tänään meidän pikku-ukko kohta 3kk kääntää uuden sivun

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No eikös pääasia ole pienen hyvinvointi? Ei se susta huonompaa äitiä tee vaikka kiinteitä antaisitkin lisäks!
Ehdottomasti näin!
Sitä vaan mietin että onko lapsen masu noin pienenä valmis muuhun kuin maitoon?
kardiologin mielestä on ja onpahan sitä ennen alotettu kiinteät jopa kuukauden iässä ja pitkäänhän se suositus oli 2kk.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja whatever:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No eikös pääasia ole pienen hyvinvointi? Ei se susta huonompaa äitiä tee vaikka kiinteitä antaisitkin lisäks!
no sehän se on kun se paras eväs olis sitä maitoo, enkä mä itteäni huonommaksi tunne harmittaa vaan :(
Jos se maito olis ollu parasta evästä, niin painoa olis tullu enemmän. Teidän tilanteessa se ei ole ollut ihan parasta, mistä sitten johtuukaan. Älä harmittele! Mä oon saanu kaksviikkoisena tuoremehuja ja kohta pian raasteita! Ja ihan terve oo ollu.
 
tsemppiä sulle
Alkuperäinen kirjoittaja whatever:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No eikös pääasia ole pienen hyvinvointi? Ei se susta huonompaa äitiä tee vaikka kiinteitä antaisitkin lisäks!
no sehän se on kun se paras eväs olis sitä maitoo, enkä mä itteäni huonommaksi tunne harmittaa vaan :(
no mutta, soossia vaan vauvalle suuhun ja maitoa päälle, eikös? ei se sun maitoasi huonommaksi muuta, jos vauva popsii sen lisäksi vähän välipalaakin. :) hyvä siitä tulee silti, etkä sä tota täysimetyksen loppumista enää 10 vuoden päästä edes muista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tsemppiä sulle:
Alkuperäinen kirjoittaja whatever:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No eikös pääasia ole pienen hyvinvointi? Ei se susta huonompaa äitiä tee vaikka kiinteitä antaisitkin lisäks!
no sehän se on kun se paras eväs olis sitä maitoo, enkä mä itteäni huonommaksi tunne harmittaa vaan :(
no mutta, soossia vaan vauvalle suuhun ja maitoa päälle, eikös? ei se sun maitoasi huonommaksi muuta, jos vauva popsii sen lisäksi vähän välipalaakin. :) hyvä siitä tulee silti, etkä sä tota täysimetyksen loppumista enää 10 vuoden päästä edes muista.
no juu ehkei kymmenen vuoden päästä enää :D
 
viiden äiti
Alkuperäinen kirjoittaja whatever:
nyt se on sitten väistämättömästi edessä, kiinteiden alotus, jotenki harmittaa kauheesti, olisin halunnu vielä täysimettää :/
Minä täysimetin tytärtäni puoli vuotta, kasvoi hyvin ja neuvolassa sanoivat riittävän. Vasta silloin aloimme opetella kiinteitä.
 
just
Alkuperäinen kirjoittaja viiden äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja whatever:
nyt se on sitten väistämättömästi edessä, kiinteiden alotus, jotenki harmittaa kauheesti, olisin halunnu vielä täysimettää :/
Minä täysimetin tytärtäni puoli vuotta, kasvoi hyvin ja neuvolassa sanoivat riittävän. Vasta silloin aloimme opetella kiinteitä.
no olipa tästä sun viestistäs apua tolle äidille!! typerys.
 
milli
Miksei hannamaria lapsen masu kestäisi kiinteitä? Muuttuuko lapsen vatsan kehitys ja kyvyt parissakymmenessä vuodessa niin paljon, että kun vielä 80-luvulla sai kiinteitä huoletta antaa 3 kk ni yhtäkkiä 20 v. myöhemmin ei masu kestä?

En tajua tätä asennetta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja viiden äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja whatever:
nyt se on sitten väistämättömästi edessä, kiinteiden alotus, jotenki harmittaa kauheesti, olisin halunnu vielä täysimettää :/
Minä täysimetin tytärtäni puoli vuotta, kasvoi hyvin ja neuvolassa sanoivat riittävän. Vasta silloin aloimme opetella kiinteitä.
no olipa tästä sun viestistäs apua tolle äidille!! typerys.
juu, ei mua haittaa :) mä olen täysimettäny isompaa poikaa 5kk ja tyttöä 6kk, esikko sai myös soseita jo 3kk iässä. kuopus on sydänvikainen ja kun pumppu tekee normaalia enemmän työtä, kuluttaa se myös energiaa eikä maito näinollen enää riitä :/

 
Alkuperäinen kirjoittaja miero:
luin profiilisi ja mietein, että oletko jo tutustunut sydänlasten vanhempien sähköpostilistaan? siellä olisi samassa tilanteessa olevia äitejä montakin :hug:
sydänlasten intranettiin olen tehny hakemuksen mutta sen käsittely näkyy kestävän tai sit mun pitää tehä kohta uus hakemus
 
vieras
häh?eikös se oli normaalia alottaa ne 3kk iässä??tossa mitään epänormaalia ole kukin tyylillään ja ap suotta stressaa elämä on mitä on,imetät kuitenkin vielä syönistä huolimatta :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No eikös pääasia ole pienen hyvinvointi? Ei se susta huonompaa äitiä tee vaikka kiinteitä antaisitkin lisäks!
Ehdottomasti näin!
Sitä vaan mietin että onko lapsen masu noin pienenä valmis muuhun kuin maitoon?

Meidän poika oli 2,5kk kun aloin antamaan porkkanasosetta.Ja se neuvo tuli siis neuvolalääkäriltä.Koska poika joi liikaa tuttelia niin se voi vahingoittaa munuaisia, ja velli lasketaan korvikkeeksi johon on vain lisätty se maku.Joten aloitettiin sitten kiinteät. =) Ja vatsa kesti oikein hyvin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Onko teillä muuten mitään lisäravinnetta käytössä?
ei ole, (ei oo ollu moisesta mitään puhetta) tähän asti on kasvanut hyvin ja pituutta tulee edelleen lisää koko ajan, paino vaan ei taho nousta vaikka muksu syö hyvin ja on reipas ja hyväntuulinen pääasiassa :)
 
pitipä kaivella tämä esiin ja kertoa, mitä neuvolassa sanottiin. eli sovimme että annan sosetta puoli desiä päivässä imetyksen jälkeen ja koitan lisätä omaan sapuskaani rasvaa, että maito vahvistuisi, kahden viikon päästä sitten uusintapunnitus. hyvin vetää vauvan masu maissisosetta, kolmet normaalirakenteiset kakat tuli eilen kun sai jo melkeen tuon 1/2 dl kun muuten on vähentänyt kakkausta joka toiseen/kolmanteen päivään. ja tuon soseensyönnin jälkeen innostu vielä lisää rinnalle, niin että oikein latkutus kuului, ihan niinkuin ois saanu lisävoimaa tosta soseesta :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mahza:
Mä oon kaikille joutunu alottaa kiinteet ajoissa, reilu parikuisina, ja hyvin on vatsat kestäny.
Hyvä että ruoka maistuu ja kakka tulee :) Jaksuja :hug:
kiitos, kyllä me jaksetaan =) juu, meilläkin esikko (-00 ) sai kiinteitä samassa iässä, mutta oli terve ja osittain pullolapsi jo valmiiksi joten ei ollu mulle niin kipeä asia.
 

Yhteistyössä