aiemmin tuntematon taudinaiheuttaja, jonka elinolot kasvimyrkky mahdollistaa. Tätä viljalajiketta on kutsuttu nimellä "Roundup Ready Crops" eli suoja-myrkkyvalmiiksi viljaksi.

Huffington Postin mukaan Roundup-kasvimyrkkyä valmistava Monsanto ajaa parhaillaan EU-parlamentissa läpi geenimuunnellun viljan kasvattamista sallivaa lainsäädäntöä. Raportin julkaisi Earth Open Source –niminen järjestö, joka edistää kestävää ruuan tuotantoa."
 
"Helekutti"
Paula-täti, olet ihan vitun sekaisin. Onko siniset pillerit taas loppu? Nostelet ihan helvetin vanhoja ketjuja.

Glyfosaatti ja mykotoksiinit on mulle vanhoja tuttuja. Siksi en syö viljoja, pähkinöitä enkä linssejä.
 
:-D
[QUOTE="Helekutti";30105735]Paula-täti, olet ihan vitun sekaisin. Onko siniset pillerit taas loppu? Nostelet ihan helvetin vanhoja ketjuja.

Glyfosaatti ja mykotoksiinit on mulle vanhoja tuttuja. Siksi en syö viljoja, pähkinöitä enkä linssejä.[/QUOTE]

Siniset pillerit? Mitä ne ovat?
Sinisestä väriaineesta tulee migreeni joillekin ja siksi en ikinä ottaisi sellaisia.
Enkä käytä mitään muitakaan, kun paremmin pärjään - jopa ilman mitään D-vitamiinilisiä ym:)

Pähkinöistä on muuten tosi hyvää sellainen luomupähkinävoi, mitä sekoitan luomurahkaan:)

Viljoista muuten ainoastaan ohrassa ei sallita neonikotinoideja... Mut korrenvbahvistajia varmaan käytetään niissäkin, jos eivät ole luomua. Harmi, et niin harva saa ikinä tietää, mitä kaikkea vikaa viljoissa on - torjajyviä ja selmmosta. Mut ei se sitä tarkoita, etteikö kunnollista viljaa olisi olemassa. Eihän meitä suomalaisia varmaan olis olemassa, jos ei oltais kasvatettu ohraa? Eipä silti, ihan hyvin pärjää ilman viljaakin, mut lähiluomuohraa käytän kyllä ihan periaatteesta. Eikä rieskaan tarvitse laittaa mitään nistatusaineita, kun tekee sen aina pottumuusiin, mitä jäi kattilaan ja ruokailun jälkeen ja lisää siihen purkillisen luomukermaviiliä. No, se alumiini niissä nostatusaineissa ei sovi mulle, mut ajatella, jos sen takia vältyn alzheimerin taidilta - sehän tunnetusti aiheuttaa sitä.

Googlaapa arnoldus ja alumiini...
 
"Helekutti"
Ja mietitkö edes mitä paskaa tonne "blogiisi" kirjoitat:

"Luomulihapullissakin proteiinia on 17g, mutta kai täyslihavalmisteissa täytyisi olla sitä 100% ?"

Siis ihan totta hei, etkö tajua? Ei liha ole 100 % proteiinia vaikka leikkaisit sen suoraan elukasta.
 
masennus...
Siis tämänkin tiesit ennakkoon? Milloin olet siitä kuullut?

"Ensin tutkin aspartaattia, joka ei ole aspartaamia. Aspartaami on kahden aminohapon yhdiste, aspartaatin ja fenylalaniinin. Olin osoittanut, että aspartaattikomponenetti tuhoaa aivosoluja samalla tavoin kuin monosodiumglutamat (eli natriumglutamaatti E621). Pyysin Searlea lähettämään minulle näytteen aspartaamista, minkä he tekivätkin, syötin sitä hiirenpoikasille ja se aiheutti samanlaisia aivovaurioita, kuin aspartaatti ja glutamaatti"
MASENNUSL
 

Yhteistyössä