Tänään yllätyin. Lääkäri suositteli karppausta!

  • Viestiketjun aloittaja "sondersson"
  • Ensimmäinen viesti
"hoitsu"
Olen itse terveysalan ammattilainen ja suosittelen karppausta lääkärin ohjeiden mukaisesti. Virallisesti joudun tietenkin "esittämään" myös sen virallisterveellisen ruokavalion mutta en missään nimessä suosittele sitä kenellekään. Kehoitan olemaan tarkkana siitä, mitä sinne suuhunsa laittaa ja etsimään tietoa. A.Heikkilä on kirjoittanut aiheesta erittäin laajasti ja ymmärrettävästi. Kirjastoista saa kirjoja lainaksi ja suosittelen lämpimästi.
Ruokavaliolla paranee/lievittyy niin tulehdukselliset taudit kuin diabeteskin.
 
[QUOTE="hoitsu";23121007]Olen itse terveysalan ammattilainen ja suosittelen karppausta lääkärin ohjeiden mukaisesti. Virallisesti joudun tietenkin "esittämään" myös sen virallisterveellisen ruokavalion mutta en missään nimessä suosittele sitä kenellekään. Kehoitan olemaan tarkkana siitä, mitä sinne suuhunsa laittaa ja etsimään tietoa. A.Heikkilä on kirjoittanut aiheesta erittäin laajasti ja ymmärrettävästi. Kirjastoista saa kirjoja lainaksi ja suosittelen lämpimästi.
Ruokavaliolla paranee/lievittyy niin tulehdukselliset taudit kuin diabeteskin.[/QUOTE]

Juuri minäkin ostin 2.tyypin diabetesta sairastavalle äidilleni Heikkilän kirjan Diabeteksen hoito ruokavaliolla, silläkin riskillä, että kokee sen tuputtamisena. Saapahan ajattelemisen aihetta kuitenkin ja kyseenalaistaa ne diabetesliiton antamat ohjeet.
 
:-D
Yks juttu, mikä saattaa olla ristiriidassa käytännössä... Kun meidät on aivopesty rasvattomaan ruokavalioon, me vaan ei osata ottaa esim suolatonta voita tarpeeksi paljon tai jättää niitä purkkivitamiineja ottamatta, vaikka ne saattaa hyvinkin ärsyttää mahaa niin paljon, ettei mitään imeydy elimistöön. Sitä ei voi Heikkiläkään tietää, miten ihminen ne jututu omaksuu, käytännössä. Itse en siedä teollista askorbiinihappoa YHTÄÄN ja sillä höystetyt sapuskat pikkuvauvakin yökkää... ei sellainen voi tarpeellista kenellekään! Luonnon C-vitamiini on ihan eri asia tietysti.
 
olennaista
[QUOTE="hoitsu";23121007]Olen itse terveysalan ammattilainen ja suosittelen karppausta lääkärin ohjeiden mukaisesti. Virallisesti joudun tietenkin "esittämään" myös sen virallisterveellisen ruokavalion mutta en missään nimessä suosittele sitä kenellekään. Kehoitan olemaan tarkkana siitä, mitä sinne suuhunsa laittaa ja etsimään tietoa. A.Heikkilä on kirjoittanut aiheesta erittäin laajasti ja ymmärrettävästi. Kirjastoista saa kirjoja lainaksi ja suosittelen lämpimästi.
Ruokavaliolla paranee/lievittyy niin tulehdukselliset taudit kuin diabeteskin.[/QUOTE]



Ei parane, jos samalla syö sellaista, mikä sitä tulehdusta aiheuttaa:
Kiitos vinkistä - karppaus.info :: keskustelufoorumi
 
olennaista
[QUOTE="hoitsu";23121007]Olen itse terveysalan ammattilainen ja suosittelen karppausta lääkärin ohjeiden mukaisesti. Virallisesti joudun tietenkin "esittämään" myös sen virallisterveellisen ruokavalion mutta en missään nimessä suosittele sitä kenellekään. Kehoitan olemaan tarkkana siitä, mitä sinne suuhunsa laittaa ja etsimään tietoa. A.Heikkilä on kirjoittanut aiheesta erittäin laajasti ja ymmärrettävästi. Kirjastoista saa kirjoja lainaksi ja suosittelen lämpimästi.
Ruokavaliolla paranee/lievittyy niin tulehdukselliset taudit kuin diabeteskin.[/QUOTE]



Ei parane, jos samalla syö sellaista, mikä sitä tulehdusta aiheuttaa:
pikkuhoo+
ttp://karppaus.info/forum/viewtopic.php?p=722917#p722917
 
ihmettelee
[QUOTE="sondersson";22939933]Masennuksen hoitoon, piristää kuulemma ja pitää mielialan tasaisempana.
Karppailua olen muutenkin pitänyt terveellisempänä ruokavaliona kuin virallisterveellistä, mutta yllätyin kun kuulin että vihdoin löytyy ajantasalla olevia lääkäreitäkin.[/QUOTE]

siis mitä yllättävää tossa on? mitäs olet niin läski?
 

Yhteistyössä